Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kadaf

Strony: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 107
616
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Pią, 17 Kwi 2015, 17:34:17 »
Mariacki to jest z tego co wiem Hejnał ;)

Otóż kwestia ciśnienia na dnie rowu to tak poważna sprawa, że w porównaniu z zejściem tam załogowo, to prościej bazę na Tytanie zbudować.

617
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Czw, 16 Kwi 2015, 17:05:28 »
I tu wychodzi to, o czym wspominałem Ryanowi na czacie. Amatorstwo. Przecież nie możesz wszystkich modułów mierzyć jedną miarką. Bo jeden da się zbudować z 20, a na inny ledwo starczy 60. I to jest właśnie ten element, który może zrujnować cały pomysł, bo zmienianie zasad podczas przetargu trwającego już odpada. Na zdrowy rozum kamils, to powinieneś SAM zbudować sobie calutką ISS posługując się rysunkami technicznymi oryginału. Dopiero wówczas będziesz wiedział ile który moduł potencjalnie może zeżreć części.

618
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Czw, 16 Kwi 2015, 15:48:31 »
Potwierdzam, trzymaj się z dala od ubiozura w forumowych zabawach. Ma singlu też lepiej się trzymaj z dala, ja się trzymam, bo to jakie jaja mi robił to gruba przesada. Poza tym nie współpracuje z żadnym modem proceduralnym w najmniejszym nawet stopniu.

619
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 18:57:18 »
O, w międzynarodowej stacji kosmicznej odwzorowanej jak najbardziej nie ma problemów wykonawczo czasowych. Z tym że może nie obyć się bez modów. Moim zdaniem absolutnie obowiązkowym w tego typu robocie był by Tweakscale.

620
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Śro, 15 Kwi 2015, 16:58:36 »
 Nie chcę być znowu tym, który sypie żwir w koła zębate twojego przedsięwzięcia, ale jak to sobie wyobrażasz? Jest sobie przetarg, startują jakieś osoby. Każda proponuje swój moduł. Tyle że lot w okolice Joola, to nie jest 5 minut. To są - przynajmniej w moim wypadku - godziny gry. Bo trzeba przewinąć czas żeby pozycja była odpowiednia, wystartować, potem osoby ze słabszymi kompami musiały by dokować moduł będący przedmiotem przetargu do modułu transferowego wysłanego w osobnym locie, lecieć nad Joola, potem korekty, potem dokowanie do czegoś i uważanie jeszcze, żeby satelity Joola nas nie przechwyciły po drodze. Fotki, opis i nadzieja, wygra moduł czy nie wygra. Przypuśćmy, że nie wygrywamy. 4-8 godzin grania poszło w cholerę. Chce nam się startować w kolejnym przetargu?

621
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 23:48:36 »
 Projekt sam w sobie ambitny i ciekawy, ale kto z umiatych wystartuje? Przychodzi mi do głowy wyłącznie Winged, bo nieźle buduje i nieźle manewruje. Maciuś odpadnie, bo jego komp ma proca z błota, poza tym nie kręcą go raczej tego typu zabawy - sądząc po dorobku. Więc poza jednym wymienionym userem, który jedynie być może byłby zainteresowany, przetargi będziesz miał zero osobowe, bo ja tu nie widzę nikogo więcej.

622
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 12:42:29 »
 Nie wiem co miał na myśli Madrian Robsonie, bo też mi się wydaje, że nie sposób w żaden sposób wyczerpać możliwości rozwoju na Ziemi, bo ani materiałowo, ani intelektualnie nie jest to możliwe. Ale miałem na myśli coś innego, mianowicie dobrą koniunkturę i nadwyżki budżetowe. A te na pewno nie pojawią się z rękawa w chwili kryzysu (wyczerpania czegokolwiek, bądź ekonomicznego). Ale nadal podtrzymuję, że budowa instalacji Księżycowej, która będzie przynosiła dochody jest jak najbardziej możliwa, ale nie koniecznie na zasadzie eksportu rudy, ale raczej półproduktów co najmniej. Czyli materiałów, jak już wspomniałem trudnych do wykonania, bądź wręcz niemożliwych w warunkach Ziemskiej grawitacji.

623
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 00:21:52 »
Zaraz zaraz, jak to niby wyczerpać możliwości rozwoju na Ziemi? Zużyć paliwa kopalne do ostatniego litra i mieć żelaza na ostatni młotek? Absolutnie się nie zgadzam.
Skoczyć w kosmos można tylko wtedy, kiedy materiałów na Ziemi jest opór, bo to droga inwestycja. A co do podmorskich głębin, to wcale nie jestem pewien, czy one są takie łatwo dostępne w porównaniu z Księżycem.

624
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pon, 13 Kwi 2015, 09:58:46 »
Dopracowywanie, dopracowywanie i jeszcze raz dopracowywanie. To taka moja mała choroba, która powoduje, że nie zostawiam niczego bez piekielnej ilości testów i przeróbek. Najnowsza wersja Asimetra lata już bardzo dobrze na każdym pułapie. Dzięki tweakscalowi jak widzicie, jest jeszcze bardziej asymetrycznie. Prawy silnik został wydatnie powiększony, by zneutralizować tendencję do skrętów w prawo. W miarę zyskiwania wysokości i braków powietrza wyłączam silniki od lewego, potem prawy, a ponieważ środkowy i tak już na 40 km ciągnie z mocą koło 35%, to koła zamachowe utrzymują maszynę w osi doskonale. Dodatkowo ta maszynka wchodzi na orbitę znacznie szybciej niż moje inne konstrukcje i nie wymaga pierdnięcia z atomowego na żadnej wysokości. Prędkość uzyskiwana na napędzie odrzutowym to 2400 m/s, co pozwala wyrzucić AP na 140 km. Jeszcze nie sprawdzałem, ale daje głowę, że zaleci na Mun, wyląduje, a potem wróci na Kerbin.


