Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - fullje

Strony: [1]
1
Dyskusje na dowolne tematy / Team-Speak zapraszam :)
« dnia: Nie, 22 Gru 2013, 01:03:07 »
Witam.

Zapraszam wszystkich użytkowników kerbale.pl na czat głosowy poprzez komunikator Team-Speak 3 na serwerze ' ts-web.pl '. Zapraszam do kanału VIP 3/poczekalnia  na rozmowy (:.

Oczywiscie po wejsciu na poczekalnie zostaniecie przeniesieni do normalnego kanalu :D chodzi tylko o nadanie rangi.

Takze zapraszam serdecznie :)! W razie problemów pisać do fullje, lub wejsc na Centrum Pomocy, a ja albo ktos się wami zajmie.

2
Inne / Kerbin, mamy problem!
« dnia: Wto, 29 Paź 2013, 23:07:48 »
Wraz ze współpracą Wielkiego Dureksa prowadzonego przez użytkownika fullje oraz Kadaf Industries przez użytkownika Kadaf, chcemy wam przedstawić:

Kerbin, mamy problem!
Trochę inna forumowa zręcznościówka :)

REGULAMIN - 11.16.2013 - ZMIANY ( Punkt 1 )

  • 1. Wasza odpowiedź musi zawierać jedno zdjęcie z pokazaną tabelką Resources w momencie odczepienia waszej rakiety nośnej. Rakietę nośną odczepiacie od waszego modułu ratowniczego/statku kosmicznego na wysokości 100 km, chyba, że misja mówi inaczej.
  • 2. Wszystkie zdjęcia (lub film*) poza tym z punktu pierwszego mają być robione bez HUDU( Klawisz F2 ). Zdjęcia maja przedstawiać wasz lot, oraz to jak zaliczacie punkty misji ratunkowej.
  • 3. Wysyłacie mi na e-mail zdjęcie z tabelką Resources już po wylądowaniu na Kerbinie ( chyba że jest inaczej napisane w opisie misji )! Pamiętajcie o tym by nie tracić zbiorników paliwa.
  • 4. Czas na misję: 4 dni od wstawienia misji + 1 dzień głosowania, następna będzie 6 listopada 2013r o godzinie 00:00 lub w południe.
  • 5. Dopuszczalnymi Modami narazie są: Docking Cam, oraz mody na malowanie pojazdów.
  • 6. Punkty karne są obliczane na podstawie informacji jaka ilość paliwa wróciła na Kerbin. Jeżeli posiadasz zbiornik o pojemności 500 galonów, zostanie ci 200 w momencie lądowania, to punktów karnych masz 300. Jeżeli przed lądowaniem odrzucisz zbiornik, to wówczas dostajesz 500 punktów karnych.
  • 7. Zdjęcia które wysyłacie mi na e-mail zostaną odtajnione ostatniego dnia trwania misji.
  • 7a. e-mail: fullje@gmail.com | W tytule proszę o nazwę Misji oraz Nick gracza.
  • 8. Stosujcie się do informacji zawartych w opisie misji a unikniecie problemów.
  • 9. Nie używajcie bugolotów, cheatów, modów typu Hyper Edit, ani konsoli czitera. Wszelkie próby oszustwa zostaną tutaj opisane, a dana osoba będzie miała zakaz udziału w naszych misjach.
  • 10. Na koniec każdej misji zostanie wyłonionych 3 zwycięzców. Za największą ilość punktów - dowódca, za styl - pilot, drugie miejsce za styl - nawigator. Pierwsze miejsce zależy od gracza, jednakże pozostałe dwa już od ludzi głosujących w ankiecie. Jednocześnie informuję ( ale to chyba logiczne, chociaż... - patrz ankiety poprzednie) iż zwycięzca za punkty nie może brać udziału w misji za styl.
*film - Wysyłacie go ostatniego dnia misji od godziny 22:00!!!! Po tej godzinie nie będą przyjmowane już żadne inne misje ze zdjęciami.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gracz|Punktacja|Link do ostatniego aktualnego projektu gracza
jaro738|
-620
|
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
oli00PL|
-283
|
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Element4ry|
-3157
|
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Shinzo|
-260
|
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Gracz5|
00
|
Link
Gracz6|
00
|
Link


ZMIANA TERMINÓW MISJI - MISJE BĘDĄ CO 5 DNI!



