Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DawsterTM

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 39
301
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Pon, 23 Wrz 2013, 19:28:04 »
Jacki, mam prośbę. Stację zostaw dla siebie, bazę dla mnie. Zgoda?

302
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Pon, 23 Wrz 2013, 12:20:23 »
Był na forum już dziś rano, więc powinien zauważyć że przyszła jego kolej. Czekam do wieczora, potem przesyłam save Zerdziowi. Jak ktoś przegapia kolejkę to nie widzę powodu dla którego miałbym specjalnie czekać.

303
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Pon, 23 Wrz 2013, 09:34:01 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pierwsza wersja tego modułu, zbudowana jeszcze na KSP 0.19. Było to na wspólnym save, moduł został podłączony do stacji kosmicznej schulze. Jest to wersja bardziej dopracowana i lepiej wyglądająca, jednak jej 64 części nie pozwalały na użycie tutaj. Musiałem lekko oskubać.
A Sintel? Tutaj już puściłem wodzę fantazji i musiałem do dostawy modułu wykorzystać mój najnowszy, jeszcze testowany projekt. Skoro i tak lecę w kosmos, czemu nie zrobić testu i dostawy równocześnie?

Więc tak, można powiedzieć że chcę być "krulem stacyi" i że jestem lepszy od ciebie. I wiesz co? Uznaj że tak było. Wystarczy porównać nasze moduły. Ah, i ilość zużytego RCS. Serio, ponad 400 jednostek na lot? Coś ty robił, tańczył w balecie tą rakietą?

304
Statki kosmiczne / Sintel: Kosmiczny składak
« dnia: Nie, 22 Wrz 2013, 22:36:57 »


Flaga stworzona przez Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, polecam inne prace tego artysty.



DSL długo zwlekało z tym przedsięwzięciem, jednak nie można prowadzić wielkiej agencji kosmicznej bez zbudowania chociaż jednego krążownika. Oczywiście inżynierzy DSL nie mogli zrobić "Następnego nudnego krążownika co dużo ma luf" ale kombinowali nad stworzeniem czegoś co jeszcze nie zostało zrobione. Pomysł powstał w momencie kiedy jeden z niższych pracowników nadepnął na klocek "LEGO". (pogrzeb odbędzie się w ten piątek) Krążowników było wiele, każdy ma inne zadania i funkcje. A co gdyby stworzyć jeden, który potrafi się dostosować do wymagań? Co gdyby stworzyć....

SINTEL
Pomysł jest prosty. Sintel to nie tylko jeden pojazd, ale raczej zestaw części z których można dowolnie składać swoje własne wersje krążownika. W obecnym momencie istnieje jeden moduł dowodzący, dwa moduł napędowe, dwa moduły paliwowe oraz dwa dostępne ładunki. Gotowe są w dwie wersje, Sintel Mun-SC oraz Sintel-FSS


Misja Sintel Mun-SC
Cele:
-Przetestowanie pierwszego prototypu Sintel
-Pozostawienie modułu "MLAB" na orbicie Mun
-Lądowanie na powierzchni Mun
-Powrót na Kerbin

Misja START!

Sintel w tej wersji waży 102 tony, więc nie jest to ciężki ładunek. Jednak jest długi, skomplikowany i chybotliwy co może, albo raczej sprawiało problemy podczas transportu na orbitę. Notka do inżynierów: następnym razem użyć egzoszkieletu do transportu na orbitę.


Tutaj bardzo dobrze można dojrzeć jednostkę napędową. Stanowią ją trzy główne silniki o napędzie atomowym oraz silnik dodatkowy, uruchamiany kiedy potrzebujemy więcej mocy niż oszczędności. Bez odłączania modułów i pustych baków, ale za to z wyłączonym silnikiem dodatkowym krążownik posiada ponad 10 tysięcy delta V! Myślę że gdyby podczas lotu pozbyć się ładunku oraz modułu paliwowego kiedy ten opustoszeje, łączne delta V spokojnie osiągnęłoby 13 tysięcy minimum.

