Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29
316
Żeby wyłączyć Offtop z działu samoloty, zakładam nowy wątek.
Tu możemy się pokłócić bez szkody dla ogółu. :)

Na tapecie są dwa tematy:

- konstrukcja samolotów o cechach konstrukcyjnych P-38 i podobnych

- Walka powietrzna Dog Fight, BVoom&Zoom, Energy Fight. (To ostatnie szczególnie w odniesieniu do maszyn z IWŚ (IMHO - niepoprawnie :P )

Zapraszam do dyskusji.

317
Samoloty / Odp: Kerbalski Dreamliner
« dnia: Pią, 20 Wrz 2013, 10:57:59 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A co do nazewnictwa, to dwukadłubowiec jest popularną nazwą dwubelkowca, które to określenie jest ścisłe. Więc nadal moje jest na wierzchu, bo i P-38 i Fairchild to precyzyjnie określając dwubelkowce, potocznie zwane dwukadłubowcami :)

Zdecyduj się. Albo "ścisłe" - zgodne z nomenklaturą lotniczą, albo "potoczne" - żyjące własnym życiem.
W nomenklaturze ścisłej, nie ma określenia "dwubelkowiec". To tylko jakieś wymyślone przez laików słowo kojarzące się z tym co widzą. Nie jest to określenie techniczne i opisujące konstrukcję.
Tak samo - "dwukadłubowiec". Są takie maszyny. Owszem. Ale mające DWA kadłuby.

Jest kilka typów opisu konstrukcji lotniczych.
Opisujemy je na podstawie:
- przeznaczenia (np. myśliwiec, transportowiec)
- konstrukcji powierzchni nośnych (np. dolnopłat w układzie Delta)
- budowy strukturalnej. (jednokadłubowy, bezogonowy)

Również definicja "kadłuba" jest ściśle określona. Stąd - P-38 i podobne konstrukcje - mają jeden kadłub.
A jeżeli nie trzymamy się definicji, ale patrzymy na ilość "długich" elementów - to miałby ich trzy. ;)

Nie wiem, gdzie patrzysz, ale tam po prostu, ani potocznie, ani ściśle - nie ma niczego, co można by oznaczyć liczbą "dwa".
Dwa są tylko ogony - stateczniki poziome. Określanie tego mianem "dwukadłubowca" jest niczym mówienie elektrykowi, że "korki" w domu strzeliły. Albo mechanikowi, że ci się "bateria" w samochodzie rozładowała.

Dopuszczalne jak jesteś powabną, młodą blondynką.
Jeżeli chcesz dyskutować na poziomie nieco wyższym niż amatorski, to pilnuj języka. Przy pewnej granicy określenia "potoczne" nie są akceptowalne.

Tak samo Wikipedia - świetne źródła dla dziennikarza tabloidu. Jako źródło dla fachowca - śmieć do N-tej potęgi. Są inne opracowania, bardziej fachowe i nie tak usiane błędami.

EDIT:
Faktycznie, lepiej tu skończyć. Zakładam w "Inne" temat do dyskusji o walkach lotniczych i tym podobnych.

318
Samoloty / Odp: Kerbalski Dreamliner
« dnia: Śro, 18 Wrz 2013, 23:00:05 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

I jak się do tego odnosisz Madrian?

Że jeszcze wiele, wiele Kerbali zginie męczeńską śmiercią, nim wszystkie błędy z Wikipedii usuną.  ;)

Wikipedia to jedno z najgorszych źródeł informacji na świecie. Tworzone przez amatorów, czytane przez laików i mieszające prawdę z informacjami nieprawidłowymi. Wszystko co się tam znajdzie, trzeba weryfikować w innych źródłach, najlepiej pozasieciowych - gdyż w sieci normą są przedruki z Wiki. :P

W nomenklaturze lotniczej P-38 jest dwuogonowcem. Kadłub ma jeden - tam gdzie siedzi pilot. A to po bokach to są belki ogonowe z gondolami silników, a nie kadłuby. Gdyby je tak potraktować, byłby trójkadłubowcem.
Taki układ był konieczny dla umieszczenia w tym myśliwcu dużego steru wysokości, gdyż maszyna została zaprojektowana do walki energetycznej i podstawą była zdolność do szybkiego zmieniania położenia w pionie, oraz łatwiejszego wychodzenia z szybkiego nurkowania na cel.

