Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CupOfMayo

Strony: 1 ... 20 21 [22] 23
316
Propozycje & Uwagi / Odp: Zabezpieczenia przed botami - przesada
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 18:42:15 »
W sumie moim zdaniem nie ma przesady, np. na forum toribash (nie polskie) nie ma takich zabezpieczeń i jest na prawde sporo spamu, oczywiście moderatorzy to zmienią, przynajmniej tak mówią...

317
Propozycje & Uwagi / Odp: Zawody
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 18:36:49 »
Pomysły mi się podobają :D ale te nagrody, ja wiem w pierwszych nie trzeba by chyba żadnych :)

318
Aktualności / Odp: Kerbal Space Program 0.18
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 18:31:25 »
Cytat: ravnarr
Mnie z kolei zastanawiają te akcje grupowe. Ktoś może wie, o co może chodzić?

Chodzi bodajże o to, że można zmienić tryb na np dokowanie, czy prędkość względem innego obiektu

319
Aktualności / Odp: Kerbal Space Program 0.18
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 18:13:50 »
Ciesze się że beda mniejsze spadki fps, to bardzo utrudnia lot, głównie lądowanie.

320
Oczywiście zrobię jak polecieć na wszystkie planety, jedynie z Gillym może być problem Bo ma prawie zerową grawitację. Ale nie dam rady zrobić wszystkiego na raz. Najpierw musze jednak pokazać w którą stronę spalać paliwo żeby wykonać odpowiedni manewr :) bo bez tego Nigdzie się nie zaleci.

EDIT: tutorial o manipulowaniu orbit jest już dodany Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

321
Dyskusje ogólne / Odp: Wspólna stacja kosmiczna forum.
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 17:33:28 »
Myślałem żeby zrobić tak, że np jedna osoba zrobi moduł główny i doczepi swój pierwszy statek, następnie wrzuci się na np mediafire, dropboxa czy coś save i statki, które są potrzebne i następna osoba to pobiera i, ładuje, tworzy własną część i uploaduje itd itd :)

322
Dyskusje ogólne / Wspólna stacja kosmiczna forum.
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 07:38:22 »
Witajcie! Wpadłem na pomysł, aby gdy w 0.18 już będzie dokowanie, zrobic stację kosmiczną wszystkich lub kilku osob z forum. Mialoby to działać tak, że jedna osoba zrobi głowny moduł i kazdy po kolei będzie doczepiał swoje statki. Szczegóły omówi sie pozniej, kiedy juz będzie 0.18 :)

323
Tak przy okazji postaram się zrobić poradniki jak dostać się na różne ciała niebieskie :)

324
Dyskusje ogólne / Odp: Przyszłość KSP
« dnia: Śro, 28 Lis 2012, 00:03:45 »
Hm... Ja mysle ze SQAD postara sie polaczyc dobra zabawe z realną symulacją. Bo przecież to jest wlasnie piekne w ksp że można stworzyc co tylko się chce. Lecz fajnie by bylo gdyby w ksp panowałyby różne anomalie pogodowe :D

325
orbity mają różne kolory dlatego żeby było wiadomo w której jakby "fazie" lotu się znajdujemy np. orbita wokół kerbinu jest niebieska czyli pokazuje jaka jest/będzie w czasie gdy jest się w jego polu grawitacyjnym ale jeśli mamy bliskie spotkanie np z Munem, wtedy orbita zmienia kolor i pokazuje jak będzie wyglądała w "przyszłości", wiem torche dziwnie tłumaczę ale na upartego da się zrozumieć :D

326
Propozycje & Uwagi / Odp: Kilka nowych działów.
« dnia: Wto, 27 Lis 2012, 23:29:42 »
Dokładnie :) sam jestem editorem i mogę pokazać kilka prac, jednak z KSP zrobiłem tylko 1 edita :P

327
Jak Orbitować
W tym tutorialu pokarzę wam jak zbudować odpowiednią rakietę do orbitowania i jak orbitować, ktok po kroku.

