Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Drangir

Strony: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 128
1111
Ale to nawet nie jest kwestia głosu. Wczoraj widziałem profesjonalną zapowiedź gry wykonaną przez osobe z lekką wadą wymowy i nie było z tym problemu. To co u ciebie kuleje, to przedkładanie ilości nad jakość - w kilka dni nagrałeś kilka 20-minutowych materiałów. Poświęć więcej czasu na podkręcenie jakości dźwięku i montaż, poszperaj  za innymi programami. Dograj komentarz do zmontowanego obrazu. Zajmie ci to więcej czasu, ale zaręczam że różnice będzie widać natychmiast, a po kilku tygodniach będzie można to obejrzeć z przyjemnością ;)

Oczywiście to o czym mówię to kwestia techniczna - pomysłu na filmik póki co też nie masz i nad tym też trzeba pracować.

Żadnej IVONy!

1112
Poproś o pomoc / Odp: budowa statku
« dnia: Czw, 07 Sie 2014, 13:28:24 »
Zaczyna, ale w swoim dążeniu do wiedzy nie wykazuje większej inicjatywy, traktując forum jako wyspecjalizowaną wyszukiwarkę. Masa poradników i pracy włożonej na temat wyjaśniania podstaw KSP początkujący (niestety, zwykle po angielsku) jest przez wielu ignorowana, mimo że informacje są dostępne po kilkunastu minutach szukania (gdy się nie wie gdzie szukać).

@up wyjaśnij co robisz, bo brzmi jak anomalia z kosmosu.

[Post scalony: Czw, 07 Sie 2014, 17:53:21]
Zaczyna, ale w swoim dążeniu do wiedzy nie wykazuje większej inicjatywy, traktując forum jako wyspecjalizowaną wyszukiwarkę. Masa poradników i pracy włożonej na temat wyjaśniania podstaw KSP początkujących (niestety, zwykle po angielsku) jest przez wielu ignorowana, mimo że informacje są dostępne po kilkunastu minutach szukania (gdy się nie wie gdzie szukać).

1113
Poproś o pomoc / Odp: baza lotnicza
« dnia: Śro, 06 Sie 2014, 11:30:44 »
Lotnisko jakie jest, każdy widzi. Nie mam pojęcia jakiej odpowiedzi oczekujesz. O lotnisku trudno dyskutować.

1114
Modyfikacje / Odp: [PART]Battery Pack Z-175. Kanciasta energia.
« dnia: Wto, 05 Sie 2014, 13:01:08 »

1115
Jeśli w kampaniach pojawią się projekty indywidualne, straci on swoją odrębność, polegającą na byciu zbiorem społecznych misji. A ponadto bardzo lubię dział baz, chociaż póki co żadnej nie zbudowałem  :-X

1116
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Wieści od NASA/ESA/CSA-ASC
« dnia: Wto, 05 Sie 2014, 00:42:43 »
Bardzo ładne zdjęcie ukazujące 30 sekund przelotu ISS nad Oregonem.



Źródło: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

1117
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.



Eye of the Dragon Corp. - Better Worlds


Etap II - Pierwsze lądowanie



Podczas gdy załoga Krawca kontynuowała obserwacje z orbity, inżynierowie na Kerbinie optymalizowali już dwa statki kosmiczne do warunków panujących w systemie Calpamos.
Pierwszy z nich to zasilany reaktorem fuzyjnym i wyposażony w pierścień warp Ursus Interstellar Tug Mk 1, mający za zadanie transport zwiadu z LKO na stabilną orbitę LV426. Drugim jest ED Cyrus Mk 1, uniwersalny VTOL rozpoznania, wyposażony w uniwersalne silniki typu Thermal Jet, wykorzystujące rozgrzane w reaktorze fuzyjnym gazy atmosferyczne jako materiał pędny. Jako że są zamontowane w wersji hybrydowej, mogą też działać jako zwykła rakieta termiczna zasilana LFO. Ich wadą jest skłonność do gwałtownego przegrzewania się przy locie w wysokich partiach atmosfery.



Hans Kerman i Erlock Kerman pozują przy prototypie Cyrusa


Pierwszy na orbitę został wysłany Ursus, na odchudzonej o dwa zbiorniki rakiecie chemicznej wykorzystanej w wysyłaniu ED Krawiec.








Jako że konstrukcja jest dużo mniejsza od statku dowodzenia, na orbicie znalazł się z niemal pełnym zbiornikiem w ostatnim członie rakiety nośnej.





