Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 29
271
Samoloty / MYK-31
« dnia: Nie, 24 Lis 2013, 21:32:47 »
Pewnego deszczowego poranka, kierownik KSC Jim Kerman, siedział w fotelu i popijał poranną kawę. Właśnie dojrzewał do myśli, że trzeba zwolnić nowego asystenta, za parzenie takiej lury.
Z wielką niechęcią odstawił pusty kubek, paskudna czy nie, kawa rano musiała być. Właśnie wtedy rozległ się brzęczyk interkomu.  Jim westchnął, i sięgnął z ociąganiem do konsoli.
- Tak, Kathrin?
Miękki głos sekretarki  odezwał się w głośniku.
- Szefie, ma pan gościa...
- Kto to?
- Nie wiem... Nie znam go..
Jim przewrócił oczami i spojrzał w sufit. Gdyby nie inne zalety, pewnie wywaliłby ją razem z asystentem.
- A jak wygląda?
- Tak, że ja bym go od razu przyjęła... A jeszcze z tymi papierami...
- Oszczędź. Mam parę minut. Wpuść go.
Drzwi otworzyły się i do środka wszedł wielki kerbal. Wydawało się, że prawienie ma szyi.
Jim spojrzał z zaskoczeniem na gościa.
- Czym mogę...
Nieznajomy podszedł do biurka, spojrzał na Jimai sięgnął za pazuchę.Szybkim ruchem wyjął małą książeczkę i położył na biurku. Jim spojrzał na logo wybite na skórzanej okładce , przełknął ślinę i sięgnął po legitymację. Sapnął gdy przeczytał dane pod zdjęciem, przedstawiającym jego gościa, dla odmiany w mundurze...
- Och... W czym mogę służyć ge...
- CIIII! ŻADNYCH NAZWISK! Jestem tu incognito.
Gość położył palec na ustach, a potem usiadł przy biurku.
- Mam sprawę i myślę, że nasze agencje mogą sobie nawzajem pomóc.
- W jaki sposób?
Jim spojrzał podejrzliwie na gościa. Miał złe doświadczenia ze współpracą między-agencyjną.
- Wy macie napięty budżet i niezłych konstruktorów. My, mamy środki i potrzeby. Myślę, że możemy sobie pomóc. Wszystko jest w tej teczce.
Niczym wyczarowane z powietrza, opasłe tomisko padło na blat biurka. Wielki napis „Specyfikacja”, przysłaniały czerwone literki pieczątki „ściśle ściśle tajne”. Jim sięgnął po księgę  i otworzył ją na pierwszej stronie. Przeczytał wstęp i otworzył następną. Potem jeszcze jedną. Potem odłożył księgę.
- Tylko tyle? Myślałem, że wymyślicie coś bardzo oryginalnego. Nie wiem.... latający czołg, czy skaczący transporter...
- Tyle nam wystarczy.  Ma pan pojęcie, na czym pracują moi ludzie? Na tych [PIIIIIIII] LAG-ach MK3. Wszyscy sąsiedzi się z nas śmieją. A jak by przyszło co do czego? Ma pan pojęcie jak szybko stracimy nasze siły lotnicze? Dwa dni. Połowa maszyn wciagłych naprawach. Druga połowa ledwo lata. A uzbrojenie? Po prostu śmiech na sali. Błagam –pomóżcie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
”LAG-MK3 – Zdjęcie z Almanachu Lotniczego. Maszyna 2345 w trakcie patrolu nad Zatoką Wschodnią”

- Ale w czym mamy wam pomóc? Chcecie pożyczyć rakietę?
 - Macie tu najlepszych konstruktorów.  A jak poprosiliśmy tych z Rockomaxa, to zaprezentowali nam coś takiego...
Szkic techniczny wylądował obok księgi. Jim spojrzał na niego i parsknął śmiechem.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
”Tajemniczy szkic konstrukcyjny. Z drugiej strony jest pięczatka „Ściśle Tajne”

