Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: [1] 2 3 ... 29
1
Poproś o pomoc / Odp: Problem z punktami doświadczenia znaczy XP
« dnia: Sob, 05 Paź 2019, 14:42:21 »
Zauważyłem, że ważniejsze od punktów doświadczenia są kroki milowe, czyli osiągnięcia jakie dokonuje załoga.
Orbita Kerbinu - gwiazdka.
Lot na Mun - gwiazdka.
Lot na Minmus - gwiazdka.
lot na Diunę - gwiazdka... itd.

Możesz latać jednym kerbalem 10 razy na Mun i stawiać flagi i nic to nie daje, a weźmiesz na przejażdżkę świeżaka w bagażu, żeby poleciał z tobą na Minmus i po powrocie ma te same umiejętności co weteren.

2
Aktualności / Odp: Kerbal Space Program 2
« dnia: Sob, 05 Paź 2019, 14:33:50 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
WOW miazga XD tylko który komputer to udźwignie ;)

Idź na grzyby, zarobisz na nową kartę i procka. ;)

Swoją drogą, coraz bliżej jest epoka gier, których nie będziesz już instalował.
Dostaniesz tylko małego klienta dostępowego, a gra będzie w chmurze.

Jeszcze trochę, to nawet grać będziesz w chmurze na wypasionym sprzęcie dostawcy, a sam będziesz dostawał tylko dane zwrotne do wyświetlenia obrazu na monitorze.

Już coś podobnego czeka nas w przyszłym roku. Nowy Flight simulator ma skromną zawartość - 200 TB plików gry.
Nie da się tego w sensownym czasie zainstalować, ani nie ma powszechnie dostępnych takich dysków.
Gra będzie w chmurze, a ty będziesz miał tylko klienta dostępowego.

3
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Wto, 06 Gru 2016, 01:30:58 »
Wyślemy GROM, żeby odbił Madagaskar. :P
Albo wykupimy za jabłka kawałek Somalii. Albo lepiej - będziemy napadać ich piratów, póki nam sami nie oddadzą, żebyśmy się odczepili. :D

4
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 17:10:39 »
Już sobie wyobrażam te protesty przeciwko budowie kosmodromu... ;)
Ekolodzy, wściekli chłopi, dzikie baby z beretami, homocosiktam, feministki, związki zawodowe i Bóg wie kto jeszcze...
I te przetargi na wylewanie płyty startowej... He he he...
Może za 50-ąt lat ruszą z budową. ;)

5
Humor / Odp: Memy/filmy o Kerbalach
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 17:05:36 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Kuba, do tej pory spotykam ludzi którzy nie wiedzą że rollem można sterować wciskając "a" i "d" :D

I prawidłowo, bo... nie można. :)
Rollem steruje się za pomocą "Q" i "E".
"A" i "D" sterują sterem kierunku lub jak wolisz "Yaw-em".
Przynajmniej w ustawieniach domyślnych. ;)

6
Rakiety / Odp: farma
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 17:02:23 »
Niestety wyższe poziomy kariery wymagają farmienia punktów.
Osobiście misji z turystami nie lubię i nie robię.
Mają wysokie koszty, a turyści, w miarę postępu coraz większe wymagania.
I nagle mamy w jednej misji 5 turystów, z których każdy chce się przespacerować po innej planecie... W jednym locie.

Wolałem misję z przesyłaniem osobistych raportów z orbity.
Łatwo jest wysłać samotnego kerbala na orbitę jakiegoś ciała niebieskiego, z anteną i panelami słonecznymi i niech sobie wisi.
Co parę dni odnawiają się misje z raportem i praktycznie za darmo, leci kasa. Nie duża jednorazowo, ale przy pięciu - sześciu orbitujących, wystarczy przewijać czas i co parę dni "kasować" misje. Z byle Muna mamy kilkanaście tysięcy, z Minmusa kilkadziesiąt... Sam Kerbin to blisko 10 "kafli". A koszty tylko jedne, nie tracimy czasu na loty.
po 2 - 3 raportach, koszt misji się zwraca, a "wisieć" na orbicie można dłuuuugo. Nawet na etapie bez dostępu do paneli czy generatorów, samymi bateriami, możemy "obstawić" kilkanaście misji, nim trzeba będzie ściągnąć gościa. Do tego każda taka misja to kilka punktów nauki.
W połączeniu z odpowiednimi strategiami można albo trzepać sporą kasę dodatkową, albo za zdobytą kasę, dostawać punkty nauki.
Trzeba tylko pamiętać, żeby nie lądować na takim ciele niebieskim, bo zmienią się misje.

