Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - rafal3920

Strony: [1] 2
1
Dyskusje o modyfikacjach / Szukam moda
« dnia: Nie, 05 Sty 2014, 15:43:26 »
Zauważyłem że już kilka osób zrobiło podobny temat więc żeby nie było bałaganu TUTAJ piszcie jakich szukajcie modów i tu wam pomożemy

Jakby któryś moderator podpiął byłoby fajnie

2
Samoloty / StratoBomber
« dnia: Wto, 26 Lis 2013, 21:21:22 »
Keserb S.A. sprzedał już wojsku projekty myśliwca bombardującego (Do zobaczenia w Muzeach) a także ciężkiego bombowca jednak brakowało czegoś pośredniego: bombowca który weźmie kilka ton rakiet lub bomb, a mimo to będzie mógł z nimi okrążyć Kerbin z co najmniej podwójną prędkością dźwięku. Po wielu godzinach przygotowań powstał StratoBomber:


Testy wypadły pomyślnie, podstawowe wyposażenie to 2 rakiety Slayer (weźmie 6 a może i więcej), jest nieco nadsterowny ale nawet kiepski pilot na wysokości 500m da radę odzyskać panowanie w każdej sytuacji. Pilot pokazał kilkakrotnie swoje opanowanie:
1. Lot na stałej wys 7m przy  ponad 200m/s

2. Przelot między budynkami KSC przy podobnej prędkości

3. Wodowanie po awarii jednego z silników



Testy bojowe wypadły równie dobrze, już za pierwszym lotem rakiety pozbawione kontroli trafiły w cel

Uznano że pojazd jest gotowy do służby jednak naukowcy postanowili go nieco zmodyfikować i sprawdzić jaką osiągnie prędkość, wynik przerósł ich oczekiwania!

Gdyby pilot lepiej latał na dużych wysokościach prawdopodobnie prędkość przekroczyłaby 1900m/s a może nawet 2km/s!


3
Dyskusje ogólne / Recenzja Kerbali w CD-Action
« dnia: Sob, 19 Paź 2013, 19:09:29 »
W nowym egzemplarzu CD-Action (Ukaże się 22.10.2013) znajdzie się recenzja Kerbal Space Program, jeśli kogoś to interesuje to polecam kupić

Może byśmy tu podyskutowali o tym co jest dobre a co złe w kerbalach a potem porównalibyśmy nasze spostrzeżenia z tym co będzie w recenzji?

Źródło: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

4
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Baza Leviatan B-01M
« dnia: Nie, 29 Wrz 2013, 16:44:46 »
Dawno dawno temu (no już ze 3-4 miesiące) powstał projekt Leviatan - seria pojazdów pionowego startu i lądowania. Byłyby używane głównie jako dźwigi i tego podobne pojazdy. Ze względu na za słabą elektronikę projekt był niemal niemożliwy do zrobienia, jednak nowoczesna technika dała radę, zbudowano 6 prototypów, 5 działało więc postanowiono wytestować nową technologię w praktyce, a nic do tego nie nadaję się lepiej (w sensie przenoszenie wielotonowych ładunków) niż Gilly! No i tu plan wziął w łeb- nie ma zbytnio gdzie wylądować więc pozostał Minimus, a dokładniej zbudowanie wielomodułowej bazy na nim!

Szybko zbudowano 7 prototyp- Leviatan x7 i fundamenty bazy i wraz z modułem paliwowym i wysłano go na Minimusa. Dotarł tam bez problemów i wylądował normalną metodą Skycrane na zamarzniętym morzu



Następny był moduł magazynowy - magazyn RCS i reaktor atomowy, jednak zwykły skycrane nie dał by rady wylądować z dokładnością do 15cm, i po to powstał Leviatan Mark 1
Pierwsze lądowanie modułu, jak na zwykłym skycrane, odbyło się 1,5km od bazy, a potem przetransportowano do bazy utrzymując wysokość 20-27m


Lądowanie powiodło się za pierwszym podejściem


Po chwili odłączono Leviatana Mark 1 który uległ samozniszczeniu




Budowa bazy trwa dalej, naukowcy przygotowują kolejny moduł odpowiedzialny za pomiary naukowe i dowodzenie.

