Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Mithrill

Strony: [1] 2 3 ... 19
1
Poproś o pomoc / Odp: Problem z Duną
« dnia: Sob, 19 Sie 2017, 12:23:22 »
Jeśli latasz metodą: orbita Kerbinu ---> orbita słoneczna ---> orbita celu, to marnujesz paliwo. Lot bezpośredni jest znacznie oszczędniejszy i nie jest bardzo wymagający technicznie. Jedyne co potrzebujesz to wiedzieć, kiedy planety są w odpowiedniej pozycji względem siebie. Gdzieś na forum jest obrazek to pokazujący, ale nie pamiętam gdzie.
Jeszcze tutaj masz pewien stary poradnik: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ Możesz coś z niego wyciągnąć, żeby zaoszczędzić paliwo w pierwszej fazie lotu.
Mógłbyś też pokazać statek, może da się go jakoś ulepszyć.

2
KerbCon / KerbCon 2017 - edycja letnia - panel 3
« dnia: Sob, 19 Sie 2017, 08:10:56 »


KerbCon 2017

19 sierpnia 2017r.

I znowu witam wszys... Ech, czy kogoś jeszcze obchodzi to moje witanie? Pewnie mało kogo, ale już trudno. Cokolwiek by nie było, doprowadzę to do końca.

Dziś zaczynamy prezentacje łazików i innych jeżdżących maszyn.
Jak zawsze, zapraszam do udzielania się.

3
KerbCon / Odp: KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 2
« dnia: Pią, 18 Sie 2017, 20:51:32 »
O, w samą porę. Dobra, są zawodnicy, niech będzie więc głosowanie. Czas od teraz do 22:50. START!

[Post scalony: Sob, 19 Sie 2017, 06:13:38]
Yhm, no tak... Przepraszam za nietrzymanie się czasu, ale cóż, przysnęło mi się. Na ten moment Sobol zwycięża 1 do 0. Gratulacje i do zobaczenia na następnym panelu.

4
KerbCon / Odp: KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 2
« dnia: Pią, 18 Sie 2017, 20:04:25 »
Nocóż, no cóż, no cóż... niby jest już ten moment, ale nie wystartuję głosowania, skoro jest jeden uczestnik. Daję dodatkowy czas do 21, potem Sobol wygrywa walkowerem.
A zanim ktoś powie: ,,Przecież sam mógłbyś coś wrzucić!!!", śpieszę z informacją, że niestety Kerbale odmówiły dziś współpracy i nie jestem w stanie wejść do VAB ani do żadnego innego budynku. Też nad tym boleję, ale nic nie będzie.

5
KerbCon / KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 2
« dnia: Czw, 17 Sie 2017, 06:59:22 »


KerbCon 2017

17 sierpnia 2017r.

No cóż moi drodzy, witam was znowu. Poprzedni panel wprawdzie trochę się nie udał, ale to jeszcze nie powód żeby rezygnować, prawda?
- Nieprawda.
Och, cicho siedź! W każdym razie, kontynuujemy naszą konferencję. Od dzisiaj będą się odbywać prezentacje tego, co jest w programie kosmicznym najważniejsze, zaraz po załogantach i paliwie, czyli rakiet nośnych.

Zapraszam do aktywnego udziału!

Przypominam: prezentacje od teraz do 20 jutro.

6
KerbCon / Odp: KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 1
« dnia: Śro, 16 Sie 2017, 23:25:28 »
Cóż, to by było na tyle. Mimo że kończę 3,5 godziny później niż planowałem, mamy tylko ten jeden projekt. W takim razie K-12 użytkownika Dzikifal zwycięża walkowerem. Do zobaczenia jutro i liczę, że jeszcze się rozkręcimy.

7
KerbCon / Odp: KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 1
« dnia: Wto, 15 Sie 2017, 21:54:36 »
*Westchnienie*
No cóż, pierwsze dwa dni, jak widzę, nie przyniosły nic. Przedłużam w związku z tym panel 1 do 20 jutro. Nieodwołalnie.