Po dotarciu i ustabilizowaniu orbity nad Munem rozpoczęła się procedura odłączenie modułu paliwowego.
Najprościej mówiąc, moduł paliwowy to tylko wielki bak który można swobodnie odłączać, podłączać a nawet (!) wymieniać w specjalnych stacjach kosmicznych. Czy to nie brzmi pięknie? Pusty bak zostaje podłączony do stacji paliwowej, a zamiast niego podłączamy nowy, pełny paliwa moduł i kontynuujemy podróż bez mozolnego czekania na tankowanie.



Procedura jest prosta:
Pierwsze: Odłączyć pusty moduł paliwowy
Dos: Usunąć "pustaka" spomiędzy pozostałych części krążownika
Tri: Podłączyć do siebie pozostałe części
D: ???
Finale: Profit!

Teraz możemy spokojnie lądować.



Lądowanie odbyło się bez problemów. Specjalna konstrukcja stabilizująca stojący pojazd nie pozwala mu się wywrócić nawet przy sporych nachyleniach terenu i to bez użycia stabilizacji RCS.


Sprawdzanie urządzeń, dokonywanie badań za pomocą modułu "MLAB" oraz eksploracja najbliższego terenu zajęła załodze cały dzień. Pilot Dashite Kerman przy wypowiadaniu słów "Duże toto. I jeszcze lata!" nie zdawał sobie sprawy że ta fraza będzie szalenie popularna przez następne parę tygodni wśród kerbalskiej młodzieży całe dnie przesiadującej w sieci Inkernet. (Przebiła nawet popularność strony KerBuk oraz Kroogle. Filmy z kotkami nadal niepokonane). Start i ponowne wejście na orbitę zaplanowano na ranek dnia następnego.


Przed powrotem na Kerbin trzeba jeszcze pozostawić na orbicie "MLAB". W skład modułu wchodzą panele słoneczne, akumulatory, średniej mocy teleskop, aparatura mapująca "ISA MapSat", anteny komunikacyjne oraz port dokowania gdyby w przyszłości "MLAB" musiał zostać przeniesiony lub zdjęty.



Operacja wyglądała praktycznie identycznie jak w przypadku odłączenia modułu paliwowego. Odłącz, przesuń, podłącz się do reszty. Koniec filozofii.



Powrót nad Kerbin i wejście w atmosferę. Wykorzystajmy ten czas do opisania modułu dowódczego. Oczywiście jako pierwsze w oczy rzuca się kabina pilotów rodem z promów kosmicznych oraz swoista "obudówka" w postaci baków paliwa RCS. Takie rozwiązanie było potrzebne do wyważenia konstrukcji. Niżej znajduje się kabina załogi razem z główną baterią spadochronów oraz usztywnienia które stanowią dodatkowe połączenie pomiędzy modułem a resztą statku.

Po wylądowaniu. Misję uznaję za zakończoną.



Misja Sintel FSS
Cele:
-Przetestowanie zmodyfikowanych modułów: napędowego, paliwowego i lekko przerobionego dowódczego, który jednak nadal jest uznawany za ten sam typ.
-Umieszczenie modułu FSS-3 "House of the rising sun" na stacji FSS
-Powrót na Kerbin.

Ta misja będzie zdecydowanie krótsza. Jej głównym celem jest umieszczenie FSS-3 na stacji Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, a po drodze ma wykonać testy nowego modułu napędowego i paliwowego.

Przed startem:
Ludność forumowa musi mi jednak wybaczyć brak większej ilości zdjęć z procesu wejścia na orbitę. Za bardzo zajęty byłem utrzymaniem tej bestii na kursie oraz pilnowaniem poziomu paliwa.


Modyfikacje modułów:
Napędowy: Podwojenie ilości silników głównych.
Paliwowy: Dodanie trzech bocznych baków paliwowych, zmiany w oświetleniu
Dowodzenia: Lekkie zmiany w oświetleniu oraz dodanie dwóch generatorów

Na drugim zdjęciu możemy zobaczyć proces odłączenia bocznych baków.


