Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bill2462

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23
151
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: Podstawowy zestaw modów.
« dnia: Sob, 03 Paź 2015, 20:59:02 »
Ja polecam :

Outer Planets Mod (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod ten dodaje więcej planet do stokowego układu. Dodaje on 3 gazowe giganty : Sarnusa , Urluma i Neidona. Wszystkie krążą dalej niż Eeloo a lot na najbliższego ( Sarnusa) trwa w najlepszym razie 3 lata. Na Urluma 4.5 roku , na Neidona 5 lat. Mod dodaje też Plock. Malutki obiekt krążący za Neidonem. Lot na niego trwa 6-7 lat.  Oprócz tego Sarnus i Urlum ma gromadkę księżyców. Sarnus ma 5. ( Dwa małe księżyco-asteroidy , Hale i Ovok , Eeloo , Slate i Tekto). Urlum ma 4( Poltę , Priaxa , Wal i jego księżyc Tal) Neidon ma 2 ( Thatmo i Nissee). Wszystkie dodane obiekty wyglądają w ładnie. No może z wyjątkiem Tekto. Jeśli chcecie zorganizować misję na ten księżyc to polecam mod OPM cloud pack. Skryje on niezbyt ładną powierzchnię za zasłoną chmur. Na powierzchni będzie również widać niewiele. Zmieni to jednak nieciekawy księżyc w miejsce które warto odwiedzić.

Near Future Technologies(Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Mod który dodaje nowe rodzaje napędów i zasilania. Dodaje on nowe silniki ( między innymi plazmowe , silniki halla , większe silniki jonowe) , nowe rodzaje paliwa i zbiorniki do ich przechowywania ( ciekły wodór , argon ). Co do zasilania to dodaje on też reaktory jądrowe i duże baterie. Silniki które dodaje ten mod , zużywają kosmiczne ilości energii ( największy plazmowy zużywa 3075 e/s ale wysokie zużycie energii jest rekompensowane przez bardzo dużą wydajność) , więc panele słoneczne stają się niepraktyczne , szczególnie daleko od słońca. Dlatego reaktor jądrowy to standard do zasilenia silników. Reaktory są bardzo realistyczne. Zużywają one uran i produkują odpady radioaktywne. Uran można produkować z ore , ale pochłania to dużo energii i jest bardzo powolne. Moc reaktora można regulować. Im większa , tym reaktor produkuje więcej energii ale bardziej się grzeje i zużywa więcej uranu.

Kerbal Planetary Base Systems (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Świetny mod który dodaje części do tworzenia baz. Habitaty , laboratoria , magazyny , i wiele innych. Wszystkie części posiadają IVA.

USI Kolonization Systems (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) - Bardzo rozbudowany mod z częściami do budowy baz. Zawiera moduły mieszkalne , fabryki elementów , wiertła , moduły zasilające i wiele innych. Dużym plusem są nadmuchiwane moduły które umożliwiają zaoszczędzenie miejsca i masy w statku kosmicznym. Ale ten mod to nie tylko części. Moduły mają swoje funkcję. Można wydobywać różne minerały i wodę  oraz przetwarzać je na części do rakiet , jedzenie wodę i powietrze ( Tylko z TAC live support) i wiele innych. Można budować rakiety na innych planetach i wystrzeliwać je z rozkładanej platformy startowej.
Mod dostarcza również orbitalne wersje modułów do budowy baz które umożliwiają budowę stacji kosmicznych.

152
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Woda na Marsie
« dnia: Pon, 28 Wrz 2015, 21:10:39 »
Woda na marsie może pochodzić z depozytów lodu , lub podziemnych źródeł. Możliwe , że słońce stopiło lód i woda zaczęła spływać zanim się wygotowała ( niskie ciśnienie atmosferyczne) lub podziemne źródło było zablokowane przez lód lub suchy lód , gdy słońce go stopiło ( lub doprowadziło do sublimacji w przypadku suchego lodu) woda wypłynęła. A potem wylot został znowu zablokowany kiedy woda w nocy zamarzła.

153
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: KAS i KIS
« dnia: Nie, 27 Wrz 2015, 13:38:26 »
Czasami tak , ale raczej rzadko.

154
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: KAS i KIS
« dnia: Nie, 27 Wrz 2015, 13:08:17 »
KIS jest obecnie  wymagany dla KAS więc oba raczej ze sobą współpracują.
Co do kompatybilności z RSS to raczej będą działać.

Na przestrzeni kilku wersji pojawiały się różne bugi ( obecnie też parę się pojawia). Ale raczej oba mody nie sprawiały wielkich problemów.

