Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Aravial

Strony: 1 [2] 3 4
16
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Astronomiczne zdjęcie dnia (APOD)
« dnia: Czw, 23 Lip 2015, 21:29:55 »
W innym newsie dotyczącym tej sprawy czytałem, że powierzchnia Plutona ukształtowała się prawdopodobnie ok. 100mln lat temu. Tylko to zapewne gdybania. No i powierzchnia to nie cały obiekt, jeśli wybaczycie truizm XD.

17
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Astronomiczne zdjęcie dnia (APOD)
« dnia: Śro, 08 Lip 2015, 20:20:49 »
Ot. Kamulec :P

18
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Nie, 05 Lip 2015, 10:32:58 »
Część z tych zmian była w darmowym patchu. Ja niestety mam dwa dodatki w plecy, więc nie mam pełnego obrazu, ale zmiany w ekonomii i wojnie bardzo mi do gustu przypadły. Co do kosztu punktów - zwiększyli go, ale zauważ, że punkty o wiele łatwiej się teraz zdobywa. Nawet małe państwa po zmianie systemu ekonomii mają sporo pieniędzy i stac ich na doradców, co było wcześniej nie do pomyślenia.

19
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Sob, 04 Lip 2015, 14:04:21 »
Serio jeden z gorszych? Słyszałem, ze wprowadza ciekawe zmiany. Co w nim spieprzyli?

20
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Wto, 30 Cze 2015, 12:48:58 »
Ja bym na horselordsów poczekał :).

21
Inne gry / Odp: Endless Space
« dnia: Wto, 23 Cze 2015, 22:43:18 »
Diharmony nie zmienia poważnie rozgrywki moim zdaniem. Wojny są nieco mniej dynamiczne, a rasa Podziemnych jest przepakowana. Za to rasa Harmonii to żart - wykastrowanie cywilizacji z handlu zabija w tej grze.

A w Endless Legends musze wreszcie zagrać, jak hajsem sypnie.

22
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Czw, 04 Cze 2015, 20:07:30 »
Czy ktokolwiek choćby przeczytał artykuł który podlinkowałem? To nie jest teoria paranaukowa. Jest oparta na określonych faktach. Ale nvm, to tylko poboczne zagadnienie.

Irytują mnie okrutnie w całej tej dyskusji dwie rzeczy. Pierwszą jest naiwność i new'agowe pie... gadanie o tym jak oceany są niezbadane i mieszkają w nich syreny, że ludzie to ZUY gatunek, który jako jedyny niszczy wszystko dookoła i tak dalej. To bzdury. Jak już pisałem - ludzie są konsekwencją ewolucji, a ewolucja rządzi się określonymi prawami. Tworzy gatunki, które są skuteczne, a nie żyją w harmonii z otoczeniem. Po prostu niektóre są skuteczniejsze od innych (ludzie, szczury, AIDS, nicienie glebowe). Jasne, nie wszyscy obcy muszą być równie nierozsądni w zarządzaniu zasobami naturalnymi, ale prawie na pewno większość z nich ma podobnie co ludzie.

Druga wkurzająca sprawa, to tendencja do tego, aby z zagadnień naukowo udowodnionych robić jakąś filozofię dla ubogich opartą na jednym postulacie - wow, wszechświat taki wielki, wow, taki ainteligibilny, wow, jesteśmy tacy mali, wow, nic nie wiemy. No i co z tego? Wiemy też trochę ważnych rzeczy, które raczej nie zostaną wywrócone do góry nogami. Statystyki pozostaną statystykami, matematyka matematyką, a grawitacja nagle nie przestanie działać.

Tak ciągle wzbraniacie się przed antropo- i geocentryzmem, ale to nie przeszkadza wam twierdzić, że z pewnością życie inteligentne poza Ziemią istnieje. To dla was niepodważalny paradygmat. Nawet zakładając, że życie jest we wszechświecie czymś powszechnym, to skąd pewność, że inteligencja i samoświadomość są mu potrzebne do szczęścia? Może to właśnie by jesteśmy ślepą uliczką ewolucji, nieprawdopodobnym zbiegiem okoliczności? Bo ile jest na ziemi grup systematycznych, które mogą pretendować do grona wysoce samoświadomych? Naczelne, walenie zębate, część głowonogów i co...? To nie są dominujące w swoich ekosystemach taksony. Znacznie lepiej od bystrych radzą sobie niezawodni. Być może ludzie mieli po prostu gdzieś trochę szczęścia, które pozwoliło im uniknąć losu fauny ediakarańskiej.

Z tymi cywilizacjami przedludzkimi to też wydaje mi się koszmarnie naciągane. Te dowody, które przytoczyłeś są zupełnie niewiarygodne. Twierdzisz, że po iluś milionach lat nic by nie zostało? Pomijając fakt, że jak już napisał Dragnir ślady pierwiastków promieniotwórczych można wykrywać po milionach lat, to co z osadami? Trwająca tyle co nasza epoka przemysłowa pozostawiła by mnóstwo pyłu w warstwach skalnych. My po nich potrafimy określać skład planetoid, które uderzają w Ziemię! I nie wykrylibyśmy, że diplodoki budowały samochody? A osady w czapach lodowych? Tam znajdują zamarznięte archeony z prekambru!

