Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - grabek77

Strony: [1]
1
Pierwsza rakieta i orbitowanie - wersja KSP (1.2.2)

Spróbujmy zatem zbudować prostą rakietę (w trybie sandbox), która będzie jakoś wyglądać i poleci na orbitę Kerbinu.
Budowę zaczynamy od kokpitu Mk1 Command Pod.


I dodajemy kolejno spadochron Mk16 Parachute.


Decoupler TR-18A Stack Decoupler


Pod decouplerem montujemy zbiornik paliwa FL-T200 Fuel Tank


Do którego doczepiamy silnik LV-909 Terrier (chociaż on i tak jest za mocny do tej rakiety i manewrów na orbicie)

W czerwonej ramce widzimy parametry naszej malej rakietki. (za wyświetlanie tego odpowiada mały mod o nazwie Kerbal Engineer Redux inaczej mówiąc K.E.R)
Jako, że ten silnik będzie odpowiadał za manewry na orbicie to jego "siła" (TWR w ramce) jest za duża i powinna być w granicach 0,50 - 1,00 TWR w zależności od wielkości.

Poniżej silnika ponownie montujemy decoupler.


I do niego dodajemy dwa duże zbiorniki  FL-T800 Fuel Tank


Do których doczepiamy silnik LV-T45 Swivel


Jak widzimy w ramce z parametrami naszej rakiety, TWR pierwszego członu ma wartość 1,3 i rozpędza naszą rakietę do prędkości  2294 m/s.

Na koniec montujemy nasza rakietę w klampach startowych TT-18A Stability Enhancer


Zapisujemy naszą rakietę pod jakaś wymyśloną nazwą i startujemy.

Podczas samego startu właczamy S.A.S'a (klawiszem T) i lecimy na pełnym ciągu pionowo do ok 5 km


po czym zaczynam delikatny skręt na wschód (90 stopni na busoli) przechylając rakietę o jakieś 10 stopni (lekko od pionu).


Na wysokości od ok 10 km kontynuujemy pochylanie rakiety do 45st (wolno by nie przegiąć).


W takiej pozycji lecimy aż nasza AP zbliży się do wartości powiedzmy 120 km (załóżmy, że docelowa to 120 km),


wtedy pozycjonujemy rakietę na równi z horyzontem i kontynuujemy rozpędzanie uważając by nie przekroczyć naszej żądanej wartości AP 120 km. Jeśli się zdarzy, że wartość naszej AP przekroczyła 120 km (a jesteśmy jeszcze na niższej wysokości przed osiągnięciem AP), wtedy pochylamy rakietę w stronę "ziemi", by zmniejszyć wartość AP. I na odwrót jeśli nasza rakieta jest  już za AP, odchylamy rakietę od "ziemi".
Na poniższym obrazku troche przestrzeliłem i moja AP osiągnęła ponad 140 km, w między czasie skończyło się paliwo w pierwszym członie.



Separacja 1 członu.

Po separacji można dalej rozpędzać naszą rakietę do osiągnięcia prędkości orbitalnej ok 2400 m/s (uważając by za bardzo nie podnieść AP) lub wyłączyć silniki, przełączyć się na widok mapy (klawisz M) i w naszej AP utworzyć punkt manewrowy (node).


Jak widzimy czas pracy naszego silnika Est. Burn to ok 27 sekund.
A czas pozostały do punktu manewrowego Node in T -1m 27 sek
Przed uruchomieniem silnika ustawiamy się w pozycję Maneuver i na 13 sek przed czasem manewru odpalamy silnik.


Po dopaleniu 495 m/s domykamy naszą orbitę na wysokości 155/142 km (Ap/Pe)


Gratulacje!
Własnie osiągnęliście pierwsza orbitę!

2
Poproś o pomoc / Ablator czyli osona termiczna
« dnia: Sob, 03 Wrz 2016, 19:43:07 »
Witam!
Powiedzcie mi proszę, czy podczas wchodzenia w atmosferę osłona termiczna się u Was kończy, czy to tylko u mnie nawet nie zostaje naruszona.


Korzystam z moda Deadly Reentry.


3
Poproś o pomoc / Bad Claw
« dnia: Śro, 10 Sie 2016, 03:50:06 »
Witam!
Zadanie wyglada nastepujaco, do zabrania zlom z orbity Eve. Owym zlomem jest czesc podwozia [patrz filmik]


Problem: za cholere nie moge tego przechwycic p**** clawem [patrz filmik]
Macie jakis pomysl jak to zabrac spowrotem na Kerbin? Probowalem juz wszystkiego, od przodu, od tylu, z jednego boku, z drugiego boku,
od strony kolek, od golenia, w grubszym  miejscu, w cienszym, z taka predkoscia jak na filmiku, szybciej, wolniej i zawsze sie odbija. Braklo mi juz weny...
Ktos pomoze?



4
Poproś o pomoc / Kowboj poszukiwany
« dnia: Czw, 30 Cze 2016, 03:24:53 »
Kowboj do poskromienia bestii poszukiwany...



i tak dzieje się za każdym razem, kiedy przełączam się na moja baze lub w jej pobliże...

Lokalizacja: Minmus
Pojazd: Baza
Ilość części: 984 + jakiś złom walający się wokoło w zasięgu fizyki
FPS: 12 - 18
KSP 1.1.3 64bit
Mody
KAC, KER, Precise Maneuver, Chatterer, Waypoint Manager


Spotkał się ktoś z podobnym zjawiskiem?

5
Poproś o pomoc / Zmartwychwstanie Jebediaha
« dnia: Śro, 25 Maj 2016, 22:38:39 »
Witam!
Czy istnieje jakis sposob na zmartwychwstanie Jebediaha? W jakis niewyjasnionych okolicznosciach przeniosl sie na tamten swiat. Nawet nie wiem jak i kiedy to sie stalo bo zaden statek mi nie zniknal a tym bardziej nie ulegl zniszczeniu. Jebediah widziany byl ostatnio na Minmusie i siedzial w module dowodzenia baza, a teraz ma status K.I.A.

Strony: [1]