Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Xob

Strony: [1]
1
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Ewakuacja Ziemi
« dnia: Czw, 18 Lip 2013, 23:08:17 »
ad1. Mars nie jest aż tak złym wyborem jakby się mogło wydawać. Już przy projektowaniu ewentualnych stałych baz księzycowych w latach 60 - 70 ubiegłego wieku zakładano, że promieniowanie można zniwelować lub ograniczyć do akceptowalnego poziomu umieszczając bazę pod powierzchnią gruntu. Energia jako taka nie jest aż tak wielkim problemem - pozostaje kwestia tlenu i wody/jedzenia.

ad2. Tutaj masz rację. Promieniowanie byłoby problemem.

ad3. Możliwości techniczne są, ekonomicznych nie ma. W trakcie ewakuacji i po wprowadzeniu stanu wyjątkowego kwestie ekonomiczne nie mają znaczenia. Jakiekolwiek projekty byłyby realizowane bez ograniczeń finansowych, bo pojęcie finansów i zakupu przestałoby istnieć. Zasoby byłyby brane wg potrzeb, w razie oporu używano by siły.

ad4. Pod ostrzałem ? Chodzi o bombardowanie 'z kosmosu' ? Jeśli bylibyśmy na tym etapie byłoby już zbyt późno na ewakuację. Jeśli miałaby być przygotowywana musiałoby to być ze sporym wyprzedzeniem czasowym - więc 'bombardowanie' i jakiekolwiek inne czynniki z kosmosu nie wchodzą w grę.

ad5. Jeśli zagrożenie i ewakuacja byłaby znana wszystkim - jakoś starano by się podzielić kto leci a kto nie. Zapewne ewakuowano by tylu ilu by się dało.
Jeśli ewakuacja i zagrożenie byłyby prowadzone 'po cichu' powracamy do problemu ekonomicznego. Bo nie da się jednocześnie siła anektować dowolnych zasobów i ukrywać to przed opinią publiczną.


2
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: B9 Aerospace Pack
« dnia: Śro, 17 Lip 2013, 16:17:24 »
Modzik jak modzik - części bardzo dopracowane ale skupiające się głównie na samolotach i promach.

3
Poproś o pomoc / Odp: Minimalne stabilne orbity planet.
« dnia: Pon, 15 Lip 2013, 14:23:54 »
Zasada jest prosta:
jeśli jest atmosfera - to minimalna orbita jest nad nią
jeśli nie ma atmosfery - minimalna orbita jest na wysokości która określa najwyższe wzniesienie terenu w płaszczyźnie orbity. Jeśli ktos znajdzie nad Munem taką płaszczyznę, że wzdłuż niej nie ma wzniesien wyższych niz 1 km to i tak nisko może sobie latać.

I ostatnie: im niższa orbita tym wyższa prędkość równoważąca grawitację - w skrócie. Niżej trzeba mieć większą prędkość względem powierzchni.

4
Aktualności / Re: KSP .21
« dnia: Pon, 15 Lip 2013, 08:46:42 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
0.17 "Więcej planet!"
 0.18 "Dawać surowce!"
 0.19 "Więcej części!"
 0.20 "Więcej wszystkiego!"
No cóż, nie chce hejtować, bo w zasadzie nie ma po co. Krytykowanie (i wrzeszczenie, jak małe dziecko o więcej zabawek) jest bardzo dobre dla developerów gier - wiedzą, na czym mają się skupić w przyszłości, co poprawić, co dodać. Poprawki i dodawanie elementów do gry zajmują jednak sporo czasu.
Pierwsze update'y do kerbali wychodziły jeden za drugim, ponieważ jedyne, co było do roboty to zrobienie nowych części i wrzucenie je do Unity. Jednakże Unity nie jest silnikiem idealnym do symulacji lotów kosmicznych, co zmusza gości ze Squada do spędzenia dodatkowego czasu na kombinowaniu jak wcisnąć to, co chcą do gry żeby wszystko ładnie działało.
PS. Cześć! :D

Unity jest ok do symulacji czy co kto chce. Unity ma problemy z takim obłożeniem fizyki :)

No i gdzie Ci wieszcze co to mówili, że 0.21 wyjdzie 14tego ??

5
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« dnia: Pon, 01 Lip 2013, 08:55:56 »
Zastanawia mnie skąd ta potrzeba tłumaczenia się niektórych. Ciężko nie zauważyć, że nawet osoby używające MJ uważają, że prawdziwy twardziej i facet z jajami ze stali musi sterować ręcznie a wysokość, szybkość i inne dane powinien wyczuwać przez skóre ;)

Shinzo napisał, że w latach '60 w czasie epoki 'podboju kosmosu' korzystano z suwaka itd ;) Fajnie się to czyta. Jestem matematykiem-informatykiem ( jak głupio by to nie brzmiało ) i uwierz, że historia mówi co innego. Oczywiście suwak to genialna zabawka i zakładam że 99% ludzi nie wiedziałoby jak go użyć. Jednak Nie demonizujmy niektórych rzeczy.

