Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Element4ry

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26
91
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pon, 02 Lis 2015, 08:23:55 »
Nie jest to "cokolwiek" bezpośrednio z gry, więc wrzucam tu. Nie ma sensu zakładać kolejnego wątku dla jednego obrazka. Ostatnio za chlebem wyrodziło mi się parę nowszych maszyn, w tym Eurocoptery. Tak więc for fun - EC145 w malowaniu KSP :D


92
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmoteka Sci-Fi Człowieka
« dnia: Nie, 01 Lis 2015, 04:33:34 »
A pacz, właśnie rozważałem zabranie na ten film swej połowicy, żeby mieć święty spokój. A tu proszę - okazuje się, że warto :) Tym bardziej pójdę!

93
BF-y 109-te jako Avia zwane były S-199. Natomiast inne zdaje mi się, że nie były produkowane w ameryce południowej, lecz w Hiszpanii - jako Hispano-Aviacion HA-1112.

94
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Sob, 10 Paź 2015, 04:22:41 »
Dźwigcepcja


95
Dyskusje o modyfikacjach / Podstawowy zestaw modów.
« dnia: Pią, 02 Paź 2015, 07:01:23 »
Zbierałem się do napisania tego wątku od jakiegoś czasu. Zmotywowały mnie do tego pojawiające się od czasu do czasu pytania z rodzaju "jakie mody polecacie?", "jakich modów używasz?", "czy gra się nie wysypie?". Na wstępie pragnę zaznaczyć, że nie będę tu tłumaczył jak instalować poszczególne mody - od tego jest dział pomocy, instrukcje z oficjalnych wątków lub plików readme poszczególnych modów.
Tak więc zacznę od tego, że zestaw ten jest proponowanym przeze mnie zestawem podstawowym, który nie rozciąga Kerbali ponad stabilne normy zużycia pamięci. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zestaw ten jest stabilny i nie kraszuje gry co rusz. Pewnie od czasu do czasu się zdarzy, ale u mnie to jeszcze nie nastąpiło (przy omawianym zestawie). Gwoli wyjaśnienia - zestaw ten jest przeznaczony pod najnowszą na chwilę obecną wersję gry. Polecę alfabetycznie. W nawiasach linki do wątków na oficjalnym forum.

Aviation Lights v3.7 (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod dodaje kilka wariantów lotniczych świateł ostrzegawczych i pozycyjnych. Mogą mrugać z różną częstotliwością.

Configurable Containers (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod niesamowicie przydatny i zarazem prosty. Pozwala dowolnie konfigurować zawartość zbiorników.
- Dodano 8.11.2016

Davon Throttle Control (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Niesamowicie przydatny mod, automatycznie balansujący ciąg w niewyważonych rakietach/statkach. Dodatkową funkcją są cztery dodatkowe przepustnice za pomocą których możemy sterować dowolną grupą silników. - Mod stał się zbędny ponieważ jego funkcje pełni teraz Throttle Controlled Avionics. Ponadto brak dostępnej aktualnej wersji

Docking Port Alignment Indicator (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Kolejny niewielki mod - ten znacznie ułatwia dokowanie. Dzięki prostemu okienku, widzimy wszelkie niezbędne informacje aby poprawnie zadokować do naszej stacji kosmicznej. Okienko pokazuje: ustawienie obu doków względem siebie w osi podłużnej, przesunięcie i kąt względem doku docelowego, zwrot i kierunek wektora po którym nasz statek się porusza (względem doku docelowego), aktualną prędkość oraz odległość do celu. Wszystkie te informacje przedstawione w prosty sposób na jednej planszy!

Infernal Robotics (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Modyfikacja umożliwiająca wykorzystanie ruchomych elementów podczas naszych kosmicznych wojaży. Suwnice, obrotnice, zawiasy - to wszystko znajdziecie w tym potężnym modzie. - Brak aktualnej wersji

Kerbal Attachment System (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod bez którego ciężko mi się obejść grając na codzień w Kerbale. Dodaje do gry przede wszystkim możliwość użycia wyciągarek - to otwiera przed domorosłymi inżynierami możliwość budowania wszelkiej maści dźwigów lub wind. Modyfikacja dodaje również możliwość łączenia różnych statków za pomocą uniwersalnych rur a co za tym idzie - przenoszenie zasobów między nimi.

