Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Moskit

Strony: [1]
1
Tak jak już wcześniej pisałem, razem z kilkoma osobami tworzymy polską wersję gry na KSP 1.3.0. Mamy już całkiem sporo przetłumaczone (tak ~80%).

To co jeszcze nie zostało przetłumaczone to:
- Większość nazwy części i ich opisów
- Spora część misji treningowych
- Niektóre opcje
- Niektóre kontrakty i ich opisy
- Trochę drobnych bugoszy i nieścisłości



Cała galeria na Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jak ktoś chce sobie obadać wersję alpha, to zapraszam do pobierania.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

A już w szczególności do wyrażania swojej opinii nt. lokalizacji.

Błędy proszę abyście zgłaszali w Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

2
Aktualności / Prerelease 1.2.9 - lokalizacje
« dnia: Śro, 10 Maj 2017, 14:12:59 »
Nie wiem czy o tym gdzieś pisaliście, ale wyszła przedpremierowo na steamie wersja 1.2.9 (która później przeistoczy się w 1.3.).

Wersja ta bardzo ładnie wspiera lokalizacje innych języków. W zeszły weekend sobie siadłem i z czystej ochoty zacząłem tłumaczyć stringi. Znalazłem nawet paru chętnych do pomocy.

Trochę już mamy przetłumaczone i staramy się o w miarę dobra jakość tłumaczenia. I tak mnie ciekawi czy ktoś już przypadkiem nie tworzy może polonizacji? Tak pytam dla pewności, bo nigdzie nie widziałem o tym wzmianki. :)



Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

3
Modyfikacje / Real Solar System + Realism Overhaul - instalacja
« dnia: Wto, 03 Lut 2015, 20:36:54 »
Kilka słów wstępu nt. dwóch modów, którymi dzisiaj się zajmiemy:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to modyfikacja zmieniająca i skalująca układ Kerbalski do Układu Słonecznego. Zarówno rozmiarem, jak i nazwami i wyglądem planet. (dalej będziemy używać skrótu RSS)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to paczka modów przygotowana specjalnie pod RSS, aby zmodyfikować działanie silników i innych części, aby odpowiadały swoimi właściwościami urządzeniom z naszej 'prawdziwości'. ;) (dalej będziemy używać skrótu RO)

Czysty RSS jest o wieeele trudniejszy od gołych Kerbali, ponieważ DeltaV potrzebne do osiągnięcia orbity wynosi ponad 9 km/s, co w przypadku korzystania ze niezmodyfikowanych części KSP stanowi nie lada wyzwanie dla gracza, jak i jego maszyny (duuuża ilość części = słabemu działaniu gry). Dlatego też powstało Realism Overhaul, dzięki któremu silniki są zazwyczaj wydajniejsze, a my nie korzystamy ze zwykłych zbiorników a z proceduralnie generowanych. I przy okazji uczymy się praktycznie na nowo tworzyć rakiety, ponieważ te z prawdziwego świata działają odrobinę inaczej niż te z KSP.

A. Opcja mega-prosta - instalacja przy pomocy programu CKAN:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ to proste narzędzie do instalowania modyfikacji przez niezwykle prosty w obsłudze program.
1. Pobieramy Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ i wrzucamy plik z nim do głównego folderu z KSP.
2. Odświeżamy listę modów i wyszukujemy 'Realism Overhaul'
3. Klikamy na zakładkę 'Changeset' znajdującą się u góry okna i klikamy 'Apply'
4. Teraz albo pobieramy wszystkie rekomendowane mody, albo 'odfajkujemy' te których nie chcemy (ja np. nie chcę Mechjeba, więc go odznaczam) i klikamy 'Continue'
5. Wybieramy mody sugerowane do RO. Może, acz nie musimy z nich korzystać. Ponownie 'continue'
6. Teraz wybieramy rozdzielczość tekstur RSS. Polecam wybrać jak najniższe. Chyba że korzystamy z wersji 64bitowej (normalnie bym tego nie polecał, chyba że korzystacie z Linuxa), wtedy możemy dowalić do KSP tekstury 8K. W innym wypadku sugeruję wybrać 2048x1024. Klikamy 'continue' i...
7. Pobierają nam się teraz wszystkie zaznaczone modyfikacje i gdy download się skończy, to RSS+RO jest już gotowe do działania.