A nawet jeśli miałby istnieć gatunek inteligentny, nie tworzący cywilizacji technicznej, to z jakiego taksonu miałby pochodzić? Co nieco o wymarłych grupach wiemy, nawet jeśli znamy tylko niewielki procent gatunków. Dinozaury dominowały na ziemi, to możemy stwierdzić. Możemy też stwierdzić, że były stałocieplne (przynajmniej w części), potrzebowały więc dużej ilości energii. Miały też nieźle rozwinięte, podobne do ptasich mózgi. A. No właśnie. Widzieliście mózg ptaka? Jest bardzo skuteczny. Wyje.....sty móżdżek, rozwinięte śródmózgowiowe ośrodki wzroku i w zasadzie tyle. Niepofałdowana, marnie rozwinięta kora nowa. Współczesne ptaki są niezwykle skuteczne w niektórych kwestiach. Ale w większości to przy ssakach tępaki. Szybciej rozpoznają wzorce, ale nie radzą sobie z rozkładaniem ich na czynniki pierwsze. Był okres w którym ptaki i ssaki mocno konkurowały o liczne nisze ekologiczne, są powody dla których to ssaki wygrały.

No dobrze, powiecie, ale były nie tylko dinozaury. Tylko do wyboru są w tym okresie jeszcze bardzo prymitywne ssaki albo inne gady. Bo stawonogi mają zupełnie inne strategie rozwojowe.

Jak dla mnie możliwość istnienia cywilizacji przedludzkich to piękne, ale też strasznie naiwne założenie.

23
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Czw, 04 Cze 2015, 17:14:15 »
Kiedyś wreszcie ustosunkuję się do waszych postów, ale na razie tylko to tu zostawię.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Artykuł o którym wspominałem wcześniej.

24
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Pon, 01 Cze 2015, 14:49:41 »
Idzie szybko ogarnąć (ze dwie, trzy godziny). Wprowadzą bardzo sensowne zmiany, sporo eventów, poprawę gospodarki, urozmaica grę poganami (nowe eventy, m.in. na miasta i świątynie). Znosi też dla nich pewne bezsensowne ograniczenia (reformacja religii nie jest wymagana do przyjęcia feudalizmu). Zmienia system ustanawiania praw, wprowadza nowy, ciekawszy system frakcji i tak dalej.

25
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Nie, 31 Maj 2015, 20:04:49 »
Może jakieś mody? Ck+ moim zdaniem jest świetne.

26
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Sob, 30 Maj 2015, 23:38:08 »
Panowie, ale wiecie, że wtedy rozgrywka będzie drogą przez mękę? Bez reformy religii pogańskiej nie mamy szans na przyjęcie wygodnych praw sukcesji. Więc albo się zajeżdżamy nawzajem, albo składamy sobie hołdy wasalne, albo przyjmujemy chrześcijaństwo... A wtedy nudy i po co grać polakami? Są fajniejsze chrześcijańskie kraje, nawet plemienne - choćby Szkocja i Irlandia.

27
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - !NOWA! Forumowa Megakampania
« dnia: Sob, 30 Maj 2015, 13:02:01 »
Jestem chętny, ale nie wiem kiedy będę mógł pocisnąć, bo sesja is coming. Jak coś to mam wszystkie dodatki poza sunset invasion. Jeśli gramy od najwcześniejszego bookmarka to chcę grac Pomorzem, ew. czymś w Irlandii.

28
Problemy z modyfikacjami / Odp: Stocznia orbitalna z MKS nie działa
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 21:38:40 »
Dziękuję bardzo :).

29
Problemy z modyfikacjami / Stocznia orbitalna z MKS nie działa
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 20:39:28 »
Zbudowałem stację kosmiczną z właściwie wszystkimi możliwymi modułami z moda MKS, mimo tego, po dołączeniu stoczni nie mam jakiejkolwiek możliwości zaprojektowania statku. Dlaczego tak jest? Niestety nie mogę znaleźć tej informacji na oficjalnej stronie moda.

1. Czy to dlatego, że budowanie statków w przestrzeni kosmicznej nie zostało w tym modzie jeszcze zaimplementowane?
2. Z jakiegoś powodu nie wyświetla mi w częściach mudułu-centrum kolonii, czy go wycofano?
3. Na stronie moda nie pisze nic o tym, że potrzeba jakiegoś innego moda, może czegoś nie zrozumiałem?

Mod co prawda nie ma wersji zgodnej obecnym hotfixem, ale jest dla wersji 1.0 i wszystko inne w nim działa.

30
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Nie, 10 Maj 2015, 11:51:49 »
@up Tak jest przynajmniej od wersji 0.22, ale tylko w VAB i drugiej hali konstrukcyjnej.

Strony: 1 [2] 3 4