Zdyskwalifikowany użytkownik|Powód
|
Lolzing

3
Łaziki / BZYK - Innowatorska myśl techniczna
« dnia: Nie, 31 Mar 2013, 03:11:38 »
Witam! Kerbale już dłuuugo chodzą na swych niby nóżkach i za bardzo nie mają jak podróżować. Dlatego wraz z porozumieniem z innymi stacjami kosmicznymi Wielki Dureks opracował specjalny Quad o fachowej nazwie BZYK - Bardzo Zwrotna Yednostka Kerbalska. Masa: 1,66 T

Prezentuję przed wami miesiące potu i pracy nad tym projektem!

Pilot Jebediah, no a jak - stać nas... ( nie będziemy mieć na waciki... )



Nocna przejażdżka...



A teraz kilka parametrów technicznych!



BZYK wyposażony jest w dwa zbiorniki RCS o łącznej objętości 130 jednostek monopropylenu. Posiada 4 silniki kierunkowe RCS dzięki którym ( w sumie to jest teoria!! - trzeba przetestować ) będzie mógł podskoczyć na księżycu i innych ciałach niebieskich gdzie jest niskie ciążenie. Posiada szereg czujników odczytujących parametry z otoczenia, jego baterie mają pojemność 205 jednostek energii, dwa generatory ładują nieprzerwanie pojazd, a w dzień ładować pomagają panele słoneczne. Pojazd posiada DOK mały ( Clamp-O-tron Jr. ) z przodu pojazdu dzięki czemu może zadokować i uzupełnić paliwo. Na tyle zamontowano 150 litrowy pojemnik na Kethan, który w razie czego wspomoże quad lub dotankuje inny pojazd. Druga wersja łazika zawierać będzie dodatkowo moduł V.F.M, który pozwoli na bezdokowe przesyłanie paliwa. Chaterrer oraz 2 anteny pozwalają na nawiązanie kontaktu z bazą do 30 km, wraz z modułem GPS quad nigdy nie zgubi się na danym ciele niebieskim.
W testach bez załogi, pojazd rozwija prędkość do 24 m/s, jednakże gdy Kerbal jest na drabince, radziłbym prędkość w granicy 6-7 m/s. Zawieszenie działa płynnie, po zablokowaniu skrętu tylnych osi, prowadzi się jak bajka.










Pozdrawiam.

Edit: Wersja BZYK 2









Rama pojazdu została zmodyfikowana, dodano jedną lepszą antenę o zasięgu do 100 km. Zwiększono ilość baterii do 805 jednostek, dodano fotel dzieki czemu jazda z predkoscią 20 m/s nie jest już problemem. Masa: 1,98 T

Mody: Expansion Pack
RemoteTech
SweetSeat
Graphotron

4
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Kerballo 11 - Misja prawdziwa
« dnia: Pią, 29 Mar 2013, 21:34:43 »
KERBALLO 11 - Misja Prawdziwa


Kerballo 11 Misja, której zadaniem było PIERWSZE lądowanie Kerbali na swoim naturalnym satelicie. Nastąpiło to dnia 29 marca 2013 roku o godzinie 20:30 czasu Europejskiego. Załoga składała się z Kapitania Jendred Kerman, pierwszego oficera Bartster Kerman oraz mechanika Keldin'a Kerman'a.

Start rakiety
Do startu T - 10 sekund.




Odliczanie do 3 sekund i rakieta odpala swoje mocarne silniki!!
Już po 20 sekundach odpadają dwa z sześciu silników!



Przygotowania do tworzenia orbity! Czas od startu T+ 130 sekund



Odpadły rakiety pomocnicze, został sam człon.



Orbita wokół Kerbinu jest już zrobiona. Czas od startu T + 223 seukndy

Odłączam moduł z lądownikiem od statku za 3... 2... 1...





Wielki Dureks! Informujemy że zbiorniki odłączone, korygujemy orbitę i lecimy na Mun!



Wpadliśmy w pole grawitacyjne Mun'a. Rozpoczynamy procedurę orbitowania.



















