Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kris

Strony: [1] 2 3 4
1
Samoloty / Odp: Jonowy Samolot Transportowy X-125.SJ7
« dnia: Nie, 16 Lut 2014, 15:50:01 »
Schulze13 dodałem opis do pierwszego postu. A co do płynności, to przy starcie w KSC i dalszym locie waha się w przedziale od 30 do 35 FPS.

2
Samoloty / Odp: Jonowy Samolot Transportowy X-125.SJ7
« dnia: Wto, 11 Lut 2014, 20:22:10 »
Z waszych komentarzy wywnioskowałem że samolot ma za zadanie wylot na orbitę. :) A to błędne założenie, samolot ma  transportować personel, ładunki i małe pojazdy pomiędzy główną bazą a koloniami badawczymi. A to czy się uniesie się w przestworza Eve to inna kwestia. :D
 



3
Samoloty / Jonowy Samolot Transportowy X-125.SJ7
« dnia: Wto, 11 Lut 2014, 03:15:52 »
Trwają przygotowania do misji załogowej na Eve. Mając na uwadze że wykryto na tej planecie atmosferę, postanowiono że w dużej części przemieszczanie i eksploracja będzie odbywała się drogą powietrzną. Niestety brak tlenu w atmosferze wykluczał użycie silników odrzutowych, tak więc należało skonstruować samolot napędzany silnikami jonowymi. Konstrukcja drony X-50.DZ udowodniła że jest to możliwe. Potrzeby misji zakładały skonstruowanie samolotu transportowego, który mógłby przenosić personel, lekki ładunek oraz pojazdy. Konstruktorzy i inżynierowie po raz kolejny nie zawiedli, spory wkład w ten projekt miał również słynny Jebediah “Jeb” Kerman. I tak powstał pierwszy transportowo-załogowy samolot o napędzie jonowym X-125.SJ7
Na Kerbinie SJ7 sprawuje się wyśmienicie, wszystkie testy przebiegły pomyślne. Czas pokaże czy sprosta wyzwaniu jakim jest Eve.

(Pierwsza testowana wersja to model z podczepionym małym łazikiem )
----------
X-125.SJ7 - wersja z łazikiem
W stosunku do drony zwiadowczej, zmianie uległy przednie koła napędzające co umożliwiło lądowanie z większymi prędkościami.
Zamontowano też większą liczbę paneli słonecznych z myślą o misji na Laythe.
Możliwe też jest zamontowanie dodatkowego silnika.

Dane:
Waga - 3.33 KG (z dwoma kerbalami)
Ilość części - 278

----------
Start i pierwsze manewry X-125.SJ7.































----------
Lądowanie.











----------
Testowanie mechanizmu transportowego oraz lekkiego łazika.



























----------
Ponowny start.







Dokładniejszy opis niebawem :D ...


4
Statki kosmiczne / Re: Wahadłowiec X-750C "Orca"
« dnia: Śro, 29 Sty 2014, 16:57:36 »
Dzięki za uznanie.
Kadaf ja zaczynałem konstrukcję od zbiornika na środku lecz trzy silniki główne i dwa manewrujące mają za mało mocy i zbyt duże spalanie, do tego dopalacze może i mają w miarę odpowiednią ilość mocy ale za krótki czas działania więc tak i tak trzeba dorzucić dodatkowe silniki i dopalacze. Widać to na filmikach Moskita i Thrashinga gdzie włączają i wyłączają silnik albo sterują mocą czyli opcją z nowej wersji. Więc poszedłem na łatwiznę i zrobiłem tak by wektor ciągu był w jednej linii z środkiem masy. :P
Możliwe też że za szybko odpuściłem, i kiedyś wrócę do pierwotnej koncepcji. :D
A co do wahadłowca to starałem się by trochę przypominał ten z reala.

5
Statki kosmiczne / Wahadłowiec X-750C "Orca"
« dnia: Wto, 28 Sty 2014, 02:54:18 »
Ojj dawno mnie tu nie było i sporo tematów mam do oblukania. :) ----- (to tak na marginesie. :D)
Wracając do tematu przedstawiam wam testy mojego pierwszego wahadłowca.