7
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Może ktoś mi wytłumaczyć jak to technicznie wykonać?
Na razie zrobiłem tak że zbudowałem dwie podobne orbity. Jedną trochę mniejszą i czekałem aż jeden statek dogoni drugi.
Problem taki że udaje się zbliżyć na odległość 2km i statki nie są w polu widzenia.
I poza tym tu występuje problem taki że nawet jeżeli włączył bym silniki żeby jeden statek gonił drugi to wtedy orbita się rozpadnie i statki się rozejdą. Jest na to jakiś sposób?

Oznaczasz jeden ze statków jako cel. Przełączasz licznik prędkości by pokazywał ci prędkość względem celu (surface, orbital, target).
Teraz cała zabawa to tak operować "gazem" i "hamulcem" - znaczniki wektora orbity w przód i tył, żeby tą prędkość wyzerować. Oznacza to że lecisz z tą samą prędkością co drugi statek i się nie zbliżasz i nie oddalasz. Jak to zrobisz, to celujesz dziobem w znacznik zbliżania i delikatnie - najlepiej silnikami manewrowymi, przyśpieszasz na kilka m/s, żeby się powoli zbliżać do drugiego statku.
Blisko niego znów zerujesz prędkość względem niego i powoli podlatujesz na silnikach manewrowych. Potem ustawić się do doku i powoli zbliżyć.

8
Poproś o pomoc / Odp: Wejście na orbitę.
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 16:41:15 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Witam

Chciałbym się zapytać jak wejść na orbitę Kerbina. Rakiety, które budowałem, albo były za ciężkie, albo za mało paliwa.
Odpowiedź najlepiej, żeby była z filmem.  ;D

W obecnej wersji - trzeba wejść niemal dokładnie tak jak robią to prawdziwe rakiety.
Gra ma dość zaawansowaną fizykę i mimo prostej oprawy graficznej, prostą grą nie jest.
Jeżeli grasz w trybie kariery, to ograniczony jest zasób dostępnych części.
I na początku, wejście na orbitę jest dość trudne i nawet nie zalecane. bo po prostu nie masz możliwości potem z tej orbity bezpiecznie wrócić.
Sama mechanika w podstawie jest prosta. Musisz osiągnąć prędkość orbitalną. Zwykle w okolicach nieco ponad 2400 m/s, poza atmosferą.

Na YT znajdziesz wiele filmów z pierwszych lotów orbitalnych.
Zorientuj się jak są konstruowane pojazdy.

Podpowiem - ciąg silnika każdego stopnia, musi być większy od masy tego stopnia i jego ładunku. Jeśli nie będzie - rakieta nie poleci. Jeśli będzie bliski masy, rakieta będzie się wznosić bardzo wolno.
Ciąg jest podany w opisie silnika, w jednostkach "kN" - kilo niutony. Dzieląc to przez 10, otrzymujesz liczbę ton, jaką maksymalnie, pionowo w górę, uniesie silnik.
Np. 950 kN - to maksymalnie 95 ton, masy startowej. Przy czym im mniej, tym lepiej. Im większy jest stosunek ciągu do masy, tym mniej paliwa potrzebuje i tym szybciej statek nabiera prędkości.
Do tego, każdy silnik ma inną skuteczność w atmosferze, inną w kosmosie. Stąd jeden silnik będzie lepszy do wynoszenia rakiety przez atmosferę, inny będzie lepiej się spisywał w kosmosie, do zmiany orbity, czy lądowania na planetach bez atmosfery.

Druga sprawa to sprawne operowanie gazem. Silniki na pełnym gazie biorą bardzo dużo paliwa. Zużywają je szybko, a my mamy mało czasu na ich skuteczne wykorzystanie.
Przy starcie dochodzi też opór atmosfery - zupełnie nie ma sensu rozpędzać się pełną mocą w jej dolnych warstwach, bo tracimy przy tym mnóstwo energii.
Lepiej przelecieć najgęstszą część wolno - 200-400 m/s, a dopiero wyżej, zacząć przyśpieszać. Też bez przesady.

Potrzeba do tego trochę praktyki i sporo lotów próbnych.

9
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.2
« dnia: Nie, 23 Paź 2016, 15:58:28 »
Zacznij od reinstalacji gry i usunięcia modów.
Potem odpal "gołą" grę i sprawdź.
Potem, kolejno dodawaj kolejne mody i sprawdzaj po każdym z nich, co się dzieje.
Upewnij się też, że stosowane mody są dostosowane do posiadanej i aktualnej wersji gry.
Jeśli nie - zrezygnuj z niekompatybilnego moda.