5
Inne gry / Cantr II - nie o kosmosie ale warte polecenia
« dnia: Sob, 10 Sie 2013, 21:03:15 »
Coraz więcej jest tu gier nie-kosmicznych więc chyba mogę zareklamować moją ulubioną grę przeglądarkową

Cantr II Jest to tekstowa gra z gatunku RP, toczy się w fikcyjnym świecie stworzonym niemal zupełnie przez graczy. Na początek ostrzeżenie- jeśli jesteś graczem dla którego najważniejsza jest akcja, grafika i tempo to możesz tu skończyć czytanie. Gra powstała niemal 11 lat temu- jej twórca stworzył silnik gry, tzw" Najważniejszą zasadę(czyli to co w niemal każdym RP- To że ty coś wiesz nie oznacza że twoja postać to wie)  i 1 kontynent na którym gracze żyli po czym obserwował co z tego wyniknie. Dziś prócz kontynentu jest kilkanaście wysp(w tym Polski archipelag). Gracze stworzyli miasta, struktury społeczno-gospodarcze, mapy, sztukę, organizacje itd. Można zostać tam niemal każdym. Osoba która mi o tym powiedziała była już królem który zginął w zamachu, kartografem, dowódcą straży, łowcą piratów i poszukiwaczem złota. Ja gram może pół roku i moja jedyna postać(każdy może mieć do 15 na raz) jest wioskowym podróżnikiem i kowalem a w wolnym czasie pisarzem, a dla.odmiany postać mojego brata to krawiec w największym polskim mieście. Same czasy gry- no cóż: walczy się na miecze, jeździ samochodami, rozmawia przez radio a prądu nie ma
Grę bardzo polecam tym którym zależy w grach na więcej niż zadymie- tu ważniejsza jest gospodarka, dyplomacja, handel i relacje między postaciami aczkolwiek było kilka wojen.
Linki:

Link do gry: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Polskie forum: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Samouczek: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Poradniki: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

CantrWikipedia: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Przed rejestracją polecam poczytać żeby się nie zawieść oraz żeby coś wiedzieć

6
Inne gry / Eve Online
« dnia: Czw, 01 Sie 2013, 23:25:14 »
Jak ktoś sprawdza wątki w galerii wie że zaczęła się dyskusja o tym kosmicznym MMO. Gra ktoś w to, jeśli tak to niech ktoś odpowie na te pytania
Cytat: rafal3920 link=topic=935.msg7614#msg7614 date= 1375389420
Co do Eve, da się zarobić to w 3 tygodnie? Chodzi oczywiście od zera, już kilka razy się zbierałem żeby zagrać ale PODOBNO żeby się móc grać za free trzeba grać najpierw 3-4 miechy z kasą albo poprostu cisnąć 6h dziennie


Chodzi o tzw PLEX czyli takie "cuś" które pozwala grać dalej

7
Statki kosmiczne / 1. Flota Obrony Kerbinu
« dnia: Śro, 31 Lip 2013, 15:05:28 »
W związku z zagrożeniami ze strony piratów i ewentualnej wojny z innymi korporacjami kosmicznymi powstała pierwsza flota obrony kerbinu, Wciąż jest rozwijana. Jako że Firma KESERB nigdy nie miała doczynienia z jednostkami wojskowymi często stosowana jest metoda prób i błędów (zwłaszcza błędów)
No ale przejdźmy do rzeczy

UZBROJENIE

1. Rakiety Hunter

Rakiety średniego zasięgu z małą głowicą, montowana do zaczepu rakietowego typy S (mały dok)

2. Hunter X5

Wyrzutnia rakiet Hunter wyposażona w 5 rakiet, Montaż do typu M (śr. dok)

3. sonda VENOM

bezzałogowa sonda wyposażona w 2 sprzężone km-y kalibru 8,8mm (typ S)

4. Działo Foton

działo wystrzeliwujące 10 niekierowanych pocisków o masie 50kg (typ M)

5. Wyrzutnia Slayer x4

Wyrzutnia zawierająca 4 torpedy krótkiego zasięgu Slayer, są przepakowane elektroniką, posiadają IAS oraz system RCS (Typ M)

6. Maszt minowy

Zawiera on 12 kierowanych min (typ S)

7. Teoretycznie możliwe jest przypięcie do zaczepów typu S uzbrojenia stosowanego na słynnym statku ASC Magnus

średni krążownik Meduza





Jest to pierwszy statek który powstał dla floty, Posiada eksperymentalny napęd jonowy (15 silników), jednak jak wyszło w próbach "terenowych" jest on za słaby, porównując do masy 3 potężnych reaktorów które muszą go zasilać. Ze względu małej prędkości używany jest jako stawiacz min oraz centrum rakietowe
parametry
Załoga: 5 osób (pilot, oficer, nawigator, inżynier, strzelec)
Uzbrojenie przednie: 6 zaczepów typu S
Uzbrojenie kratownicy: 24 zaczepy typu S i 3 zaczepy typu M
Uzbrojenie tylne: 3 zaczepy typu M

