Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - grabek77

Strony: [1]
1
Inne / Z pamietnika kerbonauty (kariera w RSS)
« dnia: Nie, 11 Mar 2018, 00:25:46 »
Agencja Kosmiczna GSA prezentuje zapis logow z roznych misji...-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Data: 3 Kwiecien 1950
Godzina: 2:34

Misja: test orbitalny kapsuly zalogowej (chwilowo bez zalogi) - start, wznoszenie, orbitowanie, deorbitacja, ladowanie.
Podczas ladowania na wysokosci ok 5 km doszlo do pozaru, dobrze, ze na pokladzie owej kapsuly nie bylo zalogi.


Kamery telewizyjne sledzace caly test zarejestrowaly zrodlo pozaru.



Data: 17 Kwiecien 1950
Godzina: 3:12

Podczas kolejnej proby wyniesienia kapsuly na orbite doszlo do nieoczekiwanego rozdzielenia boosterow.





Oficjalny komunikat donosi, iz powodem przedwczesnego "wytrysku" (jak nazywaja go inzynierowie) byl blad w oprogramowaniu odpowiedzialnym za tzw Staging. Ale ponoc w momencie rozlaczenia w sali kontroli lotow nieliczni swiadkowie uslyszeli glosne "UPS!!!"




Data: 27 Maj 1950
Godzina: 5:15

Kolejna proba poszla juz dobrze i pomocnicze boostery na paliwo stale doczekaly sie poprawnej separacji.


Niestety na wysokosci ok 60 km, w momencie gdy kontroler lotu wydal komende "Challenger, go throttle up" nastapila nieoczekiwana dezintegracja drugiego i trzeciego czlonu rakiety.




Data: 27 Sierpien 1950
Godzina: 12:13
Pierwszy podwojny zalogowy lot orbitalny. Moment odrzucenia modulu serwisowego i przygotowanie do wejscia w atmosfere Ziemi.
Parametry orbity:
Apoapsa 320 km
Periapsa 186 km





Data: 15 Sierpien 1951
Godzina: 14:05
Parametry orbity:
Apoapsa 284 km
Periapsa 276 km

Pierwsze zalogowe randezvous


Godzina: 17:47
- Hjuston, mamy problem!!!
- Mow Kapollo 8
- Czy potwierdzacie optymalna trajektorie na ladowanie w poblizu KSC?
- Oczywiscie Kapollo 8
- W takim razie dlaczego za oknem widze Mount Everest... Hjuston! Hjuston! Odbior....



Data: 14 Wrzesien 1951
Godzina: 23:19
Status misji: Pierwszy zalogowy Ksiezyc flyby
Periselene wynioslo <5000 km (warunki kontraktu :)


Przyszle Misje:
Bezzalogowy Wenus Flyby
Status: w trakcie, szacowany czas do peryapsy Wenus 50 dni 14 godzin i 12 minut

Bezzalogowy Mars Flyby
Status: okno startowe za 81 dni 12 godzin i 18 minut

Bezzalogowe ladowanie na Ksiezycu.

Przyszle Misje do akceptacji:


CDN...

PS.
Male podsumowanie moich zmagan z RSS+RO+RP0
Czas gry: 1 rok i 257 dni (dni i lata ziemskie w grze)

Wczesny etap kariery jest strasznie ciezki i trzeba sie niezle nagimnastykowac umyslowo by poprawnie wykonac kazde zadanie. Bardzo wazne jest szczegolowe planowanie kazdej misji, wydawaloby sie niezbyt trudnych do zrealizowania (na stocku) jak bezzalogowe ladowanie na ksiezycu czy nawet bezzalogowy przelot. Powodem trudnosci jest brak odpowiedniej technologi jak np silniki wielokrotnego uzytku (pojawiaja sie na pozniejszym etapie), anteny przekaznikowe (relay'e), zlosliwosc rzeczy martwych (czytaj ograniczenia technologiczne) lub brak sily ciazenia (co skutkuje problemami z przeplywem paliwa a w rezultacie brakiem mozliwosci uruchomienia silnikow). Ten realistyczny poziom trudnosci uswiadomil mi jak dluga i ciezka droge przeszli inzynierowie, projektanci misji i wszyscy inni zaangazowani w jakikolwiek program kosmiczny.

