Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 29
286
Humor / Odp: Corrupt-a-Wish!
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 09:56:13 »
Zombie nie istnieją i dlatego są odporne na zagładę.

Chciałbym żeby ktoś dowiózł paliwo dla Jeba, na orbicie.

287
Humor / Odp: Skojarzenia
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 00:38:04 »
Ups... źle ustawiona symetria.

288
Humor / Odp: Historyjka!
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 00:37:19 »
... Lećcie tam wszyscy, o to życzenie moje... A potem Jeb...

289
Humor / Odp: Corrupt-a-Wish!
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 00:35:26 »
 :'(Są, ale tylko niewidzialne na Eeloo.
Chcę nie mieć jutro kaca po pępkowym... :)
Jestem stryjem.

290
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Gra słowna Mafia
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 00:29:43 »
Cosa Nostra = zmowa milczenia. O tym się nie mówi albo... Vendetta. :D

291
Samoloty / Odp: SDDP-1
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 00:25:52 »
Marnie.... ;) Przekrocz 2K m/s na 25km. Wtedy będzie co świętować.
Ale jesteś w klubie >1600 m/s :P

Miałeś jeszcze od zarąbania powietrza. Czemu nie poleciałeś wyżej? Zobacz ile osiągniesz gdy "Intake air" spadnie do 0.5 :)

292
Dyskusje ogólne / Odp: Recenzja Kerbali w CD-Action
« dnia: Nie, 20 Paź 2013, 20:10:10 »
Recenzja ma to do siebie, że jest wyłącznie subiektywnym przedstawieniem punktu widzenia autora.
Co za tym idzie, nie można dyskutować co jest złego/dobrego w recenzji, bo jest to dyskusja z "co się podobało/nie podobało) piszącemu recenzję.

Grę taką jak KSP, można tylko ocenić osobiście. Spodoba się lub nie.

293
Propozycje & Uwagi / Odp: Formatowanie tabel
« dnia: Nie, 20 Paź 2013, 20:06:22 »
Spróbuj stylów CSS i tam zdefiniuj parametry komórek.

294
Przetłumaczenie jednej opcji, którą każdy znajduje bez pomocy w trzy sekundy po najechaniu kursorem na kokpit, to niewiele. ;)
Osobiście liczyłem na coś użyteczniejszego.

Działanie Mystery Goo Containment Unit.
Jest to pierwszy sensor, jaki otrzymujemy w trybie kariery.
Jest to moduł obserwacyjny, obserwujący otoczenie wokół statku. Działa i w atmosferze i w kosmosie.
Jeden moduł, może działać dowolnie długo, ale przechowuje tylko jedną obserwację. Dlatego, warto mieć ich więcej i używać przy różnych okolicznościach. Mała skuteczność obserwacji.
Niska skuteczność przesyłu danych drogą radiową - 20%.
Lepiej odzyskać moduł po lądowaniu i wtedy uzyskujemy całe 100%.

SC-9001 Science Jr. - Drugi w kolejności zestaw czujników. Wysoka skuteczność.
 w porównaniu z MGCU, ale także może wykonywać tylko jeden raport na raz. Moduł umożliwia przeprowadzanie eksperymentów naukowych na powierzchni planet i w kosmosie.
Nie działa w trybie sandbox. Wynikiem użycia jest komunikat w typie "A to do czego służy?".
Skuteczność transmisji - 40%.
Odzyskanie modułu - 100%.

"Stare czujniki" - Wg WIKI, wszystkie zostały zmienione. Korzystają teraz z prądu, a dane z nich uzyskane mają wysoką wartość naukową. Pierwszym z wynalezionych (po SC-9001) jest termometr.
Skuteczność - jeszcze nie znana. Termometr dopiero w planie odkrywania.

Próbki gleby - Jeżeli Kerbal wysiądzie z kokpitu, może pobrać próbkę gleby. Jeszcze nie testowane na innych planetach niż macierzysta.


Start -

1 - Budujemy najprostszą rakietę z możliwych i dostępnych części. jeden kokpit, jeden zbiornik jeden silnik. Spadochron.

2 - Odpalamy. W szczytowym momencie lotu, wysyłamy Crew Report. Potem lądujemy na spadochronie.

3 - Wracamy do Space Center - odzyskujemy statek, opcją Recover.

4 - Jak potrzeba, powtarzamy.

5 - Wynajdujemy drugi poziom części.

6 - Budujemy nieco większą rakietę z MGCU, doczepionymi do kokpitu. W trakcie lotu, odpalamy je na różnych wysokościach. Można wysłać znów CR w kulminacyjnym punkcie lotu.

7 - Znów odzyskujemy statek.

8 - Zarobione punkty inwestujemy w nowe części.

9 - Na początku będziemy mieć b. duże kłopoty z prądem. Starcza go najwyżej na jedną transmisję CR.