625
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 12 Kwi 2015, 22:57:53 »
Bywalcy czata są na bieżąco informowani o rozwoju mojej serii statków typu SSTO, ale reszta świata nie. Tak więc ogólnie powstało dziewięć typów transportowców Kerbin - Mun - Kerbin, ale dziś z głupia frant zbudowałem pewne lekkie dziwadło z asymetrycznym napędem. Prawdopodobnie (chociaż to nic pewnego) nie wykorzystam tego pudła na większą skalę, więc wrzucam je tutaj.



Osiem mechanizmów zawierających koła zamachowe utrzymują go nieźle na kursie, poza pierwszą fazą lotu, bo wówczas zachowuje się dość wrednie. Jest to powód, dla którego raczej nie będę tego projektu rozwijał. Ale lata, na orbitę wchodzi, a w kosmosie prowadzi się bardzo ładnie na silniku atomowym, który dzięki zachowaniu skali 1:1 (w przeciwieństwie do mojej całej serii SSTO jadącej na tweakscalu) utrzymuje porządną moc 60 kN.

626
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Nie, 12 Kwi 2015, 21:13:17 »
Ano też tak właśnie sądzę Madrian. Tym bardziej, że po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że możliwe jest, by na Księżycu i jego orbicie pracowały niewielkie półautomatyczne fabryki półproduktów. Jakich? Ano materiałów ultralekkich. Nie wiem jak jest teraz pod kątem takich materiałów, ale z 15 lat temu robiono jakieś eksperymenty czy może analizy, że w stanie obniżonej grawitacji da się robić stopy nie do uzyskania na Ziemi. Więc może z żelaza i innych materiałów wydobywanych na Księżycu robiono by rury czy płyty później wysyłane na Ziemię. Bo faktem jest, że jednymi z najpopularniejszych meteorytów są meteoryty żelazowo-niklowe. Więc takich podstawowych pierwiastków znajdziemy na Księżycu zapewne mnóstwo, dodajmy do tego wyżej wspomnianą technologię otrzymywania materiałów niewykonalnych na Ziemi i otrzymamy teoretycznie instalację Księżycową, która jest w stanie na siebie zarabiać.

627
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 18:41:18 »
Bo jednemu to wystarczy, ludzie, rower, no i super, ale Hołowczycowi rower nie wystarczy, bo co on niby zrobi rowerem?
Niestety tak się składa, że wykorzystuję Kerbale i ich możliwości w 140%, dlatego też bardzo wnikliwie się wszystkiemu przyglądam. Nie buduję prostych lądowników, prostych pojazdów, ani prostych baz, stąd moje podwyższone wymagania. Ponieważ przeciętniak, który składa lądownik z poda, zbiornika i silnika otrzymuje taki właśnie rower czy inną hulajnogę. Ależ proszę bardzo, jak przeciętniakowi to wystarcza, to niech się cieszy.
Ja natomiast się zastanawiam, czy proponowane przez Squad owiewki pozwolą mi owinąć nimi konstrukcje takie jak:







Mi rower nie wystarcza, bo nim nie jeżdżę.

628
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 15:15:56 »
up@ No więc właśnie. Proceduralne owiewki z moda, to jedna część z jednym obrysem. A tutaj mamy osobno czubek, osobno kawałek tego boku, osobno coś niżej... gdzie tu proceduralność? Bo ja co najwyżej widzę tu coś w rodzaju tweakscale, który proceduralnym modem nie jest. Więc nie rozumiem zarzutu o bezpodstawnym krytykanctwie. Oczywiście na podstawie dwóch fotek trudno coś wnioskować ze stuprocentową pewnością, ale jak dla mnie póki co proceduralności nie widzę.

629
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 09:21:28 »
Owiewki nie są proceduralne zauważcie, czyli, no, niewiele warte. To jest ciekawe, że w przeciwieństwie do wielu twórców modów, Squad nie jest w stanie opanować czegokolwiek proceduralnego.

630
Gotowe poradniki / Odp: Budowa międzyplanetarnych SSTO
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 01:10:30 »
Całkiem niezłe. Ostatnio sporo się bujam SSTO (och, żeby mi się tak chciało to wszystko publikować), więc potwierdzam spostrzeżenia. Jakkolwiek dla każdego modelu wychodzenie w kosmos każdy powinien przetestować sam. Jedyne z czym się nie bardzo mogę zgodzić, to z sugerowaną prędkością 2300. To trochę mało. Ja staram się wykręcać 2400 i wówczas apo wychodzi mi w okolicach 140 km. No i ja wykręcam tą prędkość nieco wyżej, bo między 40 a 44 km. Natomiast co do ilości wlotów na silnik i innych rad, to jak najbardziej przydatne dla osób chcących się zmierzyć z problemami SSTO.

Strony: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 107