Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DawsterTM

Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 39
256
TURA VI
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
ŁAZIK DALEKIEGO ZASIĘGU
Dozwolone rodzaje konstrukcji: Łazik. Możliwe są również dodatkowe instalacje.
Załoga: minimum 4 kerbali plus kierowca. Sterowanie bezzałogowe nie może być jedynym dostępnym. Położenie: Do 500m od bazy.
Charakterystyka: Pojazd musi być zdolny do jazdy minimum 10km w dzień bez przerwy na ładowanie, jak i minimum 3km nocą. Możliwość bezproblemowego hamowania przy połowie prędkości maksymalnej. Odporność na wywrotkę przy zakręcie 360o przy prędkości do 8m/s. Umiejętność pokonywania podjazdu i zjazdu o nachyleniu 30o. Prędkość minimalna: 12m/s. Zalecana: 15m/s.
Wszystkie testy przeprowadzę osobiście.
UWAGA! W tym przypadku plik save należy wysłać mi lub udostępnić ogółem PRZED głosowaniem, nie po lub w trakcie.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dozwolona wersja: 0.21 lub 0.22
Liczba części: 80
Czas zgłoszeń: do czwartku 24-10-2013 godz. 00:00

257
A więc, następna tura zakończona! Przygniatającą przewagą głosów wygrywa Kadaf Industries ze swoim RSR.
Łącznie głosów: 17
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gratulujemy tak wielkiej wygranej.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Następny przetarg będzie dotyczył znowuż łazika, ale tym razem dalekiego zasięgu. Więcej informacji w poniedziałek.
Stay Tuned!

258
Nie tylko. Jeśli pojazd już wylądował/wodował wystarczy najechać na altimetr na górze ekranu i wysunie nam się guzik "recover"
To samo tyczy się kerbali.

259
Modyfikacje / Re: [PLUGIN][0.23] Światła miast i Chmury
« dnia: Sob, 19 Paź 2013, 22:45:20 »
Nie żeby coś, ale prosiłbym link

260
UWAGA! CZYTANIE PORADNIKA MOŻE ZABIERAĆ ZABAWĘ Z SAMODZIELNEGO ODKRYWANIA ELEMENTÓW GRY!









Robisz to na własne ryzyko










Kerbal Rocket Science - Co, gdzie, jak i kiedy czyli poradnik dobrego naukowca
~~DawsterTM




Paragraf pierwszy: GDZIE zbierać Science?
Najkrócej mówiąc: wszędzie gdzie się da! O ile niektóre miejsca mają swoje wyjątkowe opisy (np. KSC, Launchpad) to ogółem można tereny badawcze podzielić na dwa rodzaje:
-Biomy
-Inne

Ale czym są te biomy?
Biomy, a raczej jeden biom to teren geograficzny na powierzchni planety lub księżyca (obecnie tylko Kerbin i Mun mają swoje biomy) który odróżnia się od innych biomów swoimi cechami. Każdy z nich to osobny teren pod badania, więc z każdego możemy od nowa czerpać punkty nawet jeśli znajdujemy się zaledwie 5 m od poprzedniego biomu.
Przykładowe biomy to chociażby KSC, Launchpad, pustynia, wybrzeże, góry (Kerbin) lub bieguny, wzgórza, równiny (Mun)
Co do biomów Munarskich, praktycznie każdy większy krater ma swój własny biom.
Listę biomów dla leniwych można znaleźć na wiki, jednak polecam poszukiwać samemu co można odkryć.

Spytają się dociekliwi, a co z resztą obiektów? Poza Kerbinem i Munem? Odpowiedź jest prosta: wszystkie pozostałe ciała niebieskie są całe objęte jednym biomem: Surface (powierzchnia). Nie jest ważne gdzie wylądujemy na Dunie, Ike, Minmusie czy Eeloo. Gdzie by to nie było, zawsze biomem będzie powierzchnia obiektu.

A jakie są te inne miejsca do zbierania science? Jest to każde miejsce które nie jest biomem. Opierają się one na obiekcie na którym się znajdujemy. Myślę że te miejsca już mogę wyliczyć:
-Powierzchnia
-Niższe partie atmosfery
-Wyższe partie atmosfery
-Niska orbita
-Wysoka orbita

Jak łatwo można zauważyć, wychodząc na wysoką orbitę Kerbinu a następnie obniżając się o każdy poziom w dół aż do samej ziemi można zdobyć pięć razy dane z tych samych czujników. Dodając do tego biomy lub odwiedziny na różnych obiektach w jednym locie wychodzi że jednym urozmaiconym lotem można nabić rekordowe ilości puntów (Sam za jeden lot sondą nabiłem prawie 6000).