Korwetta Płaszczka




Jest to lekki bezzałogowy statek wyposażony w działo Foton oraz 2 silniki atomowe, Jest niezwykle szybki i zwrotny, a po przeróbkach (zdjęcie osłony uzbrojenia) jest w stanie przenosić wyrzutnie rakiet Hunter i torped Slayer



[flota w trakcie tworzenia, niedługo pojawi się ciężki pancernik Tur]

8
Modyfikacje / Subassembly manager [v0.1.3] [0.20+]
« dnia: Pią, 26 Lip 2013, 11:47:19 »

 
Subassembly Manager v0.1.3

Jest to modyfikacja pozwalająca zapisać i odczytać zapisany wcześniej fragment rakiety (lądownik, rakieta nośna, łazik itd) a także przenosić dzięki temu pojazdy z SPH do VAB i odwrotnie
screen:

filmik:

link do pobrania: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
 

9
Samoloty / Bombowiec Taktyczny TB-1
« dnia: Pią, 28 Cze 2013, 20:04:18 »
Kierownictwo KSP zleciło budowę bombowca zabierającego dużą ilość małych bomb (25kg)
Szybko powstał TB-1 (Taktyczny Bombowiec) Zabierający ładunek 8x8 bomb, 4x16 lub 2x32 (64 bomby)

Oto screeny:



ładunek:


Bombardowanie tajnej bazy wypadło kiepsko ale trafiliśmy!


No i ładownia po zrzucie


10
Samoloty / Shadow MK IV
« dnia: Nie, 23 Cze 2013, 13:28:51 »
Stworzyłem ostatnio samolot suborbitalny, Zainstalowałem sporo modów i w jednym znalazłem model SR-51. Patrząc na niego myślałem że nie poleci, ale na wysokości 1500m przekroczył prędkość dźwięku. Postanowiłem się nim nieco zainspirować. powstał Shadow MK I który osiągnął 1247m/s, a po kilku przeróbkach (dodanie silnika rakietowego, zwiększenie ilości wlotów, dodanie RCS itd) powstał Shadow MK IV który osiągnął 1420m/s (zdięcia brak) i wysokośc prawie 80km



Co ciekawe, w przeciwieństwie do Blackbirda, lądowanie było bardzo łatwe



 p.s.
wszystko bez modów

11
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Baza Prometeusz
« dnia: Sob, 15 Cze 2013, 14:15:34 »
Po latach spędzonych na udoskonalaniu rakiet wreszcie przyszedł czas na kolonizację duny! W końcu się udało! Patrzcie jak
Faza I: Przygotowania

Sonda Hermes

Cel: zbadać podstawowe dane Duny
Status: Misja wykonana
Uwagi: Kontakt utracony po pół roku


Satelita Gaia

Cel: Mapowanie powierzchni Duny
Status: wykonano 85% mapy
Uwagi: słaba rakieta nośna spowodowała potrzebę testów silnika Jonowego


Stacja Ares

Cel: Stworzenie bazy paliwowej na orbicie Kerbinu
Status: Misja wykonana
Uwagi: Nigdy nie wykorzystana


Sonda Hermes 2

Cel:Dokończenie misji Hermesa 1
Status: Misja wykonana
Uwagi: brak


Sonda Hermes 3

Cel: test systemu doków i RTG
Status Nadal trwa
Uwagi: brak


Sonda Hermes 4

Cel: test spadochronów i nowej rakiety nośnej Agro
Status: Spadochrony działają, ale Agro potrzebuje ulepszeń
Uwagi: Sonda się przewróciła


Sonda Hermes 5

Cel: Test lądowania wspomaganego i rakiety nośnej Agro 2
Status: Misja wykonana
Uwagi: Nowa rakieta nośna da radę wynieść ładunek na orbitę większą niż duny


Misja Hellas-Auraxis


Cel: test systemu doków i przejazd z towarem 10km
Status: Misja wykonana
Uwagi: Brak



Faza II: Moduł Paliwowy Posejdon

Wysłanie modułu paliwowego miało być najtrudniejszą częścią projektu.
Na początek miało dojść do dokowania modułu i rakiety pchającej:

Lot odbył się gładko, nowoczesne doki dały radę utrzymać rakietę na kursie, nad Duną doszło do rozłączenia:

