Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Element4ry

Strony: 1 ... 24 25 [26]
376
Łaziki / Ciężarówki RX
« dnia: Sob, 06 Lip 2013, 06:01:04 »
Od dość dawna na rynku pojawiają się ciężarówki, często nazywane po prostu "eriksami". Użytkownicy do których dotarł nasz agent, twierdzą, że to najlepsze ciężarówki w kosmosie jednak nie wiedzą kto je produkuje. Wygląda na to, że firma chce zachować anonimowość - na ciężarówkach bowiem nie ma żadnego loga ani nazwy producenta. Części mają tylko numery seryjne a na kabinie widnieją litery RX i numer modelu. Co ciekawe, każda firma korzystająca z tych ciężarówek zakupiła je na rynku wtórnym. Nasz agent starał się dotrzeć do poprzednich właścicieli, jednak bez rezultatów - zupełnie jakby zapadli się pod ziemię.

Po długich poszukiwaniach na kosmicznych giełdach i bazarach z asortymentem do lotów w kosmos nasz agent znalazł jedną z ciężarówek w wersji wozu wsparcia operacji wydobywczych. Zakupiliśmy ją po rozsądnej cenie. Brakowało jedynie kilku baterii i trzeba wymienić komputer pokładowy na nowszy ponieważ obecny jest prawie zabytkiem! Pochodzi z zabytkowej kapsuły MK1. A oto nasza ciężarówka:






Na zdjęciach nasz tester Orstedt Kerman, wykwalifikowany specjalista.



Wóz posiada solidne podwozie, co sugeruje możliwość istnienia wersji przeznaczonych do robót w warunkach wysokiej grawitacji. W specjalnie przystosowanej części ładunkowej pojazdu można przewozić zestawy narzędzi lub części zamiennych. Na stelażu ponad nią znajdują się anteny komunikacyjne (umożliwiają bezzałogową obsługę) i dalej ku tyłowi znajdziemy nieruchomą instalację paneli słonecznych pochyloną pod optymalnym kątem. Na wysięgniku pośrodku pojazdu umieszczony jest port dokujący, umożliwiający transport powietrzny i jednocześnie pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia podczas transportu. Bezpośrednio na kabinie znajdziemy kolejny port, który podczas transportu pojazdu służy jako miejsce przechowania uniwersalnego łącznika, który roboczo przymocowany jest do ramienia wysięgnika (o którym za chwilę). Potężne reflektory łącznika służą do oświetlania terenu nocną porą.

Ramię wysięgnika to naprawdę porządna rzecz, solidnie przymocowane do podwozia. Duży zasięg ramienia, silny elektromagnes na końcu pozwala przenosić ciężkie skrzynie lub unieść inny pojazd w celu dokonania napraw. Na końcu ramienia znajduje się też solidny obiektyw pozwalający obserwację odległych miejsc co w połączeniu z dużym zasięgiem czyni ten pojazd doskonałym pojazdem zwiadowczym.





Będziemy kontynuowali nasze śledztwo w sprawie ciężarówek RX. Nasz agent właśnie zameldował, że ma nowy trop.



377
Humor / Odp: Kawały
« dnia: Śro, 03 Lip 2013, 01:59:25 »
Facet siedzi w biurze znudzony monotonią stemplowania kopert i przewracania papierów z jednej półki na drugą. W pewnej chwili słyszy głos: "Sprzedaj dom, samochód, rzuć pracę i jedź do Las Vegas". Głos powtarzał w kółko to samo, namawiał, prosił, groził, ale facet dzielnie wytrzymywał problem z psychiką przez długi czas. W końcu jednak nie wytrzymał - "Dobra!", zakrzyknął i sprzedał dom wraz z samochodem, olał pracę, rodzinę i pojechał do Las Vegas. Na miejscu głos powiedział "kup żetonów za wszystkie pieniądze." - tak też zrobił. "Idź do stołu z ruletką i postaw wszystko na czarne". Facet postawił wszystko na czarne. Krupier zakręcił kołem. Czerwone. Głos na to: "k***a mać..."

378
Dyskusje ogólne / Odp: [Oficjalny] POWITANIA!
« dnia: Śro, 03 Lip 2013, 01:34:11 »
Cześć! To i ja coś napiszę. Czytam forum już od jakiegoś czasu a w kerbale gram od dość dawna, jeszcze przed 0.14 - z mniejszymi lub większymi przerwami. Odkąd pojawiła się możliwość dokowania, buduję różne rzeczy na orbicie. A poza kerbalami mam zajawkę na atomowo-postapokaliptyczne klimaty z zastrzeżeniem, że zombiaki to nie jest TO. Nawet strugam w tym klimacie komiks, ale powoli idzie. Dalej jest ogólnie kosmos i sajęs-fikszyn - mas efekty, ded spejsy i trochę innych różności. Do tego dochodzi niezdrowe zainteresowanie motoryzacją. Jak wiadomo - motoryzacja i przemoc równa się Carmageddon, który króluje na moim twardym dysku od lat. Gry z otwartymi światami, symulatory, te typu sandbox z możliwością konstruowania rzeczy i z fizyką do dyspozycji stawiam na szczycie mojej listy. Ale nie gardzę w sumie niczym. Z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że Kerbale zagościły na stałe w moim panteonie gier.

379
Poproś o pomoc / Odp: Wydajność w retroburn
« dnia: Nie, 16 Cze 2013, 22:56:16 »
Normalne że będzie spadać bo zmniejszamy ciąg. Paski po prawej to zużycie paliwa zsumowane ze wszystkich aktywnych silników.
Kliknij prawym guzikiem na silnik podczas lotu i tam jest:
Fuel flow - czyli ile silnik spala paliwa.
Thrust - czyli ciąg jaki generuje.
Jeśli stosunek jednej wartości do drugiej jest różny gdy zmniejszymy lub zwiększymy ciąg to znaczy, że trzeba ustalić punkt w którym ciąg jest największy przy najmniejszym zużyciu paliwa. O to chodzi. Jeśli założymy, że przy przepustnicy otwartej w 100% mamy: Fuel flow - 100u i Thrust - 100kN, a przy przepustnicy otwartej w 50% mamy: Fuel flow - 50u i Thrust - 50kN, oznacza to, że efektywność się nie zmieniła - czyli aby zmienić prędkość o 100m/s musimy spalić taką sama ilość paliwa, niezależnie od położenia przepustnicy. Zmieni się jedynie czas potrzebny do wykonania manewru.

380
Poproś o pomoc / Odp: Wydajność w retroburn
« dnia: Nie, 16 Cze 2013, 22:07:50 »
Wydaje mi się, że trzeba by było znaleźć złoty środek pomiędzy zużyciem paliwa a siłą ciągu silnika i przepustnicę ustawić w pozycji gdzie stosunek ten jest najkorzystniejszy. Podczas szybkiego testu z silnikiem "skipper" zauważyłem, że nie ma to znaczenia bo stosunek zużycia paliwa do otrzymywanego ciągu jest stały. Z resztą silników pewnie jest tak samo. Pozostaje Ci tylko odpalić silniki we właściwym momencie, aby zminimalizować zużycie paliwa.

Strony: 1 ... 24 25 [26]