Kerbal Inventory System (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Kolejny mod tego samego autora co poprzedni. Moim zdaniem nieodzowny element KAS. Mod ten dodaje system łatwego w obsłudze ekwipunku, oraz możliwość (a nawet konieczność) używania narzędzi przez kerbali. Wymaga również odpowiedniej klasy naszego zielonego ludzia - a konkretnie inżyniera. Może on użyć śrubokręta lub wiertarki do rozłożenia (lub złożenia) statku na czynniki pierwsze. To jednak nie wszystko. W modzie zawarte są również pojemniki na przeróżne elementy, wykorzystujące rzeczony system ekwipunku.

Procedural Wings - Procedural Dynamics i B9 (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod pozwalający nam umieszczać skrzydła o dowolnym kształcie. W praktyce jego użycie wykracza daleko poza tą podstawową funkcję. Chodzą słuchy o sztukmistrzach co i czołgi z tych skrzydeł zbudowali!
Aktualizacja 3.11.2016: Powyższy opis odnosi się do proceduralnych skrzydeł Procedural Dynamics, jednak w linku są też nie testowane przeze mnie proceduralne skrzydła B9.

RCS Build Aid (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod z kolei pozwala nam idealnie zrównoważyć ciąg silników manewrowych (oraz głównych) w taki sposób, aby po naciśnięciu odpowiedniego guzika statek leciał w przewidywanym kierunku nie obracając się przy tym idiotycznie. Mod bardzo przydatny do budowy wszelkiej maści samolotów pionowego startu (zwykłych też), latających dźwigów lub najzwyczajniejszych w świecie statków kosmicznych.

Surface Lights (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Zestaw cieszących oko światełek. Jeśli kiedykolwiek standardowe, ogromne reflektory były denerwujące - to jest remedium.

TAC Fuel Balancer (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Ten mod pozwala zbalansować statek w locie, automatycznie przelewając paliwo w obrębie wszystkich zbiorników umieszczonych na statku.

Throttle Controlled Avionics (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod prosty w obsłudze, znacznie ułatwiający kontrolę maszyn pionowego startu - w szczególności precyzyjny zawis i sterowanie podczas startów lub lądowań.
Aktualizacja 3.11.2016: Od czasu oryginalnego wpisu ten mod się nieco rozrósł w kwestii funkcjonalności, teraz jest to mus dla fana VTOL-i.

TweakScale (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Modyfikacja pozwalająca na zmianę wielkości części. Statystyki podczas powiększania lub pomniejszania zostają automatycznie dopasowane do wielkości. Używać z rozwagą, może powodować dziwaczne zachowania niektórych części. Uważać szczególnie stosując na częściach z modu Infernal Robotics.

96
Opór powietrza. Nie przekraczaj 200 m/s przed 7000 metrów. Potem delikatnie a powyżej 14-15km już można grzać ile fabryka dała (tak przypuszczam).

97
Modyfikacje / Odp: B9 Aerospace Procedural Parts
« dnia: Czw, 01 Paź 2015, 18:57:55 »
PWing żyje i ma się dobrze!


98
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: KAS i KIS
« dnia: Nie, 27 Wrz 2015, 13:47:46 »
Pleciesz bzdury Bill. KIS nie jest wymagany do działania KAS. Zacząć należy od tego, że KIS (Kerbal Inventory System) dodaje kerbalom inventarz, kontenery, parę przedmiotów "użytkowych" i możliwość przyczepiania/odczepiania części - nie dodaje żadnych platform.
KAS (Kerbal Attachment System) natomiast dodaje "platformy" (zwykłe pudełko, do którego łatwo coś przyczepić), wyciągarki z osprzętem do nich dostosowanym oraz rury, które można mocować w EVA.

Do tego, KIS/KAS jest praktycznie wolne od bugów - więc nie pi*rdol Bill, że wykrzacza do pulpitu (albo w ogóle wykrzacza), jak nie masz solidnego dowodu aby to poprzeć.

99
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Nie, 27 Wrz 2015, 11:47:23 »
A gdzie tam smutna! Toż to klasyk i prawda oczywista :D

100
Dyskusje ogólne / Odp: PS4
« dnia: Pią, 25 Wrz 2015, 15:14:08 »
Jest taka informacja, ma wyjść na PS4 i Xbox One i raczej na pewno nie będzie można instalować modów.

101
Inne / Odp: [DSO-E4] Operacja wydobywcza Munar2
« dnia: Pią, 25 Wrz 2015, 10:57:27 »


Cała załoga bazy zgromadziła się w lądowniku w celu zaznania odrobiny rozrywki w postaci konsumpcji bliżej nieokreślonego alkoholu nieznanego pochodenia, oraz gry w skrable. Ogólnie rzecz ujmując był to czas wolny, ponieważ zwyczajnie nie było co robić. Dźwigu brak, narzędzi brak, paliwa również (prawie) brak i urządzeń wydobywczych też brak. Kolejne rozgrywki toczyły się coraz to mozolniej.

