Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - CupOfMayo

Strony: [1] 2
1
Obsługa techniczna / Czarny ekran i cisza
« dnia: Wto, 04 Lut 2014, 23:04:54 »
Witam, długo nie było mnie na forum i nie taki post chciałem wysłać dla powrotu ale niestety, złośliwość rzeczy martwych.
Kerbale na Steam. Pierwszy problem jest z samym Steamem, łączy się i połączyć nie może. Kiedy w końcu przejdę w tryb offline i mogę uruchomić kerbale to moim oczom ukazuje się jedynie czarny erkan... Jeśli włączę kerbale ręcznie - tj. przejdę do folderu instalacji przez Steam i uruchomię je; dzieje się dokładnie to samo. Może ktoś ma jakiś pomysł? 

2
Zauważyłem, że są tam działy typu Skojarzenia czy miasto na ostatnią literę, w których podaje się jedno słowo i myślę, że byłoby wygodniej i czytelniej dla wszystkich jeśli nie byłoby tam owych limitów, co o tym myślicie?

3
Własna twórczość / Jakaś gierka :D
« dnia: Pon, 15 Lip 2013, 13:46:25 »
Od wczoraj tworzyłem gierkę na silniku Unity (yay tak jak Kerbale :D) i chciałbym podzielić się z Wami tymczasowym postępem :)
Screeny:







Co to w ogóle jest?
Jest to gra z fizyką, kierujesz rakietą za pomocą wasdqe a shifter i ctrl zmniejszasz i zwiększasz ciąg (sterowanie specjalnie takie jak w kerbalach).

DOWNLOAD: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Prosiłbym o jakieś propozycję do owej gierki ;) A także o zgłaszanie bugów itp. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE

Co Nowego?
•Koniec z płaskim pojedynczym terenem, teraz jesteś na asteroidzie ;) w miarę kulistej.
•Możliwość wchodzenia na orbitę
•Księżyc (sam nie wiem czy da się na nim pełnoprawnie wylądować)
•Słońce z lens flare
•EASTER EGG
•Dzień-Noc Na Asteroidzie (trochę to trwa)

Możliwe bugi:
•Orbity mogą nie działać poprawnie
•Gdy zbytnio się rozpędzisz możesz wejść pod teren ;)

Screen:



Wyzwania dla Was:

Znajdź Easter Egga (podpowiedź: jest na asteroidzie, nie szukaj na księżycu)
Dokonali: NIKT D:

Wyląduj/Rozbij się na księżycu
Dokonali: NIKT D:

Downloa W KOŃCU DZIAŁA: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

4
Stacje kosmiczne / MSS Mk2? O:
« dnia: Sob, 13 Lip 2013, 21:50:34 »
Witam, jakiś (spory) czas temu zbudowałem stację MSS, którą niestety utraciłem wraz z całym save :( Więc postanowiłem zrobić nową świeżą stację. Oto ona:



Info:
356 Części
Waga 132.72t
Orbita:  ~250km npm

5
Dzień 1:
Misja bezzałogowa
Na orbitę zostaje wysłany pierwszy moduł misji Nebula - moduł, w którym kerbale spędzą 80 dni w stanie pół śpiączki.



Moduł wyposażony jest w 4 porty do dokowania, panele słoneczne i 2 duże moduły mieszkalne bo przecież Kerbale muszą gdzieś mieszkać przez te ponad 80 dni ;).

Dzień 2:

Misja bezzałogowa
Do głównego modułu mieszkalnego zostaje wystrzelony 52 tonowy ładunek napędowy na 4 silniki atomowe.


Ponieważ cała misja do teraz jest kierowana bezzałogowo wszyscy w KSC nerwowo wyczekują najtrudniejszego dokowania dotychczas...



Dokowanie powiodło się. Pierwsze sygnały z bezzałogowego nadajnika wykazały, że wszystkie systemy działają poprawnie i Nebula jest gotowa do następnego dokowania.