- Faktycznie. Silniki i komponenty robią dobrze, ale konstruktorów mają do kitu.
- Sam pan widzi. Proszę, zbudujcie nam coś na miarę naszych czasów. Coś co zatrzyma tych tam...
Głowa gościa kiwnęła się w stronę wschodu...
- Owszem, możemy pomóc, ale sam pan rozumie, że koszty...
- Nie grają roli. Proszę, czek z zaliczką na pracę konstrukcyjne. Tylko proszę, żeby było gotowe za pół roku, na święto zwycięstwa. Mamy paradę i była by świetna okazja do zaprezentowania...
Jim sięgnął po czek. Wyłącznie długie doświadczenie w rozgrywkach biurowego pokera, pozwoliło mu zachować kamienny wyraz twarzy. „O Boże Zielony... Toż to nie tylko prototyp, ale i misja na Dres... Ta co z budżetu wypadła”. Zmusił się by odłożyć ostentacyjnie czek na blat biurka.
- Dobrze. Zgadzamy się. Proszę zostawić u mojej sekretarki  numer kontaktowy. Zawiadomimy jak coś będziemy mieli do pokazania.
Tak się stało. Za gościem zamknęły się drzwi. Jim powoli sięgnął do interkomu.
- Kathrin, możesz mnie przełączyć na radiowęzeł w dziale projektowym?
- Oczywiście szefie... Już.
- WSZYSCY DO MNIE! ODPRAWA KOD CZERWONY!!!

Ledwo trzy miesiące później,  tajemniczy gość patrzył z zachwytem, na smukłą maszynę przed sobą. Jim wziął na siebie rolę prezentera.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
”Pierwsze zdjęcie MYK-31B2, zmateriałów prasowych KSP”

- Cztery silniki turboodrzutowe, zgodnie ze specyfikacją do lotów na małych wysokościach. Prędkość maksymalna... no cóż. Jeszcze nie sprawdzone. Ale będzie szybki. Zwrotność wyszła nam o 20% lepsza niż w specyfikacji. Nazwaliśmy go MYK-31, od imion konstruktorów, Martin, Ynsen, Kimberly.
- Kimberly?
- Bardzo zdolna konstruktorka. Opracowała system uzbrojenia.
Gość sie nagle ożywił.
- O właśnie. Co tam macie?
- Na razie nic.
- Co?
- Mieliście nam przysłać zestaw uzbrojenia, ale nie dotarło do dziś. Zmieniliśmy więc uzbrojenie na zbiorniki z paliwem rakietowym. Mamy tego od groma. Do testów wystarczy.
- A w teorii?
- W teorii, działko „Kerman Lava – 136”, kaliber 30mm. Sześć luf obrotowych, 8000 „pestek” na minutę. Magazynek na tysiąc  sztuk. 10 W tej wersji dodatkowo dziesięć węzłów bombowych. Mamy jeszcze wersję przeciwokrętową, która może przenosić dwa pociski manewrowe  „Mobby Dick” ale...
- Nie dowieźli?
- Skąd pan wie?
- Zgadłem.
- Zamontowaliśmy tam atrapy, ale nie mają komputerów. Są niekierowane. Ale pokażemy o co chodzi.
- Chcę zobaczyć go w powietrzu.
- Zaraz zawołam pilota.
Jim odszedł na bok i przywołał nowego asystenta.
- Wołaj Jeba.
- Szefie, Jeb poleciał z tą nową misją na Dres, ta co się nagle fundusze znalazły...
- A racja. To idź do akademii i weź pierwszego pilota, który wygląda w miarę kompetennie.
- Się robi szefie... A przy okazji, pańska kawa już jest w namiocie cateringowym.

Gość obserwował startujący samolot. Dość sceptycznie.
- Coś się słabo wznosi. Myślałem, że ma więcej mocy.
- To normalne. Wiezie siedem i pół tony bomb, jest trochę ociężały, ale jak je zrzuci...
- ILE?!
- Siedem i pół tony. Było w specyfikacji. 7500kg uzbrojenia. Nie mieliśmy bomb, to podwiesiliśmy zbiorniki z paliwem manewrowym. To w gruncie rzeczy prawie materiał wybuchowy. Astabilny...
- Co? Pokażcie! Co za idioci to pisali? Miało być 750kg! LAG niesie tylko ćwierć tony!
- Trudno. Nasza maszyna jest w stanie unieść siedem ton, z hakiem. Zawsze możecie ładować mniej.
- Ależ nie... Może być. Jak najbardziej może być...
Na twarzy gościa rozlał się euforyczny blask...
- Siedem i pół tony...
Wymruczał do siebie. Już widział oczami wyobraźni te próby poligonowe. Niech to ci tam, spróbują tu podpłynąć jakimś lotniskowcem... Siedem ton... Siedem i pół...