Oprócz tego są sytuacje wyjątkowe, jak np. lot na orbitę lub raport EVA podczas kiedy kerbal znajduje się w niecodziennej lub niebezpiecznej pozycji, np. na drabince do góry nogami.



Paragraf drugi: JAK zbierać Science?
Opcje są dwie: zabranie wszystkich danych ze sobą lub przesłanie ich nadajnikiem.  Kiedy pierwsza opcja pozwala wyciągnąć z badania najwięcej ilości danych przy jednym podejściu, to znowu po przesłaniu wyników eksperymentów nadal możemy korzystać z czujnika który w innym przypadku byłby "zablokowany". Jeden czujnik może naraz przetrzymywać tylko jedne wyniki badania, przeprowadzenie nowych na nim usunie stare. Można jednak oczywiście przyłączyć więcej niż jeden czujnik danego rodzaju (np. ja latałem stale z 4 pojemnikami na Tajemniczy Glut).
Kontynuując temat transferu, przesył danych kosztuje nas czas i energię elektryczną. Czas możemy zmniejszyć montując mocniejsze anteny (wiele anten nie da nam mniejszego czasu, a jedynie pozwala na wykonywanie więcej niż jednego transferu w danym momencie), jednak na prąd trzeba już sobie zapracować. Jakby tego było mało, tylko raport załogi jest dostarczany transferem w 100%. Reszta w najlepszym przypadku straci 10% wartości eksperymentu (zamiast 10 pkt dostaniemy 9), w najpopularniejszym 40%, a w najgorszym to aż 80% strat. ALE! Transfery można powtarzać! Jeśli straty wynoszą 80%, to po dwóch transferach będzie to już tylko 80% z 80%, czyli 64% strat. Dalej kolejno to 52%, 40%, 32% itd.
Stale powtarzając transfer można zebrać więcej science niż dostarczając wyniki osobiście na Kerbin, więc jeśli pozwala nam tylko na to czas i elektryczność, lepiej jest stale transferować raz po raz.
Inna sprawa że przy paru czujnikach ciągłe transfery potrafią zabić nudą, a i takie spamowanie przesyłem psuje trochę zabawę z gry.

UWAGA! Raportów EVA oraz próbek zebranych przez załogę nie da się transferować.



Paragraf trzeci: CZYM zbierać Science?
Dostępne są próbki, raporty i czujniki.
Próbki i raporty dostępne są od samego początku. Aby zebrać próbkę trzeba wyjść kerbalem z kabiny, dotrzeć do powierzchni obiektu i przycisnąć go prawym przyciskiem myszy. Zebranie próbek to opcja "Take surface samples". Próbki są bardzo dochodowym źródłem punktów przez całą grę, jednak nie mogą być transferowane i mogą być zbierane tylko przez załogę, więc wyklucza to zbieranie kamyków przez bezzałogowe łaziki.
Drugie źródło punktów to raporty. Pierwszy to raport załogi. Aby go uzyskać należy podczas lotu przycisnąć prawym przyciskiem myszy na kabinie z załogą i wybrać opcję "Crew Report". Drugi raport uzyskamy podczas EVA w taki sam sposób jak pobieranie próbek, tyle że można to zrobić też w kosmosie i locie. I tak samo jak próbki, raportu EVA nie można transferować.

To są pierwsze dostępne źródła punktów. Jeśli chcemy dokładniej wykorzystać dostępne biomy lub zdobyć większe ilości punktów sięgamy po czujniki, które jednak trzeba odblokować. Z każdego z nich korzystamy przyciskając prawym przyciskiem myszy i wybierając odpowiednią opcję w menu. Lista jest ustawiona chronologiczna według czasu odblokowania czujnika:

(Nazwy to moje osobiste określenia, a nie oficjalne tytuły)
1. Tajemnicza Galareta (Mystery Goo Containment Unit)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Pierwszy dostępny czujnik. Galaretka jest pocieszną substancją która często daje nam ciekawe informacje. Można z niej korzystać w dowolnym momencie.
Ilość punktów: niska

