Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rosomak

Strony: [1]
1
Gotowe poradniki / Odp: EFEKT OBERTHA - Latajmy ekonomicznie.
« dnia: Sob, 23 Sty 2016, 13:02:44 »
Fajnie , że udało się przywrócić obrazki.
Mnie już to nie pomoże , bo męczyłem się bez nich , ale nowi gracze będą mieli pożytek .
Łapka w górę .

2
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Pierwsze \"koty za płoty\"
« dnia: Sob, 16 Sty 2016, 11:20:11 »
Witam .
Opiszę założenie pierwszej bazy na Minmusie i problemy które musiałem pokonać zanim cel został osiągnięty.

Dlaczego Minmus?
Gram w wersji kariery i nie wynalazłem jeszcze wszystkich "gratów" , poza tym mimo że jest dalej niż Mun łatwiej na nim wylądować.
Mody których używam to (nie licząc poprawiających grafikę):
KAS, KIS , KEngineer.

Założeniem projektu było wynieść na orbitę całą bazę czyli:
- Moduł mieszkalny.
- Moduł mieszkalno-naukowy
- Pojazd kołowy do misji krótkiego zasięgu (zaopatrzony w większość sprzętu pomiarowego).
- Satelitę z M700 Survey Scanner .
- Urządzenie (winda) do sprowadzenia całego tego złomu z orbity na powierzchnię.

Pierwszy prototyp wyglądał następująco


Niestety łączenie modułów za pomocą portów dokujących było mało sztywne i podczas startu rakiety cały zestaw wchodził w ruch wahadłowy powodując katastrofę.
Problem jeszcze się pogłębił  po bezskutecznych próbach zamocowania pojazdu gdzieś z boku lub na górze rakiety.
Problem rozwiązałem miniaturyzując łazik i umieszczając go w Service Bay 2,5.

Oto łazik w kontenerze na poligonie doświadczalnym.


Nie używam Asparagusa i staram się minimalizować wagę i koszty . Powstał więc prototyp z rozdzielaczami


Chodziło  tylko o odłączanie modułów od siebie , więc nie potrzeba było dużych sił .
Niestety projekt ten też okazał się porażką , z powodu małej sztywności konstrukcji.
Zmieniłem założenia .Postanowiłem wysłać osobno sondę , a drugą rakieta cała resztę dając większe rozdzielacze ( dopasowane do średnicy modułów).

I tak oto powstał finalny projekt który pomyślnie przeszedł testy .


Tu widzimy pojazd wpasowany w Service Bay 2,5


Problemem jaki musiałem rozwiązać by pojazd trzymał się w środku był sposób mocowania .
Nie można było po prostu wstawić go do środka bo silnik gry nie przewiduje takiej opcji.
Rozwiązałem to dając mały rozdzielacz na górze łazika i ustawiając siłę rozdzielania na małą wartość.

Tu mała podpowiedź dla początkujących .
Rozdzielacz możemy ustawić na dwa sposoby . Jest na nim namalowany trójkącik który informuje w którą stronę skierowana jest siła rozdzielająca i jednocześnie informuje przy którym elemencie rozdzielacz zostanie po oddzieleniu . Po kliknięciu na niego możemy ustawić też siłę z jaką ma rozdzielić elementy .Domyślnie ustawiona jest na 100% , lecz czasami potrzeba mniejszej aby nie zniszczyć drugiego elementu.



Projekt zakładał wyniesienie bazy na orbitę dotankowanie  i lot na Minmusa.
Niestety pojawił się niespodziewany problem.
Nie mogłem zadokować do Orbitalnej cysterny. Niby oba statki przyciągały się , lecz nie było połączenia.
Przyczyną okazało się źle zaprojektowane miejsce umieszczenia silniczka RCS.
Ktoś umieścił go w osi  portu dokującego prawdopodobnie zakładając  , że skoro kamerę można tak zamontować to dyszę RCS również .
Nie sprawdzono tego i okazało się , że dysza wystaje bardziej niż kamera i mimo że oba elementy wchodzą w fazę przyciągania to do połączenia nie dochodzi.

Dobrze , że na pokładzie był zdolny inżynier . Uzbrojony w małą ręczną wiertarkę odkręcił dyszę .


Lecz ze zdenerwowania upuścił ją i stała się następnym śmieciem na orbicie.

Następnie bez przeszkód osiągnięto orbitę MInmusa przy okazji wykonując misję na powiększenie stacji orbitalnej , czego dokonano dokując na chwilę do niej.

Ponieważ w zbiornikach zostało jeszcze sporo paliwa mimo że dopełniono zbiorniki na Stacji Orbitalnej Minmus .
Zdecydowano że lądowanie odbędzie się z wykorzystaniem silnika drugiego stopnia.
Wszystko poszło zgodnie z przewidywaniem i całą rakieta delikatnie osiadła w ustalonym miejscu.
Miejsce zostało wybrane gdy poprzednia rakieta umieściła Skaner Rudy na orbicie . Przy okazji okazało się że 12 km od planowanej bazy są trzy punkty w których należy dokonać pomiarów sejsmicznych.



[Post scalony: Sob, 16 Sty 2016, 11:21:33]
To nie wszystkie "przygody " jakie pojawiły się w tej misji.
cdn...

3
Modyfikacje / Odp: KSPRC - Czyli Kerbale w HD
« dnia: Pią, 15 Sty 2016, 20:06:34 »
Ja również miałem crash za crashem i bez inwestycji rozwiązałem ten sytuację instalując dla Kerbali 64 bitowego Linuxa Mint.
Od tego momentu cieszę się z gry i zapomniałem co to crash.
Naprawdę polecam.