Post scalony: Pią, 29 Mar 2013, 21:36:14
Procedura zakończona pomyślnie. Odłączamy zbiornik paliwowy i owiewki aerodynamiczne.




Procedura zakończona. Dureks, mamy mały problem z rotacją statku. Możecie to sprawdzić?...
.
.
.
.
Informujemy was że nóżki lądownika są zacięte i powodują rotację, przy próbie lądowania mogą wystąpić problemy z ich niepełnym rozłożeniem. Jednakże wylądujecie bezpiecznie. ( ta... )

Dureks, rozpoczynamy procedurę połączenia się z lądownikiem.





Procedura zakończona. Transportujemy Jendred'a oraz Keldin'a do lądownika. Dureks odłączamy się od lądownika. Powodzenia chłopaki!




Dureks, tu lądownik - jesteśmy 7,5 km nad powierzchnią Mun'a. Uruchamiam silniki hamujące.




 Wylądowaliśmy!




Po zebraniu materiału skalnego, szczęśliwi Kerbonauci wracają na orbitę Muna by zadokować do Orbitera.



Procedura startu za 3... 2... 1...
Jesteśmy na orbicie, dokowanie nastąpi za 10 godzin.






Post scalony: Pią, 29 Mar 2013, 21:38:04
Jesteśmy 3 kilometry od celu.






Zadokowaliśmy!
Kapitam i mechanik przechodzą do modułu powrotnego.



Odłączamy się od lądownika i lecimy na Kerbin!





Odczepiam silnik!



Panowie trzymajcie się! Wchodzimy w atmosferę!




Ufff!



Spadochrony wystrzelone!



Wylądowaliśmy :)




Mody:
Docking Cam
KW i Nova Punch
Chatterer
Expansion Pack

5
Gotowe poradniki / [Tutorial] Dokowanie według fullje
« dnia: Czw, 28 Mar 2013, 21:52:08 »
TUTORIAL Z DOKOWANIA


     Witam.
Przesiaduję na czacie wiele godzin i głównym zmartwieniem wielu użytkowników jest Dokowanie. Razem na czacie jakoś tłumaczymy takiej osobie jak ten manewr dokonać, jednak są nieliczne jednostki które nadal nie potrafią tego zrobić :) W niniejszym TUTORIALU przedstawię wam - mam nadzieje że w dość jasny sposób - dokowanie według mojego sposobu ( tzn, według tego czego sam się nauczyłem, mogą pojawiać się jakieś błędy ale samo dokowanie jest przedstawione mam nadzieje jasno ) bez zbędnych fachowych pojęć, a jeśli coś się pojawi, zostanie rozpisane. Tak więc do dzieła!

W pierwszej kolejności musimy czymś dolecieć na orbitę ziemi ( Kerbinu ) i mieć co z czym dokować.

1. Budowa rakiety do ćwiczenia manewru dokowania.
Elementy z jakich może składać się nasz pojazd ( a to jest ABSOLUTNE minimum co się później okazało:) )

Wybieramy z listy:
- Command Pod Mk1
Następnie stawiamy na jego czubku:
- Clamp-O-tron Jr.
Możemy doświetlić nasz pojazd ( co było wsparciem ) światłami:
- Iluminator Mk1
Dodajemy małą bateryjkę:
- Z-100 Rechargable Battery Pack
Montujemy pod Command Pod Mk1 A.S.A.S:
- Advanced S.A.S Module
Na nim stawiamy w poczwórnej symetrii silniki manewrowe RCS:
- RV-105 Thruster Block
Podspodem montujemy zbiornik RCS:
- FL-R25 RCS Fuel Tank
Następnie idąc w dół dodajemy zbiornik na paliwo ciekłe:
- FL-T200 Fuel Tank
Kilka paneli słonecznych:
- OX-4 Photoboltaic Panels
Na zbiorniku paliwa montujemy kolejne silniki manewrowe RCS:
- RV-105 Thruster Block
Mocujemy silnik:
- LV-909 Liquid Fuel Engine
Dodajemy separator:
- TR-18D Stack Separator
Montujemy zbiorniki wynoszące:
- FL-T800 Fuel Tank
Dodajemy silniki do nich:
- LV-T30 Liquid Fuel Engine
Stawiamy na głównym zbiorniku Radial Decouplery i mocujemy do nich pozostałe 4 zbiorniki wraz z silnikami:
- TT-70 Radial Decoupler
Usztywniamy wszystko dla pewności taśmą:
- EAS-4 Strut Connector
Tworzymy asparagusa:
- FTX-2 External Fuel Duct
Stawiamy mocujemy boczne wieże które będą trzymać naszą rakietę:
- TT18-A Launch Stability Enhancer