2. Mini-Laboratorium (SC-9001 Science Jr.)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Puszka wypełniona różnymi substancjami, materiałami, stworzeniami i kerbale raczą wiedzieć czym jeszcze. Jej reakcje na różne warunki są jeszcze ciekawsze niż galarety. Z laboratorium można korzystać w dowolnym momencie.
Ilość punktów: średnia/wysoka

3. Termometr (2HOT Termometer)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Po prostu termometr. Nie sugerujcie się temperaturą przez niego podawaną, moment przed zderzeniem ze słońcem wskazywał -201o. Nie działa na tylko na wysokiej orbicie.
Ilość punktów: niska

4. Barometr (PresMat Barometer)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Następny prosty czujnik. Zbiera dane na temat atmosfery. Jak można łatwo się domyśleć, działa tylko w atmosferze i na powierzchni obiektów z atmosferą.
Ilość punktów: niska.

5. Sejsmograf (Double-C Seismic Accelerometer)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mimo że opis i nazwa części wskazują że może również działać jako akcelerometr podczas lotu, nigdy nie udało mi się uruchomić go właśnie w taki sposób. Ale za to jako sejsmograf działa wspaniale, i jak to sejsmograf do działania musi stać na powierzchni obiektu.
Ilość punktów: wysoka

6. Miernik siły grawitacji (GRAVMAX Negative Gravioli Detector)

Mierzy siłę z jaką przyciąga nas obiekt wokoło którego orbitujemy/na którym stoimy. Można z niego korzystać zawsze na powierzchni i na niskiej orbicie.
Ilość punktów: wysoka

7. Czujniki samolotowe (Sensor Array Computing Nose Cone)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zestaw czujników zaprojektowanych z myślą o samolotach. Ale posłuchajcie mnie dobrzy ludzie, przyczepiajcie go do wszystkiego co leci na obiekt posiadający atmosferę! Zbiera ogromną ilość punktów (rekordowo zanotowałem 1600 za jedno badanie) i posiada transfer z zaledwie 10% stratą. Można z niego korzystać w atmosferze na dowolnej wysokości oraz na powierzchni.
Ilość punktów: EKSTREMALNIE WYSOKA

(Zdjęcia zapożyczone z Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)



Myślę że to już wszystko co trzeba wiedzieć podstawach zbierania punktów nauki. Jeśli ktoś znajdzie lukę w opisach lub inny błąd czy brak, niech spokojnie zwróci uwagę a poprawię.  A teraz moje drogie kerbale, pakować się do rakiet i pchać postęp do przodu!

261
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Sob, 19 Paź 2013, 11:17:23 »
Zerdzio, inaczej. Silnik fizyczny KSP działa tylko na obiekty w zasięgu 2.3km od pojazdu na którym mamy kamerę. Dodatkowo, jeśli pojazd znajduje się w atmosferze musi być pod działaniem silnika fizycznego. A teraz sytuacja:
Pojazd oddala się ponad 2.3km od tego na którym jest kamera. Silnik fizyczny przestaje na niego działać ALE przez to że był w atmosferze gra wymusza że musi być symulowany. Jednak jest poza 2.3 km. Ale musi być symulowany. Ale 2.3km
Następuje konflikt. Gra konflikt ten rozwiązuje kasując powód konfliktu, czyli właśnie ten felerny pojazd.

262
Madrian, przetłumaczenie jednej opcji to dopiero początek. Schulze oczekuje aktywności innych forumowiczów. I temat ma za zadanie pokazać techniki, a nie napisać instrukcję jak nabić pierwsze punkty.

Od siebie mogę dodać pytanie, czy ktoś już zdołał wykorzystać sejsmograf jako akcelerometr? Według opisu części jest to możliwe, jednak mi nigdy się to nie udało.

