Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - JackRyanPL

Strony: 1 [2]
16
Wideo / [Tutorial] Wynoszenie wahadłowców
« dnia: Pią, 18 Kwi 2014, 21:39:57 »
Posiadanie wahadłowca zdolnego wejść na orbitę, oraz wylądować na pasie w KSC to duże osiągnięcie. Samo zbudowanie promu jest stosunkowo łatwe, problemy zaczynają się gdy trzeba go wynieść. Niektórzy używają ogromnej ilości kół zamachowych, inni taśmy, jeszcze inni dodają wiele rakiet pomocniczych ustawiając je wokół wahadłowca. Chciałbym wam dzisiaj pokazać prosty sposób na wynoszenie promów na orbitę. Zmodyfikowałem pomysł pokazany przez Moskita kiedy wynosił Komarova.


Znajomość angielskiego nie jest wymagana. Wystarczy podążać za kursorem, polecam oglądać w jakości powyżej 480p. Chodzi z grubsza o regulację ciągu głównego silnika. I tyle. Bez ogromnej ilością SASa, paliwa czy taśmy. W opisie filmu znajdziecie prom do pobrania. Nie jest to dzieło sztuki i wraca na powierzchnię jak kamień, więc zalecane jest użycie spadochronów, ale pozwala nauczyć się metody wynoszenia. Napiszcie co o tym sądzicie. Komentarze i krytyka, najlepiej konstruktywna, mile widziane.

17
Samoloty / Kantonov 250 - ośmiosilnikowy gigant
« dnia: Śro, 16 Kwi 2014, 16:06:28 »

Korzystając z rad prezesów spółek Battle Claw oraz Kadaf Ind. a także, z doświadczenia wyniesionego z budowy Kantonova 225, inżynierowie Nerd Company postanowili zbudować większą wersję tej maszyny. Po kilku testach, z hangaru wyjechał kolos wyposażony w 8 silników turboodrzutowych - Kantonov 250!


Mimo dużej masy, długości oraz rozpiętości skrzydeł, Kantonov 250 jest w stanie wystartować przed połową pasa, kiedy jego mniejszy brat, potrzebował do tego całej długości. Podobnie jak w przypadku poprzednika, załogę stanowi 3 pilotów.


Jak widzimy, wznoszenie pod dużym kątem również nie stanowi dla niego kłopotu. Pułap operacyjny Kantonova 250 to 12,5km. Dzięki ośmiu silnikom osiąga tam prędkość ponad 500 m/s czyli około 1800 km/h.


Do głównych zmian w stosunku do poprzednika należą:
-zwiększony zasięg
-większa masa startowa
-większa szybkość
-więcej paliwa
-zwiększenie odległości między kołami.

Wbrew pozorom, podejście do lądowania jak i samo lądowanie nie sprawia większych trudności nawet niedoświadczonym pilotom. Należy jedynie pamiętać, o aktywacji hamulców, natychmiast po dotknięciu pasa. Duża ilość taśmy została wymuszona przez wielkość samolotu. Gdy były jej mniej, cała konstrukcja wpadała w drganie, które przy niskiej wysokości, mogłoby zakończyć się katastrofą.


Dane techniczne
Masa - 45 ton
Ilość części - 242
Ilość paliwa - ponad 3300 jednostek
Napęd - 8 x TurboJet Engine

Na koniec zostawiam was z prezentacją Kantonova 250 w formie gifa. Napiszcie co o nim sądzicie, co można poprawić.


Posłowie
Pomimo wielu prób, starań i testów nie udało mi się zbudować wersji transportowej. Celem było wystartowanie z obciążeniem rzędu 30 ton. Niestety każda próba kończyła się tym samym - efektowną eksplozją. Przy testach nie ucierpiał żaden pilot. Może uda mi się to przyszłości.
Nie chcę się chwalić, ale wydaje mi się, że jest to największy stockowy samolot na forum. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
Przepraszam za wielkość zdjęć. Imgur nie chciał działać poprawnie, więc skorzystałem z innego hostingu, który trochę namieszał przy zdjęciach.



18
Samoloty / Kantonov 225 - nosiciel wahadłowców
« dnia: Wto, 15 Kwi 2014, 22:01:15 »


Po zbudowaniu sprawnego wahadłowca, spółka Nerd Company potrzebowała czegoś, co pozwoli go przemieszczać po Kerbinie. Dzięki inżynieryjnym umiejętnościom Olega Kermana, powstał najcięższy samolot w historii firmy - Kantonov 225.