Samolot oderwał się od pasa. Przez chwilę nabierał wysokości a potem położył się zwinnie na skrzydło i zaczął zawracać.

- Proszę spojrzeć. Tam postawiliśmy stary próbnik. Miał iść na złom, ale może posłużyć za cel. Nie wiem, czy pilot go trafi, w końću nieprzeszkolony jest do takich misji, ale zobaczymy efekt.
Gość nie mógł oderwać oczu od nadlatującej maszyny. Z rykiem silników nadleciała nad cel a potem... Małe punkciki zaczęły się odrywać od skrzydeł.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
„Ściśle tajne” –brak komentarza

- O CHOLERA!!!
Efekt przekroczył oczekiwania, choć żaden pocisk nie trafił w cel. Pilot nie umiał celować, a „bomby” nie miały systemów naprowadzających. Po prostu spadły. Ale w chwili uderzenia, paliwo w zbiornikach straciło stabilność. Ogromne kule ognia buchnęły w niebo. Powstał ogromny, ognisty korytarz. Fala gorąca dotarła aż do nich. A samolot uwolniony od ciężaru nagle wyrwał w górę.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gość patrzył z zachwytem to na płonącą trawę, to na samolot wywijający harce. Oczami wyobraźni ujrzał batalion wroga, na który to zrzuci... Jak będzie jakaś wojna oczywiście.
Jim widząc entuzjazm na twarzy gościa, nie miał mu serca powiedzieć, że to stary, nieudany projekt wahadłowca SSTO, który mieli zezłomować. Ale przecież misja na Dres była taka kosztowna...

272
Rakiety / Odp: rockomax MONSTER
« dnia: Sob, 23 Lis 2013, 22:09:55 »
A czy ktoś ci broni regulować prędkość rakiety? Mówię tylko o sposobie spalania paliwa. A poradnik jedynie pokazuje różnice w tej materii, przy innych warunkach niezmiennych - ten sam ciąg, ta sama masa (prawie, przewody są lekkie), te same silniki - różne sposoby ich wykorzystania.

Do trzymania się prędkości jest po prostu przepustnica. Rakieta nie musi działać w systemie binarnym włącz-wyłącz. Max-Min.

Kiedyś, jak miałem erę "super rakiet", budowałem monstra, które rozpadały się od samego ciągu silników ;D
Człony nadrzędne się zgniatały i pękały. Za to z małym ciągiem, dawały radę.

Korzystając z tego "wynalazku niedzielnego gracza" (nota bene, to nie Moskit go wymyślił), zalecisz dalej niż bez niego. Ale od ciebie zależy, jak będziesz gospodarował ciągiem rakiety.

273
Rakiety / Odp: rockomax MONSTER
« dnia: Sob, 23 Lis 2013, 19:05:57 »
Mam nadzieję, że dałeś anteny, bo z Eve już tym maluchem nie wystartujesz. :)

U mnie niestety komputer mówi "no way" już przy rakiecie z 900 części. :)

Rakieta ładna, ale niestety jej optymalizacja na 3=
Taki potwór powinien wynieść z 5 razy większy i cięższy lądownik, a ty masz na orbicie ledwo trzy zbiorniczki.
Chyba czas się zapoznać z kuszącymi właściwościami przewodów paliwowych i schematów spalania.
Wyszedłbyś na orbitę, przy zużyciu paliwa o połowę mniejszym. Albo i lepiej.
Lub używając mniejszej nośnej. ;)

Tak na oko, to taki lądownik wyniosła by rakieta z 7 zbiorników pomarańczowych i skiperów, połączona w usprawnionego asparagusa. I jeszcze by pewnie zrobiła orbitę ucieczkową.
Ty pewnie z 2/3 paliwa straciłeś na dwie pierwsze warstwy atmosfery? A chyba nawet więcej, sądząc po screenach.

