Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Drangir

Strony: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 128
1576
Kampanie / Re: Stacja Kosmiczna FSK-01
« dnia: Pią, 10 Sty 2014, 00:06:23 »

Eye of the Dragon Corp. - Statek orbitalny PaX 3


Nic tak dobrze nie wpływa na renomę agencji kosmicznej, jak produkcja szeroko stosowanego, niedrogiego i niezawodnego systemu transportu załogi i zapasów na orbitę, tym bardziej w nowym, ambitnym projekcie orbitalnego ośrodka logistycznego, mającego w przyszłości obsługiwać odległe loty załogowe i bezzałogowe.


Takie zadanie wymaga wiele wysiłku. Po skonfrontowaniu pierwszych projektów z warunkami przetargu, odrzuceniu kilku niespełniających ich pomysłów i prototypów, stworzono statek orbitalny PaX – łac. Pokój (A wielkie „X” na końcu wygląda bardzo nowocześnie i kosmicznie).


Dokowanie dwóch statków PaX na orbicie PE ~70 km AP ~100 km

Podstawowe cechy –
- miejsce dla 4 kerbalonautów, wymagany co najmniej jeden pilot

- duży zbiornik paliwa rakietowego i manewrowego, pozwalającego na skomplikowane działanie na orbicie

- wydajny system trzech połączonych silników, który jest o tonę lżejszy od standardowego silnika typu „Pudel” i dużo bardziej wydajny od Skippera konkurencji.

- duży akumulator energii i cztery panele słoneczne

- koła zamachowe i system RCS – statek bardzo łatwo manewruje, a przy tym jest bardzo stabilny.

Kilka minut przed zadokowaniem PaX 1 i PaX 2. Lot ten pomógł w poprawieniu kilku drobnych błędów konstrukcyjnych

- Linka  z magnesem standardu KAS do wykonywania specjalnych zadań orbitalnych, np. do przejęcia statku nad którym nie ma kontroli. PaX to naprawdę statek wielozadaniowy!


Kerbalonauta uratowany przed niechybnym odlotem w przestrzeń kosmiczną dzięki niezwykłej zwrotności PaX i systemu wciągarek KAS

- Wlew paliwa standardu KAS, dzięki któremu można pobrać paliwo nawet ze zbiornika niewyposażonego w dok. Drugiego wlewu w zestawie brak.

- Reflektor ułatwiający dokowanie, śluza między dokiem a kapsułą, osłonięty dok.

- Skrzydła, które umożliwiają w pewnym stopniu manewrowanie w trakcie deorbitacji oraz spadochrony.

Podsumowując - wszystko, czego może potrzebować uniwersalny statek w misji na niskiej orbicie Kerbinu.

Masa z pełnymi zbiornikami paliwa - 26.14 t
50 części


***

Instrukcja obsługi

1. Rakieta nośna jest trzy etapowa i bez problemu wynosi statek PaX na orbitę. Środkowy silnik ma ograniczony ciąg - nie zmieniać wartości ciągu po odrzuceniu rakiet bocznych, może spowodować to katastrofę.



2. Ostatnią fazę rakiety nośnej należy odrzucić przed osiągnięciem perycentrum > 69 km i domknąć orbitę na silnikach orbitera.

3. Rendez-vous z innymi statkami orbitalnymi można dokonać zarówno z, jak i bez asysty systemu RCS.


Przykład precyzyjnego hamowania silnikami rakietowymi, w celu uzyskania spotkania - zwróć uwagę na pełny wskaźnik paliwa RCS

4. Panele słoneczne i antenę rozłożyć po osiągnięciu wysokości co najmniej 70 km - klawisz funkcyjny 1. Nie wykonywać żadnych zadań klawiszami funkcyjnymi, gdy statek jest zadokowany.

