Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Diakon

Strony: [1] 2
1
Squad od dawna zapowiada surowce, lecz póki co nie ma ich w stocku.
Żeby czerpać przyjemność z wydobywania surowców musimy posiłkować się modami. Najbardziej znane mody umożliwiające tworzenie paliwa są Karbonite i Kethane. Który z nich jest jednak lepszy?
Proszę, aby wypowiedzi uwzględniały trzy czynniki:

1. Kompatybilność i częstotliwość aktualizacji;
2. Obciążenie sprzętu komputerowego;
3. Trudność lokalizacji i ustawienia bazy wydobywczej.

2
Inne gry / Battlestar Galactica Online - przenieś się do serialu
« dnia: Wto, 01 Lip 2014, 14:23:42 »
Battlestar Galactica Online to gra CAŁKOWICIE przeglądarkowa w której wcielamy się w pilota statku kosmicznego(od myśliwca po krążowniki) po jednej z dwóch stron - cylonów, rasę wyhodowaną przez ludzi lub kolonistów, czyli ludzi. Gra posiada łatwy do zrozumienia samouczek tryb wolnej gry oraz zlecenia(być może fabuła?). Jest tylko mały haczyk, gra do działania potrzebuje zainstalowania wtyczki Unity Web Player. Ja niestety nie mogę tej wtyczki zainstalować, więc chwilowo nie mogę w tą grę zagrać  :(

Link do gry: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

3
Inne / Jet-pack
« dnia: Sob, 08 Lut 2014, 11:24:16 »

Firma SWORDMAP dorobiła się własnego logo! Z tej okazji prezentujemy na tym forum Jet-pack





Warto wspomnieć, że latanie nim jest dość trudne.



Jet-pack umożliwia pionowy start i lądowanie.



Od tyłu wygląda ja zwykły samolot.



Jest w stanie osiągnąć prędkość 170m/s



niestety przy szybkim locie zaczyna się gibać.



Uwaga! Jet-pack zostanie udostępniony w sprzedaży, kiedy zostaną naprawione istniejące jeszcze drobne problemy.

4
Inne / Entliczek, pętliczek, szary pomniczek.
« dnia: Pon, 03 Lut 2014, 14:07:44 »
SWORDMAP
szalone pomysły

Firma SWORDMAP prezentuje możliwie najbrzydszy projekt na całym forum (i jedyny w swoim rodzaju)








Cytuj
zaraz, co tam stoi na tym pasie startowym?



ilość części: 41
waga: 7,60t

5
Gotowe poradniki / Igły w ruch! "Kerbaloszycie"
« dnia: Pią, 31 Sty 2014, 14:38:31 »
Jak już zapewne wiecie, uszyłem kerbala z materiału i zgodziliście się żebym wstawił instrukcję. Ten wątek jest poświęcony właśnie tejże instrukcji. Z góry przepraszam za wszelkie niejasności, gdyż jest to moja pierwsza taka długa instrukcja.

Etap zerowy, przygotowania.

Aby uszyć kerbala potrzeba:
  • zielony materiał ok 0,1m2,
  • strzępki materiałów
  • 1-2 piłeczki ping-pongowe
  • zielona nić (dużo nici),
  • wata, dosyć dużo,
  • igła, prosta lub krzywa,
  • przyrządy geometrycze,
  • coś do zaznaczania,
  • papier i nożyczki.

Wszystko gotowe? No to idziemy dalej.

Etap pierwszy, głowa.

Jako miarę posłuży nam kerbalek z kerbalizera


Jeżeli użyjemy linijki, spostrzeżemy, że głowa to połowa wysokości kerbala a obwód w pasie jest trochę mniejszy od obwodu głowy.

Aby uszyć głowę, trzeba wyciąć z materiału: prostokąt 20cm x 15cm oraz dwa koła o średnicy 14 cm. Do wycięcia kół może się przydać kartka.
Wycięte? To idziemy dalej:


Nasz prostokąt zszywamy w walec bez podstaw. Następnie przyszywamy do walca jedno z naszych kół tak, żeby walec miał mniej więcej okrągły kształt przy podstawie.

Zrobione? To szyjemy dalej.

Etap drugi, kończenie głowy

Teraz przyszywamy drugie koło drugiej dziury w głowie, zostawiając dziurę wielkości ok. 0,125 długości obwodu (kolor zielony na obrazku).



Następnie przewracamy na drugą stronę, tak aby odstające brzegi były w środku.