Po drugie - rakietę budujemy od góry. Po zbudowaniu lądownika, sprawdzamy jego stabilność - punkty ciężkości, sterowania i ciągu, czy są odpowiednio ustawione. Dopiero jak to jest w porządku - budujemy drugi stopień i po jego zakończeniu również upewniamy się, że jest stabilny jako całość (z lądownikiem).
Tak samo każdy następny - musi być stabilny po uwzględnieniu wszystkich poprzednich stopni.
W razie czego - doczepiamy stateczniki lub stery (dolne człony, atmosferyczne).



A tu masz poradnik Moskita, gdzie jest porównanie kilku typów spalania paliwa:






274
Samoloty / Odp: Fe-32 Ajax Mod. PW
« dnia: Śro, 20 Lis 2013, 17:24:42 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jutro wyślę cos co doleci na orbitę

Każdy tak mówił... :)

275
Poproś o pomoc / Odp: Rakieta na Mun.
« dnia: Śro, 20 Lis 2013, 17:21:08 »
Powinieneś mieć taką konstrukcję gotową, w stockowych modelach.
Lot na Mun jest banalny, ale trzeba się zapoznać z zasadami ruchu w kosmosie.
Jeżeli tego nie poznasz, to nigdzie nie zalecisz, choćbyś zbudował rakietę potwora i używał hacków.
A jak poznasz, to praktycznie każdy lot stanie się spacerkiem.

Naucz się orbitować, zmieniać kształt orbity, jej wysokość, nachylenie.

W skrócie - twoja orbita musi sięgać do orbity Muna. A potem, to już tylko zgranie, żeby Mun był tam wtedy, gdy i ty. :) Potem trzeba tylko zamknąć orbitę dookoła Muna a potem wylądować. Potem wystartować, uciec , zamknąć orbitę dookoła Kerbinu, wylądować. :)

Proste.


276
Samoloty / Odp: Messershmitt Aero
« dnia: Pon, 18 Lis 2013, 01:17:29 »
Każdym samolotem lata się łatwo, jeżeli ma dobrze ustawiony środek ciężkości i sterowania.
Złe ustawienie skutkuje albo nadsterownością, albo podsterownością.
To, że samolot nie startuje sam, lecz wymaga ingerencji pilota,świadczy, że nie jest to dobrze zgrane.
Dobrze ustawiona maszyna, po rozpędzeniu sama się po prostu unosi.

Włącz sobie te trzy ikonki pod symetrią i tak rozmieść skrzydła i stery, żeby niebieska kulka pokryła się idealnie ze środkiem żółto czarnej. Mi kiedyś też samoloty nie chciały latać. :)

277
Wyzwania / Odp: Wyzwanie: największa odległość od Kerbina
« dnia: Sob, 16 Lis 2013, 22:17:05 »
Było. Kończy się wszechświat. Wylatujesz poza boxa i wlatujesz w białą nicość jak konstruktor w Matrixie.
Chyba nawet na naszym forum ktoś tak poleciał.

278
Samoloty / Odp: SStO mkI
« dnia: Pią, 15 Lis 2013, 01:30:39 »
Ja daję do SSTO zbiorniki do Jetów i osobne do do orbitalnych.
Na Jetach osiągam możliwie wysoki pułap i prędkość, a jak się już kończy prawie paliwo (i pojazd jest lżejszy), zmiana napędu i kontynuacja lotu na orbitę.

Mogłeś dać spokojnie silniki serii LT-30 /LT-45. W trybie kariery są wynajdywane dość szybko i mają dużą moc.

279
Dyskusje ogólne / Re: [SPOILER] Lista Easter eggów ( anomali )
« dnia: Wto, 12 Lis 2013, 00:01:15 »
A czy przy przemodelowaniu powierzchni Muna i Kerbinu, nie skasowali z nich EE-gów? Coś było w tym temacie.

280
Poproś o pomoc / Re: Problemy z kółkami w 2.2
« dnia: Pon, 11 Lis 2013, 12:25:37 »
Części można obracać. Klawisze WS AD QE. Obrót o 90*. Z SHIFT - obrót stopniowy. Naciśnięcie Z zmienia sposób obrotu (ikonka na dole zmienia się z kółka na sześciokąt).