Start oraz lot na orbitę przebiegł wzorowo, przy testach i operacjach na orbicie też nie zgłaszano poważniejszych problemów, lecz już deorbitacja nie poszła w 100% po myśli załogi. Wkradły się małe błędy w obliczeniach komputera i niestety trochę przestrzelono punkt lądowania. Ale załoga zachowała zimną krew i przejęła manualną kontrolę nad sterami, udało się wyhamować specjalnymi spadochronami oraz zawrócić i dolecieć do lotniska. Bardzo dużą zasługę w tym mają konstruktorzy wahadłowca, specyfikacja promu pozwala mu na szybowanie przy niskich prędkościach rzędu 35 - 40 m/s. Ale to pociągnęło za sobą spory problem a jest nim bardzo duża czułość sterowania (nawet wprawni piloci przy testach w symulatorze powodowali bardzo często tzw. przeciągnięcie przy niskich prędkościach), dlatego do pilotażu wahadłowca uprawnienia ma tylko garstka asów. 

X-750C "Orca"

----------
Start i wejście na orbitę

























----------
Testy na orbicie



























----------
Deorbitacja, nocne manewry i lądowanie



















































----------
Prezentacja


















6
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: PJ - (Projekty Jeb'a)
« dnia: Czw, 14 Lis 2013, 02:55:17 »
No i Jebediah dopiął swego, po modyfikacji lądownik _Ion Land 5 wylądował na powierzchni planety Dres, wystartował, osiągnął orbitę i został zadokowany do statku.

----------
Dres Ion Attack :-)



----------
A tu pokaz slajdów z wyprawy.



----------
Po ogromnym sukcesie lądownika jonowego, Jeb wymyśla już kolejny projekt. :)

7
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: PJ - (Projekty Jeb'a)
« dnia: Wto, 12 Lis 2013, 02:18:02 »
Schulze13 proszę oto dane.

Bez Dodatkowych zbiorników:
- Maksymalne przyspieszenie 1.165 m/s
- TWR                                      0.12

Dodatkowe zbiorniki:
- Maksymalne przyspieszenie 1.105 m/s
- TWR                                      0.11


Grzegorz2121 nie użyłem tych największych paneli bo są za ciężkie.

8
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: PJ - (Projekty Jeb'a)
« dnia: Czw, 07 Lis 2013, 03:11:03 »
Niestety img (serwer) coś nawala i nie widać żadnych fotek :-\
Zajmę się tym później a w międzyczasie (na razie tak na szybko bez opisu)

Fotki z lądowania na Dresie. ;D
Niestety tylko lądowanie bo na powrót nie starczy paliwka, ale możliwe że Jeb za pomocą plecaka osiągnie orbitę albo poczeka na lądownik.

"_Ion Land - 2" na Dresie :)



















9
Samoloty / X-50 "Dragon" (SSTO)
« dnia: Pią, 01 Lis 2013, 02:00:16 »
X-50 "Dragon" jest drugim samolotem (SSTO) który powstał w ramach projektu ORION.
Jest większy i potężniejszy od wersji X-25, dlatego został wyposażony w silnik rakietowy i dwa małe zbiorniki z paliwem. Posiada również 4 silniki odrzutowe i w zależności od ilości paliwa oraz wysokości mogą działać dwa lub cztery. Zestawy dysz RCS umożliwiają większą kontrolę na dużej wysokości i przy dużych prędkościach. Posiada wystarczającą ilość paliwa by dolecieć w każde miejsce na kerbinie. Samolot wyposażony jest w prototypowy mechanizm "OnOff" który pozwala na sterowanie wlotami powietrza. Nawet starczyło pieniędzy na zamontowanie systemu ratunkowego.

