Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Scandinavian101

Strony: [1] 2
1
Wyzwania / Odp: Xenon w ruch! Rekordy pułapu jonolotów.
« dnia: Sob, 07 Kwi 2018, 20:17:47 »
Jak to mówią, raz ZŁOTA ŁOPATA za odkopanie tego wątku. Dwa, silniki jonowe działały jako tako w atmosferze we wcześniejszych wersjach, teraz jest to praktycznie niemożliwe.

2
Modyfikacje / Odp: Kestes Launch System
« dnia: Nie, 11 Mar 2018, 19:12:38 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jak ty mi zaimponowałeś w tej chwili...

3
Statki kosmiczne / Odp: Budowa i łączenie części.
« dnia: Pią, 09 Mar 2018, 22:17:07 »
TAK, jeśli jedną z tych konstrukcji przeniesiesz do subassembly i zapiszesz (subassembly dostępne jest po rozsunięcia dodatkowych opcji segregacji, strzałką w górnym lewym rogu)

4
Samoloty / Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« dnia: Pią, 02 Mar 2018, 12:20:57 »
"-Witam Państwa ponownie po ponad 120 dniowej przerwie. Ja nazywam się Jadon Kerman a to jest magazyn telewizyjny "Skrzydła Kerbinu". W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się zakładom Scandinavian Construction, nowej firmą, będącej fuzją starej Space Construction i szwedzkiej IKEA. Dziedzicząc po Space Construction wyspecjalizowany dział inżynieryjno-testowy, Scandinavian wchodzi na rynek samolotów towarowych niczym szpadel w miękką ziemie.

Pierwszą konstrukcją nowego konsorcjum był malutki Sc-61C. Kierownictwo doskonale wyczuło trendy na rynku i przedstawiło projekt małego acz zwrotnego samolotu komunikacyjnego dla linii III kategorii



Maszyna ma zaledwie 11 metrów długości lecz na dwóch silnikach Kerman&Khitney C-370 rozwija prędkość ponad 170 m/s. Ładowność to ok 3,2 tony, lub 12 pasażerów.



Scandinavian Construction idąc za ciosem wprowadził zachowawczy acz niezwykle niezawodny Sc-67, napędzany aż czterema silnikami Predator. Ciężki transportowiec jest przewidziany jako ekonomiczniejszy konkurent dla odrzutowego K-100. Przestronna ładownia jest w stanie pomieścić nawet kilkanaście ton ładunku, lub na przykład... transporter opancerzony.





Niestety jedną z wad Sc-67 jest jego stosunkowo niewielki zasięg, wynoszący około 500 km, który poświęcono dla większej ładowności, nie montując paliwa zbiorników w kadłubie



Jako trzeci na rynku pojawił się Sc-70-7C, czterosilnikowy odrzutowiec pasażerski, będący praktycznie odwrotnością Sc-67. Odrzutowiec, wiozący na pokładzie 32 kerbali w komfortowej kabinie ciśnieniowej z prędkością 300 m/s na odległość ponad 2000 km/h jest zbawieniem dla wielu linii lotniczych





Jak na razie ostatni transportowiec z serii 6 to gigant jakich mało. Sc-56B bez ładunku waży 183 tony, a jego skrzydła mają rozpiętość 80 metrów. 16 silników Panther rozpędza tego giganta do prędkości poddźwiękowej i pozwala dotrzeć w nawet najbardziej odległe zakątki Kerbinu.





To szesnasto-silnikowe monstrum ma udźwig ponad 110 ton i jest definitywnie jednym  największych samolotów na Kerbińskim niebie.



 Istnieją jednak niepotwierdzone informacje i amatorskie nagrania jeszcze większej konstrukcji, będącej jakoby w fazie testów, o nieznanym na razie oznaczeniu:



Kierownictwo Scandinavian Construction nie potwierdza tych informacji, jednak ich też nie dementuję. Będziemy śledzili tę sprawę i informowali państw na bieżąco. To już koniec tej części "Skrzydeł Kerbinu". Na dalszą część programu zapraszam po reklamach. Mówił Jadon Kerman. A już za chwilę: Aeris 4A wzlot czy gniot STOCK Industries? Już za chwilę w "Skrzydłach Kerbinu"

Irytuje cię to, że tracisz swoje fundusze na odzyskiwanie modułów które wylądowały poza centrum kosmicznym? To już nie problem, odkąd dostępny jest Scandinavian Sh-2. Scandinavian Sh-2 to uniwersalne rozwiązanie twoich problemów. Zadzwoń już dziś i zamów egzamplarz próbny. Polecam ja, Jebediah Kerman