10 - Dlatego lepiej wysyłać raport, zanim skończy się nam paliwo do silnika serii LT. Te silniki produkują prąd. Najmniejszy - nie.

11 - dopóki nie wynajdziemy chociaż baterii, nie warto inwestować w wielkie rakiety, wymagające stabilizacji.

12 - Na początku można wysyłać rakietę z MCGU i SC-9001 na Kerbin, w różne strony i lądować na ziemi.

To na początek. Ponieważ wartość znanych już eksperymentów maleje, warto próbować nowych rzeczy.

295
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Czw, 17 Paź 2013, 16:14:41 »
Punkty nauki dostaje się nie za sam lot, ale za zebrane dane.
Nie rozkminiłem do końca, jakie są zależności, ale można dostać po kilkadziesiąt punktów za lot suborbitalny.
Nie wiem, do końca jak działają raporty z lotu, ale na pewno pomagają transmisje w trakcie lotu. Trzeba mieć antenę i niestety - prąd. Prąd mamy jak działa silnik, zdolny do jego produkcji. Jak skończy się paliwo, to jedna transmisja pozwala zjeść prawie całą elektryczność z kokpitu. Każda transmisja dodaje punkty nauki. Mój skromny rekord to ponad 7 punktów za jedną transmisję. Za jeden lot, maksymalnie zdobyłem 28 punktów.
A teraz biedny Jeb męczy się z hamowaniem atmosferycznym, hamując po trochu, od tygodnia. :)
Jestem ciekaw ile zarobię po wylądowaniu. Następnym razem zostawię mu trochę paliwa... :)

Także każdy element statku, który uda się odzyskać - dodaje nam punkty nauki. Warto dodawać zatem czujniki do elementów odstrzeliwanych i spadochrony, żeby ocalić czujniki. A potem zbierać lądowniki.

Muszę jeszcze pogrzebać przy tym. Pewnie jest samouczek, ale jeszcze się nie zhańbiłem odpaleniem choć jednego. :P

296
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmoteka Sci-Fi Człowieka
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 17:30:39 »
Spokojne sceny (nudne) w "Odysei kosmicznej" są elementem budowy klimatu filmu. Budują poczucie izolacji i osamotnienia u widza. Stawiają bohaterów wobec ogromu wszechświata, który jest tak wielki, że nie można go wypełnić niczym, szczególnie - działalnością człowieka. Największe osiągnięcie ludzkości - statek kosmiczny, zdolny do podróżny na inną planetę - jest nic nieznaczącą drobiną.
Na tym tle, buduje się reszta fabuły.

Przeciwieństwo widzimy w innych filmach, gdzie kosmos jest przedstawiany niczym większa wersja miasta - pełno w nim ludzi (tudzież innych ras), statków kosmicznych, a wszystko to po to, by pokazywać efektowne wybuchy.

Albo idziemy oglądać efektowne wybuchy i wtedy tło i fabuła nie ma znaczenia, albo idziemy na wizję przyszłości, stawiającą pytania o dalszą egzystencję człowieka i jego cywilizacji. Tutaj - obie "Odyseje" są wspaniałą perłą kinematografii. Film, który obejrzysz raz i pamiętasz na całe życie.
A produkcje takie jak np. Avatar, teraz "Elizjum" czy podobne -0 obejrzy się raz, a za dwa -trzy lata będą tylko "a faktycznie, było kiedyś coś takiego...".

Stąd, niektóre z wyżej zaproponowanych filmów, to są de facto "mordobicia" w klimatach SF - równie dobrze można by je wcisnąć w każdy możliwy scenariusz i sytuacje geopolityczną i czasową.
To nie jest zatem kino kategorii SF.

Czasem, efektowna akcja, zmierzająca do wielkiego finału - jest uzasadniona. Np Equilibrium, gdzie film opowiada o walce z nieludzkim system zaprzeczającym istocie człowieka. Tam długie i rozwlekłe monologi nie miały by sensu.

Choć np. w "V jak Vendetta", też świetnie uniknięto efekciarstwa, zmieniając głównego bohatera na postać drugoplanową - przyczynę i skutek, którego działania rozwijają się w tle. A my widzimy jako bohaterów, zwykłych ludzi, po różnych stronach barykady, połączonych osobą samego V. Tam są dwie sceny walki. Pierwsza wprowadza głównego oponenta na scenę, druga go z niej zdejmuje. I przez to są niezwykłe
Artyzm.

A takie np. "Gwiezdne wojny - Nowa nadzieja" - Gdyby nie otoczka, czyli komplementarny wszechświat, sam film jest denny do bólu. Wybraniec, ocalone dziecko, idzie przez galaktykę, ratuje księżniczkę z pomocą pirata i jego kumpla, a potem razem piorą po pyskach złego, czarnego rycerza. To co zbudowano na podstawie tego "dziełka" - przerosło je wielokrotnie. Fajerwerk, goni fajerwerk i wielkie BUUUM na końcu.
Nuda...

