Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mithrill

Strony: [1] 2 3 ... 18
1
Inne gry / Odp: Endless Space
« dnia: Czw, 18 Maj 2017, 22:51:18 »
Uwaga, post z gatunku niszowego, bardzo archeologiczny.
Otóż, dnia19.05.2017 (czyt. dokładnie jutro) startuje wersja 1.0 Endless Space 2. Jako że udało mi się dorwać fragment polskojęzycznego streama (poniżej dostępny zapis archiwalny), a wcześniej miałem okazję popykać w Early Accesie, przedstawiam swoją krótką recenzję. 

Mamy więc galaktykę, rządzoną przed eonami przez tajemniczych Bezkresnych, do której wkraczamy jako przywódca jednej z ras, która dopiero co opanowała loty międzygwiezdne. Grywalnych stronnictw jest osiem, a każde jest na tyle odmienne, że wymaga niejako uczenia się gry od nowa. Pierwszy przykład z brzegu - jedna z frakcji pozyskuje nowe populacje budując je niczym budynki, inna kupuje przyczółki na planetach za pieniądze, zamiast wysyłać statki kolonizacyjne. Każda z ras ma swoje unikalne technologie i unikalny wygląd statków, wpływający również na dostępny sprzęt. Nic nie stoi też na przeszkodzi, by tworzyć własne frakcje, mieszając wszystko ze wszystkim.

Po wejściu do właściwej rozrywki, wbudowany w grę doradca przedstawi nam podstawy gry oraz mocne i słabe strony naszej rasy. Mechanicznie mamy do czynienia z dość klasycznymi czterema iksami, czyli gramy według schematu ,,eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja", aczkolwiek mamy sporo zabiegów uatrakcyjniających każdy z aspektów.

Eksploracja to coś więcej niż odnajdywanie nowych ziem pod kolonizację. Na planetach można odnaleźć różne miejsca wymagające zbadania. Jeśli mamy do dyspozycji statek wyposażony w sondy, możemy je wysłać na ekspedycję, która być może ujawni anomalię lub złoża surowców, ale równie dobrze może nie ujawnić nic. Sondy można też wysyłać w kosmos - każda przez jakiś czas leci po linii prostej, odkrywając rzeczy w swoim zasięgu.

Ekspansja to w dalszym ciągu pozyskiwanie nowych planet i zabudowywanie ich, ale i tu są nowości. Nasze działania wpływają na sytuację polityczną w imperium, powodując wzrost lub spadek wpływów jednej z partii politycznych. Co 20 tur odbywają się wybory, które decydują o tym, które partie wejdą do senatu imperium. Partie w senacie zapewniają unikalne bonusy w postaci praw, które można wprowadzać za wpływ (walutę dyplomatyczną), a które mogą na różne sposoby wspomóc rozwój. To, jak wyglądają wybory i ile partii może być w senacie, determinuje system rządów. Każda frakcja ma na start przypisany jeden konkretny, ale w toku rozrywki można go zmienić.

Eksploatacja nie ogranicza się tylko do budynków. Mając pod kontrolą ogromne państwo, siłą rzeczy zarządzasz populacjami wielu różnych ras. Każda z populacji ma swoje cechy, jest lepsza w produkcji określonych rzeczy lub w inny sposób wywiera wpływ na swój system. Niektóre mają dodatkowe bonusy do określonych typów planet, a każda ma własne opinie polityczne, i mogą wpłynąć na rozkład sił w senacie. Są też technologie. Zamiast drzewka, mamy dość specyficzny system - technologie są podzielone na cztery kwadranty, odpowiadające różnym dziedzinom rozwoju; zaś każdy kwadrant podzielony jest na ery. Do odblokowania nowej ery w danym kwadrancie należy zbadać co najmniej połowę technologii z poprzedniej ery, a potem masz pełną swobodę. A raczej, prawie, gdyż niektóre technologie stają się tańsze po zbadaniu innych, a niektóre wzajemnie się wykluczają.