Po to właśnie zostawiliśmy tą dziurę. Przez tą samą dziurę wypychamy głowę wg uznania watą i strzępkami materiałów (radzę aby głowa była miękka, więc przeważa wata). Pamiętajmy, że wata jest miękka, a materiał twardy.
Gotowe? No to szyjemy dalej.

Etap trzeci, tułów i łączenie z głową

SAMA głowa zajęła nam połowę wysokości kerbala:



Po podziałce widać, że tułów zajmuje 2,5 przedziałki, nogi 1,5 a stopy 0,5 przedziałki. Po wykonaniu obliczeń znamy wymiary dla kerbala w naszej skali:

Aby uszyć tułów trzeba wyciąć z materiału: (uwaga! wymagana znajomość geometrii) dwa trapezy równoramienne o podstawach 12 i 4 cm długości oraz 7,2 cm wysokości i jedno koło o średnicy 14 cm.
Wycięte? To szyjemy dalej.



Dwa trapezy zszywamy ze sobą ramionami (jasnozielony kolor na obrazku). Powinien wyjść nam stożek z uciętym czubkiem i bez podstawy. Następnie szerszą dziurę zaszywamy naszym kołem i odwracamy na drugą stronę. wypełniamy wnętrze wnętrznościami watą i strzępkami (zaleca się utwardzić tułów).
Teraz przykładamy do siebie głowę i tułów (żeby nie było, głowę podstawą a tułów "uciętym czubkiem stożka" tak, żeby czubek był mniej więcej na środku koła) i zszywamy razem. Na tym etapie od razu można zamocować kręgosłup.

Etap czwarty, nogi

Czwarty etap jest prosty i krótki.
Aby uszyć nogi, trzeba wyciąć z materiału dwa prostokąty o wymiarach 4cm x 8cm.

Jeden z naszych prostokątów zszywamy w walec krótszymi krawędziami. Następnie przyszywamy nasz walec do tułowia, tak aby szew na nodze był w jednej linii z szwem na tułowiu. To samo powtarzamy z drugim prostokątem.

Etap piąty, stopy

Ze stopami może być więcej kłopotów, więc do akcji wkracza rysunek.



Jeżeli dalej nie rozumiecie to postaram się objaśnić. Na papierze trzeba narysować dwa koła o średnicy 3,3cm tak, aby nakładały się na siebie na 1cm.

Wycinamy i odrysowujemy dwa razy na materiale (część nrI) i raz na kartce (na kartce zaznaczamy też średnice naszych kół).
Kolejny rysunek techniczny:



Wycinamy i odrysowujemy na materiale razy dwa(część nrII).
Gotowe? No to bierzemy się za zszywanie.

Bierzemy część nrII i przyszywamy nasze "lotki" do półkoli. Mogą zostać nam małe kawałki w nadmiarze, przycinamy je. Następnie przyszywamy część nrI, zostawiając dziurę. przez tą dziurę odwracamy stopę, wypychamy i zaszywamy. Potem przyszywamy stopę dbając o to, żeby część nr I była skierowana w dół. Zostawiamy dziurę, wypychamy i ją zaszywamy. Powtarzamy z drugą stopą.

Etap szósty, ręce

Ręce wymagają CZTERECH prostokątnych pasków z materiału o wymiarach 2,5 na 12 cm.

Bierzemy dwa paski i zszywamy brzegami. Koniec przycinamy tak, aby utworzyć półkole. Następnie odwracamy, wypychamy i przyszywamy rękę do tułowia. Powtarzamy z drugą ręką.

Etap ostatni, morda twarz

Teraz dopiero będą nam potrzebne piłeczki ping-pongowe. Przecinamy je na pół, jeżeli nasza piłka ma grube obie połówki, kroimy jedną piłkę.
Robimy dziurki po przeciwległych stronach. Następnie przyszywamy je w odległości ok 1 cm od siebie, 2 cm ponad połową wysokości głowy. rysujemy źrenice w dowolnym(ale sensownym) układzie.
Aby wyszyć usta musimy poprowadzić nić, wchodząc co jakiś czas w materiał. Możemy też przyszyć wcześniej przygotowaną otwartą buzię. Co do miny kerbala, to mamy pole do popisu.
Koniec

6
Stacje kosmiczne / Fuel bay alfa
« dnia: Pią, 17 Sty 2014, 18:05:44 »
SWORDMAP

Firma SWORDMAP już ujawnia szczegóły na temat nowej stacji paliwowej. Petron Kerman, proszę o wyjawienie szczegółów