5
Wyzwania / Odp: MOBAZ - wielozadaniowe pudło na Laythe
« dnia: Sob, 04 Lis 2017, 14:03:41 »
-Uff, wiedziałem, że decyzja przeniesienia wszystkich dokumentacji na papier to dobry pomysł - powiedział dyrektor zakładów Space Construction kończąc lekturę branżowej gazety, której tytułową stronę zajmował obszerny artykuł o niedawnych atakach hakerskich na konkurencyjne zakłady
- Szefie, a my nie zrobiliśmy tego, bo serwery kosztowały zbyt dużo? - rzucił naczelny inżynier działu kosmicznego
- A co z naszym projektem ? - Dyrektor zmieniając temat zanotował w pamięci by obciąć temu człowiekowi i tak niską pensję
- Jest nieźle. Musieliśmy zaoszczędzić trochę funduszy tu i tam, ale powinno działać. Właśnie przygotowujemy maszynę do testów.
- Bardzo dobrze. Czy jest możliwość porozmawiania z dwójką śmiałków przed testami? - Dyrektor lubił utrzymywać z pracownikami dobre stosunki, a także odpowiednio "motywować"
- Dwójkę? Przecież leci tylko jeden. - odpowiedział zdziwiony technik
- Jak to jeden? Wyraźnie napisałem DWÓCH pilotów! - Dyrektor czuł jak zaczyna się gotować - Jak to jest możliwe? Proszę się natychmiast się wytłumaczyć - krzyknął
- Szefie, kazał szef oszczędzać, to obliczyliśmy, że najwięcej nas kosztują ludzie. Jedzenie, tlen, woda - to ogromne oszczędności. Temu jednemu to się najwyżej książki spakuje albo lalkę -
- Ehh. Czemu zawsze tak jest? Zawsze! Mamy jakiś projekt, badania przeprowadzone, a tu kończą się fundusze - prawie płaczący dyrektor opadł na krzesło - Mieliśmy zbudować satelitę, to wysłaliśmy przerobioną pralkę z anteną od rubina. Nasi piloci nawigują na mapie drogowej i klamce od wartburga, a nasz MOBAZ leci z jednym pilotem! Jak on tam przetrwa? Te długie miesiące! -
- Niech go pan chociaż zobaczy. MOBAZA znaczy, pilota lepiej nie, gdy się dowiedział o misji pochlał się i jeszcze nie wytrzeźwiał - technik nieśmiało przerwał monolog szefa
- I tak nie mam już chyba więcej do stracenia - rzekł dyrektor nieobecnym głosem

==============================================================================================

Proszę państwa, Space Construction (raczej) z dumą przedstawia Baserunnera Mk. I. Konstrukcja składa się z 276 części i ma wymiary 5,9x10,6x13,8 metra. Koszt całkowity wynosi 185 462, 70 fundusza.



Na ziemi z napędem kołowym maszyna jest w stanie osiągnąć 17,2 m/s, a z napędem mieszany 70 m/s! Na zdjęciu poniżej widoczny system rafinacji paliwa



Na wodzie natomiast Baserunner rozpędza się do 30 m/s.



Do zwiadu powietrznego SC wyposażyło swojego MABAZA w najnowszego drona Latadło III. Zasięg samolotu wynosi ok. 450 km lecz niestety nie jest wielorazowego użycia (w zamian za to jest w stanie osiągnąć nawet z prędkością 514 m/s)



6
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Pon, 16 Paź 2017, 20:52:32 »
Ale żem się nie wstrzelił  :).  Karoseria wygląda świetnie! Czekam na więcej!

7
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Pon, 16 Paź 2017, 19:57:37 »
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Wygląda cudnie!

8
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« dnia: Czw, 12 Paź 2017, 14:17:59 »
Ło panie! Żeś przyszalał  :) Czekam na kolejne części.

9
Samoloty / Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« dnia: Sob, 07 Paź 2017, 10:37:44 »
Wielkie dzięki za słowa uznania! Jest to dla mnie niezwykle ważne, że ktoś docenia moją pracę.

10
Samoloty / Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« dnia: Śro, 04 Paź 2017, 18:54:26 »
Wielkie dzięki za komentarze! Ostatnio byłem dosyć zajęty, jednak znalazłem czas na te 3 samolociki (wstawiam je we trójkę, bo pojedynczo nie przedstawiają "ogromnej" wartości). Po pierwsze:

  Sc-58

Średniej wielkości, czterosilnikowy transportowiec zbudowany został w układzie kaczki. Napędzany jest (zaskoczenie) silnikami typu J-X4 Whiplash.





Jest to konstrukcja raczej testowa, jednak posiada zdolność operacyjną i w każdej chwili samolot może zostać poderwany w powietrze. Samolot leciutki, z dużym zapasem ciągu może pretendować nawet do miana STOL-u.



Druga i trzecia konstrukcja to Sc-59 i Sc-60 (są razem, ponieważ Sc-60 to w prostej linii rozwinięcie Sc-59)

Najpierw powstało Sc-59



Pewien niezależny obserwator stwierdził jednak, że proste (on nazwał je "prostackie") skrzydła mają zadziorność deski do prasowania, więc konstruktorzy ponownie wrócili do deski kreślarskiej i tak narodziło się Sc-60 (Sc-59 był jednak w stanie wystartować w poprzek pasa!)





