Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 107
751
Planet Factory często bugowało nawet samo, więc jestem przekonany że z drugim mocno ingerującym w pozycję obiektów modem niewielka jest szansa, by chodziło to poprawnie. Niestety mody instalujesz na własne ryzyko bez żadnej gwarancji stabilnej pracy. A dwa mody ingerujące w jedną dziedzinę (pozycje obiektów) będą gryzły się ze sobą tym chętniej.

752
Bardzo porządnie wykonana misja! Tym bardziej, że od Tylo mniej żartobliwa jest już chyba tylko Eve. Przynajmniej w kwestii startów. Gratuluję!

753
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: [ED] Better Worlds
« dnia: Sob, 03 Sty 2015, 13:20:21 »
No nareszcie Better Worlds ruszył :)

754
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja Kosmiczna
« dnia: Pią, 02 Sty 2015, 22:16:00 »
No cóż, dorzucę też swoje krytyczne trzy grosze. W porządku, stacja nieciekawa, nawet bardzo, nic się w niej nie dzieje. Ale to można przełknąć bez wielkiego cierpienia pod warunkiem że wizualizują ją trzy zdjęcia. Ale po co DWADZIEŚCIA JEDEN? Przy czym wielka ich część przedstawia to samo z tej samej perspektywy, takim samym oświetleniu z drobną różnicą co najwyżej w zoomie? Po co to? W tej stacji się nic nie dzieje, obojętnie czy z bliska czy z daleka. Tak się nie robi. Abstrahując już od tego że to skrajna nuda ta konstrukcja, to jeśli chcesz robić zdjęcia to zmieniasz diametralnie ujęcia, nie robisz zdjęcia po zdjęciu, które są takie same. Polecam wciskanie środkowego klawisza myszy i ruszanie na boki.

755
Nie zdziwię się jeśli Wiechu z ogromnym zniechęceniem opuści to forum. Co wy, koledzy, za przeproszeniem pieprzycie. Graficzki kompletnie niezrozumiałe bez dokładnego wyjaśnienia co jest co i jedyne co zrobią, to zaciemnią obraz sytuacji. Wiechu, sprawa jest przecież banałem absolutnym. Bierzesz kontrakt i po starcie rakiety z satelitą wduszasz guzik M i masz jak na talerzu podane gdzie ma się znaleźć satelita. To to kolorowe kółko przecież! Gdy kurs twojej satelity odwzoruje to kółko, to kontrakt zaliczony. Wysłałem satelit dziesiątki w karierze nie czytając żadnych wymagań orbitalnych, bo to jest przecież podane graficznie! To po co sobie utrudniać życie dumając co to jakiś tam argument of periapsis?

756
oł jee, doskonała szybka produkcja i tym razem z promyczkiem nadziei! A i lądownik zacny, autentycznie zacny!

757
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Śro, 31 Gru 2014, 15:10:49 »
Podła w Kerbalach aerodynamika
Wciąż powoduje, że coś tu nie styka.
Każdy próbował, ten gorszy i lepszy
Startować z pasa, lecz coś się tu pieprzy.
Może myśliwiec, lecz cięższa krowa,
Nie wznosi dziobu, klęska gotowa.

A to dlatego moi wy mili,
Że twórcy lifta wskroś źle zrobili.
Tak to nie działa, możesz mi wierzyć,
Co z pewnym trudem da się też zmierzyć
Tutaj ciśnienie nad górnym płatem
Się nie wytwarza, co robić zatem?

Kadaf Industries ma rozwiązanie
na te problemy, cóż robić na nie?
A więc należy powierzchnie nośne
W kadłub powstawiać nieco ukośnie,
Głównie od przodu, a z tej przyczyny
Że mają wznosić się te maszyny.

A nie pod koniec pasa do startów,
A czasem dalej, tu nie ma żartów.
Dobra konstrukcja ze wsi czy z NASA
Musi startować w połowie pasa.
Tak więc poniżej, na tych tam zdjęciach
Daje wam przykład nie bez przejęcia

Jak to montuję w mym samolocie,
W sławnym K-sto, więc nie byle gniocie
Co mimo czterech tylko silników
Pobił rekordów niemal bez liku
I mimo przeszło ton pięćdziesięciu
Rwie ostro w niebo ku memu szczęściu.

Ale nie tylko skrzydła ukośne
Dają mi starty takie radosne,
To też pomaga przy lądowaniach
Samolot wtedy nie zaiwania
Leci powoli, całkiem stabilnie,
Każdy inspektor patrzy przychylnie.

Gdy taka całkiem pokaźna krowa
gładko przysiada, więc myszołowa
Zawstydzić może, lecz to pomaga
Nie tylko w startach i w lądowaniach.
Trzecią zaletą tego systemu
Jest fakt że łatwo można samemu

Lecieć na pułap całkiem wysoki
Gdzie nie latają już nawet sroki
Radzę obracać skrzydła do środka,
By nasza krowa nie jak idiotka
Co z zewnątrz razi szpetotą straszną
Że małe dzieci mogą nie zasnąć

Miała te skrzydła w kadłub ukryte
Wszak rozwiązanie jest dość poryte
Ktoś wyrzec może, że to kant spory,
Działać by nie mógł, ty jesteś chory
Bo gdzie realizm, gdzie ta prawdziwość
Tak składać furę, to niegodziwość.