Dzień 3:

Nebula posiada już miejsce i napęd. Teraz przyszła pora na środki transportu ponieważ to oczywiste, że poruszanie się po obcej planecie pieszo byłoby nie tyle męczące ale również bardzo łatwo można by stracić bazę z pola widzenia i ugrzęznąć gdzieś bez szansy na ratunek.
2 Bliźniacze łaziki zostają wysłane.

^ Dokowanie pierwszego łazika.



^ Także drugi łazik :)

Dzień 4:
Teraz Nebula ma już prawie wszystko, pozostało parę dosyć ważnych szczegółów m.in oczywiście załoga.
Bob Kerman i Newfurt Kerman lecą na spotkanie w module, który ma spełniać rolę bazy na Dunie.

Rzut oka z kokpitu na Nebulę.





I dwa spojrzenia tuż po dokowaniu.

Dzień 5:

Newfurt i Bob czekają na zadokowanie następnego modułu - lądownika bezzałogowego, który ma na początek posłużyć za sondę, która ma zbadać miejsce dla przyszłej bazy.


lądownik-sonda tuż po zadokowaniu.
Ten moduł jest również wyposażony w tarczę, która ma ochronić cały pojazd przy hamowaniu w atmosferze. Tak samo jak łaziki :)

Dzień 6:

Przyszła pora na resztę załogi. Bilbur Kerman leci statkiem na spotkanie ze stacją kosmiczną Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ aby zabrać stamtąd Jebediaha Kermana jak i również Billa Kermana.




Po randevous i dokowaniu z MSS przyszła kolej na EVA Jebediaha i Billa.



Teraz wcześniejsza załoga MSS i Bilbur są gotowi do spotkania i wejścia na pokład Nebuli.



Dzień 7:
Cały statek jest już gotów do uruchomienia 4 głównych silników i rozpoczęcia kilku razowego manewru przyspieszania w stronę czerwonej planety wykorzystując efekt Oberth'a.



Teraz czekamy na chwilę przechwycenia przez Dunę....

Dzień 95:
Załoga budzi się ze stanu śpiączki. Teraz czekają aż Nebula skończy manewr, który ma ją skierować na pozycję do wejścia w atmosferę Duny.



Dzień 96:
Załoga jest już w pełni sił a statek jest gotowy do hamowania w atmosferze niewielkiej planety...

Dzień 99:

Nebula wchodzi w atmosferę Duny...



Wszystko zaczyna się palić, chociaż było to przewidziane a załoga nie jednokrotnie wykonywała podobne manewry w atmosferze Kerbinu to serca biły im jak szalone gdy Nebula osiągnęła najniższy punkt w atmosferze...



Na szczęście tarcza ochronna na ostatnim module spisała się najlepiej jak mogła i uchroniła statek przed aerobreaking'iem...

Dzień 100:

Po niewielkich manewrach ustalających końcową orbitę załoga jest już gotowa do opuszczenia statku.
Choć najpierw wyląduje sąda-lądownik, która nie posiada załogi to i tak pierwszy tego typu manewr dla całego KSP. Zawsze ryzykowało się jedynie pieniądze i utratę łazika lub sondy a nawet całej rakiety ale teraz możliwa jest nawet utrata życia. Żaden inny Kerbal nie może sobie wyobrazić tego co w tej chwili przeżywają osoby w KSC i przy pokładzie Nebuli.



Lander odłącza się od stacji i zaczyna zaprogramowane włączenie silników i lądowanie w kraterze.





Tuż przed lądowaniem...

W tym samym czasie załoga Nebuli zaczyna wchodzić do przydzielonych wcześniej modułów:
Bill i Bob - 1 załogowy łazik
Newfurt i Bilbur - 2 załogowy łazik
Jebediah - baza produkująca tlen (starcza na co najmniej 2 lata), zapasami jedzenia i miejscem zamieszkania.





Lądowanie jednego z załogowych łazików.

Dzień 101:

Po wylądowaniu wszystkich modułów załoga jest gotowa do rozpoczęcia badania czerwonej planety. Docelowo piątka kerbonautów ma spędzić na powierzchni 2 lata czekając na tankowanie stacji nad ich głowami i ponownemu pasującemu ustawieniu Kerbinu i Duny :)




Dzień 289:

Nadszedł czas na wysłanie zbiornika z potrzebnym paliwem na trzystu kilometrową orbitę wokół Duny.