Cytuj
author=Petron Kerman
stacja będzie nosić roboczą nazwę Fuel bay alfa na czas budowy. co do wymagań:
  • Minimalizujemy części, maksymalizujemy paliwo
  • stacja ma być maksymalnie zautomatyzowana, załoga będzię składać się z jednego inżyniera
  • zastosujemy technologię powielania żywności, aktualnie testowane na Station Kerbin II
  • nazwa stacji ma być @^$*%*!$@ tak samo jak i wygląd

raporty z wysyłania na orbitę już niedługo
raport I: rdzeń
Cytuj
no to dawać mi tego inżyniera.
Cytuj
ale, ale... on nie umie latać rakietami
Cytuj
(uwaga, cenzura!)!@#%!@#$&%$~#^!$@^!^@$^&!@$^!@$^@!$^&%$&%!^
Cytuj
możemy... ekhmmm... go podesłać przy... transporcie zbiornika.
Cytuj
hmmm... no dobra. kogo mamy?
Cytuj
Bill Kerman...
Cytuj
dobra, dawać
widać, trzeba posłać organizatora do kerpiatry
i przyszły zdjęcia:




jak już mówiłem, stacja ma być sterowana komputerowo, więc nie potrzeba żadnych okien.



no to na orbitę! jeeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaa!



i lecimy,



oraz domykamy orbitę. stała orbita 100X100km


(oj, będzie bum!)


i wreszcie na orbicie. rdzeń ma 9 części waży ok 4t i ma po dwa doki średnie i duże.
koniec raportu pierwszego.

7
Stacje kosmiczne / Station Kerbin II
« dnia: Nie, 12 Sty 2014, 09:35:56 »
SWORDMAP

Firma SWORDMAP prezentuje już drugą stację z serii "Station Kerbin"
no dobra zdjęcia się wrzucają



oto stacja w pełnej okazałości



oraz jej orbita. stacja ma kilka modułów:
rdzeń:


boczne zbiorniki paliwa(tak na zaś 8)):


moduł mieszkalny:


"żagiel słoneczny":


oraz labolatorium:


stacja jest też uzbrojona w teleskop



prezentacja trybu teleskopowego:


mun


minmus



morale załogi jak widać, są wysokie.
Dane techniczne:
-ilość części 143
-waga 68,81t
-załoga 8/17 kerbonautów

8
Własna twórczość / Plusz-kerb, czyli szmaciany kerbal
« dnia: Śro, 01 Sty 2014, 12:14:58 »
No co tu dużo mówić. Zainspirował mnie post jednego użytkownika.
Kerbal został uszyty w skali 1:3 :







Zużyłem ok. 1,5m2 zielonej tkaniny. Wymaga jeszcze dorobienia:
  • włosów
  • skafandra bez chełmu
  • kręgosłupa z drutu

9
Samoloty / Inflier mkII
« dnia: Wto, 26 Lis 2013, 17:37:44 »
SWORDMAP

firma swordmap w odpowiedzi na samolot Madriana MYK-31 prezentuje maszynę o wielkim potencjale:
Inflier mkII

a chwila dlaczego zaraz mkII? a co z mkI?
mkI wcale nie było. Samolot miał roboczą nazwę "incomplete" i odznaczał się wieloma usterkami i błędami.
ale żeby nie było to daję listę zmian względem prototypu:


dodano belkę oddzielającą zbiorniki(w prototypie silniki wewnętrzne przez to wybuchały)
zamieniono jeden(na stronę samolotu)zbiornik mkI na dodatkowe wloty powietrza(napęd opływowy jest diabelnie skuteczny[dziękować shinzo, on to wymyślił])



dodano zaawansowany SAS
spadochron(standardowy system bezpieczeństwa)
zamieniono zaawansowane kaczki na zwykłe kaczki

oczywiście, samolot przetestuje nasz dzielny pilot, Philzer kerman



Philzer kerman? Philzer kerman! gdzie on jest? informator!
Cytuj
sil, pilto Philzel kelman nie wlócil jesce z badan stalego KSC
... muszę zatrudnić nowego informatora, takiego który nie kerpleni
przejdźmy zatem do raportu z lotu:
Cytuj
tu pilot rlolnil kerman, zgłaszam gotowość do startu
Cytuj
tu kontrola lotów, pomińmy te całe procedury startowe, macie pozwolenie na start


jak się okazało pominięto wszystko, nawet rozbieg


silniki nawet się nie rozpędziły, samolot nawet się nie rozpędził, przejechał może z 10m.



szybki start, szybki lot







bardzo szybki
Cytuj
tu kontrola lotów, przeprowadźcie test stabilności
Cytuj
przyjąłem



nadzwyczaj stabilny, nie wpadł w korkociąg
Cytuj
tu pilot rlolnil kerman, test przebiegł pomyślnie, zaczynam przyśpieszać


Cytuj
ta maszyna ma moc!
to prawda, ta maszyna została zrobiona żeby mieć moc





Cytuj
lecę coraz wyżej i wciąż mam powietrze!