8
KerbCon / KerbCon 2017 - edycja letnia - Panel 1
« dnia: Pon, 14 Sie 2017, 07:04:56 »


KerbCon 2017

15 sierpnia 2017r.

Witam, po raz kolejny...
- Trzeci konkretnie
Ehm, w każdym razie witam wszystkich obecnych w dniu otwarcia naszej najlepszej...
- Bo jedynej
Nie pomagasz w ten sposób, wiesz ?! Ech, jeszcze raz.

Witam, po raz kolejny witam wszystkich obecnych w dniu otwarcia naszej najlepszej forumowej konferencji. Mam nadzieję że te wtręty mojego współpracownika w niczym wam nie przeszkodziły i że po raz kolejny wszyscy inżynierowie, konstruktorzy, piloci i eksperymentatorzy będą mogli spokojnie wymienić się wieściami, projektami i osiągnięciami.

Coby formalnościom stało się zadość: podobnie jak w poprzedniej edycji prezentacje można zgłaszać od godziny 7 pierwszego dnia danego panelu do 20 dnia następnego, a potem następuje trwające do 22 głosowanie na najlepszy pojazd. Pełną rozpiskę informacyjną możecie znaleźć tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Formalności za nami, możemy przejść do meritum, a zatem...
NINIEJSZYM OTWIERAM KERBCON 2017 LATO!!!

Na początek, zgodnie z planem, nastąpią prezentacje wszelkiej maści samolotów.
Zapraszam!

9
Konferencje / Odp: KerbCon-opinie, uwagi, sugestie
« dnia: Sob, 01 Lip 2017, 14:10:37 »

Tak, żyję. I tak, ten projekt też żyje.

Jako że jestem już mniej więcej zorientowany w kwestii moich planów wakacyjnych, ustalam termin KerbConu 2017 na 14 sierpnia-1 września.
Formuła taka sama jak ostatnio: 2 dni na każdą część, zgłaszanie projektów od 7 do 20 dnia następnego, potem do 22 głosowania na najlepszy projekt.

Szczegółowy harmonogram:
Panel 1 - 14-15 sierpnia - prezentacje samolotów
Panel 2 - 16-17 sierpnia - prezentacje rakiet
Panel 3 - 18-19 sierpnia - prezentacje łazików
Panel 4 - 20-21 sierpnia - prezentacje statków międzyplanetarnych
Panel 5 - 22-23 sierpnia - prezentacje lądowników i baz
Panel 6 - 24-25 sierpnia - relacje z dłuższych misji
Panel 7 - 26-27 sierpnia - prezentacje stacji kosmicznych
Panel 8 - 28-29 sierpnia - prezentacje innych rzeczy (satelity, statki itp.)
Panel 9 - 30-31 sierpnia - debiutanci
Podsumowanie: ! września w okolicach popołudnia.

Zastrzegam sobie prawo do drobnych zmian terminów lub godzin i wyznaczenia zastępcy na wypadek nieoczekiwanej sytuacji.
Zachęcam do udziału i do zobaczenia!

10
Inne gry / Odp: Endless Space
« dnia: Czw, 18 Maj 2017, 22:51:18 »
Uwaga, post z gatunku niszowego, bardzo archeologiczny.
Otóż, dnia19.05.2017 (czyt. dokładnie jutro) startuje wersja 1.0 Endless Space 2. Jako że udało mi się dorwać fragment polskojęzycznego streama (poniżej dostępny zapis archiwalny), a wcześniej miałem okazję popykać w Early Accesie, przedstawiam swoją krótką recenzję. 