B. Opcja trudniejsza - instalacja ręczna:
1. Pobieramy wszystkie modyfikacje wymagane przez Realism Overhaul.
2. Wrzucamy wypakowane pliki do Gamedata do czystej instalki KSP
3. ....?
4. Profit. Tzn. gramy. :P

Tak naprawdę druga metoda to standardowy i sprawdzony sposób wgrywania modyfikacji, który znaliśmy do tej pory. Opcja A oszczędza nam mase czasu na wyszukiwaniu najnowszych wersji modów i ręcznego pobierania ich oraz wrzucania do folderu z KSP. Jednakże należy pamiętać o wgraniu kompresora tekstur do swojej instalki z RSS+RO, ponieważ w innym wypadku mogą przydarzać nam się dość często crashe związane z osiąganiem limitu pamięci ram w aplikacji 32bitowej. Na to pomaga tylko Active Texture Management, mniejsza ilość części/modów i odpalanie gry w trybie OpenGL/DX11. Albo granie na 64bitach na Linuxie. :P



PS Na koniec szczerze polecam pozbyć się wszystkich dotychczasowych zbiorników paliwowych. W ten sposób zmniejszamy zużycie ram gry, ponieważ i tak będziemy korzystać z tych proceduralnych zbiorników. Jeżeli ktoś boi się, że usunie za dużo, to polecam skorzystać ze skryptu Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
PPS Dajcie znać czy o czymś nie zapomniałem, bądź czegoś nie pominąłem w tej instrukcji.

4
Gotowe poradniki / Zobaczcie co znalazłem
« dnia: Pią, 21 Gru 2012, 01:37:39 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dzisiaj szczątkowo to przejrzałem i... sporo ciekawych informacji można z tej lektury wyciągnąć. :)

5
Dyskusje na dowolne tematy / Kogo oglądacie?
« dnia: Śro, 19 Gru 2012, 13:37:03 »
Ostatnio zasubskrybowałem na JuTubie sporo osób tworzących filmiki z KSP, jednak nadal mi mało. :] Wydaje mi się więc, że fajnie byłoby wymienić się polecanymi przez nas JuTuberami, którzy tworzą fajne materiały z Kerbalami. :]

1. Scott Manley - to już praktycznie legenda i mam nadzieję, że większość z Was go zna - Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
2. Moje ostatnie odkrycie. Gościu wpadł na genialny pomysł jak założyć bazę na Munie. Geniusz - Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ  (PS. wpadłem na taki sam pomysł na kilka dni przed zobaczeniem jego filmików, ale brakowało mi skilla i czasu, aby go dopracować ;( )
3. A tutaj ktoś tworzący zabawne filmiki ze swoich misji. Kupa porażek, failów i śmiechu. Warto obejrzeć - Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
4. A poza tym spokojnie mogę polecić Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ oraz Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

A Wy kogo oglądacie? ;)

6
Stacje kosmiczne / Kargul I
« dnia: Czw, 13 Gru 2012, 02:35:46 »
Kurrrr... Napisałem taki ładny tekścik o mojej stacji i przypadkowo wcisnąłem ctrl+r. No powiesić się czasami idzie w tym internecie. :P Jak będę miał później siły, to uzupełnię historię powstania tegoż kosmicznego przybytku.
Bez zbędnego owijania w bawełnę - oto prosta i funkcjonalna stacja przesiadkowo-paliwowa 'Kargul'. Orbita na wysokości 120km nad poziomem morza, uzbrojona w moduł mieszkalny, 4 panele słoneczne i 10 doków. W przyszłości planuję ją rozbudować. :)



PS. Zapomniałem do niej dorzucić zautomatyzowanych modułów kontrolnych, więc chwilowy nadzór pełnią trzy kerbale umieszczone w module dowodzenia, który w przyszłości spokojnie będzie można deorbitować. Zbiorniki u dołu także zostanie odłączonym w odpowiednim czasie.

7
Statki kosmiczne / Misja na Dres
« dnia: Śro, 12 Gru 2012, 15:19:21 »
Siemano! ;)
Powoli zbieram się z misją na Dres. Wcześnie raz próbowałem tam dolecieć i wylądować, ale zapomniałem dodać nóżek i miałem kiepski plan. Dzisiaj rozpocząłem składanie mojego kosmicznego autostopu, dzięki któremu dotrę lądownikiem na Dres i prawdopodobnie wrócę. :) Trzymajcie kciuki!



PS. Samą misję na dres zamierzam zrealizować na streamie, prawdopodobnie jutro (nie wiem jeszcze o jakiej porze), zaś samo składanie "pojazdu" kosmicznego pozostawiam offline, bo nie jest to zbyt ciekawe zajęcie przy tego typu olbrzymach. ;)

8
Wideo / Schematy spalania paliwa
« dnia: Śro, 12 Gru 2012, 14:25:21 »
Sporo ludzi ma problemy z wyniesieniem swoich konstrukcji w kosmos, ponieważ źle zarządzają spalaniem paliwa w zbiornikach. Początkujący kerbonauci stosują najprostszą i najbardziej nieefektywną metodę, czyli spalają cały zapas paliwa na raz, co jest olbrzymim błędem.
Poniższy wideo-poradnik mam nadzieję, że rozwieje Wasze wątpliwości co do tego jak zaplanować spalanie paliwa i odrzucanie zbędnego balastu. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, bądź inne ciekawe koncepcje, to podzielcie się nimi. Z chęcią poznam Wasze zdanie. ;)



PS. Da radę jakoś 'embedować' filmiki z YT na tym forum? ;)

Strony: [1]