Została wykorzystała podobna tarcza jak w statku Nebuli, tak jak i tam spisała się najlepiej jak mogła.

Dzień 264:



Tuż po hamowaniu w atmosferze Duny tarcza nie odczepiła się w odpowiednim momencie - za późno. Jak to mówią, lepiej później niż wcale. Gdyby tarcza odczepiła się zbyt wcześnie cały statek spłonąłby a Kerbale żyjące w tej chwili na Dunie byłby skazane na pewną śmierć. Odczepiła się ona tuż po ustawieniu do manewru. Przyspieszająca w stronę wielkiego żelastwa wielka puszka z paliwem, bezsensownie zderzyła się z nią i zadokowała. Na szczęście problem został szybko rozwiązany. Planowane było wyłączenie komputera pokładu na 10 minut aby na wszelki wypadek nie wyładować cennych baterii. Po 3 minutach KSC zdążyło wysłać sygnał do re-fuelera aby oddokował tarczę jak najszybciej i wszystko później poszło jak trzeba.

Dzień 266:



Dokowanie do Nebuli.


Dzień 267:



Statek Powrotny wystartował i prawidłowo zadokował do nebuli.



Zdjęcie po zadokowaniu, w tle krater, w którym powstała tymczasowa baza stworzona przez uzdolnioną ekipę Kerbali.



Plan lotu.

Dzień 323:



Już niedaleko, teraz kapsuła musli jedynie wylądować.

Dzień 327:



Kapsuła wchodzi w atmosferę...



I otwierają się spadochrony.

Teraz pozostaje pytanie.... Co z tymi silnikami?
Przecież jeśli spadną na Kerbin, spory obszar zostanie skażony a jednak jest to historyczny obiekt dla wszystkich Kerbali.
KSP postanowiło, że zadokują do MSS!



Hamowanie jedynie silnikami a także RCS'ami dla lepszej wydajności i oszczędzania paliwa.



Zadokowano do MSS...

Użyte Mody to jedynie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Całkowity czas misji ok. 327 dni Ziemskich (ok 2.5 lat Kerbińskich?)
Uczestniczyli: Bill Kerman, Jebediah Kerman, Bob Kerman, Bilbur Kerman, Newfurt Kerman
Obiekty: Nebula (Habitat, silniki pchające), Łaziki (NPER I i NPER II), Interplanetary Refueler, 5man Lander - Bezimienia

6
Witam, dzisiaj chciałem zedytować post w moim temacie z stacją kosmiczną ale nigdzie nie ma opcji edycji.
Nie wiem czemu ale na całym forum nie mogę zedytować moich postów.

7
Stacje kosmiczne / MSS - Mayo Space Station
« dnia: Czw, 28 Lut 2013, 18:08:36 »
STACJA WCIĄŻ W BUDOWIE

Przechodząc do rzeczy... Stacja jak na razie jest bezzałogowa ponieważ lagi są jednak dość spore.
A sam MSS wygląda tak :D :


Zdjęcie po zadokowaniu space Lab :)




8
Dyskusje ogólne / Multiplayer?!
« dnia: Pon, 18 Lut 2013, 21:11:59 »
Witam wszystkich, właśnie oglądałem sobie filmiki z KSP a tu nagle widzę filmik pt.: "Kerbal Space Program Multiplayer - Server Setup using Hamachi Tutorial" O:
Dokładniej znajdziecie ten filmik tu:


link do forum strony: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Myślę, że wielu z was to może zainteresować.