Wytyczne lotu:

- agresywny start
- testy maksymalnych prędkości
- wylot na orbitę
- inspekcja
- dotarcie do punktu powrotu
- testy przy wejściu w atmosferę
- lądowanie w KSC


Pilot : Nadworny oblatywacz każdego ustrojstwa - Jebediah Kerman

----------
Lecimy







----------
Zaczynamy zabawę... ekhm znaczy się testy



----------
Ciepełko



----------
Robimy orbitę





----------
Oględziny









----------
Ładne te góry





----------
Powrót i lądowanie









----------
A... mogę go zatrzymać



----------
X-50 "Dragon"




10
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: PJ - (Projekty Jeb'a)
« dnia: Wto, 29 Paź 2013, 18:09:58 »
Bardzo wam dziękuję za słowa uznania, ale troszeczkę mnie przeceniacie. :)

Kadaf lądowanie z prędkością 0.1 m/s to wykonywałem kiedyś jak sprawdzałem swoje umiejętności w tej kwestii, ogólnie i powiedzmy na "co dzień" ląduje w przedziale 1 m/s do 2m/s. A prędkość w tym przypadku była około 3 - 4 m/s (tak wynika z moich obliczeń, bo niestety dokładnie nie pamiętam). Było to pierwsze podejście do lądowania po uwzględnieniu przeróbek umożliwiających lądowanie i powrót. Już myślałem że lądownik się rozbije i Jebediah będzie musiał czekać na ratunek. Ale tak się nie stało, lądownik ze sporą prędkością "przyziemił" lekko go przechyliło ale nie oparł się panelami podłoża. A dzięki niskiej grawitacji nawet silniki wytrzymały takie uderzenie i misja zakończyła się sukcesem.

A co tyczy się geniusza konstrukcji w mojej osobie to też nim się nie czuje.
Są na forum ludzie sporo lepsi pod względem "dizajnu" oraz funkcjonalności projektów, jak np: Shinzo, DawsterTM ty Kadaf i jeszcze wielu innych. Przykład temat P-M-B Polish Munar Base jakie tam fajne rzeczy prezentujecie, patrzą na nie czuje się jak maratończyk ledwo doganiający peleton w wyścigu. ;D

11
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / PJ - (Projekty Jeb'a)
« dnia: Pią, 25 Paź 2013, 02:31:38 »
Oczywistym jest że Jebediah “Jeb” Kerman to wyśmienity, doświadczony kerbonauta i kerbopilot oraz tester wszelakiego rodzaju pojazdów. Ale zapewne nie każdy wie iż jedną z wielkich pasji Jeb'a jest projektowanie kosmicznych wynalazków. Przy współpracy z wybitnymi naukowcami projektu"Orion" został zrealizowany pierwszy "JebProject".
A jest nim jednoosobowy lądownik wykorzystujący silniki jonowe "_Ion Land".
Na miejsce testowania nowego pojazdu wybrano księżyc Duny Ike.
Ike należy do grupy ciał niebieskich na których teoretycznie da się wylądować za pomocą silników jonowych.
Oczywistą oczywistością jest że testerem tego eksperymentalnego obiektu zostanie Jebediah Kerman.
(to nawet nie podlegało dyskusji :)))

A oto kilka udostępnionych zdjęć z testów.

----------
Początek





----------
Nasz bohater


----------
Moment lądowania




----------
SUKCES !!!




----------
Mina Jeb'a wyraża wszystko


----------
Pora wracać












----------
Przygotowania do dokowania i dokowanie









(Save - Test - Misja)


 

12
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: 40 lat minęło...
« dnia: Wto, 15 Paź 2013, 19:21:31 »
Ja pierwszy raz z Kerbalami miałem styczność od wersji 0.9 (tylko kerbin był :))), potem wersja 0.12 został dodany Mun pierwsze lądowania na nim zaliczone (to chyba jakoś listopada 2011 było), następnie bardzo króciutko 0.15 albo 0.16 już nie pamiętam. No i tak bardziej regularnie od wersji 0.18.