Uparcie będę powtarzał, że MJ jest dobry ze względu właśnie na ilość danych których dostarcza. Przy dokowaniu: odległość od celu wzdł współrzędnych oraz prędkość, przy ustawianiu orbity wygodniej jest widzieć parametry orbity, jej apo i peri oraz inklinację na wskaźniku bez potrzeby przełączania się na widok i oceniania jej na oko ;)

Latanie na 'oko' jest dobre, ale przy lataniu balonem ;) A nie przy prowadzeniu rakiety. Tak więc Ci którzy korzystają z MJ nie ma się co wstydzić. To mod jak wiele innych.

A co do utrudnień: jeśli ktoś chce poczuć coś fajnego w KSP polecam Remote Tech i poprowadzenie sondy gdzieś dalej w kosmos z opóźnieniami w sterowaniu rzędu kilku sekund lub kilku minut :) To jest zabawa.

6
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: Czy coś takiego istnieje ?
« dnia: Pon, 17 Cze 2013, 16:08:53 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Witam, otóż mam pytanie czy do Kerbali 0.20 istnieją mody dodające jakieś, fajne, przydatne moduły do zakładki ''Science''? Jeśli takie mody istnieją to byłbym wdzięczny za link :-)

Krzychu1122 jeśli jeszcze nie korzystasz polecam doinstalowanie Remote Sat - też się przydaje. Daje duuużo do realizmu i potrafi w przyjemny sposób skomplikować z pozoru proste misje bezzałogowe :)

7
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: Problem z modami MechJeb i Kethane
« dnia: Czw, 13 Cze 2013, 17:35:45 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Chociaż jakiś plus zbugowanej 0.20tki - nie działający mechjeb dla niedzielnych pilotów :)

W 0.20.2 MJ działa bezproblemowo, musi być najnowszy build.

A po drugie to prawdziwi twardziele czerpią przyjemność z KSP wpatrując się w jego kod źródłowy wydrukowany na kartce. Więc jeśli odpalasz KSP na kompie to też jesteś niedzielny pilot ;) :P

8
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« dnia: Wto, 11 Cze 2013, 17:11:58 »
Już chyba kiedyś gdzieś pisałem ale napiszę raz jeszcze:

Podziwiam purystów którzy uważają, że KSP w wersji gołej jest piękne/cudne/sialala ;)

Podstawowy zestaw statystyk jaki mam w MJ + VOID + jeszcze coś tam to podstawa jaka powinna być w KSP.


Przykład przy dokowaniu:
Ustawiłem sobie Target Info i podaje mi:
Closest approach distance - dystans na jaki maksymalnie zbliżę się przy bieżącej trajektorii i prędkości.
Distance to target - odległość od celu
Separation from target - odległości od celu wg współrzędnych x,y,z ( plus informację o klawiszach sterujących RCS ).
Target-relative velocity - prędkość względem celu po każdej ze współrzędnych ( x,y,z ).

To są podstawowe dane jakie powinny być znane przy tym symulatorze. A chyba za to uchodzi KSP. Dokowanie 'na oko' z daleka zalatuje brakiem profesjonalizmu i zabawowym podejściem do tematu.

Do tego dodajemy LazorDockingCam i robi nam się naprawdę sensownie.
Dokowanie nadal jest sporym wyzwaniem ( zwłaszcza ciężkim i nieruchawym vesselem ) i wbrew temu co uważają niektórzy przeciwnicy MJ - nadal trzeba umieć coś więcej niż tylko klikać myszką.

Do tego mam jeszcze VOIDa który sypie kolejnymi statystykami:
Vessel information:
aktualna siła przeciążenia jaka działa na pojazd,
ilość częsci z jakich się składa
masa całkowita
masa zasobów ( paliwo itd )
procent otwarcia przepustnicy
ciąg aktualny/ciąg maksymalny
twr aktualne i maksymalne
twr na poziomie gruntu

Dzięki tym statystykom jest ciekawiej, jest też normalniej. Dopiero po zainstalowaniu tych paczek mogę wyznaczać orbity nie na oko ale wg tego co widzę na ekranie.