Z tego co zauważyłem to oba nie obciążają zbytnio gry.

Oba są przydatne.
Samo KIS umożliwia montowanie i demontowanie elementów w eva oraz dodaje parę części takich jak kontenery do przechowywania części , ładunki wybuchowe , platformy do mocowania do podłoża , ale to wszystko.   KAS dodaje wiele innych części do użytku w eva takich jak rury wyciągarki , łączniki , harpuny ...
Sam zdecyduj co ci jest potrzebne.


155
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 18:59:07 »
Po raz kolejny lot w atmosferze tekto.


156
Poproś o pomoc / Odp: Problemy z spadochronem.
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 16:17:12 »
Nie chodzi to to. Tekto ma  gęstą atmosferę i małą grawitację ( 0,3 g) , więc pojazd bardzo szybko zwalnia. Otwarcie spadochronów hamujących( to te pomarańczowe) ma miejsce przy 200 m/s potem pojazd odrzuca osłonę areodynamiczną oraz spadochrony hamujące a potem rozwija główne spadochrony ( niebieskie). Następuje to przy około 50 m/s. Atmosfera nie jest taka znowu super gęsta  Ciśnienie na poziomie morza wynosi około 1.8 atmosfery.

157
Poproś o pomoc / Odp: Problemy z spadochronem.
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 15:42:06 »
Może , źle się wyraziłem , chodzi o to , że spadochrony zostają " destroyed by areo forces and heat ". Co oznacza , że nie odrywają się fizycznie od pojazdu. Zostają zniszczone zaraz po rozłożeniu.
 

158
Poproś o pomoc / Problemy z spadochronem.
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 15:30:37 »
Ostatnio pracują nad misją na tekto ( mod Outer planets mod). Ten księżyc posiada bardzo gęstą atmosferę i małą grawitację więc lądowanie na nim nie powinno być problemem. Niestety tak nie jest. W wyniku jakiegoś dziwnego błędu , czego bym nie zrobił to spadochrony urywają się poniżej wysokości 5000 metrów. lądowanie na silniku  byłoby bardzo nieopłacalne ( musiałbym wysyłać kilogramy paliwa , silniki. ) dlatego postanowiłem obejść ten błąd zwiększając wytrzymałość spadochronów.
I tutaj pojawia się pytanie :

Jak to zrobić ?

159
Szukam modyfikacji / Odp: Usprawnienie działania "rakiet"
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 10:18:04 »
Chyba chodziło o to :

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Silniki będą spalać realne paliwo np. ciekły wodór i tlen i będą mocniejsze, ASAS nie będzie już taki mocny a RTG nie będzie produkować już tyle prądu. Innymi słowy wszystko będzie bardziej realistyczne.

160
Szef Bill's Juncard : Bill Kerman.

W związku z ostatnimi niepokojącymi wydarzeniami proponujemy wysłanie  kilku satelitów monitorujących na orbitę okołobiegunową. Ich zadaniem byłaby kontrola wizualna i radarowa przestrzeni powietrznej , naziemnej oraz niskiej , średniej i wysokiej orbity około kerbińskiej. W ten sposób można by było jednoznacznie ustalić źródło zagrożenia i je zneutralizować.

161
Bill's Juncard

Dzisiaj w godzinach porannych przeprowadziliśmy udany start rakiety Jool V.
Jednak podczas lotu w kierunku muna miało miejsce niepokojące wydarzenie.

Oto relacja z całej misji :

O 8:30 rakieta wystartowała z naszej platformy startowej.


Minutę i 30 sekund później odłączyły się od niej rakiety pomocnicze które wodowały na spadochronach na wielkim oceanie kerbińskim.



Zestaw kontynuował lot przy użyciu członu pierwszego rakiety nośniej.


4 minut po starcie od rakiety odłączył się człon 1. Nastąpił zapłon członu 2 który wprowadził zestaw na orbitę 80km/250km. Człon pierwszy rozpadł się podczas ponowengo wejścia w atmosferę a jego szczątki spadły do oceanu.


Około 15 minut po starcie. Zestaw osiągnął orbitę tymczasową. Nastąpiło oddzielenie stopnia 2 oraz osłon silnika stopnia 3.


Stopień drugi wraz z osłonami pozostaną na orbicie przez 3 miesiące a potem spalą się w atmosferze.
Stopień 3 wykonał niewielki manewr , wprowadzając zestaw na orbitę kołową na 250km.

