Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - CupOfMayo

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 23
226
Dyskusje ogólne / Odp: Prawdziwe misje kosmiczne
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 19:44:36 »
Właściwie z tego co słyszałem to gdybyśmy władali energią antymaterii to podróże międzygwiezdne byłyby teoretycznie możliwe. Jednak pozostaje kilka problemów: Antymateria produkuje energię kiedy tylko zderzy się z materią, czyli wszystkim co jest wokół nas, nawet jeśli bylibyśmy w stanie osiągnąć prędkość światła to przeciążenie byłoby tak wielkie, że obiekt po prostu zostałby zniszczony i ostatni problem, jeśli pojazd kosmiczny miałby tak wielką prędkość to nawet najmniejsza drobinka np. mały kamyk mógłby zniszczyć cały pojazd.

227
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Bazy i kolonie - Temat zbiorczy
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 19:33:13 »
Witajcie jakiś czas temu założyłem wątek z propozycją co do stworzenia oddzielnego działu dla baz i koloni, które zakładamy na innych planetach/księżycach. Raynus napisał
Cytat: Raynus
Załóż wątek "Bazy, kolonie" w dziale "inne".
Jeżeli faktycznie dużo osób będzie publikować swoje bazy, struktury na innych planetach, to napisz do mnie...
Także publikujcie tutaj swoje bazy lub inne konstrukcje na innych planetach/księżycach, skolonizujmy Kerbalski układ słoneczny :D.
Więc może ja zaczne; moja pierwsza baza na Munie:
Prąd: 3700 jednostek zamierzam rozszerzyć ponieważ nie starcza na zasilenie lamp przez całą "noc" na Munie.
RCS'y: 397/400
Do głównego modułu (w środku) zadokowane są 2 bliźniacze moduły mieszkalne

I w nocy:


wzorowane nieco na tej wizji bazy na księżycu:


Teraz czekam na wasze projekty :)

228
Ciekawa konstrukcja, dużo elementów, obszerny opis, podoba mi się i cieszy mnie to, że faktycznie może się poruszać :D

229
Poproś o pomoc / Odp: Rozłączanie grup
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 11:11:44 »
Trochę nie jasno napisałeś ale chyba rozumiem. Na kwadraciku z 4 decouplerami kliknij 1 raz i wyskoczą 4 pojedyncze, wtedy możesz je dowolnie przenosić po prostu klikając na daną część w stagingu z ctrl.

230
Dyskusje ogólne / Odp: Rcs'owa podróż na Dunę
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 23:17:04 »
Nova pisał, że w wersji 0.18.2 ten bug z rcs'ami będzie usunięty :P

231
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja Kosmiczna MIR by Komarov
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 19:08:54 »
Spróbuj schować wszystkie panele słoneczne, potem zadokuj i powiedz czy się udało.
Jeśli i to nie pomorze spróbuj dosłownie ćwierć sekundy po zadokowaniu i przełączeniu kamery na całość przyśpieszyć czas, mi się udało to tak załatwić :)

232
Gotowe poradniki / Odp: Polski słowniczek KSP
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 19:06:48 »
Prograde - strona w którą porusza się statek
Retrograde - przeciwna strona do tej, w którą porusza się statek
Apoapsis (Ap) - najwyższy punkt orbity
Pereapsis (Pe) - najniższy punkt orbity
Encounter - np "Mun Encounter" oznacza przechwycenie grawitacyjne przez planetę/księżyc

233
Wyzwania / Odp: Stacja Tiangong 1
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 18:53:25 »
Zadokowałem Shenzhou-8... wygląda nieco inaczej ale co tam, nie można mieć wszystkiego, jak na razie stockowe części nie pozwalają na więcej :p

234
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja Kosmiczna MIR by Komarov
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 17:06:49 »
Widzisz, ja też miałem podobny problem tylko że ja dokowałem na Munie, a dokładniej na jego powierzchni xD ale możesz spróbować tak: kiedy 2 moduły już będą na tyle blisko siebie, że same zaczną się łączyć zwolnij szybkość tego RCSami.

