Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - beryl

Strony: [1]
1
Szukam modyfikacji / Programowalny autopilot
« dnia: Nie, 20 Mar 2016, 12:44:00 »
Poszukuję moda na programowalnego autopilota - na zasadzie, odpal silniki, po osiągnięciu zadanej wysokości/prędkości zrób to i to. Kojarzy ktoś coś takiego? Gdzieś mi się kiedyś coś podobnego obiło o oczy.

2
Obsługa techniczna / Zmiana typu save'a?
« dnia: Czw, 24 Lip 2014, 00:58:10 »
Po updacie do .24 pojawiły się 3 typy rozgrywki: sandbox, kariera i tryb "naukowy", czyli taki jak do tej pory kariera. I niestety dotychczasowe savy automatycznie zmieniły się tak, że kariera w nich toczy się wedle nowych zasad, czyli z kasą. A to mnie boli, bo jestem w trakcie budowania nowej stacji komicznej, gdzie wyniesienie pojedynczego modułu kosztuje banalne pół miliona, a w kasie raptem 20 tysięcy. Nie chce mi się robić teraz kontraktów, żeby zarobić kasę - chcę się bawić tak jak do tej pory. Tylko czy jest możliwe przerobienie save, tak aby bawić się w science albo sandbox?

3
Poproś o pomoc / Decouplery od NASA
« dnia: Czw, 03 Lip 2014, 20:01:18 »
Zapytanie mam z cyklu "u was też.....?" - Mianowicie, czy u Was też te nowe duże decouplery pod części od NASA uruchamiają się na raty? Tzn mam do odrzucenia w jednej fazie 4 zbiorniki podpięte na tych 4 decouplerach i przykładowo 4 wyżej umieszczone silniki które mają w tym samym momencie odpalić. Żadna sztuka na zwykłych częściach - ale tu mi się pojawia problem - silniki owszem uruchomią się, ale decouplery załączają się pojedynczo - jedno klepnięcie spacji - oddziela się jeden.
Jak łatwo się domyślić zwykle kończy się to efektowną katastrofą, bo pozostałe nieodrzucone elementy zmieniają wyważenie statku.
Póki co znalazłem rozwiązanie dość prymitywne - zrobienie dodatkowej fazy - najpierw klepę tą spację 4 razy, żeby odrzucić 4 niepotrzebne zespoły a dopiero piąte załącza silniki. Słabo o tyle, że traci się w ten sposób sporo czasu i prędkości kiedy rakieta nie jest napędzana.

4
Poproś o pomoc / Powrót z Duny
« dnia: Pon, 30 Gru 2013, 12:41:00 »
Planuję wysłać załogową misję w te i nazad na Dunę. Dostanie się w tamtą stronę nie przedstawia problemu, zastanawiam się jednak nad powrotem. Chcę zrobić misje w "jednym kawałku", bez dzielenia statku, dokowań po drodze etc. Moim problemem jest powrót, a konkretnie nie wiem, czy planowany lądownik da radę wrócić. Jest w stanie samodzielnie wejść na orbitę Kerbinu i tyle. Duna ma według wiki 3 razy mniejszą grawitację i rzadszą atmosferę, więc wyrwać się z jej wpływu nie będzie trudno, ale nie wiem co dalej. Nie chciałbym,żeby jeb utknął w pustce gdzieś wokół słońca ;)

5
Stacje kosmiczne / Sojuz - bazo-statko-stacja benzynowa
« dnia: Czw, 06 Cze 2013, 18:30:07 »
Jak każdy szanujący się Kerbalista, także i ja pewnego dnia stwierdziłem, że bez wiszącego gdzieś nad planetą możliwie wielkiego "czegoś" mój program kosmiczny jest niepełny. Po umiarkowanym sukcesie małej ISS, średnio udanym 70tonowym MIR i failu pierwszego Sojuza nadszedł czas na mojego Skylaba. Został opartu w sporej części na rozwiązaniach Sojuza - 4 duże porty do dokowania "od spodu" umieszczone symetrycznie wokół silnika miały umożliwić zadokowanie dodatkowych zbiorników lub silników i przesunięcie stacji hen hen daleko w kosmos w niedalekiej przyszłości. Wcześniej jednak ma służyć jako stacja przesiadkowa i uzupełniająca dla mniejszych maszyn, dlatego została wyposażona w liczne małe i duże docking porty. W celu pomieszczenia załogi stacja aktualnie wyposażona jest w 2 pomieszczenia dla załogi. Wkrótce po jej umieszczeniu na orbicie zapadła decyzja - potrzeba więcej docking portów! Została więc wysłana na orbitę stacja Skylab jr, niemalże identyczna z pierwszą, pozbawiona jednak pomieszczeń mieszkalnych i z inną konfiguracją doków. Sama operacja połączenia przebiegła powoli, ale bez większych problemów na wysokości 80km nad Kerbinem, po czym stacja została przeniesiona na wyższą orbitę.
Aktualnie stacja składa się z 535 elementów, waży 120 ton i znajduje się na niej 6 astrokerbobezrobotnych.



Plany na najbliższy weekend - podłączenie co najmniej 2 zbiorników Jumbo, skonstruowanie promu, który zabierze Jeba z ISS i dostarczy go na Sojuz :D

6
Łaziki / Moje toczydełka: Roverek i F1
« dnia: Czw, 30 Maj 2013, 21:27:06 »
Po pierwsze primo, to witam Panów (chyba sami panowie tu są)
Po drugie primo, skoro już udało mi się zrzucić na Muna 2 łaziki to się pochwalę nimi i takim 4fun-projektem.

Zaczynając od ostatniego: Bolid F1. Szybkością nie grzeszy, bo coś koło 23m/s, ale prowadzi się ślicznie.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Łaziki - wersja 1 i wersja 2, poprawiona, dozbrojona w więcej świateł. Sam lądownik miał pewną wadę konstrukcyjną uniemożliwiającą wyjechanie pojazdu po wylądowaniu - trzeba było albo go zrzucać, albo wylądować, odczepić i odlecieć lądownikiem. Tutaj wylądowałem 5km od bazy na Munie na oparach paliwa, więc.... przywiozłem lądownik na plecach i już w bazie zrobiłem nim "hop". Samochodziki na Munie rozpędzają się do ponad 16m/s, dalej nie próbowałem, bo to ryzykowne, już powyżej 10m/s lubią fiknąć przy skręcaniu. Ale mieszczą 3 załogantów i mają nieograniczony zasięg.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Strony: [1]