Albo takie "Metropolis"... Nikt tam nikogo nie bije. Nic nie wybucha, choć na koniec woda topi resztki. Sceny są nudne i niezrozumiałe. Film niemy. Ścieżka "dialogowa" to kilkanaście plansz z napisami.
A w krótkie, kilkadziesiąt minut, mamy tam prawdziwy pokaz prawdziwego SF.
Widzimy jak chciwość i nienawiść pogrąża cywilizację, a ratuje ją poświęcenie i miłość.

I to jest dobre kino SF, a nie to, gdzie więcej stacji bojowych wybuchło i im dziwniejszego obcego pokazali.

297
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 16:42:08 »
"Ustawy międzynarodowe" są raczej zasłoną i sprawą umowną. Paru, zdawałoby się "ważnych" umów, nie ratyfikowały największe mocarstwa i państwa - bo byłyby dla nich niewygodne.

Ale niczym nie traci się na podpisaniu umowy, w sprawie, którą i tak porzuciliśmy. :)
Projekt nie wypalił, ale zamiast mówić - nie udało mi się, bo nie umiałem. Prościej powiedzieć: nie udało się, bo mi nie pozwolili. ;)
Wynik ten sam, a prestiż inny. 8)

298
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 15 Paź 2013, 16:01:09 »
Chodziło o to, że koszt i masa osłon niezbędnych dla ochrony załogi, czyniły napęd nieprzydatnym.
Zresztą dziś nawet nie ma za bardzo pomysłu, jak ochronić przyszłych podróżników na Marsa (a to przecież prawie za rogiem), w sposób ekonomiczny, wydajny i bezpieczny. Dane z sond Voyager i innych wykazały, że natężenie promieniowania, poza ochroną magnetosfery planety, jest na tyle duże, że po powrocie bohaterowie cieszyliby się sławą raczej krótko. O ile by dożyli do powrotu.

W latach 50-tych i 60-tych, do testów używano bombowców strategicznych i mimo to, ledwo te potężne maszyny dawały radę to dźwigać. No i dochodzi jeszcze reaktor.

299
Dyskusje ogólne / Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« dnia: Wto, 15 Paź 2013, 15:53:53 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
1 Optymalizacja

2 Aktywność kerbali chodzą do o koła lądownika jeżdżą łazikami ale nie tak że odjedzie 100 km od lądownika

3 Menu w którym można włączyć/wyłączyć sobie np usterki , MJ,

4 MJ

5 Jakiś lepszych samouczków

6 Możliwość wybrania ubranka dla kerbala

7 Gigantyczne bazy na planetach

1 - Tego chce każdy.

2 - W czym problem? Przecież możesz sterować każdy z kerbali i robić co chcesz. Na tym to polega. Chyba, że chodzi ci o to, że "Rakieta stoi, idę na kanapkę, a ludziki niech same zasuwają".

3 - Czyli, nie umiem czegoś zrobić, to wyłączę wszystko, niech się rakieta sama przesuwa? ;)
Usterki, póki co, wynikają wyłącznie z błędów gracza, który coś zrobił źle, lub nie zrobił wcale. A tego się wyłączyć nie da. :)

4 - To jest mod. Chcesz mieć mod - ściągnij go sobie. Autor wcale nie musi się zgodzić na implementację moda, w grze. Ściągać od kogoś - też źle. Nie mówiąc, już o tym, że MJ jest w zasadzie nie potrzebny. To tylko drobna pomoc i wszystko można zrobić w podstawce.

5 - Fakt. Ale to jest dopiero wersja przed, przed, przed produkcyjna. Jeszcze mnóstwo przed nami.

6 - Kerbalizer. 2$ na stronie KSP lub w sklepie Steam. I nie tylko ubranka, ale wiele innych rzeczy też.

7 - Bazy budujesz sam. Popatrz w działy bazy i stacje. Niektórzy przysiedli fałdów i zbudowali praktycznie całe miasta, na kilkadziesiąt nawet Kerbali. Nie wiem, czy rozumiesz ideę gry Sandbox. Dostajesz świat i środki. Co robisz dalej - to twój wybór i wola. Chcesz mieć replikę Wawelu na Bobie? To ją sobie robisz sam. Jaki jest sens, dawać gotowe rozwiązania do takiej gry? Przecież właśnie o to chodzi, żebyś sam to budował, co chcesz zobaczyć. Dla własnej satysfakcji.
Byli tacy, co wysyłali sondy poza system, byli tacy co dotąd rozpędzali statek, aż przekroczyli prędkość światła. Wolność to także praca, by tę wolność wykorzystać.

300
To teraz krok dalej. Stwórz pełną publikację, gotową do wydania. Proces wydawniczy na przykładzie praktycznym.

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 29