Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciuś

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
KerbCon / Odp: KerbCon 2016-Dzień 6
« dnia: Śro, 24 Sie 2016, 01:24:40 »
Bill, muszę Ci powiedzieć, że jestem pod wrażeniem designu tych Twoich statków (nie tylko tych tutaj). Nie żebym miał Cię za jakąś ofermę :P Po prostu trafiają w mój gust. Tam gdzie trzeba okrągłe, lub ogólnie mówiąc symetryczne lub uporządkowane (jak kto woli), tam gdzie można - chaotyczne. Wyglądają dokładnie tak jak sobie zawsze wyobrażałem statki kosmiczne przyszłości (tak to nazwijmy). Gratulacje od maciusia! :)

2
Poproś o pomoc / Odp: Kowboj poszukiwany
« dnia: Czw, 21 Lip 2016, 20:56:04 »
A nie byłbyś w stanie poszperać w savefile i zmienić położenia tej stacji? Mi się kiedyś silnik lądownika zaciął w gruncie na Eeloo i wybuchał za każdym razem jak na niego przełączyłem. Znalazłem w savefile miejsce gdzie jest pozycja tego statku i ustawiłem go 50m wyżej, tzn. pojawił się nad powierzchnią i zaczął spadać, zdążyłem się na niego przełączyć i odleciałem.

3
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 04 Mar 2016, 02:09:20 »
@up
W KSP jest teraz taka ładna woda? :o

4
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 17 Lut 2016, 13:13:49 »
Taaa, powodzenia, to tak jak byś próbował tłumaczyć np. EA, że robią badziewne gry. Kasa leci, więc z ich punktu widzenia wszystko jest ok. Zadowolenie użytkowników jest tutaj najmniej istotnym czynnikiem, ważne, że kupują.

5
Trochę lipa, że planety też podlegają temu modowi, układ w stocku jest raczej niestabilny i takie księżyce Joola się rozlecą po pewnym czasie.
@Drangir, ogarnięcie tego nie powinno być takie trudne (po przebrnięciu przez interfejs). Dopóki będziesz robił wszystko tak jak w stocku to główna różnica polega na tym, że to co było idealnie ustawioną trajektorią teraz zacznie się powoli rozjeżdżać i pewnie potrzebne będzie więcej poprawek kursowych. Co innego jakbyś chciał zacząć robić to co w stockowej grawitacji było niemożliwe, tak jak ten ballistic capture.
No i nie zdziwicie się jak statek nad Munem spadnie, bo go Kerbin grawitacją wytrąci z orbity :P

6
Poproś o pomoc / Odp: Misja na Mun (tryb kariery)
« dnia: Pią, 05 Lut 2016, 14:00:19 »
Pamiętam, że na Muna dało się dolecieć (i wrócić) rakietą, która ma kilkanaście części. Szkoda, że nie pokazałeś na screenach ile dV ma ta Twoja rakieta. W każdym razie startowe TWR=2.64 to moim zdaniem tak ze 2 razy za dużo.

7
Poproś o pomoc / Odp: Poradniki.
« dnia: Nie, 31 Sty 2016, 13:33:28 »
Owszem, najlepiej by było polecieć na Marsa z Księżyca, o ile już na tym Księżycu jesteś. Bo jeśli najpierw musisz się tam dostać to całość jest nieopłacalna, lepiej polecieć bezpośrednio z niskiej orbity okołoziemskiej.

8
Szukam modyfikacji / Odp: Efekt Obertha
« dnia: Pon, 11 Sty 2016, 19:39:50 »
Ja przykładam kątomierz do monitora. Jestem dziwny :(

9
Przez to nie zrobiłem lotu na Marsa w RSS/RO. Musiałbym wykonać tego typu lądowanie, co uznałem za niemożliwe. Ale proszę, da się :)

10
Statki kosmiczne / Saturn 7 Challenge
« dnia: Wto, 29 Gru 2015, 02:07:17 »
Czas zakończyć rok 2015 jakimś mocnym akcentem. Przedstawiam wam najbardziej skomplikowaną i zarazem najnudniejszą misję w moim wykonaniu. Mowa o lądowaniu na wszystkich 7 księżycach Saturna na modzie RSS. Potrzebna była do tego specjalna rakieta.


