Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Sorad.

Strony: [1]
1
Dyskusje ogólne / Rosetta & Philae
« dnia: Sob, 25 Paź 2014, 15:01:19 »
Ostatnio natknąłem się na ten filmik wykonany przez Tomasza Bagińskiego:


Dziwi mnie że na naszym forum tyle mówi się o misji przechwycenia asteroidy przez NASA która jest jeszcze w powijakach, a nic zero null o misji Rosetta & Philae która ruszyła 2 marca 2004 (jeżeli nie liczyć lat planowania i przygotowań). Obecnie sonda Rosetta z lądonikem Philae znajduje się w pobliżu komety 67P/Czuriumow-Gierasimienko i ją mapuje. Następnym celem misji jest pierwsze w historii lądowanie na powierzchni jądra kometarnego w listopadzie tego roku. Tylko ja uważam że jest to ciekawsze niż plany misji NASA która może zostać w każdej chwili zawieszona lub porzucona ?

I na koniec selfi w wykonaniu Rossety w odległości 16km od komety:




Rosetta
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.
Philae
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.
67P/Czuriumow-Gierasimienko
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

2
Dyskusje na dowolne tematy / EmDrive
« dnia: Nie, 17 Sie 2014, 03:31:40 »
Natknąłem się dzisiaj a raczej wczoraj na informacje o bardzo ciekawy napędzie który nie potrzebuje żadnego gazu pędnego bo do jego działania wystarczy sama energia elektryczna (czyli praktycznie nieskończone Dv) i do tego może on wytworzyć większy ciąg niż znane nam silniki jonowe i to przy zużyciu mniejszej ilości energii. dodam jeszcze że został on potwierdzony przez chińczyków ale im nikt nie ufa wiec NASA przeprowadziła własne testy w których stwierdziła że istotnie urządzenie wytwarza ciąg ale jest on bardzo znikomy. Więcej:

Cytuj
Cichy i niezwykle wydajny silnik, w którym mikrofale wytwarzają ciąg silnika. Brzmi jak mokry sen inżyniera, ale wygląda na to, że chińczykom znowu się udało. EmDrive podobno działa, a naukowcy/konstruktorzy opublikowali właśnie artykuł i dokumentację na jego temat. Czyżby rewolucja w świecie jednostek napędowych?

Cóż, zgodnie z prawami fizyki silnik ten nie ma prawa działać. Aby silnik odrzutowy działał poprawnie musi zostać uszanowana trzecia zasada dynamiki Newtona. Gdy ciąg silnika leci w jedną stronę, to rakieta napędzana tym silnikiem leci w drugą. Ale trzecia zasada dynamiki jest ważna tylko w mechanice nierelatywistycznej.

Pierwszy projekt relatywistycznego silnika mikrofalowego został opracowany przez Rogera Shawyera kilka lat temu. Prototypy powstawały i ginęły w szumie informacji ze względu na niepowodzenia w testach. Do dzisiaj

Zasada konstrukcji silnika jest banalnie prosta. To tuba, która rezonuje mikrofale i kieruje je w konkretnym kierunku – na zewnątrz dyszy. Mikrofale powstają za sprawą chłodzonego wodą potężnego magnetronu (podobne urządzenia, choć na mniejszą skalę, znajdziemy w kuchenkach mikrofalowych).

W tubie/rezonatorze powstaje “ciąg” ze względu na zmieniającą się szybkość mikrofal. Szybkość ta zmienia się z powodu kształtu rezonatora, który rozszerza się na jednym końcu. Dzięki temu oddziaływania są silniejsze na szerszym fragmencie i słabsze na węższym. Naukowcy twierdzą, że system nie łamie żadnych praw fizyki i jest zgodny ze Szczególną teorią względności Einsteina (system nie jest zamknięty).

Shawyer był już wyzywany od wariatów i hochsztaplerów. Wielu naukowców tłumaczyło z całkowitą pewnością, że taki silnik nie może działać, a pozytywne wyniki ostatnich eksperymentów muszą być mylnie interpretowane. Nie przeszkodziło to naukowcom z Northwestern Polytechnic University w Xi’an skonstruować prototyp i opublikować wyniki, które wyglądają na prawdziwe. Silnik o mocy 2500 W wygeneruje 25 gram ciągu. Nie jest to zatrważająco dużo, ale i tak więcej niż silnik jonowy.