- Wymieniam trzy literki... - Teina przerwała pełną skupienia chwilę milczenia. - O, zaraz wam pokażę!
- No dobra, teraz ja... Mam "o"... "w", "i", "e" oraz "c". To będzie... Czternaście punktów!
- Owiec się zachciało, co? - Grymasił Thomp, przegrywając trzecią z rzędu partię. - Mam tylko "on"... - rzekł, po czym dostawił do już leżącego na planszy wolnego "e".
- Te one to chyba te owce, haha. - Luna, dowódca misji wyraźnie coraz bardziej rozbawiona w miarę ubywania płynu w butelce. - "Tank" dorzucę do tych waszych owiec! Voila! Punkty dla mnie, haha!
- Masz fart szefowo, ot co! - z udawaną złością wycedziła Teina dorzucając do planszy kolejne niewiele znaczące słowo. - "ten" tankowiec, tyle dodam.
- Ten czyli który?
- Nie wiem który. "super" się liczy? - nie czekając na odpowiedź Sigy dorzuciła kolejne litery do planszy.
- Liczy się. Ten supertankowiec też się liczy. Znów chcesz wygrać, co?
- Jak ten supertankowiec to tylko "Cytadela".
- To ja dorzucę "ta", jak to cytadela. - Kolejna kolejka Thompowi nie podpasowała.

Gra trwała jeszcze kilka kolejek a w końcowym rozrachunku wygrała Sigy - po raz kolejny. Wszyscy wspólnie zdecydowali, że czas zmienić grę. W międzyczasie wywiązała się dyskusja na jakiś mało znaczący temat aby potem wrócić do tematu wyboru następnej gry. Padło na grę w "okręty" lub inaczej: "statki".

- Ej, w zasadzie to o co chodzi z tą całą "Cytadelą"? - rzucił niepozornie Thomp.
- No fakt, byłeś obwoźnym geologiem, ha! - zażartowała Luna, wyraźnie rozbawiona. Humor jej dopisywał, taki stan rzeczy stał się jeszcze wyraźniejszy w miarę ubywania płynu z kolejnej tajemniczej flaszki niewiadomego pochodzenia. - Pozwól, że wyjaśnię o co chodzi z "Cytadelą"...

