Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sasquatch

Strony: [1] 2 3
1
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Sob, 04 Lip 2015, 15:02:03 »
W oczekiwaniu na przelot New Horizons w pobliżu Plutona (14.07) amerykańskie National Space Society wypuściło coś takiego  :)


2
Dyskusje ogólne / Odp: Prawdziwe misje kosmiczne
« dnia: Pią, 10 Paź 2014, 20:43:28 »
4 grudnia startuje testowa misja Oriona (EFT-1). Tak mniej więcej będzie wyglądać:


NASA po raz kolejny dała nam możliwość zapisania się w historii. Do końca października, za pomocą poniższego linka można dodawać swoje dane, które następnie zostaną umieszczone w statku Orion podczas dziewiczego lotu. Jako potwierdzenie dostaniemy bilet który możemy sobie wydrukować ;D

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

3
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Pon, 01 Wrz 2014, 23:33:54 »
A może po prostu nowe ester eggi na planetach?

4
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Wto, 22 Lip 2014, 21:48:38 »
Ja liczę na kilka dodatków:

1. Podtrzymywanie życia
2. Nowe części badawcze
3. Poprawa ekonomii
4. Nowy typ ciał niebieskich - komety
5. Podstawy surowców?

5
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Wto, 22 Lip 2014, 20:41:44 »
Widzieliście pierwszy lot Scotta Manleya w 0.24? Na startowych częściach wylądował na Minmusie i zarobił około 2550 nauki i 500k funduszy. Mogę się założyć że za jednym zamachem można zrobić jeszcze przelot w pobliżu Muna i wycisnąć jeszcze więcej.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

W drugim locie zgarnął prawie 10k nauki i odblokował całe drzewko. Pod tym względem Squad poległ na całej linii. Trzeba było poświęcić jeszcze tydzień i zbalansować karierę bo do czasu aktualizacji BTSM nie będzie się dało grać.

6
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 00:24:46 »
Po raz kolejny drzewko jest bez sensu. Na początku powinny być testy przy wykorzystaniu komputera a nie od razu lot załogowy. Trzeba będzie grać z modem BTSM.

Jeśli chodzi o optymalizację to wydaje mi się że jest lepiej. Nie wiem na ile to zasługa optymalizacji gry a na ile przejście na wersję 64-bitową.

7
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 17 Lip 2014, 23:33:39 »
No to jak nic nocka zarwana :D

8
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Śro, 16 Lip 2014, 22:06:09 »
Szkoda że gra dzisiaj nie wyjdzie ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Najważniejsze żeby wszystko dopracowali. Sama likwidacja błędu w zależności od stopnia skomplikowania wraz procedurą testowania wszystkich aspektów gry może zająć nawet kilka dni. Dobrze by było gdyby wyrobili się do niedzieli ponieważ jest to 45 rocznica lądowania Apollo 11 na Księżycu i lepszej daty wydania 0.24 chyba nie można sobie życzyć.

9
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Nie, 13 Lip 2014, 22:23:51 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zastanawiam się tylko jak będzie wyglądać sprawa ze zbiornikami startowymi. Teoretycznie można im założyć spadochron, ale chyba po oddaleniu o te magiczne 2,3 km i tak znikną i walną w ziemię jak zwykłe śmieci, a my stracimy pieniądze.

Można to rozwiązać w ten sposób że po oddzieleniu silników pomocniczych w dolnych partiach atmosfery mamy X % szans na udane odzyskanie części. Nie trzeba przy tym kombinować. Wystarczy zwykły random i tyle.

10
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Śro, 02 Lip 2014, 20:09:02 »
Szykuje się epicki Update. Niestety roboty jeszcze dużo więc wyjdzie pewnie pod koniec lipca. Wolałbym żeby 0.24 była wcześniej ale tak jak napisał JackRyanPL lepiej żeby dopieścili grę niż gdyby wywalała się co 5 minut.

Co do meczu to ja ich rozumiem. 6 raz z rzędu odpadają zaraz po wyjściu z grupy i to w momencie gdy wydawało się że Holandia wyleci z hukiem.

11
Niedawno NASA zaskoczyła świat naukowy swoim nowym projektem – przechwycenia i eksploatacji niewielkiej planetoidy. Teraz zdradza nieco więcej szczegółów dotyczących tej misji.

