Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: 1 [2] 3 4 ... 29
16
Wznawiamy wątek.

Starmade zadebiutował na Steam. Zresztą... Już jakiś czas temu.
Zauważyłem go niedawno.

Gra się zmieniła... To lekkie niedomówienie.
Obejrzycie sobie trailer i porównajcie np. Space Engineers.



Poraża np. monumentalizm gry. O ile w SE, statek o wielkości kilku tysięcy klocków zabijał większość PC-tów, tak tutaj nawet kilkadziesiąt tysięcy wydaje się nie robić większego znaczenia.
Bardzo dużo typów broni, walki elektroniczne, obwody logiczne, otwarty wszechświat, multi.
Kilka podstawowych typów broni, które można konfigurować tak by uzyskać interesujące nas efekty. Np. zwykły laser można zmienić w karabin maszynowy, snajperkę, Działo typu "One Shot Man", czy Shotgun, albo po prostu w laser wiązkowy. A mamy jeszcze rakiety czy broń pulsacyjną, z którą można również czynić cuda. Łącznie kilkanaście typów broni, a tylko od nas zależy co zbudujemy.

Zrobiła się interesująca pozycja dla maniaków Space Boxów.
Wyceniona jest na 14,99€.
Może warto odnowić znajomość?

17
Poproś o pomoc / Odp: Kowboj poszukiwany
« dnia: Nie, 10 Lip 2016, 14:00:29 »
Spotkałeś kosmicznego krakena. Niestety... Zeżarł wszystkich kowbojów, którzy chcieli go poskromić. ;)

18
Gotowe poradniki / Odp: Stabilność rakiet
« dnia: Sob, 21 Maj 2016, 01:01:59 »
Niestety, ale jest tu trochę niedokładności.
Po pierwsze, zapomniałeś wspomnieć o punkcie wypadkowym sterowania.
To miejsce, gdzie zbiegają się siły wypadkowe wszystkich powierzchni sterowych i nośnych.
A konkretnie - to ta niebieska kropka, którą nazwałeś środkiem parcia. To nie jest środek parcia.
Tak naprawdę, to środkiem parcia jest kropka fioletowa, której nie włączyłeś na screenach.

Mamy zatem 3 miejsca działania sił na rakietę.
Masę - środek ciężkości.
Siły pochodzące ze sterów i powierzchni nośnych - środek sterowania.
Ciąg - miejsce przyłożenia napędu.

Rakieta jest stabilna, jeżeli środek sterowania jest położony pośrodku, między środkiem ciężkości, a środkiem parcia.
Niestabilna, jeżeli kropka niebieska wyjdzie poza kropki żółtą lub fioletową. A trudno sterowalna, jeżeli niebieska kropka znajdzie bliżej jednej z pozostałych kropek. Odpowiednio - ma sklonności do wywrotek, lub nie chce zmieniać kierunku.

Mówiąc obrazowo - Żółta kropka w górze, przycisk górny. Fioletowa kropka w dole - przycisk środkowy. Niebieska kropka pośrodku - przycisk dolny.
nie wspomniałeś, że wszystkie te punkty powinny być ustawione w jednej linii, oraz  osi pojazdu. Bo można zbudować rakietę o niesymetrycznym rozłożeniu masy, czy sterów lub silników. I zmieni to punkty działania sił.

A najważniejsze - to się tyczy TYLKO rakiet podstawowych. Samoloty lub promy kosmiczne, czyli pojazdy mające się poruszać w atmosferze - wyważamy inaczej.

19
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Czw, 07 Kwi 2016, 19:46:27 »
Straszny brzydal... :)
Tu-95 ładniejszy i bardziej stylowy.