2. Któtki opis z foto-dokumentacją

Tutaj poglądowy screen jak powinna wyglądać rakieta po zbudowaniu.
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wraz z ułożeniem FAZ i rozdzielaczy ( Asparagus )

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tak więc włączamy SAS, ciąg na 1/3 i lecimy:)

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Gdy jesteśmy na stablinej orbicie, Naciskamy ESC i klikamy Space Center.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz lecimy Drugim statkiem.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

(Jebediah na pokładzie : ) )

Tym razem, jednak patrzymy na mapę przed startem rakiety.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Widzimy że druga rakieta jest troszkę dalej, i niepotrzebnie byśmy musieli tworzyć duże lub małe orbity by dogonić / być gonionym przez statek. Dlatego warpujemy do momentu aż będziemy mieli kąt około 45 stopni ( w zależności od orbity ) klikamy na orbitę celu i Set As Target no i lecimy.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W tym wypadku podczas tworzenia orbity statkiem numer 2, musimy mieć ją większą.
***UWAGA Jeśli chcemy aby nasz statek był goniony przez inny, nasza orbita musi być większa, tak jak w tym wypadku. W przeciwnym, jeśli to MY mamy kogoś gonić, musimy mieć orbitę mniejszą wtedy okrążamy ciało niebieskie znacznie szybciej niż statek na wyższej orbicie i gonimy go.UWAGA***

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz gdy mamy już orbitę, modelujemy sobie tak by nasze statki się spotkały.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Chodzi o to by punkty Intersekt były jak najbliżej siebie. W moim przypadku jest to 1,8 km

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jednak od czego są RCS? Zmieniam nimi dystans do zaledwie pół kilometra.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Czekamy aż do punktu spotkania będzie około 2 minut

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

I przełączamy się na statek.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz w sumie zaczyna się najważniejsza zabawa. Musimy teraz wyhamować nasz statek do około 15-20 m/s oraz ustawić nasz pojazd na cel, czyli skierować nasz marker na znacznik celu który wygląda jak fioletowo-różowy celownik Predatora :)

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Oraz musimy trzymać na tym celu ( tym różowo-fioletowym ) nasz znacznik hamowania, czyli ten jaskrawy krzyżyk. Oba muszą być nałożone na siebie czyli nasz znacznik statku ma być nałożony na fioletowy znacznik CELU oraz nasz znacznik HAMOWANIA ( ten jaskrawy z iksem w środku ) musi być w centrum fioletowego znacznika. Jeśli znacznik hamowania jest daleko musimy ustawić się pod nim, i korygować to silnikiem, tak by wskoczył na miejsce, jednakże w większości przypadków jakie mi się przytrafiały, wystarczyło korygować to klawiszami, o czym za chwilę. (Może opis przeraża niektórych, jednakże wygląda to banalnie :)) )

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

***UWAGA Jeśli jesteśmy odwróceni i nasz silnik jest zamontowany z przeciwnej strony niż port dokowania - tak jak u mnie - to podczas zwalniania później silnikami RCS, H będzie nas Hamowało, a N przyspieszało, jeśli odwrócimy się tak by Dok był skierowany do Doku czyli zgodnie z ruchem rakiety to H będzie Przyspieszało a N hamowało. Należy sobie to zapamiętać, gdyż czasami mogą być jaja UWAGA***
Jeśli teraz znacznik hamowania ( ten jaskrawy z iksem w środku ) zacznie nam uciekać na boki, korygujemy to klawiszami [I J K L] ORAZ MUSIMY PAMIĘTAĆ O WŁĄCZONYCH RCS KTÓRE URUCHAMIAMY KLAWISZEM "R". W takim układzie lecimy sobie dalej pamietając o tym byśmy mieli wszystkie znaczniki w tym punkcie. Jeśli będziemy jakies 200 metrów od stacji, wyhamujmy silnikami RCS do około 2 m/s ( Hamowanie i przyspieszanie silnikami RCS odbywa się za pomocą klawiszy H - Przyspieszamy oraz N - zwalniamy )
To jest w sumie calutka filozofia tego, jak powinno się dokować. Teraz pozostaje się odwrócić statkiem o 180 stopni, tak by nasz port dokowania był naprzeciwko portu drugiego statku.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Odwracamy się