Zdążyliśmy już przywyknąć do bezzałogowych misji ku bliższym i dalszym zakątkom Układu Słonecznego, a ostatnio być może nawet poza jego granice, eksperymentów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) i tylko wyczekujemy chwili, gdy pierwszy człowiek postawi stopę na Marsie. Tymczasem zainteresowania amerykańskiej agencji kierują się także ku mniejszym obiektom – mianowicie ku asteroidom, które mają być "przystanią" na drodze ku Czerwonej Planecie. Te małe, najczęściej niekształtne ciała kosmiczne, których rozmiary rzadko przekraczają kilkaset km, łatwo mogą ulec wytrąceniu ze swych orbit. W efekcie niektóre z nich mogą się niebezpiecznie zbliżać do planet, w tym także do Ziemi.

Innowacyjność pomysłu NASA nie polega na tym, że chce badać te niewielkie obiekty – dotychczas już odbyło się kilka misji bezzałogowych, w trakcie których sondy zbliżały się do planetoid. Tym razem jednak chodzi o coś bardziej ambitnego – „przechwycenie” takiego obiektu i „przekierowania” go na orbitę księżycową, a później zorganizowania w jego kierunku misji załogowej.

Choć pomysł ten wydaje się co najmniej szalony, inżynierowie poważnie podchodzą do jego realizacji. William Gerstenmaier z NASA (Departament Misji Załogowych i Operacji) zdradził więcej szczegółów związanych z misją, skupiając się na wyzwaniach jakie przed nimi stoją oraz na możliwościach jakie daje realizacja tego ambitnego planu.

Misja ta ma mieć charakter trójfazowy. Pierwsza faza to wybór potencjalnego obiektu, który stanie się celem wyprawy. Druga faza to bezzałogowa misja polegająca na przechwyceniu asteroidy i sprowadzeniu jej w obszar między Ziemią, a Księżycem. Trzecia i ostatnia to załogowy lot do obiektu i powrót z próbkami na Ziemię.

Zaczynając od punktu wyjściowego – zespół Gerstenmaiera zamierza opracować szereg kryteriów wyboru odpowiedniej planetoidy. Docelowo będzie nim obiekt znajdujący się w sferze w pobliżu Ziemi (z ang. Near Earth Asteroids), by możliwy był do niego dolot przy obecnych możliwościach technicznych. Ta planetoida musi charakteryzować się odpowiednim rozmiarem, kształtem, masą i wieloma innymi cechami, takimi jak parametry orbity. Co ciekawe, jak wspomina Gerstenmaier, poszukując idealnego kandydata naukowcy mogą natrafić na górne stopnie Saturna IV, pochodzące jeszcze z czasów misji Apollo, które krążą po orbitach okołosłonecznych. Mają one jednakże dużo niższą gęstość w porównaniu do asteroid, co pozwoli na ich identyfikację i rozróżnienie.

W drugim etapie kluczową rolę odgrywać będzie napęd SEP (Solar Electric Propulsion), charakteryzujący się wysoką mocą (około 40 kW). Jak podkreślają autorzy misji, konieczne jest, aby taki napęd przeszedł przez szereg testów i udowodnił swoje zaawansowanie technologiczne. W trakcie misji będzie musiał bowiem pracować przez ok. rok, zużywając przy tym sporą ilość ksenonu. Co więcej, w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniami, potrzebna będzie ochrona magnetyczna. Niemałym wyzwaniem będzie też projekt i budowa urządzenia do przechwycenia planetoidy. Powinno być ono odporne na drgania obiektu w jego wnętrzu. Przewiduje się zastosowanie tutaj systemu hydrazynowego orientacji aby zapanować nad poruszającym się obiektem.

Ostatnią fazę projektu ma stanowić dwudziestodniowy lot załogowy do asteroidy. Do realizacji tego przedsięwzięcia posłuży rakieta SLS oraz kapsuła MPCV Orion. Wstępnie zakłada się, co też ma odzwierciedlenie w projekcie budżetu NASA na 2014 r., że ta misja Oriona odbędzie się około 2021 roku. Robocza nazwa tej wyprawy to EM-2 (ang. Exploration Mission – 2). Poniższe nagranie prezentuje drugą i trzecią fazę tej wyprawy. }

Astronauci odbędą kilkugodzinne spacery kosmiczne w celu pobrania próbek. Przemieszczanie się wokół przechwyconej asteroidy wymaga dopracowania wielu szczegółów zarówno w kwestii budowy kapsuły jak i przystosowania skafandrów astronautów. Nowy typ skafandrów będzie testowany na ISS, zaś kapsuła Orion zostanie wyposażona w dodatkowe ramię ułatwiające spacer.