20
Inne gry / Odp: Moja gra
« dnia: Nie, 03 Kwi 2016, 00:47:11 »
Historia w tego typu grach jest w gruncie rzeczy prostsza od konstrukcji cepa. :P

W skrócie:
- Sielska, miła kraina, gdzie ludzie i nieludzie, tworzą miłą, harmoniczną społeczność, szczęście jest powszechne, a podatki niskie.
- Pojawia się "zły", czyli główny antagonista, który sprowadza na tę krainę zło, mrok, ciemne moce i obowiązkowe ubezpieczenia w ZUS-ie. Będzie głównym bossem końcowym.
- Jego pomagierzy przejmują kontrolę nad poszczególnymi regionami - będą bossami.
- Armie miejscowe zostają zdeptane i stłamszone, a ich niedopitki ograniczają się do siedzenia w miastach i obozach i pilnowania ostatniej, czynnej karczmy w okolicy.
- Potrzebny jest bohater, najlepiej taki, który urodził się w środku lata, na najwyższej i świętej górze, a jednorożce przynosiły mu tęczę i śpiewały pieśni... A nie, to ten cep z Korei.
- W każdym razie, potrzebny jest idiota bohater, który się podejmie samotnej walki z personifikacjami złych mocy. Od szczurów zaczynając...
- Potem są poszczególne etapy, gdzie nasz bohater po kolei eliminuje sługusów złego. Standardowo jest to tak:
1 - Mięśniak
2 - Walący z dystansu
2a - Właściwy zły (ale i tak nas rozwala i cudem się tylko nasz bohater ratuje).
3 - Mag
4 - Kapłan (mag i mięśniak oraz walący z dystansu - w jednym)
5 - Wredniak (ma jakieś paskudne moce i cholernie trudno go pokonać)
6 - Właściwy zły i tym razem zbiera mocny ....
7 - napisy końcowe lub level bonusowy (a po nim napisy końcowe).

Każdemu bossowi rozpisuje się jakąś zgrabną historyjkę, dodaje charakterystyczne otoczenie i służące mu potworki.
A po jego pokonaniu jakaś forma podróży do następnego regionu.

Oczywiście to brzmi prosto. W praktyce takie proste nie jest.
Każdy etap może mieć główną linię fabularną, ale i różne etapy poboczne, bonusowe czy specjalne, dostępne tylko przy zaliczonych określonych wyzwaniach.
Mnóstwo roboty.

21
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Czw, 31 Mar 2016, 21:12:46 »
Ale panienki to ładniejsze u nas, jako "kanareczki" w tramwajach jeżdżą... :P
Pierwszy powód, by się cieszyć z niebycia w NASA...  8)

22
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Pią, 11 Mar 2016, 19:04:19 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Spalanie i czas reakcji na przepustnicę uśmierciły projekt.
Samolot zaś miał ogromny potencjał i jak napisał Madrian, był bardzo funkcjonalny.

Tylko nie nadawał się do tego, to czego został zaprojektowany. Ale dwupłat - odrzutowiec, to faktycznie ewenement na skalę światową.

Pierwszy odrzutowiec na świecie był dwupłatowcem. Coanda 1910. ;)

23
Inne gry / Odp: No man's sky
« dnia: Nie, 06 Mar 2016, 00:43:29 »
I cena na Steam w przedsprzedaży - skromne 60€. Stać każdego. ;)

I tak patrząc po tych trailerach, zastanawiam się co takiego ta gra nam zaoferuje?
Na czym ma polegać? Statki jak widać - gotowe. Nie zbudujemy własnych.
Latamy od planety, do planety, zbieramy cegiełki by móc dolecieć do następnej planety, żeby zebrać cegiełki na lot do następnej planety.
Na początku byłem na tę grę napalony. Wydawało się to ciekawe.
Ale po obejrzeniu wszystkich trailerów, w zasadzie nie widzę sensu w tej grze.
Mamy niby nieodkryty wszechświat - pilnowany przez roboty. No fajnie. To skąd się u licha wzięły?
Podróże - jak widać na filmie, technologia lepsza od Borga. Statek przyśpiesza i hamuje z przyśpieszeniem rzędu 3000 G, połyka w przestrzeń tak, że w 15 sekund jest na orbicie lub z orbity - na powierzchni. A wszystko tylko dla widoczków.
Im więcej materiałów - tym większe rozczarowanie.