Załogę Cyrusa stanowi dwóch kerbalonautów: kapitan, Hans Kerman, drugi pilot, Erlock Kerman. VTOL błyskawicznie wystartował z KSC, szybko obierając niemal pionowy kierunek lotu. W średnich warstwach atmosfery nabrał nieco prędkości, po czym wykonał orbitę wykorzystując paliwo ze zbiorników. Kolejną wadą tego statku jest fakt, że reaktory produkują ogromne ilości ciepła, a w locie przez atmosferę radiatory nie mogą być rozłożone, co wymusza ciągłe monitorowanie stanu podsystemów. Awaria reaktorów w powietrzu byłaby katastrofalna.






Następuje spotkanie na orbicie a potem kilka godzin czekania na uzyskanie właściwej pozycji do skoku nadprzestrzennego. Załoga wykorzystuje ten czas na wykonanie inspekcji pojazdu w EVA i wzmocnienie łączeń za pomocą dodatkowych wsporników.







Uwaga na Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ!


Pierwsze użycie napędu nadprzestrzennego i konsekwencje z tym związane  przyniosły wiele wiedzy. Najnowsze optymalne trajektorie zakładają zbliżenie się do słońca od odpowiedniej strony i pozwolenie by grawitacja gwiazdy zmieniła prędkość statku w odpowiedni sposób we właściwym kierunku.







I faktycznie - po powrocie do realnej przestrzeni statek poruszał się w SOI gazowego giganta z prędkością zaledwie 5 kilometrów na sekundę - do osiągnięcia stabilnej orbity wystarczyło wypalić paliwo w nadmiarowym członie rakiety.











Po wykonaniu orbity nad LV426 za pomocą rakiety termicznej załoga Cyrusa odebrała koordynaty anomalii magnetycznej najbliższej równika. Po określeniu trajektorii odłączono statki i zwiadowcy zeszli w atmosferę księżyca.







Spadochrony pomagają wyhamować i ustawić dziób statku we właściwym kierunku


- Tu Hans do Krawca. Poruszamy się z prędkością 420 metrów na sekundę względem ziemi. Analizy się zgadzają, powierzchnia jest nierówna, skalista i sucha. Instrumenty miernicze pola magnetycznego wariują, przesyłamy wszystko na bieżąco. Odbiór.
- Kontynuujcie trasę do źródła zmian pola magnetycznego. Za kilka minut stracimy kontakt radiowy, wylądujcie, przeprowadźcie zdalne eksperymenty. Wyjdziecie na powierzchnię w zależności od wyniku analiz. Bez odbioru.







- scheiße! - wyrwało się pilotowi, gdy zbliżając się do ziemi Cyrusem wstrząsnęła turbulencja. Wiatr wiejący przy ziemi nie ułatwiał zadania, ale po chwili udało się bezpiecznie wylądować. Obaj kerbalonauci westchnęli z ulgą i przez kilka minut siedzieli w ciszy, obserwując ciemniejące niebo i skalisty, nieprzyjazny krajobraz. Grawitacja o sile nieco mniejszej niż kerbińska była przyjemną odmianą po tygodniach lotu.






Biedactwo zapadło się pod własnym ciężarem ;(

Minęło kilka godzin, podczas których komputery i sensory analizowały środowisko zewnętrzne.  Erlock z nudów przeglądał wyniki, a Hans drzemał.
- Nie chciałbyś rozprostować kości?
- Hrrf... dobrze wiesz że nie możemy przed nawiązaniem łączności, zostało jeszcze trochę czasu.
- Wszystkie wskaźniki mieszczą się w normie, tak jak przewidywano. Skafandry wystarczą. No weź.
Hans pokiwał głową.
- Ale tylko na pięć minut.


Ciąg dalszy nastąpi.

1118
Szukam modyfikacji / Odp: Efekty świetlne w kosmosie
« dnia: Pon, 04 Sie 2014, 00:19:43 »
Proszę: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)

1119
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Spis rzeczy:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

3. ...



i

Rok kerbalski 2089

Grupa naukowców z Akademii Absolutnej Astronomii dokonuje nieprawdopodobnego odkrycia. Niemal na krańcu układu Kerbolskiego wykryto obiekt, który wyemitował w przestrzeń kosmiczną sporą dawkę promieniowania elektromagnetycznego. Dokładne obserwacje wykazały, że w sferę oddziaływania gwiazdy centralnej wszedł nowy obiekt, powodując anomalię magnetyczną - wywołała ją błądząca przez kosmos planeta typu Jowiszowego, która prawdopodobnie miliardy lat temu, na wskutek astronomicznej katastrofy, opuściła własny system.
Aktualnie krąży wraz ze swoimi martwymi księżycami na bardzo niestabilnej orbicie dookoła Kerbolu i stanowi wielką zagadkę dla uczonych.