Eksterminacja, czyli militaria, również doczekały się znacznego odświeżenia. Statki projektujemy poprzez montowanie wyposażenia na slotach kadłuba. Sloty są podzielone na różne typy, a ich ilość i rozkład zależy od użytej bazy. Każda frakcja ma swój zestaw baz różnych rozmiarów, a ponadto statki mają odgórnie przypisane pewne role, determinujące ich zachowanie na polu bitwy. Co do pola bitwy, tu niestety stagnacja, jeśli nie krok w tył. Kiedy rozpoczyna się walka, mamy podgląd na porównanie flot pod względem statystyk typu siła ognia, skuteczność na danym dystansie, rozkład broni fizycznej/energetycznej, i tak dalej. Przed rozpoczęciem możemy rozdzielić nasze siły na trzy flotylle, wybrać kartę oznaczającą obraną przez nas taktykę (czyli kursy flotylli oraz drobny bonus) i... to tyle. Zostaje tylko oglądanie starcia (skądinąd bardzo ładnie zrealizowanego). Inwazje naziemne to inna bajka. Tutaj wszystko rozbija się o armie, której wartość gra oblicz w oparciu o siłę ludzką, zarówno na planecie, jak i we flocie inwazyjnej. Siły do garnizonów trafiają z ogólnej puli imperium, uzupełnianej stale o pewien procent wytwarzanej żywności (zazwyczaj), a w razie potrzeby istnieją również metody na szybkie wygenerowanie dużej jej ilości kosztem populacji. Przed starciem możemy w oddzielnym oknie ustawić podział naszych sił pomiędzy formacje piesze, pancerne i lotnicze (papier, kamień, nożyce), dorzucić ulepszenia, wybrać jedną z trzech taktyk wpływających na całokształt inwazji i... obejrzeć animację walki. Czy to dobrze, czy to źle - nie osądzam.

Na zakończenie słów kilka o polskiej wersji językowej. Istnieje ona, można ją normalnie odpalić przez Steama, i to już od premiery. Jest wprawdzie jeszcze niepełna i nieco koślawa, ale jest i nadaje się do czytania.

Tyle ode mnie, przepraszam za odkop i ścianę tekstu, zapraszam do zapoznania się z filmem poniżej. Dziękuję.





2
Łaziki / Odp: URSUS
« dnia: Czw, 18 Maj 2017, 21:51:11 »
Panie Obiekt, niniejszym przekazuję gratulacje. Cudeńko to jest. Śmiem twierdzić, że jeśli będziesz dalej rozwijał się w ten sposób, możesz wejść do ścisłej czołówki forumowych konstruktorów jeszcze przed setnym postem.

3
Wygląda na kategorię ,,mocno porządnie" Jest w miarę podobne do oryginału, tu plus. Poza tym zgadzam się z Kadafem, że timelapse z budowy bardzo by tu się przydał.

Kurka, jak dawno mnie tu nie było.

4
Dyskusje ogólne / Odp: Zaćmienie słońca
« dnia: Nie, 26 Lut 2017, 00:46:09 »
Zdarzają się raz na miesiąc, bo płaszczyzna orbity Muna pokrywa się z płaszczyzną ekliptyki. Dużo częściej niż u nas.

5
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Sob, 28 Sty 2017, 17:19:13 »
@Hipekhop
Plan akurat był, ale w wątku w którym przedstawiłem projekt, co mogło pewnie być mylące - mój błąd. Postaram się rozwiązać to inaczej.

@Drangir
Miło z Twojej strony, że tak to postrzegasz, ale dla mnie aktywność w ilości 2-3 projektów na panel (trwający zwykle 2-3 dni) to niewiele. Tak czy inaczej, dziękuję.

@grabek77
Pewnie tak będzie. Mając więcej czasu, wydłużę trochę poszczególne panele. Nie wiem o ile, nie wiem jak, ale na pewno w wakacje zrobię nowy KerbCon i pomyślimy nad tymi zmianami. Taka ,,próba generalna''. Jedna na pewno, a dalej - to się zobaczy.

6
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Nie, 22 Sty 2017, 09:50:25 »
A ja z kolei niestety nie jestem w stanie odwiedzić forum później nisz w okolicach, powiedzmy, 22. Poniekąd dobre pomysły, dzięki wielkie. Być może organizowanie czegoś takiego w sytuacji, kiedy nie wszyscy mogą być online, bo szkoła/praca/wyjazd, też jest ryzykowne. Może jeśli pojawi się zainteresowanie, pomyślę nad ,,próbą generalną'' w wakacje, bo wtedy są chyba największe szanse na zebranie dużej ilości osób. Na pewno będę też mógł być wtedy nieco bardziej elastyczny w kwestii godzin otwarcia/zamknięcia. Jeszcze raz dzięki!