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz na busoli mamy mieć okrągłe znaczniki, oraz tak samo wszystkie muszą być w środku nałożone na siebie. Nasz okrągły z okrągłym znacznikiem celu. W między czasie gdy odległość będzie już w przedziale 450-200 metrów, należy przełączyć się na stacje do której będziemy dokować klawiszami [] i ustawić Dok w naszą stronę.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Przełączamy się ponownie na pojazd numer dwa, i klikamy sobie na port statku do którego będziemy dokować ( Prawym na jego port i Set As Target Clamp-O-Tron ).

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz pozostaje nam czekać, zwolnić do około 1 m/s i bezpiecznie zadokować.
Różnica ze światłami i bez.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

:)

Nasze pojazdy są już dostatecznie blisko.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Pilnujemy znaczników, prędkości i oglądamy wspaniały kosmiczny pocałunek. Statki przejmą się same jeśli porty dokowania będą dostatecznie blisko siebie.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tutaj statki się już 'same' zadokowały.

 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ  Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Pozdrawiam. Wszelkie słowa mile widziane, kopiowanie dozwolone wtedy kiedy poinformujesz mnie o tym na PW i podasz LINK na jaką stronie zostanie do skopiowane.

W tym poradniku używałem jednego z lepszych modów lazora mianowicie Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ uruchamia się go klikając prawym na porcie dokowania.

Na dniach postaram się dodać filmik.
 Linki są zamiast gotowych ss by byli to bardziej czytelne.

6
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Misja: Munar
« dnia: Wto, 26 Mar 2013, 19:10:35 »
Załoga misji Duna Direct po około 360 dniowym pobycie na powierzchni Duny wróciła do domu. Jednakże już nie byli w 100% w pełni sprawni. Wielki Dureks zapowiedział że zacznie badać te zjawisko, i wyśle na niską orbitę księżyca stacje kosmiczną, która to będzie sprawdzać i testować życie kerbali w przestrzeni kosmicznej.

Założenia:

- Wysłać na LMO ( Low Mun Orbit ) satelitę 'Kerbalgello', który przeskanuje powierzchnie satelity Kerbinu w celu ewentualnego lądowania kerbali na powierzchni oraz wykrycia złóż Kethaneu, w które będzie zaopatrywana stacja i jej pojazdy.
- Wysłać stację orbitującą wokół Muna, ze stałą załogą 5 kerbali.
- Przeprowadzić badania skoków ze stacji na powierzchnię mun(!!).
- Przeprowadzić badania nad stanem umysłu Jebediaha podczas wirowania w statku eksperymentalnym.
- Przetestować różne pojazdy kosmiczne, i przystosować je do podróży na powierzchni muna.

Więcej założeń w przyszłości.

Pierwsze założenie:
Satelita Kerbalgello.

Dnia 26 marca 2013 roku, o godzinie 10:00:00 na przylądku Dureksolandii, wystawiono rakietę Zebra, która ma szybko dostarczyć ładunek na LMO.



Rakieta właśnie jest na orbicie kerbinu, i koryguje swoją trajektorię na przecinającą naturalnego satelitę.





Nastąpiło odłączenie niższych członów rakiety.





Gdy rakieta doleciała na Mun, skorygowała orbitę na najbardziej sprzyjającą do badań powierzchniowych, oraz po osiągnięciu zamierzanego celu, oddzieliła się od satelity. Ten moment oglądały dzieci na całym Kerbinie.



Satelita używając silniczków manewrowych oddala się od rakiety.



W pełnym stopniu otwiera panele słoneczne i rozpoczyna skanowanie srebrnego globu.







Oto niekompletne wyniki badań.