9
Dyskusje na dowolne tematy / Tłusty czwartek kto co i ile :P
« dnia: Czw, 07 Lut 2013, 23:15:03 »
No, to przyznawać się kto ile pączków zjadł :D
Jak się wstydzicie to ja zaczne - 9 pączków :D ale jakieś nadmuchane się wydawały :P

10
Inne / S.U.I.C.I.D.E
« dnia: Pon, 21 Sty 2013, 16:17:01 »
S.U.I.C.I.D.E:
Sub
Unexpected
Intelligent
Craft
Imaginative
Duna
Experiment

SUICIDE to eksperymentalny lot na Dune, nie taki jak wszystkie bo tym razem postanowiono wylądować bez użycia silników czy spadochronów. Wielkie grupy inżynierów, naukowców, specjalistów od aerodynamiki z KSP ciężko pracowało przy budowie tej testowej maszyny. Była ona prosta - w teorii. Budowa statku (jedynie modułu, który maiał wylądować) twała jedynie nie całe 2 miesiące. Pierwsze próby na Kerbinie wypadły lepiej niż przewidywano.
W dniu 24.11.2012r. została wystrzelona rakieta SUICIDE 1.
55dni później 18.01.2013r. grawitacja Duny w końcu zaczęła oddziaływać na statek. 2dni później SUICIDE osiągnął najniższy punkt orbity na ok. 62-67km i zaczął stabilizować orbitę do 46km.
Testowy próbnik był już w tym momencie gotowy do lądowania ale był on jednak zasilany energią słoneczną więc czekano do czasu gdy najniższy punkt na Dunie będzie po jasnej stronie planety...

21.01.2013r. dzień lądowania. Zbiornik paliwa i silnik atomowy został odłączony od statku. Komputery kontrolujące misję pokazywały, że wejście w atmosferę będzie stosunkowo łagodne i SUICIDE nie będzie musiał wytrzymać ogromnych przeciążeń czy temperatur.

^odłączenie silnika od statku^

^przed wschodem słońca widziane blisko przed wejściem w atmosferę^

Statek zaczyna wchodzić w atmosferę, wszyscy w stacji kontrolnej wstrzymują oddech i zaciskają nerwowo dłonie. Prędkość: 843 m/s i wzrasta.

Prędkość wynosi już 968 m/s ale SUICIDE wszedł wystarczająco głęboko w atmosferę aby zacząć hamowanie. Niestety miną najgłębszy krater więc musiał kontynuować lot dalej, aż do najbliższego, mniejszego krateru.

2 minuty później znalazł się tuż obok kratetu, lecz wciąż na dużej wysokości i z prędkością wyższą niż 160 m/s. To moment prawdy, moment, w którym okaże się czy ta misja odniesie sukces?
Aby spowolnić lot jeszcze bardziej SUICIDE musiał zacząć krążyć nad jak najbardziej płaskim miejscem krateru i spowolnić lot. Prędkość wynosi już tylko 40-55 m/s, czas na lądowanie.
Kółka dotknęły powierzchni ale prędkość wzrosła spowodowane to było koniecznością obniżenia toru lotu i próbnik wciąż poruszał się po powierzchni z prędkością 62m/s i zatrzymał się dopiero po 25 sekundach czyli przebył jeszcze ok. półtora km.

Sukces! Udało się, SUICIDE bezpiecznie wylądował na powierzchni Duny.
Ten Eksperymentalny statek pomoże w przyszłej misji Kerbali na czerwoną planetę.

:D

 

11
Inne / Surowy materiał - Jool i Księżyce misja Zeus
« dnia: Pią, 28 Gru 2012, 00:30:33 »
Misja Zeus ma na celu zbadanie wszystkich księżyców Jool'a. (na razie nie chcę rozwijać tej historyjki ponieważ jest to tylko tzw. raw footage czyli surowe nagranie bez żadnej edycji. Kiedy zrobię Cinematic wtedy dokończę również historie tej misji :)) )
Tutaj macie filmik :)