Mamy więc galaktykę, rządzoną przed eonami przez tajemniczych Bezkresnych, do której wkraczamy jako przywódca jednej z ras, która dopiero co opanowała loty międzygwiezdne. Grywalnych stronnictw jest osiem, a każde jest na tyle odmienne, że wymaga niejako uczenia się gry od nowa. Pierwszy przykład z brzegu - jedna z frakcji pozyskuje nowe populacje budując je niczym budynki, inna kupuje przyczółki na planetach za pieniądze, zamiast wysyłać statki kolonizacyjne. Każda z ras ma swoje unikalne technologie i unikalny wygląd statków, wpływający również na dostępny sprzęt. Nic nie stoi też na przeszkodzi, by tworzyć własne frakcje, mieszając wszystko ze wszystkim.

Po wejściu do właściwej rozrywki, wbudowany w grę doradca przedstawi nam podstawy gry oraz mocne i słabe strony naszej rasy. Mechanicznie mamy do czynienia z dość klasycznymi czterema iksami, czyli gramy według schematu ,,eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja", aczkolwiek mamy sporo zabiegów uatrakcyjniających każdy z aspektów.

Eksploracja to coś więcej niż odnajdywanie nowych ziem pod kolonizację. Na planetach można odnaleźć różne miejsca wymagające zbadania. Jeśli mamy do dyspozycji statek wyposażony w sondy, możemy je wysłać na ekspedycję, która być może ujawni anomalię lub złoża surowców, ale równie dobrze może nie ujawnić nic. Sondy można też wysyłać w kosmos - każda przez jakiś czas leci po linii prostej, odkrywając rzeczy w swoim zasięgu.

Ekspansja to w dalszym ciągu pozyskiwanie nowych planet i zabudowywanie ich, ale i tu są nowości. Nasze działania wpływają na sytuację polityczną w imperium, powodując wzrost lub spadek wpływów jednej z partii politycznych. Co 20 tur odbywają się wybory, które decydują o tym, które partie wejdą do senatu imperium. Partie w senacie zapewniają unikalne bonusy w postaci praw, które można wprowadzać za wpływ (walutę dyplomatyczną), a które mogą na różne sposoby wspomóc rozwój. To, jak wyglądają wybory i ile partii może być w senacie, determinuje system rządów. Każda frakcja ma na start przypisany jeden konkretny, ale w toku rozrywki można go zmienić.

Eksploatacja nie ogranicza się tylko do budynków. Mając pod kontrolą ogromne państwo, siłą rzeczy zarządzasz populacjami wielu różnych ras. Każda z populacji ma swoje cechy, jest lepsza w produkcji określonych rzeczy lub w inny sposób wywiera wpływ na swój system. Niektóre mają dodatkowe bonusy do określonych typów planet, a każda ma własne opinie polityczne, i mogą wpłynąć na rozkład sił w senacie. Są też technologie. Zamiast drzewka, mamy dość specyficzny system - technologie są podzielone na cztery kwadranty, odpowiadające różnym dziedzinom rozwoju; zaś każdy kwadrant podzielony jest na ery. Do odblokowania nowej ery w danym kwadrancie należy zbadać co najmniej połowę technologii z poprzedniej ery, a potem masz pełną swobodę. A raczej, prawie, gdyż niektóre technologie stają się tańsze po zbadaniu innych, a niektóre wzajemnie się wykluczają.

Eksterminacja, czyli militaria, również doczekały się znacznego odświeżenia. Statki projektujemy poprzez montowanie wyposażenia na slotach kadłuba. Sloty są podzielone na różne typy, a ich ilość i rozkład zależy od użytej bazy. Każda frakcja ma swój zestaw baz różnych rozmiarów, a ponadto statki mają odgórnie przypisane pewne role, determinujące ich zachowanie na polu bitwy. Co do pola bitwy, tu niestety stagnacja, jeśli nie krok w tył. Kiedy rozpoczyna się walka, mamy podgląd na porównanie flot pod względem statystyk typu siła ognia, skuteczność na danym dystansie, rozkład broni fizycznej/energetycznej, i tak dalej. Przed rozpoczęciem możemy rozdzielić nasze siły na trzy flotylle, wybrać kartę oznaczającą obraną przez nas taktykę (czyli kursy flotylli oraz drobny bonus) i... to tyle. Zostaje tylko oglądanie starcia (skądinąd bardzo ładnie zrealizowanego). Inwazje naziemne to inna bajka. Tutaj wszystko rozbija się o armie, której wartość gra oblicz w oparciu o siłę ludzką, zarówno na planecie, jak i we flocie inwazyjnej. Siły do garnizonów trafiają z ogólnej puli imperium, uzupełnianej stale o pewien procent wytwarzanej żywności (zazwyczaj), a w razie potrzeby istnieją również metody na szybkie wygenerowanie dużej jej ilości kosztem populacji. Przed starciem możemy w oddzielnym oknie ustawić podział naszych sił pomiędzy formacje piesze, pancerne i lotnicze (papier, kamień, nożyce), dorzucić ulepszenia, wybrać jedną z trzech taktyk wpływających na całokształt inwazji i... obejrzeć animację walki. Czy to dobrze, czy to źle - nie osądzam.