235
Gotowe poradniki / [Tutorial] Mun - budowa rakiety, lot i powrót
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 17:03:07 »
Misja na Mun

Witajcie Kerbonauci, w tym poradniku pokażę wam:
•Jak zbudować rakietę, która doleci na Mun.
•Jak lądować na Munie.
•Jak bezpiecznie wrócić na Kerbin.

UWAGA: Miej pewność, że umiesz orbitować co najmniej 100km nad Kerbinem jeśli nie, kliknij Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Budowa rakiety

Rakietę budujemy następująco od góry:
•Spadochron Mk16 (mały spadochron)
•Kokpit dla jednego Kerbala o masie 0.8 (wybieramy na początku)
•Mały Decoupler
•Mały zaawansowany SAS
•Mały zbiornik paliwa o pojemności 180L ciekłego paliwa
•3 nóżki na małym zbiorniku z paliwem
•Mały silnik o ciągu 50
•Mały Decoupler
•Duży zbiornik paliwa Rockomax o pojemności 1440L ciekłego paliwa
•Mały silnik Rockomax
•Duży decoupler
•3 Duże zbiorniki paliwa o pojemności 1440L ciekłego paliwa (łącznie 4320L ciekłego paliwa)
•1 Duży silnik Rockomax.
•6 Bocznych Decouplerów (obojętnie jakich) doczepionych do Najniższego zbiornika paliwa
•6 Dużych dopalaczy doczepionych do Bocznych decouplerów.
•Dopalacze muszą być połączone ze sobą tzw. taśmą!!! Inaczej wszystko może się rozpaść.
•(opcjonalnie możesz zamontować drabinki aby Twój kerbal mógł bez problemu wyjść na powierzchnię Muna)

Fazy:
0: spadochron i decoupler doczepiony do kabiny
1: Mały silnik i decoupler poniżej niego
2: Mały silnik Rockomax i decoupler poniżej niego
3: 6 bocznych decouplerów
4: 6 dopalaczy i duży silnik RockoMax

Rakieta powinna wyglądać w taki sposób (w razie komplikacji dołączam plik z rakietą w załączniku)


Bliskie spotkanie z Munem (przechwycenie przez grawitację Muna)

1. Osiągnij orbitę na ok 100km (nie będę tego tłumaczył ponieważ zrobiłem to już w innym poradniku)
2. Kiedy już będziesz na orbicie przełącz na Map View przyciskiem "M" i ustaw kamerę tak aby statek i Mun były w jednym miejscu jak na obrazku:


3. Gdy statek i Mun znajdą się na horyzoncie:
   Wyłącz Map View ponownie klikając przycisk "M" i ustaw się na ProGrade czyli ten znacznik na sztucznym horyzoncie:


4. Kiedy Mun zacznie się ukazywać na horyzoncie, zacznij spalać paliwo.


5. Znów przełącz na Map View "M" i czekaj aż pojawi się "Mun Encounter", który wygląda następująco:


Teraz na małym ciągu obserwuj zachowanie żółtego znacznika Pe (Pereapsis) czekaj aż osiągnie on watrosć ok 80km.


Orbitowanie i planowanie lądowania na Munie

1. Wciąż na Map View podleć do punktu, w którym Pereapsis będzie się za ok 30sec., ustaw się na RetroGrade i zacznij spalać paliwo.


2. Gdy już pojawi się mniej więcej równa orbita (w tym momencie radzę zrobić quicksave klawiszem F5 ponieważ teraz powoli zaczynają się kroki wymagające nieco praktyki)


Przyspiesz czas do momentu, w którym znajdziesz się na jasnej stronie Muna, ustaw się na retrograde i zacznij spalać paliwo tak aby punkt, w którym kończy się orbita był nieco dalej od planowanej strefy lądowania.
Screen z wytłumaczeniem:

Lądowanie
Lądowanie jest prawdopodobnie jedną z trudniejszych rzeczy do wykonania i wytłumaczenia.