Faichild zaś jest dwuogonowcem, żeby lepiej wykorzystać przestrzeń załadunkową. Ma wrota na tyle kadłuba, które ułatwiają załadunek i pozwalają wcisnąć większe gabarytowo ładunki. Gdyby miał klasyczny ogon, nie byłby tak dobrym transportowcem.

Niestety ten układ aerodynamiczny komplikuje konstrukcję samolotu i dlatego został zarzucony.

319
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Śro, 18 Wrz 2013, 22:43:19 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ja się nie czepiam że wrzucili drugi raz, tylko zbędnego podsumowania bez żadnej opinii Madriana.

Niezmiernie przepraszam. na drugi raz uprzejmie się zapytam jaśnie pana Dragnira, o pozwolenie wypowiedzenia się na forum, żeby nie urazić jego uczuć niepotrzebnym czytaniem.
Gdyby wiedział, że wielmożnemu panu ta bardzo zależy na mojej opinii, gdyż własnych wniosków nie umie sformułować, to bym przygotował referat na 7 stron, formatu A3.

Albo po prostu to oleję.  8)


Oli00PL - Rewolucja, jak rewolucja. Pokoik koleiny tylko. Wystarczy, żeby można tam wjechać łazikiem, między budynki.
Osobiście wolałbym większe urozmaicenie terenu Kerbinu. Jakieś miasta, punkty charakterystyczne, anomalie - ruiny starożytnych miast kerbalskich etc.
Wielka planeta z cywilizacją, a kompletnie się tego nie czuje. Taka ciekawa planeta i ma tylko dwa lotniska.
Czasami urządzam sobie lot suborbitalny, żeby pozwiedzać kawałek Kerbinu, ale to raczej nudne. Byłem już na biegunie, nad "Amazonką", na pustyni. W planach mam "Himalaje" i Krater.
Ale wolałbym jakieś ślady samych Kerbali. ;)

320
Samoloty / Odp: Kerbalski Dreamliner
« dnia: Śro, 18 Wrz 2013, 09:24:56 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Ten Fairchild jest maszyną dwuogonową. nie dwukadłubową. Kadłub ma jeden. Taka drobna korekta. ;)
Dwukadłubowy był np. Twin Mustang.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Lub Heinkel 111 Zwilling

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


321
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Wto, 17 Wrz 2013, 10:24:38 »
Na Steamie jest trailer 0.22 - Skupią się na nauce i technologii. Dostaniemy drzewko rozwoju, nowe moduły badawcze, w tym zintegrowany system pomiarowy jako jeden moduł i inne. Będzie też baza elementów konstrukcji, które będziemy mogli dowolnie składać w obu budynkach. Inaczej - jak zbudujemy jakąś udaną część pojazdu (nie musi być cały pojazd) to możemy ją zapisać i potem w całości dodawać do nowych konstrukcji, lub łączyć z innymi zapisanymi. Dojdzie też nowy budynek centrum badawczego (A raczej całą grupę) - największy z dotychczasowych. Będzie gdzie jeździć łazikami. :)
Zapraszam do obejrzenia.