7
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Sob, 21 Sty 2017, 23:21:24 »
 *cykanie świerszcza*
Jeśli przez tydzień nie ma nic, to wątpię już w sens trzymania tego w tym stanie. Z powodu braku zainteresowania KerbCon zostaje w tym momencie zamknięty do odwołania. Szczerze mówiąc, ta edycja w zasadzie od początku ledwo się trzymała z powodu małej aktywności i moich wiecznych opóźnień, a z początkiem tego panelu stała się do reszty trupem. Nie wiem, czy jest sens reanimować te tego trupa. Jestem oczywiście otwarty na opinie i propozycje, ale na dzień dzisiejszy zamykam KerbCon już ostatecznie. Przykro mi, że to się w ten sposób kończy.

8
Normalnie czuję się jakbym miał w mózgu bombę z antymaterii. To jest k**na piękne ( przepraszam za słowo, ale nie mogłem się powstrzymać). Opad szczęki co najmniej do orbity Marsa.

9
KerbCon / KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Sob, 14 Sty 2017, 08:54:15 »


KerbCon 2016/2017

14 stycznia 2017r.

Po raz już sam nie wiem który witam wszystkich serdecznie na kolejnym panelu KerbConu, który powoli zaczyna zmierzać ku końcowi. Dziś otwieram przedostatnią już kategorię. Po jej zakończeniu nastąpi czas otwarty dla debiutantów/początkujących. Tymczasem, nie przedłużając, oznajmiam, że dziś otwierana kategoria to... kategoria ,,inne''. Jeśli więc chcecie pokazać coś, co nie pasuje do żadnego wcześniejszego tematu, zrób to teraz.

Jak zwykle gorąco zachęcam do udzielania się.

To na razie wszystko, do zobaczenia!

10
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Pią, 13 Sty 2017, 22:08:02 »
Oczywiście nie będę wyciągał od ciebie tajemnicy firmowej, ale wyciągnę przed publikę inną ważną wiadomość. Otóż głosowanie ulega zakończeniu właśnie teraz, a zwycięzcą zostaje...
Skyline i jego stacja T&L - KST! Gratulujemy zwycięzcy, a pozostałym życzymy jeszcze więcej uznania następnym razem. Głosowanie wyjątkowo niejednomyślne, ale...

Ale starczy tych dygresji, widzimy się jutro. Do zobaczenia!

11
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Pią, 13 Sty 2017, 20:26:35 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
P.S. Przypominam, że wypisanie użytych modów jest również częścią prezentacji, i to istotną!

Zarząd GSA chciałby zdementować pogłoski, jakoby podczas projektowania i budowy stacji  "O-Ring One" użyto jakiejkolwiek innej technologii niźli dostępna w stockowych magazynach. Zarząd GSA jest dumny ze swoich projektantów i  inżynierów, którzy stworzyli tą stację.

Krótko mówiąc, modow brak.

Ufam ci, ale zastanawia mnie pewien szczegół techniczny, mianowicie jak ten torus wiruje? I co mieści tyle Kerbali? To czysta ciekawość, nie czepianie się.

12
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Pią, 13 Sty 2017, 17:37:32 »
Hm, tak.

Dzień dobry (lub dobry wieczór, jeśli dla kogoś to już wieczór). Projekty z aktualnego panelu są naprawdę imponujące. Absolutnie wszystkie. Pokuszę się wręcz o stwierdzenie, że są to projekty o najwyższym poziomie spośród wszystkich dotychczas przeze mnie widzianych na tegorocznym KerbConie. (Nie)stety (zależy dla kogo), nagroda główna jest tylko jedna. Czy dostanie ją:

-stacja R&RMS, by Protoss 97,
-stacja T&L - KST, by Skyline,
-stacja ''O-Ring One, by grabek77?

To już zależy od publiki. Głosujcie, oceniajcie, i przede wszystkim nie wahajcie się pokazać, jeśli macie coś fajnego! Do zobaczenia!