Rok kerbalski 2099

Obserwacje potwierdziły, że system Calpamos jest, jak na jego lokalizację, niezwykle gorącym obiektem. Planeta, mimo że jest dużo bardziej odległa od Jool, jest niemal równie ciepła jak on. Niestety, odległość uniemożliwia dokładniejsze badania tej planety. W sekcji eksploracji kosmosu konglomeratu Eye of the Dragon podjęto śmiałą decyzję o zorganizowaniu misji załogowej na orbitę giganta.

Rok kerbalski 2109

Odkurzony i wyremontowany zabytkowy obiekt wciąż funkcjonował jako centrum kosmiczne, klasyczny design przywodził na myśl nostalgiczne myśli o pionierach eksploracji kosmosu. Teraz, w epoce silników termicznych, plazmowych i pozyskiwaniu energii z reaktorów fuzyjnych rakiety chemiczne były wykorzystywane w rzadkich sytuacjach, gdy liczyła się przede wszystkim moc. Wysłanie na orbitę statku badawczego z prototypowym napędem międzygwiezdnym z pewnością jest warte zachodu i ryzyka.





Eye of the Dragon Corp. - Better Worlds


Etap I - Rekonesans

Żadna bezzałogowa sonda o konwencjonalnym napędzie nie wykonałaby misji w sensownym czasie. Sam lot w jedną stronę trwałby kilkadziesiąt lat, a niestabilna orbita i anomalie pola magnetycznego w okolicy nowej planety z pewnością nie ułatwiłyby zadania. Zdecydowano się na konstrukcję potężnego statku badawczego, który w przyszłości przejmie funkcje stacji dowodzenia operacji w Calpamos.

Załogę stanowi dziewięciu kerbalonautów - piloci, inżynierowie, ale przede wszystkim naukowcy kilku dziedzin, od keografii, poprzez astrobiologów do fizyków. Ich zadaniem jest oczywiście zbadać strukturę systemu, jego skład i inne tajemnice niemożliwe do wykrycia przez teleskopy.
Zasilany potężnym reaktorem fuzyjnym statek jest w stanie błyskawicznie poruszać się po całym układzie, dzięki wykorzystaniu napędu WARP. Do zmiany prędkości wykorzystuje silnik Vista, działający na zasadzie przyspieszania cząsteczek paliwa wysokoenergetycznym laserem. Zużycie energii i produkowane przez cały pojazd ciepło wymaga obecność wielkich, rozkładanych radiatorów.

Cała ta zaawansowana i niezwykle niebezpieczna technologia jest teraz zależna od prostej rakiety chemicznej która zabierze pojazd na orbitę.

Oto ED Krawiec Mk 2






Mike Kerman, kapitan Krawca, nie czekał długo na pierwsze w historii uruchomienie napędu nadświetlnego. Po zatwierdzeniu trasy przez nawigatora i ustawieniu limitu na 50% prędkości światła statek zwrócił się ku słońcu i wykonał skok.


W czasie nie dłuższym niż podróż tanimi liniami lotniczymi ekspedycja znalazła się w sferze oddziaływania grawitacyjnego Calpamos. Po wyjściu z nadprzestrzeni jedynym problemem była tylko wysoka prędkość orbitalna, wynosząca coś około... 15 kilometrów na sekundę.


- Brian, opcje! - rzucił komendę Mike, analizując trajektorię na swoim stanowisku.
- Się robi, sir! Możemy wykonać hamowanie aerodynamiczne nad planetą, ale Erlock Kerman na podstawie wstępnych skanów uznał LV426 za najciekawszy obiekt i tam będziemy hamować. Tylko muśniemy atmosferę, bo przy tej prędkości nie mamy szans przetrwać lotu niżej. Możemy też hamować silnikiem już teraz, ale będzie to bardzo kosztowne.
- Czy możemy skakać o kilkaset tysięcy kilometrów?
- Umm... jest to technicznie możliwe, ale...
- Wykonamy hamowanie aerodynamiczne nad LV426 a resztę prędkości wytracimy silnikiem, już poza jej wpływem. W razie czego zawsze możemy przemieścić się z powrotem przed księżyc.
- To bardzo ryzykowna opcja, kapitanie.
- Mnie pasuje.