322
Inne gry / Odp: Ciastka
« dnia: Wto, 17 Wrz 2013, 10:01:02 »
Shinzo... ile nad tym siedziałeś? 8)

323
Samoloty / Odp: Duży, wielki, największy... czyli samolot by pawler92
« dnia: Pon, 16 Wrz 2013, 20:33:12 »
Taśma chłopie... Taśma i hardpointy. :)

324
Humor / Odp: Corrupt-a-Wish!
« dnia: Pon, 16 Wrz 2013, 16:59:10 »
Dostajesz Milion... W rialach irańskich.

Chciałbym, żeby ktoś zniszczył moje marzenie. ;D

325
Humor / Odp: Corrupt-a-Wish!
« dnia: Nie, 15 Wrz 2013, 15:31:22 »
Chce ci się nic nie robić.  ;D

Chciałbym się wyspać... :P

326
Poproś o pomoc / Odp: Łazik...jak?
« dnia: Nie, 15 Wrz 2013, 15:28:48 »
Własnie o to chodzi, by kombinować i budować nowe rozwiązania. :)
Kopiowanie tego co już zbudowałeś raz - byłoby nudne. :)

327
Inne gry / Odp: War Thunder [Multiplayer]
« dnia: Nie, 15 Wrz 2013, 15:10:21 »
O czym wy rozmawiacie? TO JEST GRA MULTI. Podstawową zasadą jest - GRYWALNOŚĆ.
Wszelkie opcje realistyczne, muszą ustępować właśnie grywalności. Inaczej będzie w to grało pięciu maniaków na krzyż, a nie o to chodzi.

Widzieliście kiedyś, żeby walka powietrzna toczyła się na dystansie 5 kilometrów między wrogimi lotniskami?
Nawet w RoF-ie, lotniska są tak blisko frontu, że artyleria by je wykończyła w 3 minuty.

Kto by chciał lecieć 20 minut, żeby pograć 3 minuty i wracać następne 20 minut do bazy?

ALBO mamy symulator i wszystkie przypadłości...
ALBO grę na motywach symulatora.

W tym drugim wypadku, pewne uproszczenia są konieczne i niezbędne.
I nie ma co truć, że nie można trymera przestawiać.
Chcesz, poczuć się jak pilot - odpal grę na full real option - polataj sobie.
Chcesz się skupić na walce - Nie ma sensu pilnować 1000 innych opcji, do walki raczej zbędnych.

Albo gramy i się bawimy, albo udajemy pilotów. A i to nigdy nie jest prawdziwe. Realizm? Pierwsze zestrzelenie, i palnij sobie w łeb. Masz realizm 100%. Następna gra - po reinkarnacji.
;)




328
Nie wiem jak u ciebie, ale ja mam 1920x1080 i TEŻ mam zdjęcia większe niż strona.
Myślę, że winny jest tu raczej sposób wklejania zdjęć.
Może bardziej optymalny byłby sposób wklejania miniaturek, jako odnośników do nowych kart ze zdjęciem.
Zniknęło by po pierwsze wiele problemów z konfiguracją wyglądu strony na różnych monitorach.
Zmniejszyłoby się obciążenie strony, bo nie trzeba by wczytywać wszystkich, wielkich zdjęć, a kto by chciał by sobie klikał na miniaturkę i otwierał fotkę w nowej karcie. Pozwalało by to też zamieszczać fotki w dużych rozdzielczościach bez obciążania forum. Miniaturka jest tylko linkiem.

Albo zdjęcia o ograniczonym rozmiarze. Wiele serwerów ze zdjęciami oferuje opcję "zdjęcie na forum 500px".
Małe zdjęcie, widać co trzeba, i nie mam kłopotów.

Coś się wymyśli w tym temacie // Raynus

329
Humor / Odp: Corrupt-a-Wish!
« dnia: Sob, 14 Wrz 2013, 19:06:30 »
Masz, ale padła ci karta sieciowa, kabel ukradli "złomiarze", a plamy na słońcu wyłączyły WiFi.

Chciałbym... żeby znów było lato. :P

330
Na pewno nie zaszkodzi. :P
A jeszcze drobiazg... Przypisałeś broń do listy - klawisz T?

Ja zawsze pilnuję, żeby wieżyczka była pełnowartościowym statkiem. Dopiero wtedy ją dokuję i przełączam na tryb auto.

Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29