Co to oznacza dla nas? Jeżeli projekt okaże się być rzeczywisty, to wymiana rezonatora na nadprzewodnik pozwoli stworzyć ciąg o wartości 3 ton po przyłożeniu jedynie 1 kW mocy! Latające samochody staną się rzeczywistością!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Co o tym sądzicie szykuje się nam rewolucja w dziedzinie napędów kosmicznych czy też to kolejny wytwór typu "free energii" który za pół roku okaże się zbyt piękny żeby mógł być prawdziwy jak to było z przekroczeniem prędkości światła przez naukowców bodajże z Princeton

3
Gotowe poradniki / Orbity Stacjonarne
« dnia: Nie, 20 Lip 2014, 23:58:54 »
Postanowiłem zagrać w KSP na poziomie hard więc ściągnąłem mod RemoteTech 2 który dodaje konieczność stworzenia sieci komunikacyjnej w której skład wchodzą satelity wyposażone w anteny i inne tego typu ustrojstwa, satelity takie zazwyczaj umieszcza się na orbitach stacjonarnych, więc dobrze byłoby je znać dlatego postanowiłem policzyć je dla wszystkich ciał w układzie Kerbola


Tutaj jest cała tabela z danymi
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Obok pułapu orbity podaje okres orbitalny czyli parametr który w modach typu MechJeb, Kerbal Engineer Redux itp. kryje się pod nazwą "Orbital period", przy ustalaniu orbity powinniśmy się kierować właśnie nim a wysokość orbity traktować  tylko orientacyjnie











OBJAŚNIENIA
*1-dzień kerbinski czyli 6h
*2-W przypadku ustalania orbity stacjonarnej nad Duną trzeba uważać na Ika  bo skubaniec po niej krąży
    Ktoś na polskiej wiki zauważył ciekawą rzecz z tego wynikającą:

Cytuj
Geostacjonarna orbita nad ike nie jest możliwa wymaga wysokości 1 133,90 km, poza strefą wpływów grawitacyjnych Ike. Jednakże, odkąd Ike i Duna są w rotacji synchronicznej, statek kosmiczny poruszający się po orbicie stacjonarnej wokół Duny będzie widział nieobracającego się Ike'a w stałym punkcie, tak jakby znajdował się na stacjonarnej orbicie Ike'a.

Tutaj macie link do modzika który pozwala na oglądanie obrazków bez minimalizowania gry co jest niezmiernie użyteczne jeżeli ktoś gra na fullscreen-ie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wspomagałem miedzy innymi się tym wątkiem Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ oraz wiki.




                     

4
Kampanie / [PPK] Polski Program Kosmiczny
« dnia: Sob, 08 Mar 2014, 18:58:46 »
Polski Program Kosmiczny
[PPK]


REGULAMIN:

  • Udział w zabawie może brać każdy zarejestrowany użytkownik forum
  • Jeżeli projekt ma być wzięty pod uwagę musi spelniać następujące warunki:
    • Projekt został stworzony bez pomocy jakiekolwiek opcji z Dev Menu
    • Nie wychodzi daleko poza zadanie określone w przetargu
    • Spełnia wszystkie warunki przetargu
    • Nie korzysta z bugów
    • Powinien posiadać jakąś nazwę żeby dało się go odróżnić od innych
    • Liczba projektów na uczestnika jest nieograniczona ale uprasza się żeby po kilku przetargach wygranych pod rząd zrobić sobie przerwę
    • Wstawiający jest autorem projektu
    • Dobra prezentacja projektu powinna zawierać minimum 4 screeny, opis techniczny oraz lokalizacje obiektu
    • Save-a z projektem należy wysyłać na adres polskikerbal@gmail.com lub opublikować link do pobrania w prezentacji
    • O wyborze najlepszego projektu w każdym przetargu będzie decydować ankieta
    • O dysponowaniu punktami nauki także decydować będą ankiety
  • Misje dalekosiężne będą od początku do końca przeprowadzane przez jedną osobę
  • Powyższe zasady nie są ostateczne i mogą ulec zmianie w przyszłości
  • Księgę pytań, próśb, skarg i zażaleń można znaleźć Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Mody biorące udział w PPK:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
                                                                           Dozwolone pluginy (zakaz używania części które ewentualnie dodają te mody):



Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



[Post scalony: Sob, 08 Mar 2014, 18:59:01]
Jako że nie byłoby sensu robić przetargu na spacer dookoła KSC zrobiłem go sam tą oto rakietką:


Przy wykorzystaniu najnowszych technologi (mimo bardzo skromnego budżetu) powstała rakieta Kerbal I.