24
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Pią, 04 Mar 2016, 17:46:48 »
Może i Multipla, ale samolot latał świetnie i był funkcjonalny. Jego wadą było to, ze niestety silnik odrzutowy był o kilka rzędów droższy w eksploatacji niż samoloty z silnikami tłokowymi, a to w warunkach masowego stosowania było niewybaczalne.
Sam samolot jest zaś bardzo ciekawy, a jeden z egzemplarzy stoi w Muzeum Lotnictwa w Krakowie.

25
Inne gry / Odp: Moja gra
« dnia: Pią, 04 Mar 2016, 17:43:31 »
Dużo jest do dopracowania.
To co się rzuca w oczy z gameplay, to trawa. Po co zapełniasz ekran trójwymiarową trawą? Nie żal ci mocy obliczeniowej?
Są prostsze sztuczki i mniej pracochłonne. Dobra tekstura gruntu, warstwa na ziemią z teksturą półprzejrzystą do symulacji głębokości runa itd.
Zerknij choćby na LOL-a. Zamiast trawy wystraczyłoby kilka warstw tekstur lub po prostu jeden obiekt trawnika, z nałożoną teksturą. Dziś nawet tekstur się się już za bardzo nie stosuje, ale całe materiały, których częścią są tekstury, a właściwości materiału mają wpływ na renderowanie obrazu.

Ale ileś tysięcy trójwymiarowych obiektów? Marnowanie potencjału i środków.
Na pewno potrzebne są porządne tekstury HD na obiekty terenowe. Te obecne wyglądają bardzo sztucznie.

Postać bardzo uboga. Zero szczegółów. Rzekłbym schematyczna. Zero detali charakterystycznych. Obecnie standardem jest by w takich grach postać odzwierciedlała noszony ekwipunek, czy nawet stan zdrowia i kondycji. Nie widać efektu rzucania czaru. Jakaś aura wokół postaci, błyski na lasce maga, coś wskazującego na rodzaj użytego czaru, a może nawet na poziom rozwinięcia cech.

Podobnie mobki - bardzo proste, niewyraźne, nijakie. Zupełnie jakby brakowało pomysłu.

Czar pokazany na gameplay jest bardzo smutny i zupełnie nie efektowny. Zero efektu trafień. Płomień powinien choć pokazywać się na trafionym mobku. A w przypadku obrażeń krytycznych czy śmierci, powinny być dodatkowe efekty.

Warto się pozbyć tej trawy i zastąpić ją czymś mniej zasobożernym.
Tekstury HD to dziś norma. Zaproś do współpracy jakiegoś grafika i artystę. Grafik przygotuje tekstury w wysokiej rozdzielczości, a artysta przygotuje ci szkice koncepcyjne, żeby wiedzieć co zrobić i jak to osiągnąć.

Nie wiem jak jeszcze z balansem rozgrywki, bo na podstawie tego gemplay'a nie da się nic wysnuć. Ale nie wyglądało to ekscytująco. Raczej na nudne i trywialne grindowanie.
Rozumiem, że znasz konkurencję? Gry takie jak cykl Diablo, Sacred czy Path of Exile? Jeśli nie, to warto zagrać by zobaczyć jak różni twórcy rozwiązali różne problemy.

26
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Czw, 03 Mar 2016, 16:53:55 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytuj
Nie chcesz grać na karierze, bo ma ograniczenia i jest za trudno, a chcesz mieć ograniczenia jakie daje kariera, bo jest za łatwo?
Tryb kariery nie jest w ogóle dla mnie interesujący, żeby żyć trzeba robić nudne kontrakty. A tryb swobodny jest za swobodny  :-\
Chciałbym złoty środek. Co roczne dotacyjki rządowe a reszta hulaj dusza. Swego czasu nawet edytowałem sejwa żeby mieć na starcie wszystkie części oraz dopisałem sobie pewną pulę pieniędzy, doznania- średnie. Ciągła edycja jakaś nie fajna.