Na zakończenie słów kilka o polskiej wersji językowej. Istnieje ona, można ją normalnie odpalić przez Steama, i to już od premiery. Jest wprawdzie jeszcze niepełna i nieco koślawa, ale jest i nadaje się do czytania.

Tyle ode mnie, przepraszam za odkop i ścianę tekstu, zapraszam do zapoznania się z filmem poniżej. Dziękuję.





11
Łaziki / Odp: URSUS
« dnia: Czw, 18 Maj 2017, 21:51:11 »
Panie Obiekt, niniejszym przekazuję gratulacje. Cudeńko to jest. Śmiem twierdzić, że jeśli będziesz dalej rozwijał się w ten sposób, możesz wejść do ścisłej czołówki forumowych konstruktorów jeszcze przed setnym postem.

12
Wygląda na kategorię ,,mocno porządnie" Jest w miarę podobne do oryginału, tu plus. Poza tym zgadzam się z Kadafem, że timelapse z budowy bardzo by tu się przydał.

Kurka, jak dawno mnie tu nie było.

13
Dyskusje ogólne / Odp: Zaćmienie słońca
« dnia: Nie, 26 Lut 2017, 00:46:09 »
Zdarzają się raz na miesiąc, bo płaszczyzna orbity Muna pokrywa się z płaszczyzną ekliptyki. Dużo częściej niż u nas.

14
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Sob, 28 Sty 2017, 17:19:13 »
@Hipekhop
Plan akurat był, ale w wątku w którym przedstawiłem projekt, co mogło pewnie być mylące - mój błąd. Postaram się rozwiązać to inaczej.

@Drangir
Miło z Twojej strony, że tak to postrzegasz, ale dla mnie aktywność w ilości 2-3 projektów na panel (trwający zwykle 2-3 dni) to niewiele. Tak czy inaczej, dziękuję.

@grabek77
Pewnie tak będzie. Mając więcej czasu, wydłużę trochę poszczególne panele. Nie wiem o ile, nie wiem jak, ale na pewno w wakacje zrobię nowy KerbCon i pomyślimy nad tymi zmianami. Taka ,,próba generalna''. Jedna na pewno, a dalej - to się zobaczy.

15
KerbCon / Odp: KerbCon 2016/2017, edycja zimowa - Panel 7
« dnia: Nie, 22 Sty 2017, 09:50:25 »
A ja z kolei niestety nie jestem w stanie odwiedzić forum później nisz w okolicach, powiedzmy, 22. Poniekąd dobre pomysły, dzięki wielkie. Być może organizowanie czegoś takiego w sytuacji, kiedy nie wszyscy mogą być online, bo szkoła/praca/wyjazd, też jest ryzykowne. Może jeśli pojawi się zainteresowanie, pomyślę nad ,,próbą generalną'' w wakacje, bo wtedy są chyba największe szanse na zebranie dużej ilości osób. Na pewno będę też mógł być wtedy nieco bardziej elastyczny w kwestii godzin otwarcia/zamknięcia. Jeszcze raz dzięki!

Strony: [1] 2 3 ... 19