Poza MJ, VOID i Protrackerem mam także:
AmpYear Power Manager - dodaje kilka energożernych funkcji, dodatkowe zapasowe accu-packi, samo podtrzymywanie przy życiu załogi wymaga zasilania :)
IonCrossCrewSupport - paczka dodająca tlen dla załogi, obsługę wydychanego CO2 oraz dodatkowe zbiorniki z tlenem i recyklery do pozbywania się CO2. Ciekawe wyzwanie przy wysyłaniu Kerbalonautów w kilkumiesięczne misje :)
RemoteSat czy jakoś tak - zestaw bez którego komunikacja jest zbyt łatwa i zbyt prosta. Dzięki niemu anteny stają się potrzebne. Wysłanie bezzałogowej misji staje się prawdziwym wyzwaniem.
+ kilka paczek części, nic przegiętego.

Za to jestem przeciwny Kwantowym Tasiemkom, Magicznemu Kwantowemu Transferowaniu Paliwka i innym magicznym sztuczkom :P


9
Statki kosmiczne / Odp: Co sądzicie o moim Kerbollo CTV
« dnia: Wto, 11 Cze 2013, 16:39:12 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Sorry za zabawę w moderatora, ale temat o MJ już jest.

Prosiłbym tylko autora tematu o jakieś screeny, bo nawet jeśli wrzucasz plik statku powinien być nieco bogatszy opis i SCREEENY.

Słusznie - płacze o tym jaki to MJ jest zły już są w innym wątku ;)
A tutaj nadal nie widać screenów czyli tak jakby wątek o niczym.

EDIT:
Uuu.... chciałem ściągnąć a tu się okazuje, że trzeba mieć konto na googlu - to już jest zło, większe niż MJ czy co tam sobie kto umyśli.

10
Aktualności / Re: KSP 0.20.x
« dnia: Śro, 22 Maj 2013, 23:10:35 »
No to testujemy. A wczoraj z okazji nadchodzącego 0.20 zdeorbitowałem swoją stację :)

Yeah - 0.20 nadchodzę.

11
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: łatwa stacja kosmiczna
« dnia: Pon, 15 Kwi 2013, 16:04:17 »
I pytanie po co stacja kosmiczna jak jej głównym zadaniem jest to że można do niej dokować i np. tankować ?

Więc stety-niestety dokowanie to podstawowe co się robi na stacji.

12
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: MechJeb - za, czy przeciw?
« dnia: Pon, 15 Kwi 2013, 15:41:56 »
Przydatny z kilku powodów:
- informacje o pojeździe: TWR i kilka innych ciekawych rzeczy
- informacje o celu ( prędkości i odległości )

To podstawowe rzeczy które powinny być w KSP bez modów. Dzięki temu można bez cudowania dokować.

I nie piszcie, że MJeb to zuo ;) bo jakoś nie wyobrażam sobie aby jakakolwiek misja kosmiczna opierała się tylko na prędkości i odległości od ziemi. Poza tym w oryginalnym KSP nie ma nic. MJeb dodaje wszystkie potrzebne statystyki.

13
Stacje kosmiczne / Odp: SSC IX Europa
« dnia: Pon, 15 Kwi 2013, 14:11:22 »
Na Kerbin ;) Moja pomyłka. Kerbale wróciły sobie na Kerbin.

Edit: Już poprawiłem

14
Stacje kosmiczne / SSC IX Europa
« dnia: Pon, 15 Kwi 2013, 09:34:01 »
Witam.

Po kilkunastu dniach prób i nauki w końcu w miarę opanowałem dokowanie. Efektem tego jest budowa stacji która później pozwoli mi na dalszy podbój przestrzeni.

Orbita: 256 km

1. Główny moduł z Solar Panelami wszedł na orbitę 199 km
2. Dołączony moduł z RockoMax Hub-Max i plany na dalszą rozbudowę. Całość przeniosłem na wygodniejszą dla mnie orbitę 256 km



3. Dołączony LivingHub z 1 modułu.
4. Dołaczony kolejny LivingHub,
5. Dołączony ostatni, 3ci LivingHub wraz ze zbiornikiem RCS.
Podczas manewrowania cięższymi elementami dosyć często miałem problemy z ilością paliwa więc taki buforowy zbiornik bardzo się przydał. Jeśli w ServiceShuttlu po całej operacji dokowania miałem nadmiar MonoPropelantu przepompowywałem je do tego zbiornika na stacji.



6. Dołączony RescuePod. Jak na warunki stacji jest duży. Miejsca na 7 osób.



7. Dołączony kolejny RockoMax Hub-Max, początek rozbudowy o stację paliw.
W ciągu 2 kolejnych lotów dołączyłem do niego jeszcze 2 Hub-Maxy po bokach. Daje mi to miejsce na sporą liczbę JumboMaxów z paliwem



W chwili obecnej są 3 pełne Jumbo. Podczas dokowania 3ciego z nich ( jeden ze skrajnych ) miał miejsce incydent: uderzyłem nowym Jumbo i już zadokowany i w wyniku uderzenia doszło do wybuchu tego który już był dołaczony do stacji. Na całe szczęście nic poza zbiornikiem nie zostało zniszczone i po zakończeniu dokowania zbiornika wyczyściłem port środkowy i z kolejnym lotem dołożyłem 3ci zbiornik.