5. Sekwencja lądowania:
[/b]a) Odcumować, jeśli statek jest zadokowany do instalacji orbitalnej.

b) Oddalić się za pomocą systemu RCS od wszelkich konstrukcji i statków orbitalnych na co najmniej 200-300 metrów.

c) Zaplanować manewr lądowania w komputerze pokładowym

d) Wykonać zaplanowany manewr (Patrz, obsługa statku kosmicznego, dział ogólny)

e) Schować panele słoneczne i anteny (klawisz funkcyjny 1)

f) Po wypaleniu paliwa lub wykonaniu manewrów należy oddzielić moduł napędowy i odblokować rezerwę paliwa RCS w kapsule dowodzenia i za jego pomocą odsunąć się od dryfującego modułu na bezpieczną odległość


g) Wycelować dziobem statku w kierunku lotu. Po przejściu przez pierwsze warstwy atmosfery i częściowym wyhamowaniu można wykonać manewry za pomocą skrzydeł. Należy z uwagą śledzić wskaźniki energii elektrycznej, jeśli wskazuje wartość poniżej 100 natychmiast przejść do następnego punktu oraz wyłączyć system SAS



h) Odrzucić moduł serwisowy i skierować moduł dowodzenia ku dołowi i odpalić spadochrony.  - środek ciężkości sam nakieruje pojazd we właściwym kierunku jeśli system SAS jest wyłączony. Kapsuła Cupola nie może uderzyć w podłoże jako pierwsza.




6. Wszystkie misje korzystające ze Statku Orbitalnego PaX w raporcie muszą posiadać poniższą wzmiankę -

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
[url=http://forum.kerbale.pl/profile/?u=312][img width=20]http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2013/194/1/3/logode_by_drangir_d6771mp_by_drangir-d6db9h8.png[/img] [size=8pt][font=courier]Moduł orbitalny PaX dostarczył Eye of the Dragon Corp.[/font][/size][/url]
7. Wszelkie straty i katastrofy spowodowane niewłaściwym użytkowaniem serii statków PaX nie wynikają z błędów konstrukcyjnych i odpowiedzialność spada na pilotów, kontrolerów lotu, szkoleniowców itd.


***



Przyszłość jest czymś, co się buduje. Buduj ją z Eye of the Dragon Corp.

1577
Poproś o pomoc / Odp: Początki nauki
« dnia: Czw, 09 Sty 2014, 21:27:00 »
Nie masz energii elektrycznej. Zamontuj baterie i baterie słoneczne lub generatory RTG.

1578
Poproś o pomoc / Odp: Początki nauki
« dnia: Śro, 08 Sty 2014, 14:26:22 »
A moze to wlasnie przez swoje ograniczenia to kariera jest lepszym wyborem dla poczatkujacego po tutorialu? Mniejsza ilość czesci, samych rodzajow silnikow, moze pomoc w stopnioym odkrywaniu mechaniki. Ilosc czesci w sandbox moze naprawde przytloczyc. Pamietam ze tak mialem po wejsciu na .18 z wersji gdzie był jeden moduł dowodzenia...

1579
Poproś o pomoc / Odp: Początki nauki
« dnia: Śro, 08 Sty 2014, 11:21:59 »
KSP na aktualnym poziomie wykonania raczej daje mozliwosci zmierzenia się ze swoimi pomysłami niż narzuca lub premiuje konkretne rozwiązania - to czy wyslesz na orbite stację kosmiczną czy sondę na odległą planetę nie daje wymiernej korzyści.  W karierze troszeczke sie to zmienia -nagradza sie zróżnicowany program kosmiczny i odleglejsze loty odblokowywaniem nowych części

1580
Dyskusje ogólne / Odp: Pełna wersja kerbali.
« dnia: Pon, 06 Sty 2014, 18:21:57 »
Wg informatycznej nomenklatury, wersja beta zawiera już całą zawartość, która jest już tylko optymalizowana i poprawiana. Do niej jeszcze daleko, SQUAD planował dodać jeszcze kontrowersyjny i nieco już zapomniany system wydobycia surowców, ekonomię. Do tego poprawki geografii planet (na Mun da się znaleźć ciekawe miejsca. Nie do podróży, ta wciąż jest nieciekawa, ale przynajmniej ładne widoki), nowe planety... Jeszcze w alphie posiedzimy.