W tym miejscu można zapytać, jaki jest sens tej skomplikowanej i kosztownej misji. Gerstenmaier wskazuje na to, że jednoczy ona całe zespoły naukowców i inżynierów, którzy dotąd działali oddzielnie. To także ważny krok pośredni w kierunku realizacji ważnego zadania – dotarcia do Marsa. Opracowywana obecnie automatyczna sonda, w przyszłości może być szeroko wykorzystywana przez NASA.

W prace nad misją zaangażowana jest także Europejska Agencja Kosmiczna. Moduł serwisowy do MPCV Orion będzie częściowo bazować na systemach wykorzystywanych przez europejskie bezzałogowe pojazdy transportowe (ATV). Czy dzięki temu znajdzie się miejsce dla jednego europejskiego astronauty podczas misji ku tej planetoidzie? Tego dowiemy się za parę lat, w miarę postępów budowy architektury SLS oraz pojawiania się kolejnych szczegółów tej misji eksploracyjnej.

Źródło: kosmonauta.net

Jednak już pojawiają się pierwsze głosy sprzeciwu >:(

W czerwcu naukowa komisja zabroniła NASA prac nad projektem przechwycenia asteroidy. W uzasadnieniu stwierdzono, że prezydencka wizja, choć interesująca, jest nazbyt lakoniczna, żeby zasługiwała na fundusze. Zamiast tego Kongres wolałby, żeby NASA kontynuowała projekt Orion (pojazdu załogowego, który ma zastąpić wahadłowce) i prace nad misjami załogowymi na Księżyc i Marsa.

Źródło: gazeta.pl

12
Dyskusje ogólne / Odp: Prawdziwe misje kosmiczne
« dnia: Pon, 18 Lis 2013, 23:23:19 »
MAVEN (ang. Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN)

MAVEN ma wielkość szkolnego autobusu; waży ponad 900 kilogramów. Sześcienna sonda ma rozkładane baterie słoneczne oraz stożkowatą antenę. Nieco ekscentryczny wygląd nie zmienia faktu, że misja jest całkiem poważna. MAVEN ma zbadać górne warstwy marsjańskiej atmosfery.

Astronomowie zastanawiają się bowiem dlaczego czerwona planeta straciła sporą część otaczającej ją powłoki gazowej. Sonda ma to sprawdzić. Naukowcy chcą też dzięki nowym danym dowiedzieć się, czy na Marsie mogły kiedyś żyć mikroby. Rozpoczęta dziś podróż potrwa dziesięć miesięcy. Po dotarciu na orbitę MAVEN będzie prowadzić badania przez rok.


Sonda wystartowała o godzinie 19.28 czasu polskiego:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

13
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Pią, 18 Paź 2013, 22:38:53 »
Wersja 0.22 to duży krok naprzód. Oczywiście od KSP oczekujemy dużo więcej, ale żeby wszystko dopracowali musimy poczekać minimum rok.  Nie mogę zbytnio grać bo dysk mi się posypał 2 dni przed premierą >:( ale grałem chwilę na laptopie i chociaż szału nie ma, to jak na pierwszy moduł kariery jest dobrze. Jak do niego dojdą surowce i kasa to będzie idealnie. Wtedy żeby coś odblokować będziemy musieli namęczyć się przy budowie rakiety dysponując ograniczonymi środkami, a potem np. polecieć na Dunę i przywieźć próbki z określonej strefy.

14
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Jak dowiedziałeś się o KSP?
« dnia: Sob, 10 Sie 2013, 14:55:18 »
Ja o KSP dowiedziałem się oczywiście z legendarnego filmiku Wonzia. Kilka miesięcy zastanawiałem się nad kupnem, oglądałem różne streamy ale kupiłem dopiero wersję 0.18 jak zobaczyłem dokowanie Moskita. Tylko trochę pechowo bo zapłaciłem 23 dolary a 2 tygodnie później była grudniowa promocja ???

15
Aktualności / Re: KSP .22
« dnia: Czw, 08 Sie 2013, 15:13:04 »
Następny update ukaże się gdzieś w listopadzie lub grudniu, więc możliwe że dostaniemy prowizoryczne drzewko technologiczne a design drzewka i budynku rozwoju poprawią później. Natomiast jeśli chodzi o pełnoprawną karierę, myślę że pojawi się ona w okolicach update 0.35.

Strony: [1] 2 3