8. Podczas dokowania Jumbo znowu dały mi się we znaki problemy z paliwem do silników manewrowych. Skończyło się to planem na dobudowanie dużego zestawu zbiorników na MonoProp. Przywożone w paczkach po 3 x 750.



9. Po zajściu jakie miało miejsce przy dokowaniu Jumbo główny port do dokowania większych pojazdów ( przy kolejnych misjach ) przeniosłem dalej od głównej stacji.



W planach Reaktor z zestawem baterii który zostanie umieszczony na wysięgniku, dołączenie 3 kolejnych Jumbo.

Na wielu elementach widać silniki RCS. To efekt tego w jaki sposób wszystko trafia na orbitę.



Dosyć pokaźna rakieta nośna pozwala mi wynieść nawet te większe ładunki na orbitę, paliwo kończy się na wysokości 60 - 80 km ( zależnie od masy ładunku ). Niestety kończę na orbicie o niezbyt ładnym kształcie ( Ap: 150 - 260 km, Pe: (-520 do +10 )). Do wyrównania korzystam z paliwa w ServiceShuttlu który ma silnik 220kN "Poodle".

Cały czas do stacji dołączony jest 1 ServiceShuttle. Każdy kolejny który wyniesie ładunek wraca na Kerbin. Ten awaryjny wykorzystywałem przy przekładaniu 2 modułów na stacji. Od tego czasu został do takich prac.


Niestety prace są coraz trudniejsze bo laptop ma coraz większe problemy ;)

10. Dołaczyłem w 2 turach długi separator. Pozwoli to umieścić Reaktor, zespół Baterii i zbiornik z Xenonem w pewnym oddaleniu od stacji.



11. Dokowanie modułu Reaktora z zespołem Baterii i małym zapasem Xenonu.



I widok na kompletną stację. ServiceShuttle jeszcze połączony z modułem Reaktora. Chwile później wrócił na Kerbin.



W wolnych chwilach pomyślę nad dodaniem pozostałych 3 Jumbo. Teraz czas na umieszczenie próbników na orbitach księżyców oraz pobliskich planet.

Edit:
zdjęcia 1920x1200, żeby poprawnie obejrzeć wystarczy PrawyKlik i Pokaż Obraz. Inaczej forum psuje fotke.

Edit2:
Kolejny dzień i kolejne zmiany.

12. Po nieudanej próbie dołączenia do stacji kolejnego Jumbo i utracie jednego ze zbiorników w trakcie kolizji postanowiłem poświęcić trochę czasu na poprawienie tego co zepsułem.
 
Dołączyłem nowy zbiornik ( tj. 4ty Jumbo ). Dopiero na orbicie okazało się, że posłużyłem się gotową rakietą ze stacji SSC V a nie SSC IX co widać teraz na stacji - zbiornik ma dołączony stożek a nie powinien.
Kilkadziesiąt minut później na orbitę wysłałem 5ty już zbiornik Jumbo.
Znając swoje umiejętności ServiceShuttle wyposażyłem w dodatkowe zbiorniki na MonoPropelant. Niestety, bywa że zbiornik 750 to zbyt mało, tym razem łączna pojemność wynosi ponad 1500 ;)
Po nieudanej próbie zadokowania do środkowego węzła okazało się, że to jeszcze ponad moje umiejętności i musiałem wybrać skrajny dok.


Z daleka wszystko wydawało się takie proste. Odlecieć dalej, ustawić się w stronę stacji i cała naprzód. Pierwsze podejście do środkowego węzła pokazało, że dodatkowe zbiorniki na MonoProp zostawiają mi zbyt mało miejsca od już zadokowanego Jumbo ( a ten zadokowany wystawał trochę bardziej z powodu zamontowanego stożka ). Zmieniłem plan dokowania na skrajny węzeł.

Podejście było pod zbyt dużym kątem - dok mimo to załapał co doprowadziło do rozbujania Jumbo.





Mimo wszystko obyło się bez ofiar ;) Całość stacji waży wg Mjeba ponad 300t.

Czas najwyższy wykorzystać ją do budowy i tankowania jakiejś misji miedzyplanetarnej.

Info do regulaminu:
wersja gry: 0.19.1
mody: NovaPunch, DeepSpaceMission, RemoTech, KW Rocketry 2.0.3, MJeb


Strony: [1]