Lecz ja go wtedy chwycę za szmaty
I powiem głośno - Bo te psubraty
Lifta nie znają, a o ciśnieniach
To wiedzą mniej niż sąsiadka Genia
Cała ta aerodynamika
To jedna bzdeta i ja nie wnikam
Dlaczego taka poważna grupa
Od lat to robi, no i wciąż dupa!





Szczęśliwego Nowego Roku życzy Kadaf :)

Rozwiązanie się przydało? Wiesz gdzie klikać.

758
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Wto, 30 Gru 2014, 11:06:34 »
Użyte w K-100 mody to IR, czyli Infernal Robotics do zawiasów ładowni, oraz Tweak Scale (i tak jest niezbędny do Infernal Robotics). Co do downloadów, to cóż, nie mam w zwyczaju ich rozdawać, bo do wysokiego poziomu dochodzi się samemu. Gdybym dał ci downloada, to niczego byś się z tego nie nauczył, a tak, skoro kombinujesz sam, to kto wie, może do takiego poziomu dojdziesz.
Sam nigdy nie skorzystałem z gotowców, obojętnie z jakiego źródła, nawet stockowym gotowcem przeleciałem się zaledwie kilka razy i to dopiero gdy potrafiłem zbudować rzeczy dużo lepsze. Natomiast przyznaję, że kadłuby Mk3 są dość wymagające ze względu na swój rozmiar i masę. Jeżeli chcecie, to mogę wam zdradzić jednego protipa jak wydatnie zwiększać siłę nośną i jak skracać rozbieg samolotu na pasie, ponieważ sytuacja kiedy samolot ledwo ledwo startuje i to tylko dlatego że pod koniec pasa startowego jest nieco z górki zupełnie mnie nie satysfakcjonowała.

759
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Wto, 30 Gru 2014, 09:27:27 »
Jesteście kompletnie nienormalni! Transportowiec w transportowcu??


hmmm.........





760
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Pon, 29 Gru 2014, 20:53:03 »
Mimo wstępnego sceptycyzmu, na życzenie Ryana wykorzystałem jednak K-100 do wykonania zrzutu spadochronowego. Skoczków znalazło się szesnastu. No i polecieli, pułap osiemset metrów, otwarcie luku i hopsa:





Tak więc nowe zastosowanie transportowca zostało potwierdzone i przetestowane. To idealna maszyna, do zrzucania czegokolwiek. Poniżej jeden ze szczęśliwych skoczków po dotarciu do ziemi.


Jednakże trzeba szczerze przyznać, że nie obyło się bez wypadków. Śmierć na miejscu na wskutek skręcenia karku poniósł jeden ze spadochroniarzy.


Inny ze spadochroniarzy w stanie ciężkim został odwieziony do szpitala.


Jednakże statystyka wygląda obiecująco. Czternastu z szesnastu skoczków dotarło na powierzchnię bezpiecznie, co zgodnie ze standardami bezpieczeństwa obowiązującymi na Kerbinie jest wynikiem wręcz olśniewającym, co też uświadomił mi wyraźnie użytkownik JackRyan na czacie:


A co do TIRA pakowanego na samolot, to Kerbale poradziły by sobie z tym pewnie lepiej odemnie. Bo to było tak - pełen gaz, idzie idzie idzie! W końcu szurgotanie, łubudu, stoi. Nie idzie. Trochę cofnąć, znowu, pełen gaz, wbijamy się o kolejne dwa metry, utknął! Wsteka! I znowu naprzód, aż wejdzie do końca. Jeśli by któryś ze starszych użytkowników wpadł na pomysł metafory zawierającej przypowieść o dziewicy, to powiedzmy że byłoby to bardzo trafne porównanie  ;D


761
Dyskusje ogólne / Odp: W
« dnia: Pon, 29 Gru 2014, 12:40:54 »
Nie ma opcji, nie zrobisz SSTO z lądowaniem na Eve i startem z planety. I sądzę, że moc kompa nie ma tu nic do rzeczy, to po prostu było by za ciężkie, bo grawitacja to jedno, a potworne ciśnienie to drugie. Zapomnij.

762
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Pon, 29 Gru 2014, 12:02:01 »
Wiecie, z tymi opowiadankami to jest tak, że często trzeba lecieć kawał drogi. W tym ostatnim to lot na biegun, znalezienie jakiejś w miarę ciekawej miejscówki, lądowanie, wysadzenie jednego kerbala jako rozbitka, start, kręcenie się tak, siak i owak, żeby oświetlenie było ok i w miarę dobre ujęcia, sporo dodatkowych zdjęć, powtórzeń (przy pierwszym zrzucie konfesjonał tak się ustawił na glebie, że w ogóle nic nie było widać, bo obrócił się panelem w najgłębszy możliwy cień, więc powtórka zrzutu), a potem to trzeba wszystko opisać. Takie opowiadanko nawet bardzo krótkie, to dodatkowe dobre cztery godziny roboty. Dlatego właśnie komenty są tak mile widziane, bo wiadomo, że robota nie poszła na marne.