Zacząć należy od tego, że jest to największy tankowiec jaki kiedykolwiek latał w znanym kosmosie! Fakt, przez ostatnie lata była cisza. Ba! Nadal jest. Szurnięci ekolodzy jakoś nie podnieśli wrzawy. Pewnie zarząd zdołał im wcisnąć bajki, albo inaczej ich przekabacił. Albo najzwyczajniej w świecie ich przekupił. Pod stołem oczywiście. Jakkolwiek by nie było, jest spokój a pojawienie się tego statku przeszło bez echa, co jest po prostu dziwne. Historia jest o tyle ciekawa, że pierwsze wzmianki w dostępnych publicznie źródłach, o tym konkretnym statku sięgają blisko sto lat wstecz! Pierwsza pojawia się w sześćdziesiątym siódmym, wspomina dziewiczy rejs na orbitę księżyca. Po powrocie, blisko rok krąży po orbicie Kerbinu w celu przeprowadzenie jakichś modernizacji. Gdy prace zostają ukończone, statek wpada w ręce spółki Space Prospectors zajmującej się poszukiwaniem rzadkich minerałów w naszym układzie. Siedem lat później spółka upada, statek zostaje uwięziony na orbicie jako masa upadłościowa. Załoga zostaje ewakuowana, część osprzętu statku zostaje sprzedana a reszta rozkradziona. Na tamten okres przypada wzmożona aktywność wszelkiej maści piratów i bandytów.
Po orbicie krąży pusty kadłub, obrabowany ze wszystkiego co nie było na stałe przyspawane. Potem robi się ciekawiej. W siedemdziesiątym ósmym trafia do General Mining Inc. i w ekspresowym tempie, bo zaledwie w dwa lata cały statek zostaje wyremontowany i ponownie wyposażony. W połowie osiemdziesiątego roku wyrusza wraz z flotą wydobywczą na Jool. W osiemdziesiątym siódmym wraca nad Kerbin z częścią floty górniczej. Statki zostają wyremontowane i pół roku później wracają nad Jool, dalej drążyć księżyce Joola. Do roku dziewięćdziesiątego zachowały się wszystkie dzienniki pokładowe, archiwa zawierające kompletne zapisy wszelkiej komunikacji. Wtedy też upada General Mining a data zbiega się z końcem zapisów komunikacji z flotą. Dwa lata później nad Kerbin wraca tylko niewielka część całej floty General Mining, statki zostają natychmiast zezłomowane. Sprawa zostaje zamieciona pod dywan, dane załóg, szczegóły wyprawy, dzienniki pokładowe, wszystko związane z GM i flotą która wyruszyła na Jool zostaje zatajone. Nawet dziś nic nie można na ten temat znaleźć.
Najlepsze jest teraz, słuchaj. W sto dwudziestym drugim jakaś niewielka ekspedycja DSO-E4, badająca asteroidy, natrafia na Cytadelę (a raczej jej wrak) krążącą gdzieś pomiędzy Kerbinem a Minmusem. Zarząd skrzętnie korzysta z trzeciej rezolucji i ogłasza znaleziony wrak jako własność. Jedyne co wiadomo od tej pory jako fakt, to to, że w sto trzydziestym statek zostaje wcielony do czynnej floty pod nazwą MST-E4, nazwa własna "Cytadela". Co się działo pomiędzy sto dwudziestym drugim a sto trzydziestym, to są niepotwierdzone informacje. Albo raczej plotki. Nie wiadomo w jakim stanie znaleziono ten statek, gdzie go wyremontowano i nie wiadomo skąd jest aktualna załoga. Nikt ich praktycznie nie zna. Siedemnasta mówiła, wspomniała, że mogą tam trząść pokładem byłe trepy pierwszego sortu. Na dodatek całkiem możliwe, że ten remont co ta łajba teraz przechodzi to nadal rekonwalescencja po tych trzydziestu latach w przestrzeni. Ech... To by było na tyle Thomp. Teraz wiesz o co tyle szumu.
- Ano wiem szefowo. Dobry materiał na scenariusz dreszczowca, nie ma co.
- Racja, brzmi jak dreszczowiec. Ale skądś się te scenariusze w kinie biorą. Akurat kończą partię, jestem za tym, aby do nich dołączyć. Nie grałam w "okręty" od czasów podstawówki!
- Tajest pani kapitan!


102
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 23 Wrz 2015, 19:17:51 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Czy te zmiany spowodują, że w rezultacie będę potrzebował lepszego sprzętu by móc w ogóle uruchomić grę i nacieszyć się optymalizacjami?



Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(...)ja postanowiłem na to nasrać i nie pamiętam alfabetu(...)




(Nie widzę celu, aby odpowiadać słowem pisanym.)


Co do całego zamieszania dotyczącego przejścia na nowe unity - mam niewielką nadzieję, że w końcu coś się ruszy w systemie oświetlenia. Na chwilę obecną jest bo jest, ale cudów nie ma. Przydały by się jakieś bardziej zaawansowane rozwiązania, w szczególności AO.

103
Inne / Odp: [DSO-E4] Operacja wydobywcza Munar2
« dnia: Pon, 21 Wrz 2015, 02:54:41 »


Słońce chyliło się już ku zachodowi. Teina podążyła wzdłuż grani i dalej wzniosła się na wyższy pułap mając nadzieję wypatrzeć coś przez okno. Systemy nawigacji były wyłączone na wszelki wypadek - brak ładowania akumulatorów mógł dać się później we znaki. Gdyby sonda do której zmierzała Teina nie posiadała odpowiedniego źródła zasilania, zapas energii zmagazynowanej w chwili obecnej, musiałby wystarczyć na dłużej.
Po chwili krążenia i wypatrywania urządzenia, pojazd był już skierowany w konkretnym kierunku.





Konsola komunikacyjna zasygnalizowała połaczenie z lądownika.
- Teina! Znalazłaś? - To była Sigy. Niecierpliwa jak zwykle.
- Tak, widzę to. Niewielkie bździdło. - Po chwili ciszy dodała: - Ma uniwersalny port. Ląduję i podczepiam to pod spód.