Kantonov 225 z wahadłowcem "Democritus"

Mimo "garbu" w postaci prawie 15-tonowego wahadłowce, Kantonov 225 jest niezwykle zwrotny. Startuje przy prędkości 150-160 m/s korzystając z uskoku na końcu pasu startowego, a po chwil wzbija się, aż do osiągnięcia operacyjnego pułapu 10 km. Załogę stanowi 3 pilotów. Dodatkowym celem Kantonova 225, jest testowania właściwości lotnych wahadłowców. Po wzbicie się na określany pułap, odczepiany jest wahadłowiec, w celu sprawdzenia właściwości szybowniczych. Jest to system lepszy, tańszy i łatwiejszy, niż wysyłanie drogich wahadłowców na orbitę, tylko po to aby sprawdzić, jak będą sprawowały się wracając na powierzchnię.


Na wysokości 9500m, dzięki 6 potężnym i wydajnym silnikom odrzutowym, samolot osiąga 330 m/s czyli ponad 1200 km/h. Zapas paliwa, w teorii ma pozwolić Kantonovowi 225, przelecieć ponad 1/2 obwodu Kerbina.


Pomimo sporego ciężaru, samolot ma możliwość lądowania na pasie w KSC, bez większych trudności. Duża liczba powierzchni kontrolnych zapewnia stabilny lot, nawet przy niskich prędkościach.


Kantonov 225
[/size]

Dane techniczne

Kantonov 225 + Space Shuttle "Democritus" Mk I

Masa - 43,5 tony
Zapas paliwa - 2500 jednostek
Ilość części - 224

Kantonov 225

Masa - 29 ton
Zapas paliwa - 2500 jednostek
Ilość części - 144

Na koniec prezentacja w formie gifa obu wersji. Z oraz bez promu. Z góry przepraszam za błędy przy nich.



Napiszcie co sądzicie o Kantonovie, jak wam się podoba.

19

Na zakupionym przez Nerd Co. poligonie Kevada rozpoczęły się testy nowego wahadłowca. Firma, po wielu porażkach w tej dziedzinie, spowodowanej brakiem możliwości lądowania na pasie postanowiła zaprojektować nowy wahadłowiec. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.



Dzięki doświadczeniu, wyniesionemu z budowy poprzednich wahadłowców, wyniesienie "Demokryta" był banalne. Bez użycia ogromnych ilości modułów SAS, czy ogromnej rakiety nośnej. Jak to możliwe, zapytacie. Możliwe i genialne w swojej prostocie. Wystarczy manipulować ciągiem pojedynczych silników. Gdy chcemy zmniejszyć kąt, zmniejszamy ciąg Skippera, gdy chcemy podnieść - zwiększamy.


Gdy paliwo w "dopalaczach" się skończy wystarczy je odrzucić, i można kontynuować. Małe Sepratrony odrzucą je na bezpieczną odległość od promu. Niestety, nie zostało to uwiecznione na zdjęciach.

Po wykonaniu manewru, prom gładko ustawił się na stabilnej, ponad 80 kilometrowej orbicie. Nadszedł czas na test silników manewrowych, które pozwolą na obniżenie, lub podniesienie orbity. Tu również wszystko poszło zgodnie z planem i prom mógł przystąpić do pozostałych testów.


Gdy upłynęło 5h, i strefa lądowania ponownie stała się oświetlona, rozpoczęta manewr deorbitacji. Niestety załoga, rzadko latająca samolotami, znacznie przestrzeliła, ale nie był to problem.


Prom świetnie lata w atmosferze, im lżejszy jest - tym lepiej, ale posiada również awaryjne spadochrony, pozwalające w razie problemów, lądować w każdych warunkach.

Po uderzeniu w wodę eksplodowała środkowa część promu, na szczęście moduł załogowy pozostał nienaruszony.

Dane techniczne
Masa - na wyrzutni - 160 ton, na orbicie - 25 ton
Liczba części - na wyrzutni - 166, na orbicie - 72

Dalsze dane podawane tylko dla orbitera

Zapas utleniacza - 660 jednostek
Zapas paliwa ciekłego - 580 jednostek
Zapas monometylohydrazyny - 530 jednostek
Zapas energii elektrycznej - 2600 jednostek
Źródłem energii elektrycznej jest generator radioizotopowy znajdujący się w sekcji napędowej promu.