A tymczasem moja ciężarówka przeistoczyła się w ciągnik siodłowy z naczepą, czyli tradycyjny TIR.


Pojeździłem trochę i pomyślałem, a ciekawe czy to wejdzie do K-255? Nie ma opcji co? :)
A jednak...




Naaa styk! A niczego nie mierzyłem budując tą naczepę, więc czysty fart :)


Poprzypinałem ładunek w trybie undocked, bo kliknięcie na niego często robi jaja, pomyślałem że wystarczy, w końcu wisi na czterech linach.


No to co, przelećmy się z tym.


Postanowiłem zawieźć TIRa na wojskowe lotnisko, to na tej wysepce.


Ładne podejście, wszystko ekstra. Ale nie za pierwszym razem. Za pierwszym razem niedoceniłem wysokości na której znajduje się pas, więc wielkie bum. Chyba sobie kartkę do monitora przylepię, że to 135 metrów i ani trochę niżej. Okej, F5 klepnąłem tuż przed lądowaniem więc luz, wczytywanko. Lądowanie numer dwa perfekcyjne, se myślę, no to będę miał tu TIRa, może się do czegoś przyda. Otwieram ładownie, a tu zonk. Zayebali!


Zwróćcie uwagę na liny. Mają pozycję, jakby coś na nich wisiało. Jak próbowałem nimi ruszyć, to odkryłem że zbugował się cały GUI KASa, więc ani w te ani we wte. Jednak trzeba podczepiać w trybie dokowania, bo inaczej cosik buguje poważnie w razie wczytania.

To tyle. Jak może ktoś zauważył, K-255 przeszedł drobne zmiany. Skrzydłowe zbiorniki paliwa obróciłem pionowo, bo we wcześniejszej wersji mocno wchodziły w ładownie ograniczając jej gabaryty. Również zmieniła się dolna część sterów kierunku, teraz jest znacznie mniejsze ryzyko urwania przy lądowaniu pod dużym kątem.

A co do twojej sugestii Ryan, to nie, nie przewiduję montażu uzbrojenia, Kadaf Industries jest firmą zdecydowanie cywilną :)
Co do zrzutu Kerbali ze spadochronami to nie widzę tego z punktu widzenia rozwiązań technicznych. Po pierwsze musiałbym wyszperać jakiegoś moda na spadochrony (a zupełnie nie mam ochoty na instalowanie jakiegokolwiek moda do jednego ujęcia), poza tym Kerbale musiały by się odpalać jakimś cudem z dikaplerów, żeby odległość między skoczkami nie wynosiła pół kilometra. Technicznie tego nie widzę żeby się dało zrobić.

763
Dobry jesteś w tych lądownikach, serio dobry! Kolejne zgrabne maszyny! Lubię takie obłe i pękate lądowniki :) A co do Tygrysa, no cóż, mogło być gorzej, więc myślę że go jeszcze ponaprawiasz. Ale fakt, przygotowanie do takiej misji to testy, testy i jeszcze raz testy; zawisów, pracy na małym ciągu, dużym ciągu, separacje, wszystko warto sprawdzić po trzy razy jeszcze w atmosferze Kerbinu.
A dość zaskakuje mnie, że tak nisko przechodzisz nad Joolem zamykając orbitę. Bo wtedy podniesienie peryapsy jest strasznie kosztowne, chyba że jakoś to wyliczasz, że wiesz, że zaraz przejmie cię Tylo i nie trzeba będzie podnosić pery.
I fajnie że z paliwem tak na styk :)

764
Propozycje & Uwagi / Odp: Reklamy nie zawsze fajne
« dnia: Nie, 28 Gru 2014, 21:05:41 »
Jakiś czas był spokój, ale znowu pod reklamę są podpięte jakieś syfy. Odradzam otwieranie linków przez to forum.

765
Dyskusje ogólne / Odp: W
« dnia: Nie, 28 Gru 2014, 19:24:06 »
To zależy jakie SSTO oraz jakie cele przed swoim SSTO stawiasz. Do lekkiego SSTO faktycznie silnik atomowy się nie nadaje, w małych jednostkach tego typu ja stosuję silniki kosmiczne na monopropelant, ale mi to służy wyłącznie do ustabilizowania orbity.
Tu masz moje małe SSTO, turbojet i silniki na monoprop.



Ale jeżeli chcesz latać dalej i nie boisz się modów, to pewnie, silnik atomowy do poważnych manewrów w kosmosie jak najbardziej się nada. Tu masz takie coś mojej produkcji:


W ogóle link do opracowania: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

A potem to już zwiększanie masy i zasięgu, na ile ci komputer pozwoli. Można SSTO polecieć wszędzie i zewsząd wrócić, najważniejsze jednak, by na orbitę wyrzucać się możliwie daleko na samym napędzie odrzutowym.

Strony: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 107