1581
Kampanie / Re: Stacja Kosmiczna FSK-01
« dnia: Pon, 06 Sty 2014, 18:11:14 »
Gdybym miał robić jakieś wielkie, czasochłonne loty i konstrukcje na odległych systemach, to raczej robiłbym to wg. własnego planu, bez limitów czasowych i innych bzdetów. Po prostu fakt, że straciło się kilkanaście godzin i przegrało trzema głosami to trochę wysoka cena. Może inni nie są takimi mięczakami jak ja, ale po prostu nie mam tyle czasu.
Poza tym dwie kwestie organizacyjne:

Cytuj
Pierwszy przetarg ogłosimy gdy zbierze się odpowiednia liczba chętnych.
Na serwisach społecznościowych często w planowanych zdarzeniach, póki nie trzeba nic robić, zgłasza się o wiele więcej uczestników niż faktycznie uczestniczy w faktycznym zdarzeniu. Może trzeba zacząć od konkretniejszych rzeczy żeby sprawdzić czy chętni faktycznie są?
Cytuj
7. Czas Trwania przetargów wynosi dwa tygodnie, później jest 24h ankieta i ogłoszenie wyników.
2 tygodnie to bardzo dużo, a z drugiej strony 24 godziny to nie tak wiele dla ankiety na forum. 

PS: Już nie wspominam że mój pseudokomputer nie udźwignie B9, ale to drobnostka :P

1582
Dyskusje ogólne / Odp: Nasze faile w Kerbalach
« dnia: Pon, 06 Sty 2014, 02:57:47 »

"Rutynowy lot, mówili. Całkowicie bezpieczny, mówili, krótki skok na księżyc dla celów testowych, jasne, wyślijmy Jeba, nie będzie sprawiał kłopotów."


Przynajmniej krajobraz ładny...

1583
Obsługa techniczna / Odp: Kerbale crashują, 64bit system,8gb Ram
« dnia: Nie, 05 Sty 2014, 00:44:56 »
A mnie dziwi że SQUAD wybrał akurat ten silnk, który nie radził sobie świetnie i z prostym slenderem. Oczywiście to ze względu nakkasę.  Teraz pewnie stać ich byłoby na inny/autorski (jak Czesi ze swoim Space Engineers) który bylby zoptymalizowany do generowania wielkich terenów i fizyki dla setekk elementów,  ale wiązałoby się to z masa problemow i pracy przy konwersji...

1584
Poproś o pomoc / Odp: Dane więcej danych
« dnia: Sob, 04 Sty 2014, 02:09:55 »
@up
Niech każdy się bawi tak jak chce. Mody o które zapytał autor tematu istnieją i nie widzę sensu ani potrzeby w tym, by kogoś przymuszać do mojego rodzaju gry.

1585
Samoloty / Odp: SDZ I - Samolot dalekiego zasięgu
« dnia: Pią, 03 Sty 2014, 23:35:33 »
@up
Wydaje mi się że w ciężkich samolotach może mieć to sens, pod warunkiem że zmienia się silniki, które pracują  w zależności od wysokości.

1586
@up
Można zmieniać mody do woli, ale jeśli chcesz opublikować coś takiego, musisz bardzo wyraźnie oznaczyć kto jest autorem.

1587
Samoloty / Odp: SDZ I - Samolot dalekiego zasięgu
« dnia: Pią, 03 Sty 2014, 22:46:35 »
Nie wygląda na zbytnio daleki zasięg. Doleciałby chociaż do bieguna?

1588
Poproś o pomoc / Odp: Dane więcej danych
« dnia: Pią, 03 Sty 2014, 16:58:58 »
Mod z engineer w nazwie lub mechjeb. Ten pierwszy lepiej pokazuje co i jak.

1589
Obsługa techniczna / Odp: Kerbale crashują, 64bit system,8gb Ram
« dnia: Pią, 03 Sty 2014, 15:45:01 »
Drago - nie musisz. KSP to nie niezbedne chleb i herbata, problemy ze stabilnoscia gry są powszechne i kupujac gry z napisem EARLY ACCESS czy płacąc w kickstarterze musisz byc gotowy na takie przypadłości.

1590
Samoloty / Odp: Nowoczesny SSTO-VTOL - "odyseja"
« dnia: Pią, 03 Sty 2014, 15:40:38 »
Jeden screen? Serio? Ludzie, miejcie szacunek do współ forumowiczow i starajcie się trochę bardziej :/

Strony: 1 ... 104 105 [106] 107 108 ... 128