Wielki Dureks po 21 godzinach dostanie w pełni całą mapię powierzchniową Muna, i wybierze dogodne miejsce na lądowanie pojazdów. Już teraz obliczana jest średnia prędkość książki, i długość anten u malucha by wystrzelić moduły stacji kosmicznej.

Mody:

RemoteTech na antenki
Kethane i IsaMapSat

CDN..

Post scalony: Wto, 26 Mar 2013, 23:46:26
Wielki Dureks zaplanował i zbudował moduł stacji Black Coffee.
Wysłane zostały owe moduły przy pomocy rakiety Platon.


Moduł - Rdzen. Widoczne doki ( 3 w centralnej części oraz jeden duży na dole i jeden mały na górze ), rcs, silniczki manewrowe, i moduły mieszkalne. Stacja pomieści 6 kerbali, czyli o 1 więcej niż było planowane.
Stacja nie posiada Escape Pod, czyli w razie awarii Kerbonauci muszą uciekać na Mun, gdyż nie wrócą na Kerbin.



Moment przechwycenia przez Mun



Podgląd na moduł wynoszący

Oddzielenie Aerodynamicznej osłony


Tutaj osłona zacięła się, i trzeba było ją otworzyć manewrując statkiem na boki



Moduł stacji na zawsze już opuszcza moduł wynoszący rakiety



A tutaj, rdzeń stacji nad Mun'em. Stablina orbita 200 km.


Post scalony: Wto, 26 Mar 2013, 23:47:29

Kilka dni później, zostały wysłane 2 sztuki z modułami paneli do stacji.





Ustawienie orbity, i lot na Mun




Moduł z panelami mknie w kierunku stacji


Odczepiamy pierwszy z nich i wędrujemy ku nieznanym!

Post scalony: Wto, 26 Mar 2013, 23:48:27






Tak samo z drugim, tutaj moment dokowania z uwzględnieniem by panele były pionowo

Cala stacja po podlaczeniu obu paneli






Stacja aktualnie czeka na Kerbonautów, którzy są już szkoleni. Stacja jest tymczasowo uśpiona.




CDN..

7
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Misja: Duna Direct
« dnia: Czw, 21 Mar 2013, 18:18:12 »
Witam.

Centrum Kosmiczne im. Wielkiego Dureksa z wielką radością odczytywało pomyślne wyniki z łazików Leonardo i Chopin. Wyniki były tak

satysfakcjonujące by pomyśleć nad planem wysłania Kerbonautów na dunę, przeprowadzenia Badań i ich Bezpieczny powrót na planetę

Kerbin.

Założenie było proste. Wpierw wysyłamy rakietę wraz z modułem powrotnym, następnie z modułem stacji dokującej na niskiej orbicie

Duny, a na końcu moduł załogowy z kerbalami.

Oto niepełna ( brak kilku zdjęć ) dokumentacja wyprawy misji Duna Direct!

Moduł powrotny został wysłany 760 dni temu.

Na jego pokładzie znajduje się dzielny Frank!


Następnie po 120 dniach, został wysłany moduł ze stacją która ma przebywać na niskiej orbicie Duny. Stacja posiadała zbiorniki do

przelania paliwa i zapełnienia nim modułu Powrotnego.




Pomyślnie doleciała na LDO i czekała w uśpieniu kolejne kilkaset dni.







Po komunikatach z Duny, posprawdzaniu systemów podtrzymywania życia, nakierowaniu stacji i wybudzeniu jej w celu naładowania

energii, wysłano trzeci moduł z załogą!



Moduł został dodatkowo wyposażony w CubSat, który monitorował parametry na orbicie Duny ( Ap i Pe okolo 130 km, inklinacja 97

stopni )






Post scalony: Czw, 21 Mar 2013, 18:23:22
Moment oddzielenia CubSat'a od modulu załogowego.




A tutaj, CubeSat już sam ustawia swoją orbitę, zwraca się w kierunku Duny i zaczyna swoją pracę.




Pozostało teraz wylądować obok modułu powrotnego.










Wchodzimy w armosferę.





Post scalony: Czw, 21 Mar 2013, 18:24:58
Spadochron i silniki aktywowane!




Landed on Duna! Wielki Dureks, misja udana! Centrum dowie się o tym za 30 minut, gdyż jesteśmy po przeciwnej stronie z Kerbinem.