P.S. Przypominam, że wypisanie użytych modów jest również częścią prezentacji, i to istotną!

13
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Czw, 12 Sty 2017, 17:23:06 »
No, każda w granicach rozsądku, trochę się nieprecyzyjnie wyraziłem. Ten... tam... Ale jeśli masz coś interesującego, zobaczę, czy da się nagiąć reguły.

14
KerbCon / KerbCon 2016/2017, edycja zimowa-Panel 6
« dnia: Czw, 12 Sty 2017, 07:25:14 »


KerbCon 2016/2017
12 stycznia 2017r.

Dziś znowu witam wszystkich z pośpiechem. Wiadomość dnia - na tym panelu będziecie mogli pokazać Wasze stacje kosmiczne. Absolutnie każda zostanie przyjęta.
To tyle. Do zobaczenia.

15
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 5
« dnia: Śro, 11 Sty 2017, 19:59:48 »
@up
DziENkuję za uznanie ;)

Tymczasem jednak spieszę z informacją, że przypadło mi jako reprezentantowi spółki Mithrill Spaceworks opowiedzieć Wam o zakończonej dosłownie parę minut temu misji ,,Blue Star'' BS-1

Program ,,Blue Star'' zakłada utworzenie na Munie stałej bazy naukowej oraz sieci komunikacyjnej Mun-Kerbin.
Lot BS-1 zabrał na Muna bazę z 3 kerbonautami załogi.

BS-1 na platformie startowej.

Z uwagi na rozmiary i kształt zamiast pojedynczej rakiety nośnej wykorzystano kilka mniejszych.

Start!


Na wysokości ok. 20km odłącza się człon wynoszący. Dalej leci sama baza z dodatkowymi silnikami transferowymi


Orbita wokół Kerbinu, czyli połowa drogi za nami


Manewr transferowy gotowy. Pochłonie on ok. 400m/s delta-v


Kilka korekt później statek wchodzi w SOI Muna i zbliża się moment hamowania.


Orbita zamknięta. Jesteśmy bezpieczni.


Rozpoczyna się hamowanie horyzontalne, czyli podchodzimy do lądowania. Co ciekawe, człon transferowy wciąż działa!


Dopiero pod koniec manewru hamowania horyzontalnego odłączamy pusty człon transferowy.


Wreszcie można podziwiać konstrukcję bazy


Hamujemy... Zaczynają się nerwy.


Zbliża się powierzchnia Muna...


Rozpoczyna się hamowanie ostateczne.


Samo lądowanie było, według kontroli lotu ,,doświadczeniem przyprawiającym o zawał''. Podczas budowy popełniono fatalną pomyłkę i zamontowano silniki hamujące na podwoziu. Pilot musiał dokonać zawisu, nabrać minimalnej prędkości wznoszącej, odczepić silniki, rozłożyć podwozie i opaść bez szans na wyhamowanie w razie pomyłki.

Ostatecznie, po kilku nerwowych sekundach baza stanęła pewnie na szarym, pylistym gruncie Muna.


Bill Kerman wychodzi na pierwszy spacer po powierzchni obcego globu.


To musi być ekscytujące...


Bardzo...


Zdjęcie podsumowujące misję. W rogu flaga wbita przez Billa podczas jego spaceru.


[Post scalony: [time]Śro, 11 Sty 2017, 20:28:35[/time]]
I tym akcentem możemy (myślę) zakończyć ten ciągnący się od tak dawna temat. Była to dla mnie przyjemność, ja byłem Mithrill, a teraz Wasza kolej! Kto dostanie nagrodę tym razem?

-Misja ,,Eve - tam i z powrotem'' by grabek 77
-Misja TTJ by grabek77
-Misja ,,Blue Star'' BS-1 by Mithrill

Głosujcie, decydujcie i do zobaczenia. Wyniki zostaną ogłoszone jutro rano (sytuacja wyjątkowa).

[Post scalony: Czw, 12 Sty 2017, 07:18:41]
No i to by było na tyle. Zwycięzcą jest... (werble proszę) grabek77 i jego misja ,,EVE - tam i z powrotem''. Gratulujemy i do zobaczenia... w zasadzie dzisiaj. :)

Strony: [1] 2 3 ... 18