2
Dyskusje na dowolne tematy / Stephen Baxter - Wyprawa
« dnia: Pon, 26 Lut 2018, 01:07:44 »
Stephen Baxter
WYPRAWA
Tytuł oryginału : Voyage
Tłumaczył Paweł Korombel
Wersja angielska 1996
Wersja polska 2003
W roku 1996 dowody życia na Marsie rozbudziły ciekawość naukowców i sprawiły, że zaczęto rozważać zorganizowanie wypraw załogowych na Czerwoną Planetę, niemniej jednak do realizacji tego rodzaju przedsięwzięć jest jeszcze wiele lat, może dziesięcioleci.
Tymczasem NASA mogła posłać astronautów na Marsa już w 1986 roku.  Wyprawa opisuje alternatywną historię; autentyczne wydarzenia do krytycznej chwili, przypadającej na jesień 1963 roku, i następnie biegnące własnym, powieściowym torem.
Niniejsza powieść jest wymysłem autora. Natura opisanych wydarzeń zdecydowała, że pewni ludzie, związani z amerykańskimi misjami załogowymi w kosmos, występują pod prawdziwymi nazwiskami. Wplatając wątek mojej opowieści w tkaninę historii, zastąpiłem kilka osobistości postaciami fikcyjnymi. Pragnę zwrócić zwłaszcza uwagę na fakt, że drugim Amerykaninem na orbicie okołoziemskiej był Scott Carpenter, nie, jak jest to przedstawione w powieści, Chuck Jones, a drugim człowiekiem, który postawił stopę na Księżycu, był Buzz Aldrin, nie Joe Muldoon, jak sugerują opisane niżej wydarzenia. Wszystkie inne postaci są moim wymysłem i jakiekolwiek ich podobieństwo do osób żyjących jest w pełni niezamierzone i przypadkowe.

Jak do tej pory, ludzie nie podjęli wyprawy na Marsa. Ale już w 1969 roku Stany Zjednoczone miały w tym względzie zarówno największe możliwości, jak i chęci.  Rysunki na końcu książki obrazują przebieg takiej wyprawy. W posłowiu przedstawiłem dociekliwym czytelnikom zarys najważniejszych zdarzeń, które sprawiły, że Ameryka odwróciła się od Marsa.
Obecnie mamy rok 1996 i naukowcy na Marsie bardzo by się nam przydali. Mogli się tam znaleźć dziesięć lat wcześniej. Sądzę, że moja książka obrazuje w najbardziej prawdopodobny sposób tamtą, pogrzebaną szansę. W każdym razie dołożyłem wszelkich starań, żeby opisane wydarzenia były na tyle „prawdziwe”, na ile to tylko możliwe.
Tak mogło być.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

3
Pierwsza rakieta i orbitowanie - wersja KSP (1.2.2)

Spróbujmy zatem zbudować prostą rakietę (w trybie sandbox), która będzie jakoś wyglądać i poleci na orbitę Kerbinu.
Budowę zaczynamy od kokpitu Mk1 Command Pod.


I dodajemy kolejno spadochron Mk16 Parachute.


Decoupler TR-18A Stack Decoupler


Pod decouplerem montujemy zbiornik paliwa FL-T200 Fuel Tank


Do którego doczepiamy silnik LV-909 Terrier (chociaż on i tak jest za mocny do tej rakiety i manewrów na orbicie)

W czerwonej ramce widzimy parametry naszej malej rakietki. (za wyświetlanie tego odpowiada mały mod o nazwie Kerbal Engineer Redux inaczej mówiąc K.E.R)
Jako, że ten silnik będzie odpowiadał za manewry na orbicie to jego "siła" (TWR w ramce) jest za duża i powinna być w granicach 0,50 - 1,00 TWR w zależności od wielkości.

Poniżej silnika ponownie montujemy decoupler.


I do niego dodajemy dwa duże zbiorniki  FL-T800 Fuel Tank


Do których doczepiamy silnik LV-T45 Swivel


Jak widzimy w ramce z parametrami naszej rakiety, TWR pierwszego członu ma wartość 1,3 i rozpędza naszą rakietę do prędkości  2294 m/s.

Na koniec montujemy nasza rakietę w klampach startowych TT-18A Stability Enhancer


Zapisujemy naszą rakietę pod jakaś wymyśloną nazwą i startujemy.