Nastał dzień i akumulatory są doładowywane.





Kilka fotek szcześliwych kerbonautów.



Jednak jak widać na jednym ze zdjęć, jesteśmy troszkę daleko od modułu powrotnego, jednak w lądowniku mamy zapas paliwa :)





Post scalony: Czw, 21 Mar 2013, 18:27:16
Teraz już lepiej, kerbonauci przechodzą do modułu powrotnego i rozpoczynają swoją prace. Będą tam siedzieć około 300 dni, aż Duna

i Kerbin będą znowu blisko siebie.





Mija 300 Sol. odkąd są na powierzchni. Centrum wydaje polecenie startu i powrotu na planetę.






Teraz najcięższa operacja, mamy mało paliwa, i musimy zrobić orbitę, oraz zadokować!






Awaria!!! Silnik modułu powrotnego podczas próby uruchomienia wydał dźwięk odpalania malucha i już dalej nie ruszył. Kerbonauci

chcieli coś wymyślić, centrum kosmiczne zgodnie i jednym Chórem powiedziało by odczepili silnik wraz z zbiornikiem, i dokowali

RCS'ami do stacji. Ma ona w sobie tyle paliwa, że starczy na powrót.




Post scalony: Czw, 21 Mar 2013, 18:28:26
Kerbonauci lecą dalej, a w tle widać stacje do której będziemy dokować.



Przełączenie na stacje dokującą by zwrócić się w kierunku statku.




Czekamy na zadokowanie! W pocie czoła kerbonauta stara się doprowadzić ich cało i zdrowo do celu.




Kamera dokowania uruchomiona.








Zadokowaliśmy :)



Teraz odczepienie pomocniczego silnika, i lecimy do domu!



Lecimy do domu panowie!








Post scalony: Czw, 21 Mar 2013, 18:29:55
Przejmuje nas Kerbin.







I najlepszy moment! Wchodzimy w atmosferę Kerbinu!







Panorama, wraz z opadającym lądownikiem i spadochronem pilotującym.






Spadochrony główne.




Landed :)!




Misja trwała 790 dni :)
Użyte mody to:
NovaPunch1_5
MechJeb
Chatterer
Stock_Improvement_Project
KW Rocketry
KSPX_Parts_Expansion
RemoteTech1.zip
Isa Map Sat
Kethane Mod
ksp_graphotron

Jak coś zapomniałem, przepraszam :)

8
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Duna - Udokumentowane lądowanie!
« dnia: Nie, 17 Mar 2013, 22:37:48 »
Witam:) Centrum Kosmiczne im. Wielkiego Dureksa wystrzeliło dzisiaj w kierunku Duny dwa łaziki wraz z załogą Billem i Jebediahem Kerman. Oto fotorelacja z ich podróży!


Opuszczenie Kerbinu, odczepianie zbiorników.



Duna - Lander robiąca orbitę wokół Kerbinu:

Duna - Lander jest już na orbicie.... Duny!





Duna - Lander do Wielkiego Dureksa: Wchodzimy w atmosferę!!




Odczepienie spadochronu pilotującego


Spadochrony główne:

Dureks, wylądowaliśmy:)






============================================
Wygląd łazika:





Oraz rakiety nośnej:



Zero modów:)

9
Inne / Cassini na Dune!
« dnia: Śro, 27 Lut 2013, 15:11:35 »
Witam:)

Dnia 27 lutego 2013 roku, Stacja Kosmiczna im. Wielkiego Dureksa wystrzeliła satelitę o nazwie 'Cassini' w stronę czerwonej planety zobaczonej przez teleskopy naziemne.

Sonda leciała około 340 dni. Składała się z głównego modułu, Anten, oraz próbnika który ma wejść w atmosferę Duny.

Start przebiegł bez najmniejszych problemów, rakieta nośna wyniosła ładunek na stałą orbitę Kerbinu około 130 km.

