Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Scandinavian101

Strony: [1]
1
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Pon, 16 Paź 2017, 20:52:32 »
Ale żem się nie wstrzelił  :).  Karoseria wygląda świetnie! Czekam na więcej!

2
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Pon, 16 Paź 2017, 19:57:37 »
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Wygląda cudnie!

3
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Czw, 12 Paź 2017, 14:17:59 »
Ło panie! Żeś przyszalał  :) Czekam na kolejne części.

4
Samoloty / Odp: Space Construction - Planes and Rockets
« dnia: Sob, 07 Paź 2017, 10:37:44 »
Wielkie dzięki za słowa uznania! Jest to dla mnie niezwykle ważne, że ktoś docenia moją pracę.

5
Samoloty / Sc - 58, Sc - 59 i Sc - 60
« dnia: Śro, 04 Paź 2017, 18:54:26 »
Wielkie dzięki za komentarze! Ostatnio byłem dosyć zajęty, jednak znalazłem czas na te 3 samolociki (wstawiam je we trójkę, bo pojedynczo nie przedstawiają "ogromnej" wartości). Po pierwsze:

  Sc-58

Średniej wielkości, czterosilnikowy transportowiec zbudowany został w układzie kaczki. Napędzany jest (zaskoczenie) silnikami typu J-X4 Whiplash.





Jest to konstrukcja raczej testowa, jednak posiada zdolność operacyjną i w każdej chwili samolot może zostać poderwany w powietrze. Samolot leciutki, z dużym zapasem ciągu może pretendować nawet do miana STOL-u.



Druga i trzecia konstrukcja to Sc-59 i Sc-60 (są razem, ponieważ Sc-60 to w prostej linii rozwinięcie Sc-59)

Najpierw powstało Sc-59



Pewien niezależny obserwator stwierdził jednak, że proste (on nazwał je "prostackie") skrzydła mają zadziorność deski do prasowania, więc konstruktorzy ponownie wrócili do deski kreślarskiej i tak narodziło się Sc-60 (Sc-59 był jednak w stanie wystartować w poprzek pasa!)





Samolot został zaprojektowany jako maszyna szkolno-obserwacyjna i wyposażona w jeden silnik gwiazdowy "Bumblebee". W kokpicie mieści się 2 pilotów, jednak ładownia z odsuwanymi drzwiami daje możliwość zamontowania dodatkowych 4 siedzeń. Maszyna może zajmować się również ratowaniem załóg lotów kosmicznych, którym nie udało dolecieć się do KSC.



4 potężne reflektory skutecznie wyłapują nawet małe kapsuły, a prędkość ok 190 m/s pozwala na stworzenie stabilnej platformy obserwacyjnej.

Jak zwykle czekam na komentarze i opinie.

6
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Pią, 29 Wrz 2017, 17:47:23 »
Jeśli się nie mylę, zacytowany fragment pochodził z opowiadania "Terminus" o pewnej zdezelowanej rakiecie i jej mrocznej przeszłości (jak wspomniano wyżej, autorstwa mistrza S. Lema). SSTO jak zwykle kapitalne.

7
Problemy z modyfikacjami / Odp: Problem mechjeb ksp 1.3
« dnia: Śro, 27 Wrz 2017, 22:01:55 »
Czy ten mod jest przystosowany do wersji 1.3.1? Jeśli nie jesteś pewien radziłbym odinstalować go i ściągnąć jeszcze raz, sprawdzając na stronie aktualną wersję. Druga opcja jest taka, że ten mod koliduje z jakimś innym twoim modem. Wtedy trzeba sprawdzić, czy sam mechjeb (bez innych modów) działa poprawnie. Jeśli tak to metodą prób i błędów dojdziesz do tego który mod nie jest kompatybilny z Mechjebem. Możliwe, że przyczyny są głębsze, jednak te dwa rozwiązania przychodzą mi na chwilę obecną. Jestem też przekonany, że gdzieś na forum ktoś wyjaśnił to w jaśniejszy sposób (może nawet powstał osobny wątek w kategorii problemy z modami).

8
Samoloty / Sc - 57
« dnia: Śro, 27 Wrz 2017, 20:31:00 »
Po bardzo udanej konstrukcji Sc-52 konstruktorzy z zakładów Space Construction postanowili opracować rozwojową wersję tej maszyny i światło dzienne ujrzał projekt Sc-57. Sc-57 to sześciosilnikowy transportowiec, zdolny do operowania z krótkich pasów startowych i przewożenia ponad gabarytowych ładunków, nie mieszczących się w kadłubach kategorii Mk.3





Prędkość startowa samolotu wynosi ok 70m/s więc maszyna zdolna jest do operowania z krótkich pasów (testy przeprowadzone na lądowisku na wyspie, jednoznacznie wskazują, że samolot zdolny jest operować nawet z gruntowych dróg startowych).