Budowa rakiety

1. Wybierz kokpit o pojemności 1 Kerbala. (Najlepiej najlżejszy)
2. Na górze dodaj spadochron.
3. Następnie na dole Mały decoupler i zaawansowany SAS.
4. Kolejno niżej. 1 mały zbiornik paliwa (o pojemności 400L lub  200L) i silnik LV-909 o max. ciągu 50.
5. Duży decoupler, 3 największe zbiorniki z paliwem i największy silnik Rockomax "Mainsnail"
6. W potrójnej symetrii dodaj łączenia (lub tzw. taśmę :D) między małym zbiornikiem paliwa a dużym decouplerem.
   Statek powinien wyglądać w taki sposób:


Lot
1. Włącz SAS klawiszem "T", ustaw ciąg na max. przytrzymując lewy SHIFT i raz naciśnij SPACJĘ.
2. Gdy znajdziesz się na wysokości ok. 10000m wyłącz SAS ponownie klikając "T" i obróć się tak jak na obrazku. Najlepiej używać klawisza "D" i lekko korygować klawiszami "W" i "S". Potem znów włącz SAS.
   
3. Teraz trzymaj ciąg na max. i przełącz się na widok planety, naciskając klawisz "M".
4. Kliknij na strzałkę na dole aby mieć dostęp do sztucznego horyzontu i do ciągu. Teraz najedź myszką na małą ikonkę Ap (Apoapsis) i czekaj aż do momentu gdy będzie tam napisane, że wysokość wynosi 70.000m+, lecz dla początkujących proponowałbym aby uzyskać 100.000m-150.000m, gdy ta wartość zostanie osiągnięta wtedy naciśnij klawisz "X" aby natychmistowo wyłączyć wszystkie silniki.
5. Teraz przyśpiesz kompresję czasu tak aby statek znalazł się 50-30sec. przed Apoapsis.
6. Przechyl statek tak, aby celował on (na sztucznym horyzoncie) w ten znacznik (PROGRADE):
   Spal resztę paliwa z dużych zbiorników, i kiedy się skończą przejdź na widok statku naciskając "M" i 2x naciśnij SPACJĘ aby odłączyć i uruchomić mały silniczek.
7. Teraz znów przełącz na tryb widoku planety "M" i czekaj do momentu gdy zacznie się pojawiać Pe (Pereapsis) i jego wartość będzie bliska wartości Ap. Dla przykładu: Ap = 134km; Pe = 122km.
 Po osiągnięciu tego jesteś już na orbicie gratulacje! :D. Lecz nie można pozostawić tam biednego Kerbala.
Powrót

Powrót jest bardzo prosty. Wystarczy nieco paliwa i dobrych chęci ;)
1. Ustaw statek tak aby na sztucznym horyzoncie był on skierowany na ten znacznik (RETROGRADE):
i zwiększ ciąg.
2. Kiedy Pe zniknie i orbita będzie pokazywała, że spadasz na ziemię przełącz się z powrotem na tryb statku, oddziel moduł sterowniczy od reszty i odpal spadochron. Potem czekasz na wejście w atmosferę, otworzenie się spadochronu i lądujesz względnie bezpiecznie ;)



To tyle, dzięki za skorzystanie z mojego poradnika :D

Edit: Jest to najprostsza metoda wejścia na orbitę, NIE najoszczędniejsza.

328
Propozycje & Uwagi / Odp: Blog z aktualnościami
« dnia: Wto, 27 Lis 2012, 23:17:46 »
może być ale do tego trzeba by nieco poczekać aż będzie więcej aktywności i więcej członków forum. bo przecież nie robiłaby to jedna osoba czy 3 :D

329
Propozycje & Uwagi / Odp: Blog z aktualnościami
« dnia: Wto, 27 Lis 2012, 23:12:36 »
Hmm.. brzmi interesująca :D ale mamy to tłumaczyć i dodawac do aktualności czy jak to ogl ma wyglądać? :D

330
Propozycje & Uwagi / [Zaakceptowane] Kilka nowych działów.
« dnia: Wto, 27 Lis 2012, 23:11:45 »
Witam, widzę że forum się rozwija i mam kilka propozycji :) Można by np. dodac parę działów jak np Art tzn. filmiki, SS-y z dobrymi widokami, abstrakcyjne zdjęcia itp. czyli ogl tworczosc :P I oczywiście dział na nie tylko rakiety i stacje kosmiczne ale także dla SPH czyli samolotów ;) powiedzcie co o tym myślicie.

Strony: 1 ... 20 21 [22] 23