12
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Bazy i kolonie - Temat zbiorczy
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 19:33:13 »
Witajcie jakiś czas temu założyłem wątek z propozycją co do stworzenia oddzielnego działu dla baz i koloni, które zakładamy na innych planetach/księżycach. Raynus napisał
Cytat: Raynus
Załóż wątek "Bazy, kolonie" w dziale "inne".
Jeżeli faktycznie dużo osób będzie publikować swoje bazy, struktury na innych planetach, to napisz do mnie...
Także publikujcie tutaj swoje bazy lub inne konstrukcje na innych planetach/księżycach, skolonizujmy Kerbalski układ słoneczny :D.
Więc może ja zaczne; moja pierwsza baza na Munie:
Prąd: 3700 jednostek zamierzam rozszerzyć ponieważ nie starcza na zasilenie lamp przez całą "noc" na Munie.
RCS'y: 397/400
Do głównego modułu (w środku) zadokowane są 2 bliźniacze moduły mieszkalne

I w nocy:


wzorowane nieco na tej wizji bazy na księżycu:


Teraz czekam na wasze projekty :)

13
Gotowe poradniki / [Tutorial] Mun - budowa rakiety, lot i powrót
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 17:03:07 »
Misja na Mun

Witajcie Kerbonauci, w tym poradniku pokażę wam:
•Jak zbudować rakietę, która doleci na Mun.
•Jak lądować na Munie.
•Jak bezpiecznie wrócić na Kerbin.

UWAGA: Miej pewność, że umiesz orbitować co najmniej 100km nad Kerbinem jeśli nie, kliknij Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Budowa rakiety

Rakietę budujemy następująco od góry:
•Spadochron Mk16 (mały spadochron)
•Kokpit dla jednego Kerbala o masie 0.8 (wybieramy na początku)
•Mały Decoupler
•Mały zaawansowany SAS
•Mały zbiornik paliwa o pojemności 180L ciekłego paliwa
•3 nóżki na małym zbiorniku z paliwem
•Mały silnik o ciągu 50
•Mały Decoupler
•Duży zbiornik paliwa Rockomax o pojemności 1440L ciekłego paliwa
•Mały silnik Rockomax
•Duży decoupler
•3 Duże zbiorniki paliwa o pojemności 1440L ciekłego paliwa (łącznie 4320L ciekłego paliwa)
•1 Duży silnik Rockomax.
•6 Bocznych Decouplerów (obojętnie jakich) doczepionych do Najniższego zbiornika paliwa
•6 Dużych dopalaczy doczepionych do Bocznych decouplerów.
•Dopalacze muszą być połączone ze sobą tzw. taśmą!!! Inaczej wszystko może się rozpaść.
•(opcjonalnie możesz zamontować drabinki aby Twój kerbal mógł bez problemu wyjść na powierzchnię Muna)

Fazy:
0: spadochron i decoupler doczepiony do kabiny
1: Mały silnik i decoupler poniżej niego
2: Mały silnik Rockomax i decoupler poniżej niego
3: 6 bocznych decouplerów
4: 6 dopalaczy i duży silnik RockoMax

Rakieta powinna wyglądać w taki sposób (w razie komplikacji dołączam plik z rakietą w załączniku)


Bliskie spotkanie z Munem (przechwycenie przez grawitację Muna)

1. Osiągnij orbitę na ok 100km (nie będę tego tłumaczył ponieważ zrobiłem to już w innym poradniku)
2. Kiedy już będziesz na orbicie przełącz na Map View przyciskiem "M" i ustaw kamerę tak aby statek i Mun były w jednym miejscu jak na obrazku:


3. Gdy statek i Mun znajdą się na horyzoncie:
   Wyłącz Map View ponownie klikając przycisk "M" i ustaw się na ProGrade czyli ten znacznik na sztucznym horyzoncie:


4. Kiedy Mun zacznie się ukazywać na horyzoncie, zacznij spalać paliwo.


5. Znów przełącz na Map View "M" i czekaj aż pojawi się "Mun Encounter", który wygląda następująco:


Teraz na małym ciągu obserwuj zachowanie żółtego znacznika Pe (Pereapsis) czekaj aż osiągnie on watrosć ok 80km.


Orbitowanie i planowanie lądowania na Munie

1. Wciąż na Map View podleć do punktu, w którym Pereapsis będzie się za ok 30sec., ustaw się na RetroGrade i zacznij spalać paliwo.