13
The Mun Projekt (M.B.N.) czyli budowa Mobilnej Bazy Naukowej jest w trakcie realizacji, ale już od dawna naciskano by przetestować Drony zwiadowcze na innej planecie z atmosferą. Oczywiście wybór pierwszego celu nie mógłby być inny... - The Duna Project. Zakładano wysłanie 2 Dron oraz Łazika zaopatrzeniowego. Będą to podwaliny pod wysłanie misji załogowej a potem założenie bazy na Dunie. Drony oraz łazik z osprzętem orbitalnym, lądownikami i całą resztą swoje waży, więc był to najlepszy moment do przetestowania największego jak do tej pory i pierwszego w historii statku międzyplanetarnego wielokrotnego użytku. Nexus bo tak brzmi jego nazwa, jest potężną jednostką transportową która teoretycznie potrafi dostarczyć na inną planetę ładunek o wadze 75 - 100 Ton. W tym przypadku tej misji będzie to 55 Ton. Lot będzie trwał dłużej bo w pierwszej jego fazie nie wykorzystany zostanie "Efekt Obertha". Ponieważ testom zostanie poddany statek Nexus.

Etap Pierwszy

- wysłanie na orbitę statku Nexus
- wysłanie na orbitę 2 dron i łazika
- wysłanie stelażu dokującego
- montaż wszystkich komponentów na orbicie

----------
Nexus






----------
Stelaż dokujący






----------
Łazik Zaopatrzeniowy




----------
Drony









Etap Drugi

- testy układów zasilania
- testy silników
- ekonomia
- hamowanie atmosferyczne

----------
Silniki odpalone - kierunek Duna...










----------
Raport - 6 silników atomowych daje za mało mocy i manewry są wykonywane zbyt długo (rekomendacja - doczepienie modułu silnikowego [od 1 do 3 silników] wraz z dodatkowym zbiornikiem.
----------
Hamowanie atmosferyczne




















----------
Raport - nawet 10 Km nad powierzchnią nie wystarczyło do wyhamowania (powodem wytracenia tak dużej prędkości było testowanie silników oraz niewykorzystanie "Efektu Obertha")

Etap Trzeci

- lądowanie drony A
- lot do sondy badawczej
- lądowanie łazika zaopatrzeniowego
- dotarcie do drony A i sondy
- test układu tankowania
- lądowanie drony B

----------
Lądowanie Drony A






----------
Niepewność...


----------
Uff... udało się...




----------
Cel


----------
Czy niskie ciśnienie ale też niska grawitacja pozwolą na lot ?


----------
Niepewność nie dawała spokoju naukowcom i inżynierom, ale po chwili wszystko stało się jasne - wykonali dobrą robotę. :)
TO LATA !!! 8)










----------
Cel widoczny i osiągnięty








----------
Lądowanie łazika










----------
Wyjazd i testy




----------
Cel i tankowanie








----------
Lądowanie Drony B












----------
Start z dwa razy większej wysokości - czy się uda


----------
Było trochę problemu ale jak w przypadku drony A również się udało














----------
Raport - Drona B zwiedziła cały krater, lecz niestety nie jest w stanie wylecieć z niego, a więc będzie trzeba skorzystać z trybu łazika

Etap Czwarty

- powrót Nexus'a do domu
- oczekiwanie na orbicie Kerbina na tankowanie i następną misję.

----------
Nexus opuszcza Dune




----------
Już w domu






----------
Stand by



CDN...





   

14
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Rundka wokół Ziemi na ISS
« dnia: Pią, 13 Wrz 2013, 18:57:01 »
Tu macie stronkę na której można śledzić satelity no i oczywiście ISS.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zapodając na opis ISS (ZARYA) dostępna jest 5 dniowa prognoza przelotu nad obszarem w którym zamieszkujemy (nasza przybliżona pozycja wyznaczona jest za pomocą IP).

15
Łaziki / Odp: Łaziki projektu "Orion"
« dnia: Śro, 21 Sie 2013, 18:15:39 »
Testowałem na Kerbinie, bo łazik będzie wysyłany na planety z atmosferą.

Strony: [1] 2 3 4