Proces odłączenia ładunku który następnie skierował się do zadokowania u stacji FSS.
Na tym kończymy relację z lotu Sintel FSS, powrót na Kerbin wygląda identycznie jak w przypadku Sintel Mun-SC

Więcej dostępnych modułów już wkrótce! Masz pomysł na swój własny? Podziel się z nim pod tematem!

305
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Nie, 22 Wrz 2013, 21:26:50 »
Melduję zamontowanie następnego modułu.
FSS-3 "House of the rising sun"
Skład:
Pełno kratownic
Moduły mieszkalne
Dok
Cztery reflektory

Części: 39

Pojemność: 32 kerbali
Załoga:
-Adolf Kerman
-Not Kerman
-Kotoua Kerman
-Dead Kerman
-Kadaf Kerman
-Piran Kerman
-Rolet Kerman
-Doctor
-Rose Tyler
-Halabard Kerman
-Dash Kerman
-Flutter Kerman
-Nightmare Kerman
-AJ Kerman
-Pie Kerman
-Discord Kerman
-Celestial Kerman
-Twilight Kerman
-Rarit Kerman
-Celestial Kerman
-Macintosh Kerman
-Ninja Kerman
-Belle Kerman
-Scootaloo Kerman
-Nobel Kerman
-Mailman Kerman
-Scales Kerman
-Ingwden Kerman
-Raynus Kerman
-Ravnarr Kerman
-Blank Kerman
-Idle Kerman
-Rusty Kerman
-Freddy Kerman

UWAGA! Jest to ślepa końcówka. Posiada tylko jeden dok, i na tym doku jest przyczepiona do stacji. Skoro Oli zrobił nam tak piękny i porażający swoim wspaniałym disajnem moduł rozgałęźnika, uznaję że nie potrzebny nam następny dostępny dok.

Do transportu wykorzystałem prototypowy krążownik Sintel v2, więcej w temacie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Przy starcie

Orbita

Odłączenie modułu od krążownika

Podejście do dokowania

I po zadokowaniu

Czekam na dane wysyłkowe save od następnej osoby w kolejce.

Każdy kto złapie nawiązania w imionach kerbali może, a nawet powinien się tym podzielić w temacie ^^

306
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Nie, 22 Wrz 2013, 20:19:06 »
Mam już gotowy moduł i pomysł. Piran, przyśpiesz no pracę!

307
Propozycje & Uwagi / Odp: Niestabilność forum
« dnia: Nie, 22 Wrz 2013, 19:29:37 »
Dopisuję się do skargi. Od siebie dodam że problem ten zgłaszam moderatorom od czasu zmiany serwera. Jeśli dobrze pamiętam, moderatornia odpowiedziała że to właśnie hosting odpowiada za ten błąd.

308
Wyzwania / Odp: Przetarg na Polski skafander kosmiczny
« dnia: Sob, 21 Wrz 2013, 22:39:54 »
Hełmik lekko koślawy, można by poprawić jego "disajn"
Ale kombinezon.... cud miód i orzeszki! Wygląda wspaniale. Już pobieram i wgrywam.

309
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Sob, 21 Wrz 2013, 22:24:54 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Twoje podejście oli wydaje się egoistyczne. Przecież wystarczy aby każdy mial w module dwa doki i starczy miejsca dla każdego.
Po za tym, budując moduly od wszystkiego (ww. wielki rozdzielacz oliego) które produkują prąd i przechowują masę paliwa, sprawiają, że inni nie wiedzą co jeszcze użytecznego mogą podłączyć.

Bardzo dobrze powiedziane. Oli skoczył byle wysoko, byle pokazać czego to on zbudować nie potrafi. Składam wniosek o wycofanie modułu podstawionego przez oliego. Równocześnie pełni funkcję magazynu paliwa, magazynu RCS, baterii akumulatorów, małego modułu mieszkalnego, jednostki napędowej i rozgałęźnika. Tak naprawdę Piran może wysłać moduł badawczy i na tym kończy się budowa, nie ma już nic więcej do zrobienia.