Cytuj
o ja kerbolę!! jestem na suborbitalnej!uch niedobrze mi...

a tak z innej beczki, zna ktoś rekord prędkości osiągnięty na jetach w atmosferze?

10
Rakiety / rockomax MONSTER
« dnia: Pią, 22 Lis 2013, 18:01:13 »
SWORDMAP

ogłoszono, że w środę wystartuje rakieta badawcza na eve


szybka rakieta
BOOM!



przeciążenie startowe było ogromne
niestety wystąpiły małe problemy ze stabilnośnią(rakiety, nie gry)



Cytuj
przestań się kręcić! Ach... wiedziałem że trzeba zamontować rcs'y

słowa rozzłoszczonego kontrolera. tak! to była misja bezzałogowa. ale do rzeczy:



kręcimy się dalej, kręcimy się dalej!


(zaokrąglanie orbity)

(papa, zbiorniczki  :'( )

nie ma więcej zdjęć rakiety?...

a teraz dwa zdjęcia z eve



jaki piękny widok! (odpowiedź komputera pokładowego)


?! co to za śmieć pod nami?!@

oczywiście, ktoś nie zapisał wagi rakiety, ale było coś ok. 450t



11
Stacje kosmiczne / Station Kerbin I
« dnia: Czw, 14 Lis 2013, 15:24:27 »
firma Swordmap publikuje na tym forum swoją stację kosmiczną



Station Kerbin I

jest to mała stacja kosmiczna służąca za stację benzynową. wyposażona jest też w działo



niestety przez małe problemy techniczne i błąd inżynierów odleciał dok mocujący działo do modułu zbiornika nr2



zapasy paliwa są dość spore, można śmiało tankować dzięki części magazynującej



stacja na czas budowy znajdowała się na niskiej orbicie, w planach jest przeniesienie jej wyżej



zamierzamy też zwiększyć ilość miejsc dla kerbali z powodu nadmiaru pracowników (niegrzecznych wystrzeli się w kosmos)



póki co brakuje na to wszystko funduszy ale stacja jest w rozwoju

12
Samoloty / SStO mkI
« dnia: Czw, 14 Lis 2013, 15:19:47 »
firma Swordmap wyjawiła pierwsze zdjęcie samolotu typu SSTO



wiadomo tylko że osiąga orbitę

13
Dyskusje na dowolne tematy / problem z AC IV
« dnia: Nie, 10 Lis 2013, 17:16:21 »
otóż jest problem, bo mój kolega który ma assassin's creed IV był w środku kampanii, gdzieś pomiędzy misjami, gra mu się scraschowała. przy próbach uruchomienia pojawiał się tylko czarny ekran, reinstalacja nie pomogła. proszę o szybką pomoc.

PS: kolega miał wersję na PC kupioną na płytę.

14
Dyskusje na dowolne tematy / sonic underground
« dnia: Wto, 06 Sie 2013, 13:07:42 »
od 5 sierpnia puls2 nadają animę "sonic underground". ale zauważyłem że puszczają od 4 odc. , a gdzie odcinki 1-3 ?! szukałem po necie i znalazłem tylko angielskie wersje. ma ktoś link do obejrzenia odcinków od 1 do 3 z polskim dubbingiem lub lektorem? z góry dziękuję.

15
Poproś o pomoc / [Rozwiązane] Sterowanie
« dnia: Śro, 03 Lip 2013, 19:05:53 »
mam mały problem. niedługo zaczynam przygodę z kerbalami i jestem w tej grze zielony. na dodatek nie znalazłem na youtubie żadnego poradnika po polsku. chodzi mi bardziej o sterowanie naszym statkiem bo budowę jakoś ogarnę. nie rozumiem żadnych tekstowych wyjaśnień, więc proszę osoby które mogą nagrać poradnik i podać do niego link (można też do gotowego poradnika) żeby to zrobiły. aha i powiedzcie mi gdzie jest przycisk "pomógł".

Strony: [1] 2