1. Na wysokości ok. 30km ustaw się na retrograde, zacznij spalać paliwo do tego momentu aż na sztucznym horyzoncie znacznik retrograde będzie skierowany mniej-więcej pionowo w górę:

2. Bądź wciąż ustawiony do retrograde, i co jakiś czas lekko manipuluj ciągiem abyś nie spadał zbyt szybko.
3. Kiedy znajdziesz się na wys. ok 10km oddziel człon z dużym zbiornikiem paliwa nawet jeśli jest tam jeszcze paliwo i ląduj tylko za pomocą lądownika.
4. Rozłóż nóżki do lądowania za pomocą klawisza "G"
5. Teraz zaczyna się najtrudniejsze, ponieważ wysokość pokazywana jest nad poziomem morza musimy wyczuć gdzie tak na prawdę jest ląd (zazwyczaj jest to ok 1-2km jeśli nie znajduje się w kraterze lub 0-1km jeśli znajduje się w kraterze) (czasem pomaga również cień statku) przy wysokości ok 2-3km utrzymuj prędkość spadania ok 5-10 m/s i przy samym lądzie staraj zachować prędkość ok. 1-6 m/s



Gratulacje! Właśnie wylądowałeś na Munie, ale przecież nie jesteś sadystą i nie zostawisz tutaj biednego kerbala? :)

Powrót na Kerbin

Powrót jest bardzo prosty, wystarczy nieco orientacji co do położenia :)
____________________________________________________________________________________
1. Ten punkt jest spólny do obydwu sytuacji. Po prostu wzbij się do góry na wysokość ok. 2-3km i przechyl się w odpowiednią stronę:


1. Gdy jesteśmy zwróceni w stronę Kerbinu.

W tym przypadku musisz obrócić się pod kątem 90*

2. Gdy jesteśmy po przeciwnej stronie.

Wtedy wystarczy obrócić się pod kątem 270*
_____________________________________________________________________________________

3. Kontynuuj spalanie paliwa aż pojawi się "Mun Escape" a żółty Pereapsis będzie pokazywał ok. 15km (w wyjątkowych sytuacjach może być więcej niż 15km ale musi wynosić mniej niż 70-50km)


4. Kiedy już znajdziesz się na wysokości 100km nad Kerbinem odpal następną fazę i otwórz spadochron.

To już koniec tej wielkiej przygody, teraz Twój kerbal spokojnie wróci do domu.

Dzięki za skorzystanie z mojego poradnika :) jeśli masz jakieś pytania/wątpliwości pisz! Postaram się pomóc.

Pomogłem? :3 daj [pomógł] pod nickiem - dla Ciebie kliknięcie dla mnie radocha, że aż skacze pod sufit :D

236
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja Kosmiczna MIR by Komarov
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 14:46:16 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Apoapsis: 250,675m
Periapsis: 249,957m

Możliwe, że dzisiaj dodam do stacji kolejny moduł. Jeśli się uda, oczywiście wrzucę screeny.

To w tym wypadku, gratuluje jeszcze porządnej orbity :)
Screeny nie są aż tak potrzebne :0 wierzę Ci na słowo :D

237
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja Kosmiczna MIR by Komarov
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 13:27:20 »
Niee no świetne :D fajnie wyglądają te panele słoneczne ^^ można wiedzieć na jakiej orbicie znajduje się Twoja stacja? :)

238
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
a jak mi sie skonczy paliwo to statek wciąż bedzie orbitował? czy po prostu bedzie na niego działała siła przyciągania ziemskiego?

Jeśli skończy Ci się paliwo to może być różnie, jeśli już będziesz na pełnej orbicie to nie ma szans żebyś spadł, będziesz orbitował w nieskończoność, ale jeśli na orbicie Apoapsis lub Pereapsis będzie poniżej 70km to będzie znaczyło, że spadniesz w atmosferę Kerbinu, wyhamujesz i w końcu spadniesz.

239
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Hyde-Park
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 00:19:58 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cupofmayo, ja też bierzmowanie (która klasa z ciekawości zapytam? ) , ale u mnie na szczęście nie jutro ;p

druga :) ale co tam, wiek dużo nie znaczy :D u mnie też nie jutro, ale pewnie za tydzien Dx

240
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Hyde-Park
« dnia: Pią, 07 Gru 2012, 19:23:42 »
A ja będę siedział w domu i się lenił :D tylko jedynie jakieś tam sprzątanie i do kościoła a tam zimniej niż na dworze w niedziele (bo bierzmowanie D:<)

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 23