310
Stacje kosmiczne / Odp: FSS - Forum Space Station!
« dnia: Pią, 20 Wrz 2013, 20:55:27 »
Zgłaszam się.

Dodałbym też jakąś nie wiem, metodę rekrutacji. Nie chcę nikogo obrażać, ale osoba która na forum siedzi tydzień raczej nie powinna zajmować miejsca weteranowi siedzącemu tutaj ponad rok. Nie zamykajmy miejsca właśnie takim elitarnym graczom na rzecz "nowych".

311
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
To i więcej już za niedługo! Stay tuned!
Śmiechłem. Z samego siebie.



Lista tematów:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Eksploracja wysp Laythe i awaryjne lądowanie

Cel misji niezmieniony. Zbadać wyspy archipelagu. Jednak samolot ma zbyt małe możliwości aby dotrzeć bezpiecznie do więcej niż jednej ostatniej wyspy. A i tak dopiero po zatankowaniu. Punkt pierwszy: wylądować tankowcem w pobliżu samolotu.
Tankowiec był już w drodze od dawna, a w tym momencie zbliża się do Laythe.

Po hamowaniu atmosferycznym wystaczyło skorygować kurs i wykonać manewr deorbitacji przed wejściem w atmosferę.

Które zakończyło się bezpiecznym lądowaniem.




Ostatnie porcje paliwa ciągle nienazwany samolot wykorzystał na przelot i lądowanie koło tankowca.


Cała aparatura potrzebna do zatankowania jest na miejscu. Pompa, porty paliwowe, przewód transferowy. Problem jest tylko jeden: wszystko jest położone zbyt wysoko i Panto nie może dosięgnąć do narzędzi...

Takiej sytuacji nie było w żadnym podręczniku, na żadnym szkoleniu ani w żadnej instrukcji. Pilot kompletnie nie wiedział co ma począć w obliczu takiego problemu. Zdał się na swoją kerbalską intuicję i zrobił pierwszą rzecz jaka przyszła mu do głowy: w zdenerwowaniu kopnął nogę lądownika z całej siły...
I właśnie to było potrzebne! Można już uzyskać dostęp do pomp, a na całe szczęście tankowiec został zaprojektowany w taki sposób aby działał nawet w pozycji horyzontalnej.
Odłączamy przewód i możemy lecieć dalej.
Cel: ostatnia wyspa do dostępna do zbadania.