Po 3 okrążeniach kerbinu Stopień 3 wykonał manewr transferowy na muna.


Stopień osiągnął prędkość 3900 m/s i znalazł się na kursie kolizyjnym z munem.
Ze względu na to że to był lot testowy nie przewidziano możliwości odłączenia stopnia 3 od ładunku. W osłonie znajdował się tylko balast wraz z nadajnikiem telemetrycznym.

Około godziny 10:10 namierzyliśmy pojazd naszymi radarami i potwierdziliśmy , że znajduje się na kursie kolizyjnym z munem.
Cały czas odbieraliśmy też dane telemetryczne.

O godzinie 12:25:23 , na 2 godziny przed uderzeniem w muna , sygnał telemetryczny zanikł. Nic przedtem  nie wskazywało na jakikolwiek problem. Po prostu przestaliśmy odbierać sygnał z sondy.
Radar zarejestrował chmurę niewielkich obiektów w miejscu gdzie powinna znajdować się sonda.
Nasi inżynierowie jednoznacznie stwierdzili , że tylko wybuch mógł spowodować całkowitą dezintegrację pojazdu.
Śledztwo wciąż trwa ale nieoficjalnie wiadomo , że najprawdopodobniej nasz pojazd został zestrzelony.


[Post scalony: Śro, 09 Wrz 2015, 20:50:36]
Po dokładnej analizie zapisów z radaru , stwierdziliśmy , że na skanie wykonanym 10 sekund przed utratą łączności znajduje się słabe echo w pobliżu pojazdu. Analiza spektrum odbicia sugeruje , że nie był to meteoryt. Obiekt był wykonany z metalu.

162
Prezes Bill's Juncard ,  Bill Kerman :

Informujemy , że w najbliższym czasie zostanie przeprowadzony test rakiety Jool V. Rakieta wystartuje w najbliższym czasie ( w zależności od warunków pogodowych ) z naszego kosmodromu  i umieści na kursie kolizyjnym z munem 20 tonową makietę statku załogowego wraz z 3 stopniem rakiety.

Do prezesa KSA.

Po analizie zdjęć , nasi inżynierowi stwierdzili , że rakiety przedstawione na zdjęciach , nie mają osłony ablacyjnej. (To znaczy nie są zdolne do samodzielnego powrotu na kerbin ). Najprawdopodobniej zostały przeznaczone do rażenia celów na orbicie. Lub to prowokacja.
Ponadto nasze obserwatorium radioastronomiczne przechwyciło dziwny kodowany sygnał. Najprawdopodobniej pochodzący z rzeczonego obiektu. Trwają prace nad rozszyfrowaniem. Na pewno jest on przeznaczony dla kogoś na kerbinie.


[Post scalony: [time]Wto, 08 Wrz 2015, 22:44:05[/time]]
Według najnowszych analiz jest to satelita szpiegowski a rakiety służą do obrony przed ewentualnymi próbami zestrzelenia.
Choć ich zasięg  najprawdopodobniej jest znacznie większy niż wymagany do obrony przed zestrzeleniem.

163
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 08 Wrz 2015, 20:25:30 »
Wszystko pięknie tylko że minie jeszcze wiele dziesięcioleci zanim taki silnik powstanie.
Nie wiemy jak przeprowadzić wydajnie energetyczną fuzję. A co dopiero zbudować silnik ją wykorzystujący.
Bardziej realną koncepcją do lotów po układzie słonecznym wydaje się ta przedstawiona w książce " marsianin". Czyli silniki jonowe zasilane przez reaktor jądrowy. Bądź silnik VASIMIR również zasilany przez reaktor jądrowy.
Taki statek mógłby dolecieć na Marsa w kilka tygodni. I przy obecnej technologii możemy zbudować taki statek w ciągu dekady.

I taki offtop : Wiecie że koszty wojny w afganistanie w zupełności pokryłyby koszty załogowej wyprawy na marsa ?

164
Poproś o pomoc / Odp: Kerbal utknął na Munie
« dnia: Nie, 06 Wrz 2015, 21:02:11 »
Istnieje również opcja wysłania drugiej misji ratunkowej która wyląduje bliżej.
Albo krótki lot suborbitalny lądownikiem ratunkowym ( jeśli wystarczy mu paliwa na powrót po tej operacji. ) Lub tym który dostarczył tego nieszczęsnego kerbala na muna ( Jeśli ma jeszcze trochę paliwa w baku ) .

165
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pon, 31 Sie 2015, 19:46:48 »
Lot małej sondy przez atmosferę Tekto.

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23