Nie jest to mój pierwszy wahadłowiec, ale jak dotąd najlepszy. Napiszcie co o nim sądzicie.

20
Wyzwania / Najbrzydszy łazik ever!
« dnia: Czw, 03 Kwi 2014, 20:57:03 »
Siedząc na chacie z Chopinsem, Kadafem, Skylinem i MegaProize "podziwialiśmy" łazik Rosomaka. Doszliśmy do wniosku, że jest po prostu paskudny! I tutaj rodzi się challenge, zbudować łazik brzydszy od tego


Ilość części - dowolna!
Używanie modów - jakie chcecie!
Czas - ile potrzeba!

Nie chodzi w rywalizację, ale o humor i zabawę! Nie będziemy więc głosowali. Challenge powstał tylko po to, aby się pośmiać.

PS.
Challenge nie ma na celu obrażenia nikogo, zwłaszcza Rosomaka. Powstał w stu procentach w celach rozrywkowych.

21
Kampanie / FMS - Forum Mun Station
« dnia: Wto, 08 Paź 2013, 17:32:41 »
Po ogromnym sukcesie Forum Space Station, mam zaszczyt ogłosić nowy projekt. Jest to, jak widać w temacie Forum Mun Station, czyli w skrócie FMS.  Zasady są prawie takie same, jak w przypadku FSS, z jednym małym wyjątkiem czasu. Jako że budujemy stację na orbicie munarnej, będzie to wymagało więcej czasu, aby tam dotrzeć oraz zadokować. W związku z tym dostajecie zamiast 48 h, 72, czyli 3 dni. Obowiązuje limit 50 części, oraz żadnych modów. Mogą one być przy rakiecie nośnej, ale nie mogę się znaleźć na stacji. Do udziału zachęcam zwłaszcza tych którzy chcieli, lecz nie mogli wziąć udział w  budowie FSS. Czy są jacyś chętni na udział w tym projekcie?

Uczestnicy
-Grzegorz2121       Problemy techniczne. Rezygnacja z udziału
-Condzi
-Piórek
-CupofMayo
-MrSeba
-Oli /w związku z tym że brałeś udział w FSS, będę cię przesuwał niżej, jeśli będą dochodziło nowe osoby/

22
Stacje kosmiczne / FSS - Forum Space Station!
« dnia: Pią, 20 Wrz 2013, 20:46:56 »
Chyba większość z nas kojarzy International YouTube Space Station. Wpadłem na pomysł stworzenia czegoś podobnego na naszym forum. Plan jest prosty. Jeśli zbiorą się minimum 4 osoby, wyniosę, możliwe że jeszcze dzisiaj rdzeń stacji. Potem save'a dostanie kolejna osoba i wyniesie swój moduł. I tak dalej, i tak dalej. I tu pojawia się haczyk. Każdy dostaje limit 50 części na moduł. Na platformie może być więcej, ale do stacji nie można zadokować na raz nie więcej niż 50 części. Swoje moduły nazywamy według wzoru - Nazwa modułu[Nick]. Na zbudowanie i wysłanie sekcji jest 48 h od czasu publikacji poprzedniego postu. Naturalnie robimy screeny, na wyrzutni, oraz po zadokowaniu /max. 5 zdjęć/. Jeśli ktoś chce może to opublikować w formie filmu /max. 10 min/. Oczywiście używamy tylko podstawowych części. Żadnych modów. Oraz najważniejsze, zero śmieci w kosmosie. Wydaje mi się że reguły są jasne. Czy są jacyś chętni na udział w tym projekcie?

Lista uczestników:
-oli00PL            Moduł dostarczony
-PiranNinja        Moduł dostarczony   
-DawsterTM      Moduł dostarczony
-Schulze13        Moduł dostarczony
-Zerdzio             Moduł dostarczony
-Shinzo              Moduł dostarczony
-rafał3920          Moduł dostarczony przez Shinzo
Ze względu na to, iż uzbierało się całkiem sporo osób, za co dziękuje, nie sądziłem że, mój skromny pomysł odniesie taki sukces; osoby, które nie będą mogły zadokować ze względu na słaby komputer/nie miały czasu/itd. trafią jako pierwsze na listę uczestników kolejnego projektu, którego realizację rozpocznę po zakończeniu budowy Forum Space Station

Strony: 1 [2]