No nic dziwnego, bo zrobiłeś sobie sandboxa, tylko z limitem kasy. Zero wyzwania i nic się nie dzieje.
To jest właśnie w karierze ciekawe, że masz ograniczenia. Jak osiągnąć cel, nie mając ku temu środków.
A kontrakty? Przy odpowiedniej "strategii inwestycyjnej", kasy starcza niemal na wszystko i mamy dość harmoniczny rozwój.
Jak by wyglądał I lot Glenna, gdyby NASA dostała pierwszego dnia działalności, wszystkie dzisiejsze technologie, plany Saturna i wahadłowca razem z ISS?
Albo gdyby Gagarin dostał Burana na pierwszy lot? Albo gdyby nam ktoś dał kompletne plany i technologie potrzebne do budowy NCC "Enterprise" NX-1701E ale zakazał opuszczania systemu?
Miałbyś wtedy chęć i radość z podboju kosmosu?
Bo mniej więcej tak wygląda to, co robisz.
Zamiast dostać kasę z góry, dostajesz konkretne zadanie. Wypełnisz je - dostajesz kasę. Nie wypełnisz? Tracisz zaufanie, płacisz kary. Trzeba się postarać.
Jak to w życiu.
Łatwo jest polecieć na orbitę, mając potężne silniki, rozbudowaną infrastrukturę itd.
Ale zrób to, mając do dyspozycji silnik ledwo, ledwo wystarczający, Małe fundusze i pole startowe na podwórku. Nie uda się od razu. Ale jak się uda - to będziesz gość.
I na tym polega kariera. Masz ograniczone środki i możliwości. Stawiaj sobie cele, zdobywaj je, rozwijaj się i powiększaj swoje możliwości. A wraz z nimi - Swoje cele.

27
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 02 Mar 2016, 22:17:59 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Negatywne punkty nauki? Czyli, że mogę pożyczyć naukę, wydać ją a potem stać się dłużnikiem nauki? :>

Ujemne... Wynajdziesz super technologię, roz...walisz prototyp i technologia przepada. Trzeba ją opracować na nowo.
Jak w życiu. ;)

Piotr - Nie chcesz grać na karierze, bo ma ograniczenia i jest za trudno, a chcesz mieć ograniczenia jakie daje kariera, bo jest za łatwo? ;)

28
Dyskusje ogólne / Odp: Jasności planet w KSP
« dnia: Sob, 27 Lut 2016, 12:34:07 »
Kerbin jest planetą z cywilizacją techniczną. Nie uwzględniłeś zaśmiecenia światłem, jego nieba. ;)

A poważnie w warunkach gry, bez problemu widać na monitorze Minmusa. Jest jasny, ale wygląda jak gwiazdka. Ciut tylko jaśniejsza.
Nie wiem, czy uwzględniłeś rozmiar obiektów, bo ma on wyraźny wpływ do dostrzegalność planety. Np. Ogromny i jasny Jowisz jest widoczny świetnie. Ale Ganimedes o jasności 4,7m* jest ledwo, ledwo widoczny przez lornetkę.
Taki Ike byłby widoczny tylko jako punkcik i to przez silny teleskop, nawet gdyby świecił własnym światłem.
Można spokojnie założyć, że Kerbale dostrzegają podobnie jak my: Eve, Dunę, Mun i Minmus, Joola.
Przez teleskopy typowe dają radę dostrzec Moho (choć ten może tonąć w blasku gwiazdy i być widoczny tylko dzięki specjalnym technikom obserwacji jak np. tranzyt przez tarczę) i księżyce Joola. Ale Eeloo np. widać już tylko w naprawdę potężnych teleskopach, podobnie jak najmniejsze księżyce Joola.


29
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pon, 15 Lut 2016, 21:58:28 »
Ale to nie owiewka. :)
To szyba pancerna. :P

30
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Nie, 14 Lut 2016, 14:22:00 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Kabiny do bani, bo Fw190 miały je kanciate. Ale poza tym zacnie.

Kanciaste to miały BF-109 znane laikom jako "Messerschmitty". "Foczki" miały zgrabne, opływowe i kroploidalne owiewki, zapewniające świetną widoczność.
IMHO cała ta rodzina to najlepsze myśliwce II Wojny. Idealne połączenie mocy, aerodynamiki i uzbrojenia.
Co by nie mówić, niemieccy konstruktorzy znali się na rzeczy. Dobrze, że ich szefostwo mniej się znało na strategii.

Jednak maszyny tworzyli udane.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 29