Zanim się rzucisz w wir budowy z klocków, zajrzyj proszę do głównego menu, przejdź kilka samouczków. Obejrzyj na Youtubie kilka filmów pod tytułem "budowa pierwszej rakiety".

KSP nie jest taką zabawkową grą jak wygląda na pierwszy rzut oka - czyli zielone ludziki budują rakiety.
Jest tu normalna fizyka lotów kosmicznych. Rakiety latają wg określonych zasad, buduje się je wg określonych zasad, a jak się nie udaje coś - to znaczy, że my zbudowaliśmy coś źle.

Za chwilę się zapytasz, dlaczego ci rakieta nie wchodzi na orbitę, dlaczego nie możesz zadokować. Dlaczego nie możesz na Księżyc dolecieć itd, itd...

281
Poproś o pomoc / Re: Problemy z kółkami w 2.2
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 19:40:11 »
Konkretnie:

1 - JAKIE kółka przyczepiasz - nazwa wg wiki lub chociaż opis.

2- DO CZEGO je przeczepiasz.

3 - DLACZEGO jest źle - ustawiły się pod kątem? Przekręciły, są krzywo?

4 - Czy masz włączoną symetrię?

5 - Budujesz w hangarze dla samolotów, czy dla rakiet?

Sorry bracie, ale wróżki nie mamy. Nie sprawdzi nam w kryształowej kuli, tego, czego nam nie powiesz. Telepatami też nie jesteśmy i na odległość myśli nie odczytamy.
Dlatego, jak gdziekolwiek chcesz rozwiązania problemu, to najpierw go przedstaw, z możliwie dużą dawką informacji. Bez tego - niestety nie możemy ci w niczym pomóc.

Możesz też nagrać film z budowy pojazdu, pokazać na nim co jest źle, zamieścić na youtubie i wkleić link.

282
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: dziwne rzeczy obok ksc
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 19:28:20 »
Dlatego warto się uczyć innych języków. Ojczystego też.

Ester Eggi to niespodzianki dla graczy. Każdy powinien sam je odkryć.
Urozmaicają grę i dają impuls do odkrywania nowych światów i ich badania.

Aczkolwiek, po ostatnich modyfikacjach Kerbinu i Muna, znaczna część tych obiektów została usunięta.

283
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Wahadłowce
« dnia: Nie, 03 Lis 2013, 18:02:42 »
Obawiam się, że dopóki nie powstanie prototyp, który odbędzie lot próbny - to wszelka dyskusja jest skazana na pogrzebanie. Na razie, to są ładne obrazki, ładna makieta czy dwie i kilka ogólnikowych stwierdzeń "tak, zastąpimy starocie, nowym".

Trochę to mało.
Jedyne co nie ulega wątpliwości, to to, że nowe wahadłowce będą musiały być tańsze w eksploatacji. I to znacznie.

284
Samoloty / Odp: Świetnie latający, nowiutki myśliwiec by pawler92
« dnia: Nie, 27 Paź 2013, 18:33:59 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Elegancki. Ja też mam kilka prac w dziale Samolotów, lecz ten przerasta moje o głowę :D
4,9/5 ode mnie... Dlatego iż nie cierpię części ogonowych jako nosów samolotów - Sam nie wiem dlaczego ;d

To nie jest część ogonowa, tylko aerodynamiczna. Każdą z części aero, możesz obracać i montować dowolnie.
Akurat ten stożek świetnie pasuje jako dzióbek dla samolotów o agresywnie dynamicznej sylwetce.

285
Samoloty / Odp: SDDP-1
« dnia: Sob, 26 Paź 2013, 10:17:31 »
Bardzo dużo skrzydeł i bardzo dużo wlotów powietrza, przy małej masie samolotu. Oraz spora moc silników.
Na dużych wysokościach, moc zaczyna mieć znaczenie.

Dodaj te  wloty, montowane radialnie (płaskie) Można je ustawić jeden za drugim i w ten sposób upchnąć ich dużo na powierzchni samolotu. Tak z 20 na silnik i powinno starczyć powietrza na duże wysokości.

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 29