4
Poproś o pomoc / Odp: Montowanie elementów na orbicie.
« dnia: Czw, 31 Gru 2015, 08:21:13 »
W laboratorium najlepiej jak pracują dwaj naukowcy. I trzeba również dostarczyć danych .Laboratorium przyjmuje dane poprzez kliknięcie na taką żółtą buteleczkę która pojawia się w okienku zapamiętywania lub przesyłu danych . Jak masz laboratorium to dane naukowe przesyłasz z przyrządów do niego bez pośrednictwa Kerbali( pod warunkiem że znajdują się na tej samej platformie) . Ale ma ono pamięć 500 jednostek , więc czasami warto je "zmagazynować" w module sterującym a gdy laboratorium upora się z częścią danych dosłać kolejne.
Nie wiem od czego zależy szybkość przetwarzania .Moje jedno na orbicie Duny przetwarza 5,4 puntów naukowych na dobę , a drugie na orbicie Muna tylko 1,1 .
Laboratorium jest bardzo prądożerne co trzeba wziąć pod uwagę dokując je do istniejącej stacji.

Cytuj
Z tego co wiem to np. wracając rakietą z Muna można zadokować do stacji z laboratorium i przesłać dane na Kerbin, ale można też podlecieć tam Kerbalem i przesłać
Nie jest to możliwe . Przesyłanie drogą radiową działa tak samo ,w każdym przypadku tracisz część punków nauki.

5
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Czw, 31 Gru 2015, 08:09:19 »
No to ja przebiję ... kosztami. :P
Najtańsze latanie to paralotnia z napędem PPG. Staruję ze swojej łąki "za stodołą"  :D

6
Cinamon .
Jestem zielony jeżeli chodzi o Linuxa :) Ale o ile doczytałem w sieci to tak się nazwa to środowisko .To jakaś nakładka na Gnome.

Jeżeli chodzi o procesor to aby była odczuwalna różnica to trzeba by chyba i płytę wymienić a potem RAM :)
Dopóki da się grać w czołgi okręty i Kerbale  nie będę inwestował  ;D

7
Witam.
Od niedawna jestem graczem KSP i niestety grać się nie dało :( ciągłe CTD nawet przy minimalnych ustawieniach .
Zacząłem myśleć nad przejściem na 64bit windę .Ale kupować OEM pod stare graty w kompie to z lekka nie zgodne z licencją , a ulepszenie komputera w moim przypadku to wymiana prawie całych bebechów i koszt ok 2000zł.
Ale od początku .
Moja konfiguracja :
Procesor E8400 leciutko podkręcony .
Grafika GTX 660
4 GB ram
i jedyna inwestycja to dysk SDD  MX200 250GB Crucial.

Gra bardzo mi się podoba pomyślałem więc dlaczego nie spróbować by pod 64bit Linuxem?
Po krótkiej lekturze wybór padł na Linux MInt 17.3.
Zainstalowałem go jako drugi system w komputerze .
I..... rewelacja :D
Na początku miałem kila problemów z obsługą , ale Mint to prawie windows .Po zainstalowaniu systemu jest praktycznie gotowy do użytku ,jedyne co musiałem zrobić to zainstalować sterowniki Nvidii bo domyślnie są zainstalowane jakieś OSource.
Z drżącym sercem uruchomiłem KSP ( na początku czystego) i ....pojawił się na mojej buzi banan! Wszystko chodzi jak złoto.Przez tydzień żadnych CTD. Zainstalowałem KAS , KIS  i spróbowałem pobawić się ustawieniami grafiki.
Na standardowych ustawieniach średnio 35 fps . I nadal żadnych niespodzianek .
Na prawie maksymalnych min to 8-10fps , ale nadal się gra przyjemnie.
Podsumowanie.
Jeżeli ktoś się boryka z brakiem stabilności gry a nie chce wydawać kasy na nowy komputer z czystym sumieniem polecam Linux Mint 17,3  64bit i po problemach.
Nie wiem na ile dysk SDD usprawnił działanie mojego nie najnowszego już kompa , Ale za kilkadziesiąt zł mogę dokupić jeszcze 4 gb ramu i cieszyć się przyjemną grą w KSP .
PS.
Właśnie doczytałem że WAR Thunder  GF tez ma wersję linuksową .
Ściągam i przetestuję .

Mam tylko jeden problem , malutki.
Za każdym razem po uruchomieniu gry muszę zmieniać ustawienia ,zawsze są resetowane do domyślnych.

8
Poproś o pomoc / Odp: Ekonomia spalania
« dnia: Czw, 24 Gru 2015, 07:52:25 »
Dziękuję za szybką odpowiedz.
Mam jeszcze jedno pytanie .
Czy można gdzieś podejrzeć jaki wpływ na sprawność naszego statku podczas startu mają te wszystkie osłony aerodynamiczne?

9
Poproś o pomoc / Ekonomia spalania
« dnia: Śro, 23 Gru 2015, 18:19:55 »
Witam.
Jestem początkującym graczem . Zastanawiam się czy w KSP jest liniowe spalanie paliwa w silnikach czy np zakres środkowy w przepustnicy jest najbardziej ekonomiczny ?
Czy na orbicie najlepsze efekty daje przepustnica na cały palnik czy raczej nie ?

Strony: [1]