 Odrazu wysłano łazik Auraxis na misce lądowania, powiodło się one:



Faza III: Sprzęt

Kolejna część misji zakładała wysłanie CPT Herakles, oraz co najmniej 6 łączników Atlas
Inżynierowie dali na kilka wskazówek nt. rakiety Agro, dlatego wysłano jej zmodyfikowaną werjsę

Start się powiódł ale niestety paliwo kończyło się szybciej niż zwykle, Po odrzuceniu 7 sekcji i włączeniu silników atomowych rakieta zaczęła zwalniać ale jak szybko? Czy ma wystarczającą moc?
Gdy T- wzrosła wszyscy odetchneli z ulgą, Po pół godziny Udało się osiągnąć 2 prędkość kosmiczną jednak spalono ponad połowę paliwa, zamiast 1/3
Niemal rok później pojazd dotarł nad Dunę, w związku z małą ilością paliwa (zaledwie 20%) postanowiono wykonać ekstremalne hamowanie aerodynamiczne:


Po manewerze zauwarzono że przelot odbywa się tuż nad miejscem lądowania, więc bez zbędnych manewrów wyhamowano i wylądowano



Cytuj
-Auraxis- mamy dziwne odczyty moglibyście wysłać swój łazik i sprawdzić co się stało
- tak jest, już wysyłamy
...
-O w kermana!, mamy problem
-jaki porblem?


-No rzeczywiście jest porblem

W następnym locie wysłano 4 atlasy, oraz pojazd do obracania Heraklesa


Wszytkie atlasy wylądowały, ale pojazd się rozbił, wysłano bliźniaczy lot, tym razem 3 atlasy zostały zniszczone, ale pojazd przetrwał, z przebitymi kołami



Faza IV: Moduł załogowy Nike
Jako moduł załogowy, dowodzenia oraz komunikacyjny wysłano Nike, wraz z garażem zawierającym mały pojazd Artemida 2

Po pół roku przez okienko załoga wreszcie ujrzała cel podróży

lądowanie odbyło się gładko i sprawnie, jednak Ktoś nie zamontował drabinki
Na szczęście plecak rakietowy działał. Po opuszczeniu statku tradycyjnie wbito flagę

A następnie udano się do pojazdu

podróż trwała pół godziny a naprawy 5 minut
Następne pół godziny trwał przejazd pojazdu do heraklesa i jego obrócenie:


Jednak pojazd uległ zniszczeniu (i tak się do niczego nie nadawał)
Herakles pojechał do Nike i przetransportował do do Prometeusza



Baza została połączona, jednak sam projekt został czasowo zawieszony z powodu awarii (buga) systemu dokowania



12
Stacje kosmiczne / Stacja "Ares 2"
« dnia: Czw, 09 Maj 2013, 12:39:54 »
Po dezorbitacji pierwszego "aresa" (czyt. save się zepsuł) zarząd K.S.C. postanowił wysłać 2-gą, większą i lepiej zorganizowaną stację kosmiczną. Ma ona służyć jako miejsce dotankowań oraz wspomagać budowę wieloczęściowych rakiet i tak oto powstał "Ares 2"




Osiągi:
Paliwo: 6 dużych zbiorników Rockmax
            11 dużych zbiorników RCS
Prąd: 10 dużych baterii
          12 paneli słonecznych XL
Załoga: 28/28

Budowa było długa i kosztowna ale się udała
screeny z budowy: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

13
Poproś o pomoc / Drganie łazika
« dnia: Czw, 28 Mar 2013, 14:11:06 »
Niedawno wylądowałem na Mun-ie nowym łazikiem, wczoraj go naprawiłem, a dziś chciałem zacząć badanie anomalii, no ale po 5km zrobiłem quicksave, 1km dalej przy próbach prędkości się rozbiłem, i tu się zaczyna problem:
Po wczytaniu łazik zaczyna drgać, coraz szybciej, aż w końcu się rozpada!
próbowałem reset, próby z hamulcami, panelami itp, Nic nie odpadło jak mi sugerowano na chacie, miał ktoś podobny problem?