Jeśli problem pojawia się na gołej wersji, to inna sprawa.
W takim razie zapraszamy do działu z pomocą.

Potrzebne będzie:
- Dokładna specyfikacja twojego komputera.
- Posiadana wersja gry.
- Ustawienia w opcjach gry.

10
Samoloty / Odp: Orzeł
« dnia: Nie, 18 Wrz 2016, 12:37:04 »
I co to jest? Silnik ze skrzydłami?
Coś więcej o konstrukcji? Przeznaczenie? Osiągi?
Co wyróżnia "Orzeła Sied...", ten samolot, od innych?

11
Inne gry / Empyrion
« dnia: Sob, 17 Wrz 2016, 15:33:17 »
Co powiecie na grę:
Space Engineers, No Man's Sky, Elite itp... W jednej grze?
Przedstawiam:

"Empyrion".
Na Steam za niecałe 20€

Mamy unikalne planety z własną fauną i florą - jak w NMS. Możemy budować pojazdy jak w SE.
Multi, walka, eksploracja itd.
Wygląda, że ktoś siedział z boku, nie chwalił się, podpatrywał pomysły i ... zrobił je po swojemu i lepiej.
Jeszcze nie grałem, ale mam ogromną chrapkę na tę grę.
Na screanach widać małe pojazdy jak motocykle. Można budować z klocków i duże.
Bazy, które można ozdabiać teksturami. Ciekawe światy.
Ciekawe jak z warstwą fabularną i rozłożeniem rozrywki, żeby nie była np. tak nudna jak w NMS.

Nie mniej gra zapowiada się ciekawie.


12
Dyskusje na dowolne tematy / No i rympło...
« dnia: Czw, 01 Wrz 2016, 17:38:38 »
W Space X dziś nie strzelają korki od szampana.
Strzeliło co innego, raz, a dobrze.
Mam nadzieję, że zdążyli wykupić OC na Falcona.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


13
Inne gry / Odp: Space Engineers
« dnia: Nie, 14 Sie 2016, 16:12:36 »
Bo w tej grze w pomieszczeniach nie ma się nic dziać.
Siłą SE jest fizyka obiektów. Reszta gry niestety kuleje.
Ostatnie update'y niestety poszły w stronę wizualno efekciarską.
Ludzie palnęli coś o planetach, dali planety. Na nich jakieś robaczki, a w zasadzie nie ma tam nic do roboty poza budowaniem coraz nowszych konstrukcji.

Jak wolisz inaczej to zerknij sobie na Starmade. Tam nie ma fizyki na tym poziomie co w SE, za to kilkaset tysięcy klocków w formie stacji, czy statku kosmicznego nie robi różnicy.
A przy tym, jak grasz na serwerach to walczysz z innymi graczami o przetrwanie. Jest jakaś ekonomia, możliwość konfigurowania iluś typów broni pod własne preferencje, statki mają życie, osłony, energię. Są zasady wg których kompozycje różnych klocków dają różne efekty. Jest możliwość budowy elementów ruchomych, układów logicznych, wieżyczek automatycznych (lub nie), nawet statków bezzałogowych. A przy tym jesteś kosmonautą, możesz ze statku wyjść, przejść po statku, po planecie czy polatać przy asteroidzie.
A przy tym AI jest wredna, piraci AI atakują stadami gdy tylko cię wykryją. O innych graczach nie mówiąc. A można zbudować np. pojazd niewykrywalny radarem, a nawet niewidzialny.
Można się wykazać. Jest produkcja, handel, górnictwo. Piractwo. A przy tym wszystkim komputer tak nie płacze.

Na YT jest nowy trailer a gra jest na Steam.



Jest też już No Man's Sky. Ale ba bardzo dziwne recenzje. Jedne pieją z zachwytu, inne mieszają ją z błotem, wskazując na koszmarną monotonię i powtarzalność.

14
Poproś o pomoc / Odp: Kowboj poszukiwany
« dnia: Nie, 14 Sie 2016, 15:56:01 »
Kraken jest winą błędów w liczeniu fizyki obiektów.
Zmiany ustawień elementów tu nie pomogą.

15
Poproś o pomoc / Odp: Kowboj poszukiwany
« dnia: Czw, 21 Lip 2016, 17:29:06 »
Wina gry niestety. Od bardzo dawna... Kiedyś Kraken atakował częściej i chyba każdy się z nim spotkał.

Strony: [1] 2 3 ... 29