Cóż, nie jest zbyt interesująca. Następny kawałek piasku wypiętrzonego ponad ocean. Pora na powrót na wyspę 13.
I tutaj zaczyna się zabawa. Mimo że konstrukcyjnie tankowiec był przystosowany do transferu paliwa w dowolnym położeniu, jego systemu nie były już tak dobrze przygotowane. W pozycji leżącej pompy miały mniejszą moc przepływu niż stojąc. Jedna oprogramowanie nie uwzględniało takiej opcji, więc obliczało ilość przeniesionego paliwa podając nieprawidłową wartość. Skracając opis z całego opisu technicznego problemu, przy starcie stan paliwa wynosił 70% zamiast 100%. A że lot na tą wyspę i powrót miał w optymalnych warunkach pochłonąć 72% zapasu, pojawia się problem...
Pilot zauważył to dopiero po włączeniu się alarmu ostrzegającego o niskim poziomie paliwa. A dokładniej o posiadaniu mniej niż 5% jego.
Jego twarz mówi wszystko co myśli na temat rychłego wyłączenia silników. Albo raczej właśnie trwającego.
Koniec paliwa stał się rzeczywistością. Wysokość: 5640 metrów nad oceanem i spada. Odległość od wybrzeża wyspy 13: ~1500m. Szanse przeżycia: marne. Stan załogi: panika.
Samolot nigdy nie był testowany pod kątem szybowania. Rzadsza atmosfera oczywiście nie pomaga w utrzymaniu się w powietrzu. Jednak pilot nie ma innego wyjścia niż brnąć dalej.
Wysokość: ~4000m.n.p.m. tankowiec powinien wejść w strefę wykrywania radaru za moment.
I jest. Odległość od tankowca: 4682m. Pomiędzy nim a samolotem znajduje się krawędź krateru o wysokości od 3000n.p.m. Biorąc pod uwagę że nie mamy żadnego napędu a znajdujemy się minimalnie powyżej najniższego punktu dzielącego nas od tankowca, będzie ciasno. Na całe szczęście tankowiec wylądował zaraz za tym kraterem.
3426m od tankowca, zbliżenie do ściany krateru za ~1750m.
Zbliżenie. Wysokość nad ziemią: 153m i spada.
Punkt krytyczny. Wysokość nad ziemią: 23m i ....utrzymuje się! Samolot nadal spada, ale równocześnie opada też teren!
555m od tankowca. Nie można już dalej odwlekać nieuniknionego. Podejście do lądowania.
Teraz to już prosta sprawa. Kołujemy aż do samego punktu tankowania.
I udało się! Teraz można spokojnie zatankować. Tak naprawdę nie ma po co gdyż samolot zdołał skończyć swoją misję. Jednak pilot nie przegapi żadnej okazji do wyjścia z tej przeklętej kabiny tego przeklętego samolotu na tej przeklętej planecie.

To koniec raportu na dziś. Może następny pojawi się wcześniej niż za miesiąc ;)

Od autora: Cała ta sprawa z awaryjnym lądowaniem jest prawdziwa. Ponad miesiąc temu na forumowym chacie każdy mógł przysłuchiwać się mojej panice z lądowania szybowcem który nie miał nim być. Tak samo jak tutaj zostało opisane, nie zatankowałem do końca, zbyt długo krążyłem bez celu nad planetą i stanąłem w obliczu runięcia do oceanu. Tak samo minąłem krater o zaledwie parę metrów i tak samo kołowałem samolotem do tankowca. Wszystko tutaj spisane jest prawdą, ubraną w opis raportu misji.

312
Inne gry / Odp: Ciastka
« dnia: Czw, 19 Wrz 2013, 15:32:02 »
A gatunek "Tycoon" to nie są gry? Równie dobrze można by tą stronkę nazwać "Cookie Clicker tycoon"

313
Co ty nie powiesz, blokowanie na kursie LOCK STEERING. Problemem jest nakierowanie na Mun, oraz wykrycie kiedy wykonać i kiedy skończyć burn.

314
Modyfikacje / Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 18:18:46 »
Sprawdzenie czy jesteśmy to łatwizna. Informacja BODY da wszystko co potrzeba. Ale sprawdzenie czy wejdziemy w przyszłości to już gorzej. Myślę że można najwyżej ustawić na jakim AP obecnej orbity ma skończyć przyśpieszanie. A to już nasz problem aby obliczyć na jakim AP nad Kerbinem wchodzimy idealnie nad Mun.

315
Modyfikacje / Odp: kOS - System operacyjny KSP. Zaprogramuj sobie sondę!
« dnia: Śro, 11 Wrz 2013, 17:05:39 »
Schulze, wykorzystaj te komendy:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
TARGET          // Set a target using it's name in quotes
TARGET:HEADING  // Gets the heading to the current target
TARGET:BEARING  // Gets the bearing to the current target
Nawet jeszcze ich nie sprawdzałem, ale sądzę że spokojnie można ustawić Mun na TARGET oraz sprawdzić kąt jaki do niego mamy. Ustawi się na PROGRADE, poczeka pętlą if aż kąt będzie wystarczająco mały i lecim. Wykrycie kiedy nasza orbita pozwoli na przechwycenie przez mun, to jest na ten moment mi nie znane. Potem już tylko IF BODY=Mun i jest z górki.

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 39