Samolot został zaprojektowany jako maszyna szkolno-obserwacyjna i wyposażona w jeden silnik gwiazdowy "Bumblebee". W kokpicie mieści się 2 pilotów, jednak ładownia z odsuwanymi drzwiami daje możliwość zamontowania dodatkowych 4 siedzeń. Maszyna może zajmować się również ratowaniem załóg lotów kosmicznych, którym nie udało dolecieć się do KSC.



4 potężne reflektory skutecznie wyłapują nawet małe kapsuły, a prędkość ok 190 m/s pozwala na stworzenie stabilnej platformy obserwacyjnej.

Jak zwykle czekam na komentarze i opinie.

11
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Pią, 29 Wrz 2017, 17:47:23 »
Jeśli się nie mylę, zacytowany fragment pochodził z opowiadania "Terminus" o pewnej zdezelowanej rakiecie i jej mrocznej przeszłości (jak wspomniano wyżej, autorstwa mistrza S. Lema). SSTO jak zwykle kapitalne.

12
Problemy z modyfikacjami / Odp: Problem mechjeb ksp 1.3
« dnia: Śro, 27 Wrz 2017, 22:01:55 »
Czy ten mod jest przystosowany do wersji 1.3.1? Jeśli nie jesteś pewien radziłbym odinstalować go i ściągnąć jeszcze raz, sprawdzając na stronie aktualną wersję. Druga opcja jest taka, że ten mod koliduje z jakimś innym twoim modem. Wtedy trzeba sprawdzić, czy sam mechjeb (bez innych modów) działa poprawnie. Jeśli tak to metodą prób i błędów dojdziesz do tego który mod nie jest kompatybilny z Mechjebem. Możliwe, że przyczyny są głębsze, jednak te dwa rozwiązania przychodzą mi na chwilę obecną. Jestem też przekonany, że gdzieś na forum ktoś wyjaśnił to w jaśniejszy sposób (może nawet powstał osobny wątek w kategorii problemy z modami).

13
Samoloty / Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« dnia: Śro, 27 Wrz 2017, 20:31:00 »
Po bardzo udanej konstrukcji Sc-52 konstruktorzy z zakładów Space Construction postanowili opracować rozwojową wersję tej maszyny i światło dzienne ujrzał projekt Sc-57. Sc-57 to sześciosilnikowy transportowiec, zdolny do operowania z krótkich pasów startowych i przewożenia ponad gabarytowych ładunków, nie mieszczących się w kadłubach kategorii Mk.3





Prędkość startowa samolotu wynosi ok 70m/s więc maszyna zdolna jest do operowania z krótkich pasów (testy przeprowadzone na lądowisku na wyspie, jednoznacznie wskazują, że samolot zdolny jest operować nawet z gruntowych dróg startowych).



Jednak po co nam taki nieaerodynamiczny samolot? Po to by prócz transportowania gabarytowych ładunków, móc dokonywać precyzyjnych zrzutów z powietrza. Oto sekwencja jednego z nich:





(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)
Dochodzi do zrzutu. Zsynchronizowane silniczki na paliwo stałe odpychają ładunek 36 ton na bezpieczną odległość, gdzie mogą otworzyć się spadochrony, i stabilizatory



DANE TECHNICZNE:
Napęd: 6x J-X4 Whiplash
Masa startowa (bez ładunku): 75 ton
Max masa ładunku (największa testowana): 36 ton
Długość: 22,3 m
Rozpiętość: 28,8 m
Wysokość: 17,5 m
Zasięg: (najdalej doleciałem 450 km jednak to była jedynie 1/3 paliwa)
Załoga: 4
Koszt całkowity: 95,701
Prędkość minimalna: 70 m/s
Prędkość maksymalna (największa osiągnięta): 280 m/s
Ilość podzespołów 118 (wraz ze wszystkimi lampami etc)

Ponownie czekam na krytykę i komentarze. Samolot jest praktycznie całkowicie stockowy (KAS-u użyłem tylko do świateł pozycyjnych i taśm (dałoby się to zrobić bez tego, jednak ja sobie ubzdurałem, że samolot będzie można ponownie załadować z naziemnego transportera, więc ruchome taśm były przydatne)). Maszyna dobrze sobie radzi przy niskich i średnich prędkościach, powyżej 300 m/s skrzydła radzą sobie znacznie gorzej i producent nie zaleca latania powyżej tej prędkości. Sam samolot powstał na bazie Spacediggera 3 (czyli SKNDNO - S.ssto K.tóre N.ie D.olatuje N.a O.rbity).

14
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Kadaf Industries
« dnia: Wto, 26 Wrz 2017, 22:04:47 »
Widziałem to cudo niejako "przedpremierowo" jednak teraz jestem w stanie określić ogrom całej konstrukcji. SSTO od pewnego czasu się nie tykam, tym więc większy jest mój podziw do tej konstrukcji. Udźwig nie jest oszałamiający, jednak wyniesienie czegokolwiek tym sposobem jest sukcesem samym w sobie. Czekam na więcej!

15
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 22 Wrz 2017, 22:25:17 »
Kurcze, ile to było czasu? 24h? A tu takie cudo.

Strony: [1] 2