Po osiągnięciu orbity główny silnik został odłączony od czubka rakiety. Przetestowany został silnik Atomowy. Procedura wypadła bezbłędnie, więc naukowcy SK im. W.D. stwierdzili iż czas ustawić się na cel.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Używając księżyca, satelita zaoszczędził paliwo, i opuścił układ Kerbinu.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

340 dni później przy sprzyjających warunkach i skorygowaniu lotu, satelita została przechwycona przez przyciąganie Duny.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Rozpoczęły się przygotowania do testów Satelity Cassini. Silniki działały bezbłędnie, jednakże stwierdzono by nie odłączać satelity od ostatniego modułu rakiety, gdyż ma ona jeszcze paliwo.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Rozpoczęła się procedura testowania próbnika. I tutaj naukowcy SK im. W.D w jednej chwili zaliczyli wielkiego facepalma! Dyrektor przeklinał, wszyscy się załamywali. Pracownicy w testach naziemnych dali osłonę bez paneli słonecznych i z mniejszą ilością spadochronów. Docelowo próbnik powinien posiada 4 spadochrony i 4 panele słoneczne na górnej obudowie. Stwierdzili że jeśli umiejętnie będą używać próbnika, doleci on do ziemi.



Faza I.
Odłączenie próbnika od Satelity Cassini
Faza II.
Próbnik Nikusia przesyła informacje do satelity
Faza III.
Satelita otwiera główną antenę i nadaje sygnał do ziemi.
Faza IV.
Nikusia zmienia trajektorię orbity, tak by trafić w Dunę.
Faza V.
Silniki działają przez około 40 sekund, robiąc przy tym 2 manewry.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Faza VI.
Nikusia wchodzi w atmosferę Duny z V=604m/s, włącza czujniki pokładowe.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Faza VII.
Nikusia otwiera spadochrony, czujniki pokładowe rejestrują zmiany w otoczeniu i zapisują wszystko na dysku twardym Cassini, który wysyła to na ziemię.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Faza VIII.
Nikusia nadal spada z dużą prędkością, ostatecznie rozbijając się o powierzchnię Duny mając 'zaledwie' 7,1 m/s.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Naukowcy już obmyślają nową Satelitę, Cassini II, który wyniesie dwa próbniki na orbitę Duny i jej księżyca.
Kilka zdjęć ;)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Próbnik posiadał zdublowane przyrządy pomiarowe, by nie uszkodziły się podczas startu/lądowania
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W pogoni za pożądaniem informacji z Duny, została wystrzelona bliźniacza Satelita Cassini II z ulepszoną wersją próbnika.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Z dumą mogę stwierdzić że choć pomimo pierwszego faila Stacja Kosmiczna im. Wielkiego Dureksa spisała się na medal, a Program Cassini przebiegł pomyślnie :)!
Do zobaczenia w następnym programie.


10
Propozycje & Uwagi / [Zaakceptowane] Tapatalk
« dnia: Pon, 25 Lut 2013, 09:53:14 »
Pytanie skierowane do administratorów. Moglibyscie dodac funkcje przegladania tego forum przez tapatalk ? :) Poprawiloby to przegladanie forum przez smartphone.

11
Obsługa techniczna / Ile modów można zainstalować?
« dnia: Pią, 22 Lut 2013, 21:08:00 »
Interesuje mnie ile modów można wgrać do Kerbali by one działały w miare płynnie... Ostatnio zainstalowałem kilka modów i stwierdziłem że musze je wywalic, bo przy 99 częściach miałem takie klatkowanie że porażka ;)
Nie mam może najnowszego sprzętu ale spokojnie powinien dać radę. Zauważyłem też że część crashy powstaje gdy kerbale zajmują okolo 2 gb ramu... i mam nadzieje ze w 0.19 gra faktycznie nie bedzie ladowana do ramu w pelni... Co do pytania, jakies sugestie ile ich moze byc?

12
Obsługa techniczna / [Rozwiązane] Różowe niebo, czarna ziemia
« dnia: Pon, 18 Lut 2013, 22:34:14 »
Witam, mam problem z grą, otóż mam różowe niebo i czarną glebę 0o. Miał może ktos z was cos takiego? Jeśli tak, prosiłbym o pomoc.

13
Poproś o pomoc / Poszukuję moda.
« dnia: Sob, 16 Lut 2013, 22:50:09 »
Witam, poszukuję moda na wysięgnik do promu kosmicznego :). Szukałem pod hasłami arm, jib, etc ale na ich stronie z modami nic nie ma :(, moglibyście mi pomóc?:)

Strony: [1]