Sonda była częściowo zagrzebana w sypkim podłożu. Ślady w okolicy pozwoliły prześledzić przebieg wydarzeń; sonda miała wylądować, jednak próba nie powiodła się. Maszyna przeturlała się kilkakrotnie i zaryła w ziemię. Sprawiała wrażenie starej, część elementów odpadło lub uległo zniszczeniu podczas wypadku a lekka, delikatna rama do której były przytwierdzone wszystkie elementy była pogięta. Kontrolki jednak nadal się świeciły, to dobry znak świadczący o sprawnym źródle zasilania. Siedemnastka podczepiła linę za pomocą uniwersalnego łącznika i wróciła za stery. Delikatnie podniosła maszynę, aby nie rozbujać ładunku. W warunkach niskiej grawitacji mogłoby się to skończyć katastrofą. Wyciągarka powoli zwijała linę, Teina leciała już powolutku w skierunku bazy.




- Sigy, wskakuj w skafander, już wracam. - Zameldowała Siedemnastka. - Mam dobre wieści, ta sonda to jakiś staroć, ale chyba nadal ma własne zasilanie.
- Brzmi nieźle, dawaj ją tu! Wyląduj w miarę blisko, od razu weźmiemy się do roboty.
- Tajest.

Transportowiec doleciał do bazy. Zawisł kilanaście metrów od lądownika i Teina opuściła urządzenie po czym wylądowała kawałek dalej. Po krótkiej wymianie zdań z lądownikiem, zadowolona z wolnej chwili, otworzyła prywatny komputer i pobrała najnowsze wieści z Cytadeli będącej jeszcze w zasięgu transmisji danych.
Zobaczmy co nowego w wielkim świecie. - Zaczęła pobieżnie przeglądać poszczególne artykuły szukając czegoś ciekawego. - "Porwanie syna prezesa". Nieeee, to na później. "Fala kradzieży wózków golfowych nasila się!", że też nie mają o czym pisać... Jakby nigdzie nie spadały samoloty, albo inne katastrofy...

W międzyczasie Sigy i Thomp przyjrzęli się dokładnie sondzie, leżącej teraz o rzut kamieniem od lądownika. Oboje nie potrafili określić skąd pochodzi ani kto i kiedy ją zbudował. Typ urządzenia wcale nie pokrywał się z informacją zawartą na karteczce z Cytadeli. Jedynie moduł identyfikacyjny pochodził z takiego typu. Na dodatek wyglądało to, jakby ktoś go tam przyczepił byle jak i na ostatnią chwilę. Najważniejsze co udało im się określić to rodzaj zasilania. Generatory RTG starego typu. Sigy prawie skakała z radości na myśl o tym, że nie będzie musiała obchodzić żadnych idiotycznych systemów zabezpieczających - ponieważ ten typ generatora ich po prostu nie miał.
Kilkanaście minut później źródła zasilania już były wymontowane i gotowe służyć wyższym celom - jak to ujęła Sigy kończąć wyciągać drugi z nich.




- Thomp, łap się za drugi i idziemy. Zdążymy przed zachodem słońca. - Poleciła inżynier. Thomp posłusznie chwycił ciężkie urządzenie i podążył do transportera. Sigy od razu zabrała się do pracy.
- Teina, przełącz komputer w tryb serwisowy i odłącz zasilanie. - Rozkazywała dalej. - Thomp, poświeć tu i przytrzymaj te kable. Okej, siedzi. Teraz daj drugi.
- Idzie gładko? - Zapytał Thomp nie spodziewając się odpowiedzi, wszak widział na własne oczy.
- Jak po maśle! Hop. I siedzi drugi. Teraz to dokręcimy i... jest. Gotowe! - Energicznie uwijała się Sigy. - Teina! Zrestartuj system w trybie roboczym. Powinno wszystko działać.

Istotnie, generatory działały. Po ponownym uruchomieniu systemu, wskazówka ładowania drgnęła i zatrzymała się na zielonym polu. Naprawa zakończyła się sukcesem.


104
Własna twórczość / Odp: Piracki Poker
« dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 21:26:00 »
No panie Moryc, teraz to żeś zaszalał! Kawał dobrej roboty - wciągające i dobrze napisane. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że aż mnie zainspirowało do wzięcia się za moje M2. Bo lubię takie klimaty. Do tego, parę rzeczy zalatuje srogo jakby zaczerpnięte z "klasyki gatunku" - to na plus! Bo nawet jeśli wprawne oko zauważa - to w żadnym razie nie wygląda to jak żywcem zerżnięte. Umiejętnie wykorzystana inspiracja, co się ceni! Oby tak dalej.

105
Inne gry / Odp: Endless Space
« dnia: Pią, 18 Wrz 2015, 20:30:42 »
Endless Space 2. To już coś. Aż zachciało mi się oderwać od SH5 ażeby pograć w ES :) Można podyskutować.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26