Podczas samego startu właczamy S.A.S'a (klawiszem T) i lecimy na pełnym ciągu pionowo do ok 5 km


po czym zaczynam delikatny skręt na wschód (90 stopni na busoli) przechylając rakietę o jakieś 10 stopni (lekko od pionu).


Na wysokości od ok 10 km kontynuujemy pochylanie rakiety do 45st (wolno by nie przegiąć).


W takiej pozycji lecimy aż nasza AP zbliży się do wartości powiedzmy 120 km (załóżmy, że docelowa to 120 km),


wtedy pozycjonujemy rakietę na równi z horyzontem i kontynuujemy rozpędzanie uważając by nie przekroczyć naszej żądanej wartości AP 120 km. Jeśli się zdarzy, że wartość naszej AP przekroczyła 120 km (a jesteśmy jeszcze na niższej wysokości przed osiągnięciem AP), wtedy pochylamy rakietę w stronę "ziemi", by zmniejszyć wartość AP. I na odwrót jeśli nasza rakieta jest  już za AP, odchylamy rakietę od "ziemi".
Na poniższym obrazku troche przestrzeliłem i moja AP osiągnęła ponad 140 km, w między czasie skończyło się paliwo w pierwszym członie.



Separacja 1 członu.

Po separacji można dalej rozpędzać naszą rakietę do osiągnięcia prędkości orbitalnej ok 2400 m/s (uważając by za bardzo nie podnieść AP) lub wyłączyć silniki, przełączyć się na widok mapy (klawisz M) i w naszej AP utworzyć punkt manewrowy (node).


Jak widzimy czas pracy naszego silnika Est. Burn to ok 27 sekund.
A czas pozostały do punktu manewrowego Node in T -1m 27 sek
Przed uruchomieniem silnika ustawiamy się w pozycję Maneuver i na 13 sek przed czasem manewru odpalamy silnik.


Po dopaleniu 495 m/s domykamy naszą orbitę na wysokości 155/142 km (Ap/Pe)


Gratulacje!
Własnie osiągnęliście pierwsza orbitę!

4
Poproś o pomoc / Ablator czyli osona termiczna
« dnia: Sob, 03 Wrz 2016, 19:43:07 »
Witam!
Powiedzcie mi proszę, czy podczas wchodzenia w atmosferę osłona termiczna się u Was kończy, czy to tylko u mnie nawet nie zostaje naruszona.


Korzystam z moda Deadly Reentry.


5
Poproś o pomoc / Bad Claw
« dnia: Śro, 10 Sie 2016, 03:50:06 »
Witam!
Zadanie wyglada nastepujaco, do zabrania zlom z orbity Eve. Owym zlomem jest czesc podwozia [patrz filmik]


Problem: za cholere nie moge tego przechwycic p**** clawem [patrz filmik]
Macie jakis pomysl jak to zabrac spowrotem na Kerbin? Probowalem juz wszystkiego, od przodu, od tylu, z jednego boku, z drugiego boku,
od strony kolek, od golenia, w grubszym  miejscu, w cienszym, z taka predkoscia jak na filmiku, szybciej, wolniej i zawsze sie odbija. Braklo mi juz weny...
Ktos pomoze?



6
Poproś o pomoc / Kowboj poszukiwany
« dnia: Czw, 30 Cze 2016, 03:24:53 »
Kowboj do poskromienia bestii poszukiwany...



i tak dzieje się za każdym razem, kiedy przełączam się na moja baze lub w jej pobliże...

Lokalizacja: Minmus
Pojazd: Baza
Ilość części: 984 + jakiś złom walający się wokoło w zasięgu fizyki
FPS: 12 - 18
KSP 1.1.3 64bit
Mody
KAC, KER, Precise Maneuver, Chatterer, Waypoint Manager


Spotkał się ktoś z podobnym zjawiskiem?

7
Poproś o pomoc / Zmartwychwstanie Jebediaha
« dnia: Śro, 25 Maj 2016, 22:38:39 »
Witam!
Czy istnieje jakis sposob na zmartwychwstanie Jebediaha? W jakis niewyjasnionych okolicznosciach przeniosl sie na tamten swiat. Nawet nie wiem jak i kiedy to sie stalo bo zaden statek mi nie zniknal a tym bardziej nie ulegl zniszczeniu. Jebediah widziany byl ostatnio na Minmusie i siedzial w module dowodzenia baza, a teraz ma status K.I.A.

Strony: [1]