263
Zgłoszenia do tury V zamknięte, tym razem mamy zaledwie dwóch zawodników:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


I jeszcze raporcik z testów przeprowadzonych na Munie:
Jezdność łazików została oceniona na praktycznie identyczne. Gdy trójkołowiec Typ R MINIMALNIE bardziej potrafi się położyć przy zakręcie, znowu RSR "nadrabia" wywrotkami do tyłu spowodowanymi parą kół napędowych z tyłu, zamiast jednego kółka. Wjazd i zjazd po krańcu kraterze w obu przypadkach zaliczony, i w obu przypadkach taki sam.
Można jeszcze by się uczepić że Typ R za dnia ma nieograniczony zasięg (dostarcza więcej energii niż pochłaniają koła i światła), a RSR jednak minimalnie tą energię wyczerpuje, jednak w strasznie powolnym tempie. Chyba że otworzymy dodatkowy panel, wtedy tak samo ma nieograniczony zasięg.
Zasięg nocny jest stanowczo na korzyść Typ R. Dwa razy większa energia w akumulatorach oraz koło mniej na pewno pozwalają mu dojechać dalej niż RSR, jednak i tak w obydwu przypadkach zasięg nocny wyniesie ponad 5km.

Głosowanie otwarte, trwa do sobotniej północy.

264
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Pią, 18 Paź 2013, 03:33:20 »
Tak jeszcze na temat biomów, czyżby cały Minmus miał tylko jeden? Nie ważne gdzie lądowałem: na "oceanie", na zwykłym terenie, w czymś co przypomina krater, na obu biegunach, na górach, wszędzie jest jeden i ten sam biom, "Minmus Surface".

265
Inne / Odp: Nasze najciekawsze raporty naukowe!
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 22:44:37 »
To niech temat ten pojawi się właśnie za tydzień, o!
NOPE NOPE NOPE

266
Inne / Odp: Nasze najciekawsze raporty naukowe!
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 22:38:13 »
HUGE NOPE.
So much spoilers.
NOPE NOPE NOPE

267
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 22:27:18 »
Obiecuję że osobiście zamorduję każdego który zaspojleruje "niespodzianką" lub innym czymkolwiek

268
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Pierwsza Gra na karierze
« dnia: Śro, 16 Paź 2013, 21:36:50 »
O tak! Każdy z niecierpliwością czeka co tylko masz do powiedzenia, zagrania i zrobienia!


A tak poza tym, co ten temat ma na celu?

269
TURA V
Polish Munar Base ogłasza przetarg na:
ŁAZIK KRÓTKIEGO ZASIĘGU
Dozwolone rodzaje konstrukcji: Łazik. Możliwe są również dodatkowe instalacje.
Załoga: minimum 2 kerbali plus kierowca. Sterowanie bezzałogowe nie może być jedynym dostępnym. Położenie: Do 200m od bazy.
Charakterystyka: Pojazd musi być zdolny do jazdy minimum 10km w dzień bez przerwy na ładowanie, jak i minimum 3km nocą. Możliwość bezproblemowego hamowania przy połowie prędkości maksymalnej. Odporność na wywrotkę przy zakręcie 360o przy połowie prędkości maksymalnej. Umiejętność pokonywania podjazdu i zjazdu o nachyleniu 30o. Prędkość minimalna: 8m/s. Zalecana: 15m/s.
Wszystkie testy przeprowadzę osobiście.
UWAGA! W tym przypadku plik save należy wysłać mi lub udostępnić ogółem PRZED głosowaniem, nie po lub w trakcie.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Liczba części: 50
Czas zgłoszeń: do piątku 18-10-2013 godz. 00:00

270
Mamy już sporo po północy, zamykam głosowanie!
Liczba łącznych głosów:18
Wyniki:
3. Kadaf: Stronghold - 4 głosy
2. Shinzo: Apartamentowiec Mk3 - 6 głosów
1. Drangir - PentaKon - 8 głosów
Niniejszym mamy zwycięzcę IV tury PMB! Czekam na plik save pod adresem
pmb_kerbal@interia.pl

Następny przetarg dotyczy: łazik krótkiego zasięgu. Minimum dwóch pasażerów pojemności plus kierowca, sterowanie bezzałogowe nie liczy się jako kierowca. Pojazd musi dobrze się trzymać powierzchni i nie wywalać nawet przy sporych zakrętach i hamowaniach. Za dna powinien być w tanie przejechać minimum 10km przerwy na ładowanie, w nocy minimum 2km. UWAGA! Musi być zdolny pokonać wjazd i zjazd pod kątem ok. 30 stopni. Ilość części: 50 (To skromny łazik, nie potrzeba aż tak wiele).

No i ogłoszenia parafialne:
Projektowi PMB stuknęło właśnie 3000 wyświetleń oraz 135 odpowiedzi! Widzę że jesteście z nami, a projekt nawet nie jest w połowie długości!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 39