Jednak po co nam taki nieaerodynamiczny samolot? Po to by prócz transportowania gabarytowych ładunków, móc dokonywać precyzyjnych zrzutów z powietrza. Oto sekwencja jednego z nich:





(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)
Dochodzi do zrzutu. Zsynchronizowane silniczki na paliwo stałe odpychają ładunek 36 ton na bezpieczną odległość, gdzie mogą otworzyć się spadochrony, i stabilizatory



DANE TECHNICZNE:
Napęd: 6x J-X4 Whiplash
Masa startowa (bez ładunku): 75 ton
Max masa ładunku (największa testowana): 36 ton
Długość: 22,3 m
Rozpiętość: 28,8 m
Wysokość: 17,5 m
Zasięg: (najdalej doleciałem 450 km jednak to była jedynie 1/3 paliwa)
Załoga: 4
Koszt całkowity: 95,701
Prędkość minimalna: 70 m/s
Prędkość maksymalna (największa osiągnięta): 280 m/s
Ilość podzespołów 118 (wraz ze wszystkimi lampami etc)

Ponownie czekam na krytykę i komentarze. Samolot jest praktycznie całkowicie stockowy (KAS-u użyłem tylko do świateł pozycyjnych i taśm (dałoby się to zrobić bez tego, jednak ja sobie ubzdurałem, że samolot będzie można ponownie załadować z naziemnego transportera, więc ruchome taśm były przydatne)). Maszyna dobrze sobie radzi przy niskich i średnich prędkościach, powyżej 300 m/s skrzydła radzą sobie znacznie gorzej i producent nie zaleca latania powyżej tej prędkości. Sam samolot powstał na bazie Spacediggera 3 (czyli SKNDNO - S.ssto K.tóre N.ie D.olatuje N.a O.rbity).

9
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Wto, 26 Wrz 2017, 22:04:47 »
Widziałem to cudo niejako "przedpremierowo" jednak teraz jestem w stanie określić ogrom całej konstrukcji. SSTO od pewnego czasu się nie tykam, tym więc większy jest mój podziw do tej konstrukcji. Udźwig nie jest oszałamiający, jednak wyniesienie czegokolwiek tym sposobem jest sukcesem samym w sobie. Czekam na więcej!

10
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 22 Wrz 2017, 22:25:17 »
Kurcze, ile to było czasu? 24h? A tu takie cudo.

11
Własna twórczość / Odp: [OPOWIADANIE] Rutynowy lot
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 22:15:51 »
Świetne opowiadanie. Postać naszego protagonisty przypomina mi trochę Pirxa z dzieł Stanisława Lema.

12
Samoloty / Odp: Sęp III - 17
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 21:07:52 »
Cały bombowiec prezentuje się naprawdę dobrze, jednak chciałbym zobaczyć go od dziobu w całej okazałości (większość zdjęć przedstawia tył maszyny)

13
Samoloty / Space Construction - Planes and Rockets
« dnia: Sob, 09 Wrz 2017, 21:01:44 »
W ostatnich dniach sierpnia odbyły się Kerbińskie Targi Lotnicze. Producenci w tym roku nie zawiedli i na zwiedzających czekało ponad 75 różnych maszyn. Do ciekawostek można między innymi zaliczyć protoyp Aeris-a A4 z zakładów konsorcjum Stock Industries, pokazanego na tegorocznych pokazach po raz pierwszy. Maszyna przystosowana jest do odbywania suborbitalnych lotów badawczych i charakteryzuje się dobrymi właściwościami lotnymi przy prędkościach naddźwiękowych. Jak zapowiada producent, do produkcji wejdzie już w przyszłym roku. Prawdopodobnie największą niespodzianką tych pokazów był jednak Space Construction Sc-52.



Napędzana 8 silnikami J-X4 Whiplash konstrukcja jest w stanie osiągać prędkości rzędu 1240 km/h (tj. 340m/s). Ładownia umożliwia przewożenie ponad 32 ton ładunku, a paliwa starcza na ok 450 km lotu.



Jako wersja rozwojowa Sc-50, najnowsza maszyna Space Construction czerpie z niej wiele zapożyczeń. Bardzo podobny (acz dłuższy aż o 3 metry) jest kadłub maszyny oraz gondole silników. Kompletnie przeprojektowane zostały natomiast skrzydła i stateczniki pionowe. Choć obie maszyny są do siebie dosyć podobne, Sc-52 jest bez porównania większe.



Starsza wersja transportowca - Sc-50 mógł zabierać na pokład o połowę mniej ładunku niż Sc-52 przy porównywalnej prędkości.

Po niezbyt udanej konstrukcji Sc-51, Space Construction znowu pokazało na co go stać. Ta dopracowana i posiadająca doskonałe właściwości lotne konstrukcja, to żywy dowód na to, że SC nadal potrafi budować dobre transportowce. - dla Skrzydlatego Kerbinu, Bill Kerman

DANE TECHNICZNE:
Napęd: 8x J-X4 Whiplash
Długość: 23,5 m
Rozpiętość: 34,8 m
Wysokość: 9,7 m
Masa startowa (bez ładunku): 84,9 t
Prędkość minimalna: 55 m/s (189km/h)
Prędkość maksymalna: 350 m/s (1260 km/h)
Udźwig: 34 t
Załoga: 4
Koszt całkowity: 112,319
Ilość podzespołów: 135

 

Jest to moje pierwsze wystąpienie na tym forum i jestem otwarty na wszelkiego rodzaju (konstruktywną) krytykę. Maszyna naprawdę wspaniale lata (choć nie tak dobrze jak jej poprzednik) i (moim zdaniem) prezentuję. Bez problemu ląduje na lotnisku KSC i lądowisku na wyspie. Jednym z niewielu jej problemów jest to, że przy 1/4 ilości paliwa stabilność trafia szlag i samolot staje się niesterowny.

Strony: [1]