40.000 ton metalu, 500MN ciągu. Jakby wziąć rakietę, która doleciałaby na Tylo, to ta rakieta pewnie wyniosłaby ją w całości na orbitę Kerbinu.

Wspomniałem wyżej, że misja była nudna. Owszem, dla mnie była. Poziom precyzji wymagany by to wszystko zrobić był tak duży, że zabijał wszelką radość z gry. Nic tylko, zaplanuj manewr, wykonaj, zaplanuj, wykonaj itd. Swoją drogą w tej misji wykonano:
6 asyst grawitacyjnych + jedna niechciana
9 spotkań na orbicie
7 lądowań na powierzchni
i naliczyłem prawie 100 manewrów, mniejszych lub większych.

Ale się udało, oto filmik:


I pocztówka:


Pełny album ze zdjęciami:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

11
Poproś o pomoc / Odp: Ekonomia spalania
« dnia: Śro, 23 Gru 2015, 18:44:23 »
Siła ciągu (bo o to chodzi) nie ma żadnego znaczenia, liczy się tylko to ile paliwa spalasz i z jaką prędkością spaliny wylatują z dyszy. A to czy będziesz sobie pomalutku leciał na 10% czy na 100% na nic nie wpływa. Ale co do ekonomii to im mniejszy ciąg tym dłużej trwa manewr, a wiadomo, że czas to pieniądz. ;)

12
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Nie, 13 Gru 2015, 23:46:33 »
Nie twierdzę, że byłoby to obojętne, ale że to nie jest coś z czym komputer nie mógłby sobie poradzić. Co do oddziaływania planet na siebie nawzajem albo rakiet na planety to ok, przyznaję rację Kadafowi, ale oddziaływanie wielu planet na rakietę? To by było ciekawe, mielibyśmy punkty Lagrange'a, orbity wokół Muna nie byłyby stabilne itp.

13
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Nie, 13 Gru 2015, 02:33:08 »
Czy ja wiem czy byłaby to kopalnia problemów? Ogólne sformułowanie grawitacji, według praw Newtona, oznaczałoby koniec np. z błędami przy przejściach przez SOI (na dowolnym warpie), bo nie byłoby żadnych SOI.
A układ Joola w normalnych warunkach by się szybko rozleciał :P

14
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Co można na Unity 5?
« dnia: Sob, 12 Gru 2015, 22:08:21 »
Drogi Robsonie,
Podejrzewam, że obecny model ruchów planet jest wynikiem tego, że nikomu nie chciało się zrobić lepszego, a nie, że komputer by tego nie uciągnął. Orbiter jakoś działa sprawnie, a rozwiązuje numerycznie równania różniczkowe. Sam pisałem kiedyś symulator ruchu planet i bez problemu działał nie tylko w czasie rzeczywistym, ale nawet w przyspieszeniu czasu x1.000.000 (i to na moim badziewnym laptopie). Da się zrobić selektywną grawitację tak, żeby uwzględniać tylko te siły, które rzeczywiście coś wnoszą (tzn. pomijać np. oddziaływanie rakieta - śmieć orbitalny).
Tak tylko swoje trzy grosze chciałem dorzucić :)

15
Poproś o pomoc / Odp: Masa rakiety a problem z doborem ciągu
« dnia: Nie, 08 Lis 2015, 18:36:17 »
Problem musi być jakiś głębszy, bo ta rakieta jest właściwie ok. Pomijając fakt, że silnik atomowy do lotu na Mun to gruba przesada :P Z tego co widzę, to powinieneś być w stanie wejść na orbitę tuż po odpaleniu tego atomowego stopnia, albo nawet przed (nie wiem jak to teraz jest z nową aerodynamiką).

//Najlepiej by było, jakbyś zainstalował moda typu MechJeb lub Kerbal Enginner, doleciał rakietą na orbitę i podał nam ile dV zużyłeś. Wtedy Ci dokładnie powiemy czy wszystko jest ok czy nie. Może tylko Ci się wydaje, że za dużo paliwa spalasz?

Strony: [1] 2 3 ... 11