Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Metall69

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Inne / Odp: Kampania sandboxowa
« dnia: Sob, 12 Wrz 2015, 14:16:44 »
Taka kampania już istnieje. Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ :P
Jak wam się nudzi to możecie ją zacząć tłumaczyć
Czy chodziło wam o wrzucanie tego co sami robicie? Bo takie tematy przewijały się już setki razy i kończyły z reguły lądowaniem na munie albo problamami technicznymi po wydaniu nowego patcha :P

2
Inne gry / Odp: Dayz
« dnia: Wto, 01 Wrz 2015, 21:20:35 »
Z ostatnim patchem coś się zepsuło i nie ma zombie, korzystaj póki możesz :P One to pikuś, gorsze są dzieci bez mikrofonów, rosjanie i idioci strzelający bez ostrzeżenia.

3
Inne gry / Dayz
« dnia: Nie, 30 Sie 2015, 01:40:40 »
Cześć! Właśnie zacząłem przygodę z DayZ i uświadomiłem sobie, że moje zdolności rozpalenia ogniska, budowy szałasu czy nawet przeczytana książka Lesa Strouda na nic nie zdały się w świecie gry. Moja piewsza rozgrywka zakończyła się jakże spektakularnie śmiercią głodową, wywołanej niemożnością znalezienia otwieracza do konserw :) (za to pistolet znalazłem, ale bez amunicji).
Mamy tu na naszym forum jakiś fanów Dayz gotowych pomóc koledze i trochę potowarzyszyć w trudach przeżycia po apokalipsie? W razie czego piszcie, to wspólnie się dogadamy na jakąś rozgrwkę.

4
Modyfikacje / Odp: KAS - Kerbal Attachment System
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 16:18:25 »
Dzięki za informacje, straciłem części i już chciałem przeinstalować KSP. Okazało się, że miałem KIS v1.1.2, a najnowszy jest v1.1.4

5
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 09:50:27 »
Panowie dobra wiadomość:
KAS 1.0.2 dostępny
Wymagany najnowszy KIS

6
Dyskusje na dowolne tematy / Konkurs NASA
« dnia: Śro, 06 Maj 2015, 22:08:10 »
Dzisiaj natknąłem się na coś takiegoAby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jeśli dobrze zrozumiałem szukają pomysłów jak stworzyć samowystraczalne kolonie na Marsie.
Są 3 nagrody po 5000$, czemu by nie spróbować, zamiast budować kolejną stację  na Dunie? :p
Oczywiście praca musi być profesjonalnie zrobiona, obliczenia, symulacje, ale najbardziej liczy się pomysł i logistyka.

7
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Wto, 28 Kwi 2015, 10:36:48 »
Aerodynamika jest świetna, póki co wszystko cudownie. Co do SSTO, coś czuję, że wyśmiewany rapier może się przydać.

8
Inne gry / Odp: Civilization V wspólna gra
« dnia: Pią, 06 Mar 2015, 22:56:46 »
Po maturach chętnie dołączę :P Ale jeszcze trochę czasu zostało do maja, na razie kibicuję.

9
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Czw, 05 Mar 2015, 17:56:13 »
Dopiero dzisiaj udało mi się doprowadzić kod do porządku. Działa dla elips i hiperbol :) liczy apo i per
punkt 0: (R+h;0)
prędkość: (0;vy)
Pozostaje jedynie interfejs, wygląd i implementacja innych planet.

Wkurza mnie ten ziemniak który się tworzy z Ziemi przez złe skalowanie wykresu. Da się jakoś wyśrodkować wykres tak jak układ współrzędnych, aby odwzorować rzeczywisty kształt (tzn. okrąg)?

10
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Śro, 25 Lut 2015, 17:53:32 »
Nie wiedziałem, że wywołam taką zażartą programistyczną dyskusję. W tym przypadku nie miałem wyboru, bo to zajęcia ze znajomości VBA i pisanie w czymś innym odpada.

Co do postępu prac, jest gorzej niż źle. Zerżnąłem kod i w dodatku nie działa tak jak powinien, ale przynajmniej coś rysuje.
Chyba napiszę to od nowa, uwzględnie GM i R Ziemi. Póki co to tylko szkic podglądowy, implementacja gotowego algorytmu.
Kod:
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Sub orbita()
Dim x As Double
Dim y As Double
Dim vx As Double
Dim vy As Double
Dim k As Double
Dim r As Double
Dim ax As Double
Dim ay As Double
Dim i As Integer


x = [R3C6]
y = [R4C6]
vx = [R5C6]
vy = [R6C6]
k = [R7C6]

For i = 1 To 10000
   
    x = x + vx * k
    y = y + vy * k
   
    r = (x * x + y * y) ^ (-3 / 2)
   
    ax = -x * r
    ay = -y * r
   
    vx = vx + ax * k
    vy = vy + ay * k
   
    Cells(10 + i, 1) = 180 * x
    Cells(10 + i, 2) = 180 * y
Next

End Sub
Dla danych:
x   0,5
y   0
vx   0,5
vy   1,6
k   0,001

Rysuje coś takiego:

11
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 17:15:37 »
Dlaczego VBA?
1. To projekt szkolny i muszę go zaliczyć :P
2. Na każdym komputerze w firmach i w większości domów jest pakiet biurowy.
3. Excel jest prosty, intuicyjny, w zadzie jest jedną wielką tablicą i możesz edytować każdą komórkę.
4. Stworzenie jakiejś prostackiej i idiotoodpornej aplikacji biurowej jest w nim dziecinnie proste.
5. Dodanie interfejsu(suwaków, przycisków), wprowadzanie danych jest bardzo proste.
6. Lubię Excela.
7. Ma pewne wady, ale mi wystarcza, nie planuję jakiejś kariery programistycznej.




12
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Pon, 23 Lut 2015, 22:54:42 »
Wielkie dzięki :) Wygląda ładnie, ale ogarnę to jutro bo już dzisiaj nie mam siły. Póki co zrobiłem orbitę kołową i narysowałem na wykresie. Docelowo zamontuje suwaki, które określą wysokość i prędkość styczną w punkcie 0 i przełącznik planet :)

13
Dyskusje na dowolne tematy / Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Pon, 23 Lut 2015, 20:06:46 »
Biorę się właśnie za taki mały projekt w Excelu. Chcę zrobić na wykresie wizualizację różnych kształtów orbit: parabolicznej, eliptycznej, hiperbolicznej.. Macie może jakieś dobre opracowania na temat zależności kształtu orbity od prędkości (tak wiem, I i II prędkość kosmiczna, ale pierwszy raz babram się liczeniem elips), rysowaniu parametrycznie elips i innych, które mogłyby się przydać. Jak macie jakieś propozycje to napiszcie. Oczywiście podzielę się efektami mojej pracy jak skończę ;) Z góry dziękuję.

14
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 21 Lut 2015, 16:49:24 »
Gratuluję spostrzegawczości...
Bynajmniej nie od walentynek, to tylko gra słów.
Ale mimo wszystko to miły gest i upamiętnienie pierwszej damy w kosmosie :)

15
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 21 Lut 2015, 15:29:04 »
Diakon:
Jeb będzie mieć dziewczynę i to całkiem ładną. :D Dobra robota panowie.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Strony: [1] 2 3 ... 10