Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Scandinavian101

Strony: 1 [2]
16
Własna twórczość / Odp: [OPOWIADANIE] Rutynowy lot
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 22:15:51 »
Świetne opowiadanie. Postać naszego protagonisty przypomina mi trochę Pirxa z dzieł Stanisława Lema.

17
Samoloty / Odp: Sęp III - 17
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 21:07:52 »
Cały bombowiec prezentuje się naprawdę dobrze, jednak chciałbym zobaczyć go od dziobu w całej okazałości (większość zdjęć przedstawia tył maszyny)

18
Samoloty / Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 21:01:44 »
W ostatnich dniach sierpnia odbyły się Kerbińskie Targi Lotnicze. Producenci w tym roku nie zawiedli i na zwiedzających czekało ponad 75 różnych maszyn. Do ciekawostek można między innymi zaliczyć protoyp Aeris-a A4 z zakładów konsorcjum Stock Industries, pokazanego na tegorocznych pokazach po raz pierwszy. Maszyna przystosowana jest do odbywania suborbitalnych lotów badawczych i charakteryzuje się dobrymi właściwościami lotnymi przy prędkościach naddźwiękowych. Jak zapowiada producent, do produkcji wejdzie już w przyszłym roku. Prawdopodobnie największą niespodzianką tych pokazów był jednak Space Construction Sc-52.



Napędzana 8 silnikami J-X4 Whiplash konstrukcja jest w stanie osiągać prędkości rzędu 1240 km/h (tj. 340m/s). Ładownia umożliwia przewożenie ponad 32 ton ładunku, a paliwa starcza na ok 450 km lotu.



Jako wersja rozwojowa Sc-50, najnowsza maszyna Space Construction czerpie z niej wiele zapożyczeń. Bardzo podobny (acz dłuższy aż o 3 metry) jest kadłub maszyny oraz gondole silników. Kompletnie przeprojektowane zostały natomiast skrzydła i stateczniki pionowe. Choć obie maszyny są do siebie dosyć podobne, Sc-52 jest bez porównania większe.



Starsza wersja transportowca - Sc-50 mógł zabierać na pokład o połowę mniej ładunku niż Sc-52 przy porównywalnej prędkości.

Po niezbyt udanej konstrukcji Sc-51, Space Construction znowu pokazało na co go stać. Ta dopracowana i posiadająca doskonałe właściwości lotne konstrukcja, to żywy dowód na to, że SC nadal potrafi budować dobre transportowce. - dla Skrzydlatego Kerbinu, Bill Kerman

DANE TECHNICZNE:
Napęd: 8x J-X4 Whiplash
Długość: 23,5 m
Rozpiętość: 34,8 m
Wysokość: 9,7 m
Masa startowa (bez ładunku): 84,9 t
Prędkość minimalna: 55 m/s (189km/h)
Prędkość maksymalna: 350 m/s (1260 km/h)
Udźwig: 34 t
Załoga: 4
Koszt całkowity: 112,319
Ilość podzespołów: 135

 

Jest to moje pierwsze wystąpienie na tym forum i jestem otwarty na wszelkiego rodzaju (konstruktywną) krytykę. Maszyna naprawdę wspaniale lata (choć nie tak dobrze jak jej poprzednik) i (moim zdaniem) prezentuję. Bez problemu ląduje na lotnisku KSC i lądowisku na wyspie. Jednym z niewielu jej problemów jest to, że przy 1/4 ilości paliwa stabilność trafia szlag i samolot staje się niesterowny.

Strony: 1 [2]