2. Gdy już pojawi się mniej więcej równa orbita (w tym momencie radzę zrobić quicksave klawiszem F5 ponieważ teraz powoli zaczynają się kroki wymagające nieco praktyki)


Przyspiesz czas do momentu, w którym znajdziesz się na jasnej stronie Muna, ustaw się na retrograde i zacznij spalać paliwo tak aby punkt, w którym kończy się orbita był nieco dalej od planowanej strefy lądowania.
Screen z wytłumaczeniem:

Lądowanie
Lądowanie jest prawdopodobnie jedną z trudniejszych rzeczy do wykonania i wytłumaczenia.

1. Na wysokości ok. 30km ustaw się na retrograde, zacznij spalać paliwo do tego momentu aż na sztucznym horyzoncie znacznik retrograde będzie skierowany mniej-więcej pionowo w górę:

2. Bądź wciąż ustawiony do retrograde, i co jakiś czas lekko manipuluj ciągiem abyś nie spadał zbyt szybko.
3. Kiedy znajdziesz się na wys. ok 10km oddziel człon z dużym zbiornikiem paliwa nawet jeśli jest tam jeszcze paliwo i ląduj tylko za pomocą lądownika.
4. Rozłóż nóżki do lądowania za pomocą klawisza "G"
5. Teraz zaczyna się najtrudniejsze, ponieważ wysokość pokazywana jest nad poziomem morza musimy wyczuć gdzie tak na prawdę jest ląd (zazwyczaj jest to ok 1-2km jeśli nie znajduje się w kraterze lub 0-1km jeśli znajduje się w kraterze) (czasem pomaga również cień statku) przy wysokości ok 2-3km utrzymuj prędkość spadania ok 5-10 m/s i przy samym lądzie staraj zachować prędkość ok. 1-6 m/s



Gratulacje! Właśnie wylądowałeś na Munie, ale przecież nie jesteś sadystą i nie zostawisz tutaj biednego kerbala? :)

Powrót na Kerbin

Powrót jest bardzo prosty, wystarczy nieco orientacji co do położenia :)
____________________________________________________________________________________
1. Ten punkt jest spólny do obydwu sytuacji. Po prostu wzbij się do góry na wysokość ok. 2-3km i przechyl się w odpowiednią stronę:


1. Gdy jesteśmy zwróceni w stronę Kerbinu.

W tym przypadku musisz obrócić się pod kątem 90*

2. Gdy jesteśmy po przeciwnej stronie.

Wtedy wystarczy obrócić się pod kątem 270*
_____________________________________________________________________________________

3. Kontynuuj spalanie paliwa aż pojawi się "Mun Escape" a żółty Pereapsis będzie pokazywał ok. 15km (w wyjątkowych sytuacjach może być więcej niż 15km ale musi wynosić mniej niż 70-50km)


4. Kiedy już znajdziesz się na wysokości 100km nad Kerbinem odpal następną fazę i otwórz spadochron.

To już koniec tej wielkiej przygody, teraz Twój kerbal spokojnie wróci do domu.

Dzięki za skorzystanie z mojego poradnika :) jeśli masz jakieś pytania/wątpliwości pisz! Postaram się pomóc.

Pomogłem? :3 daj [pomógł] pod nickiem - dla Ciebie kliknięcie dla mnie radocha, że aż skacze pod sufit :D

14
Propozycje & Uwagi / [Zawieszone] Nowy wątdek - bazy
« dnia: Czw, 06 Gru 2012, 14:46:02 »
Witam, mam propozycję. Zacząłem robić bazę ma Munie, jak na razie tylko 1 moduł ale wkrótce to się zmieni. I myślę, że taki dział zmotywował by innych użytkowników do kolonizmwania i zakładania baz na innych planetach, księżycach :) Powiedzcie co o tym myślicie.

15
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Misja Desert
« dnia: Pon, 03 Gru 2012, 19:01:31 »
Witajcie jakiś czas temu zrobiłem krótki filmik typu cinematic.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ macie do niego link :)
Komentujcie :D, zrobione z wersji 0.17.1

Strony: [1] 2