Ustawianie trajektorii przebiegającej przez wysokie partie atmosfery


Złożenie radiatorów przed wejściem w atmosferę z ogromną prędkością




Pierwsze przejście przez atmosferę




ED Krawiec opuszcza strefę przyciągania księżyca

Po powtórzeniu kilka razy sekwencji - wlot w atmosferę z hamowaniem silnikiem - wylot z atmosfery - krótki skok nadprzestrzenny przed planetę wyhamowano statek do 10 kilometrów na sekundę, po czym pozwolono by opuścił strefę wpływów tajmniczego, górzystego księżyca by wyhamować pojazd silnikiem nad planetą, pozwalając przy tym dokładnie przeanalizować orbitę systemu i skład poszczególnych planet przez kilka tygodni drogi po bardzo rozciągniętej orbicie.



W końcu wykonano delikatny manewr kierujący Krawca na LV426, statek ostatecznie zaparkował na nachylonej orbicie i rozpoczął dokładny skan powierzchni.




LV426
600 km średnicy
Grawitacja - 0.85 g
Atmosfera - sięga 100 km, gęstość nieznana, obecność tlenu potwierdzona
Powierzchnia górzysta, obecność Kethanu prawdopodobna, wykryto miejscowe anomalie magnetyczne - lokalizacja powyżej

W następnym etapie misji pierwsze lądowanie na powierzchni.

1120
Wyzwania / Odp: SSŁ (szybki skaczący łazik)
« dnia: Nie, 03 Sie 2014, 11:06:36 »
@up
Czasy zniewolenia kolorów przez patriarchalnych wodzów minęły z momentem uzyskania Administracyjnej Ramki.

1121
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Sob, 02 Sie 2014, 20:20:38 »
@up
O dźwiękach dowiedzieliśmy się tydzień-dwa przed release. Z najnowszego weekly wiemy, że prace trwają. Nieśmieszne.

1122
Samoloty / Odp: [ED] - Sekcja Lotnicza
« dnia: Pią, 01 Sie 2014, 00:11:49 »


2. - Śmigłowiec transportowy

Latający dźwig E2-RD

Ilość części - Nieznana
Paliwo ciekłe - Na pewno bardzo dużo
Mody - KAX, KAS, Spaceplane Plus, Procedural Dynamics, Kerbonov Part Pack
Dwóch pilotów, dwa miejsca pasażerskie
Dodatkowo - dwa haki wykorzystywane do transportu i odpowiednie przyłącza do lin na pokładzie.


Uwaga - projekty i prototypy zostały zniszczone bo przedziwnym wypadku z udziałem jeżozwierza ;(


Pojazd wykorzystywany w przenoszeniu nielekkich paczuszek z miejsca na miejsce. Wykorzystuje do tego zaawansowany system relokacji lin, zwany "Bill, wyłaź z kabiny i zrób coś pożytecznego!"







Według badań Instytutu Fizyki Niezmiernej, pojazd przeniesie nawet 10 000 ton, pod warunkiem podzielenia ich na niesprecyzowaną ilość kawałków.


To świetny wynik, 10 000 ton!



DZIESIĘĆ TYSIĘCYYYYYYYY





Transportowiec z testowym ładunkiem, czyli lekkim śmigłowcem pasażerskim jest całkowicie bezpieczny w locie i stabilny, ale niech was bór strzeże przed ustawieniem widoku IVA bądź zmianą punktu kontroli.



Pojazd posiada oświetlenie strefy zrzutu i może precyzyjnie lądować w punkcie, jak to helikopter



ładunek nieuszkodzony dotarł na miejsce!


Dziękujemy za obejrzenie prezentacji. Już niedługo przedstawimy kolejny pojazd, tym razem zupełnie innego typu.

1123
Jeśli ustawisz spadochrony na ogonie i zmienisz wysokość rozwinięcia czaszy na bardzo niską, bez problemu cię wyhamują w powietrzu i ustawią dziób w odpowiednim kierunku ->


@Down
Tak czy siak, tip będzie aktualny.

1124
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Poland Can Into Space!
« dnia: Śro, 30 Lip 2014, 23:18:16 »
Cytuj
Ponoć Ruskie nie będą już dowozić żarcia na ISS ani produkować silników do rakiet. Może teraz to będzie nasza robota?

Ten post dał mi raka.

1125
Modyfikacje / Odp: [PART]Battery Pack Z-175. Kanciasta energia.
« dnia: Wto, 29 Lip 2014, 19:26:58 »
@up
Ciężar baterii powinien być zbalansowany, rozmiar nie jest tak ważny. Zrób overhaul kariery jak BTSM i wtedy wychodź ze stockowej tabeli:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Strony: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 128