14
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Misja Resłan
« dnia: Śro, 27 Mar 2013, 20:52:36 »
po "przyziemieniu" łazika "auraxis 3" przyśpieszono badania nad możliwością lądowania załogowego na Mun-ie.
Po wielu próbach i testach postanowiono wysłać moduł załogowy razem z garażem zawierający mały łazik, wzorowany na pojazdach inż. Kadaf-a

Wszystko wysłano w 2 częściach:
-lądownik razem z garażem:

-rakieta "pchająca"

pojazdy dokowały, jednak było to niezwykle trudne gdyż postanowiono zadokować "pchacza" do lądownika, jednak okazało się że jest on zbyt niesterowny, więc główny pilot Bob musiał zadokować lądownikiem posiadając zaledwie 4 RCS-y! po kilku minutach mu się jednak udało!

niestety podczas przyśpieszania wszystko się chybotało, ale mimo to Bob-owi udało się dolecieć na Mun używając niskiego ciągu.
Szczęśliwie wylądował 10km od calu (inżynierowie założyli się z Bobem że nie da rady wylądować bliżej niż 15km) Gdyby nie spanikowali zmuszając go do lądowania było bo ok 3km

na chwilę przed lądowaniem odrzucono wzmacniany garaż,

niestety wylądował on na dachu, jednak udało się go obrócić a pojazd Resłan V mógł wyjechać


Po chwili Bill Kerman wyszedł ze statku będąc pierwszym kermanem na Mun-ie!

po chwili wyszli także Bob oraz Jebediah.
Bill i Bob zostali by przeprowadzić badania a Jebediah pojechał naprawić łazik:


Trzeba było niestety ładować baterie:

Ustanowił on także rekord prędkości- 12,9m/s

po 55 minutach jazdy wreszcie było widać cel!

po 57 minutach od wyjścia z lądownika można było rozpocząć naprawy trwające ok 5 min.



PO kolejnych 45 min powrócił do lądownika, gdzie zrobiona pamiątkowe zdjęcia:


Po chwili wystartowali i bezpiecznie wrócili na Kerbin



Misja ta dała wiele nowych technologii i rozwiązań zwłaszcza w dziedzinie transportu
Wszyscy jesteśmy dumni z dzielnej załogi!
Wszyscy dostali takie oto odznaczenia:


W czasie misji używałem tylko ISA MapSat, a przy budowie Subassembly saver/loader

15
Łaziki / Bezzałogowy łazik "Auraxis 3"
« dnia: Śro, 27 Mar 2013, 20:20:52 »
Po misji Auraxis 2 i wynalezieniu nowych kół przyszła pora na coś szybszego i oszczędniejszego,
Po wielu dniach testów powstał łazik auraxis 3. Zbudowano go w 4 wersjach:
wersja R- używa 4 silniczków do lądowania na planetach bez atmosfery
wersja P- wyposażona w spadochrony do lądowania na Eve i Dunie
wersja S- posiada dodatkowe silniczki RCS, oraz więcej paliwa do nich,  wylądują na Gilly-m, oraz być może na Minimusie
wersja D- posiada dok zamiast "nosa", wersja PD wyląduje na dunie

Pierwszy poleciał na Mun-a
Jednak nie udało się wylądować, zostały przebite niemal wszystkie koła:



Od razu rozpoczęto przygotowywanie misji Resłan które miała być również pierwszym załogowym lądowaniem na Mun-ie
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jebediah naprawił łazik, który jest teraz gotowy do poszukiwania anomalii




osiągi i statystyki:
Prąd : 2005
paliwo RCS: 100
zasilanie: 8 rozkłądanych, małych paneli, oraz 4 przyczepne
napęd: 6 kół, wszystkie napędzane (w trybie nocnym tylko 2), przednie i tylne skrętne
wyposażenie:
-Pełna aparatura badawcza
-nadajnik ISA
-2 przednie i 1 tylna lampa
-4 poczwórne RCS (+ 6 kierunkowych w wersji S)
-Antena


Auraxis 3.1

zmiany:
-usunięcie środkowej osi
-zwiększenie rozstawu między kołami przednimi a tylnymi
-dodanie 2 generatorów termojądrowych na boczny osiach
-poprawa wyważenia


Auraxis 3.2
zmiany:
-usunięcie wszystkich rozkładanych paneli słonecznych
-usunięcie bocznych generatorów
-wstawienie 8 generatorów w miejsce paneli
-dalsze poprawy wyważenia
-usunięcie tylnej lampy

Misja na Minimusa:
Cele:
-odnalezienie jedynej anomalii
-test nowego źródła zasilania
-sprawdzenie możliwości lądowania na RCS





 
Wyniki:
-Anomalia nie odnaleziona, jest zapewne błędem satelity
-źródło zasilania działa
-lądowanie na RCS możliwe



W czasie misji używałem tylko ISA MapSat, a przy budowie Subassembly saver/loader

Strony: [1] 2