Śmiałek imieniem Jebediah zgłosił się na ochotnika do wzięcia udziału w misji badawczej Kerbal I. Na zdjęciu widzimy jak pilot samodzielnie dokonuje oględzin stanu technicznego rakiety (ze względu na brak funduszu jest także głównym technikiem), podczas tego EVE dokonał także kilku ciekawych opserwacji naukowych.


Na odpowiedniej wysokości Jeb dokonuje kolejnego eksperymentu.


Tutaj widzimy że największe obawy konstruktorów nie spełniły się i spadochron otworzył się bezproblemowo (Notka od szefa misji: "pośmiertne odznaczenie za odwagę nie będzie potrzebne proszę odwołać przygotowania do ceremonii"


No i wodowani. Pilot wydaje się bardzo zadowolony ciekawe jak będzie wyglądała jego mina gdy dowie się że ma wziąć raporty naukowe i w pław wrócić do bazy.


po kilku godzinach nieprzytomnego Jeba morze wyrzuciło na brzeg, ale na szczęście miał przy sobie raporty naukowe z Kerbala I.

Dane techniczne:
Ilość części: 5
Masa: 4.9 kg
Uzyskana nauka: 36 jednostek









PPK ogłasza przetarg na pierwszego kerbala w kosmosie

Zadania:
  • Osiągnąć orbitę o dowolnych Pe i AP wokół Kerbinu
  • Wykonać maksimum możliwych badań na orbicie
  • Bezpieczny powrót kerbala na powierzchnie planety

Ograniczenia:
  • Limit części wraz z rakietą nośną: 50
  • Rakieta może posiadać max 2 Mystery Goo
  • Dostępne badania:
  • Start
  • Bastic Rocketry
  • Survivability
Termin przysyłania zgłoszeń do 9 marca do godziny 23

5
Kampanie / [PPK] Wątek organizacyjny
« dnia: Pon, 03 Mar 2014, 22:15:37 »
  Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, że fajnie byłoby zorganizować coś w stylu PMB tylko że w trybie kariery, według mnie mogło by to wyglądać w ten sposób:
                 Przetargi organizowane byłyby nie jak w przypadku wspomnianego PMB na coś co ma głównie dobrze wyglądać i spełniać jakieś wyimaginowane funkcje jak np. system komunikacji Mun-Kerbin w czystej wersji gry, polegałyby raczej na wyznaczeniu zadania np. lądowanie na powierzchni Muna na konkretnym biomie lub w pobliżu podanej współrzędnej, przeprowadzenie badan  i powrót na  Kerbin. Badania wykonywane byłyby zgodnie z wolą ludu który wyrażałby swoje zdanie w ankietach. Oczywiście Wraz z wzrostem technologicznym dali byśmy spokój księżycom Kerbinu i zajęli bardziej ambitnymi projektami badawczymi. Jako relacje z misji mogłyby być screeny, filmiki, gify ogólnie wolna amerykanka. No i proponowałby użycie modów żeby urozmaicić trochę grę.
                Wiem doskonale że jeżeli sam bym się za to wziął większość forumowiczów olałaby temat i projekt zdechłby zanim  się by  na dobre zaczął, dlatego na razie rzucam tylko luźny pomysł i czekam na wasze zdanie w tym temacie

6
Poproś o pomoc / Subassembly
« dnia: Sob, 15 Lut 2014, 12:59:28 »
Mam problem z subassembly. Kiedy skonstruuje sobie np. rakietę nośną i zapisze w subassembly, potem kiedy ją wyciągam to bardzo często przewody paliwowe i kable nie łączą części tylko są przypięte do jednej, jest na to jakiś sposób czy już tak musi być?

7
Modyfikacje / [0.23.0] Sceppie’s 0.5m Minipack
« dnia: Pon, 03 Lut 2014, 23:19:37 »
Witam
Mam do zaprezentowania świetny mod który dodaje do gry części w rozmiarze 0.5m.
Jedna wada jaką zauważyłem to to że MechJeb nie chce obliczać ile dV będzie miał  statek jak dodamy do niego silnik z tego modu.

Tutaj filmik o modzie:



A tutaj parę moich konstrukcji z jego użyciem:





"Predator" mały SSTO przeznaczony do badania Laythe




Lądownik "Nero" na małej rakiecie nośnej "Molly"

Link do modu: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Strony: [1]