Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Problemy z modyfikacjami => Wątek zaczęty przez: DragonsNightmare w Nie, 18 Sty 2015, 00:36:27

Tytuł: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Nie, 18 Sty 2015, 00:36:27
Witam was serdecznie, ostatnio zauważyłem dziwną rzecz w KSP. Wyniosłem sobie satelitę promem i mam zamiar wracać. Wszystko ładnie, dolatuje już do pasa startowego i nagle urywa mi skrzydła(wysokość to było około 100m) i prom pięknie wali w glebę zabijając załogę. Po sprawdzeniu dziennika lotu wyskakuje mi, że skrzydło walnęło w wyrzutnię(collided into Launch Pad). Bardzo dziwne, bo raz, że byłem na wysokości około 100m i dwa, że do wyrzutni dzieliła mnie spora odległość. Miałem zrobiony quicksave i wczytałem i znowu to samo. Zauważyłem jednak jedną rzecz ciekawą - w pasie startowym zauważyłem niewielką przerwę(jakby dwa kawałki pasa się nie stykały dokładnie), skrzydła się rozleciały po minięciu tej przerwy. Problem udało mi się rozwiązać zmieniając różnorodność terenu z dobrego na prosty. Czy muszę za każdym razem tak robić? Gram na ładnym terenie, bo prosty jest zbyt prosty  :) Da radę to jakoś rozwiązać, czy to jest bug KSP i muszę się przyzwyczajać do przełączania terenu przed lądowaniem?

Edit: Najmocniej przepraszam za brak parametrów sprzętu, już wrzucam:
Procesor: Intel Core i3 3110M 2x2.40GHz
RAM: 4GB
Grafika: AMD Radeon HD7670M
System: Windows 8.1 64bit

mody:
Environmental Visual Enhancements, KAS, Texture Replacer, Hull Cam, Cact Eye Telescope
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 18 Sty 2015, 07:35:15
Nie, to wygląda bardzo niezdrowo. Freezy, gubiąca się kamera, znikająca ze statków załoga to dość normalne rzeczy, ale kiedy coś rozwala statki to poważna sprawa. Podaj listę pluginów, sprzęt, wersję gry (kiedy wy się nauczycie...)
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: JackRyanPL w Nie, 18 Sty 2015, 09:38:56
A jesteś pewien, że lądowałeś na właściwym pasie startowym a nie na tej drodze prowadzącej od VAB do wyrzutni? Wiem, debilne pytanie, ale wszystko jest możliwe.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: Bill2462 w Nie, 18 Sty 2015, 10:27:17
Miałem ten sam problem w wersji 25. Kiedy podchodziłem do lądowania ,urwało skrzydło a potem samolot rozleciał się w powietrzu. W moim przypadku pomógł jednak zwykły restart gry i ten glitch więcej się nie pojawił.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: KubaAseph w Nie, 18 Sty 2015, 11:00:56
A może po prostu przywalasz o glebę? Wysokość mierzysz wskaźnikiem na górze ekranu czy KER?
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 18 Sty 2015, 11:23:56
Czy wy w ogóle przeczytaliście na czym polega problem? Bug neutralizuje zmiana ustawień gry, to nie kwestia wysokościomierza.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: Bill2462 w Nie, 18 Sty 2015, 14:55:50
@up
Nie tylko zmiana ustawień gry , ja niczego nie zmieniałem , restart wystarczył.

Poza tym samolot nie rozpada się tylko po przekroczeniu tajemniczej linii na pasie , w moim przypadku problem nastąpił około 1000 m od początku pasa , wysokość też nie ma nic do rzeczy.

[Post scalony: Nie, 18 Sty 2015, 14:56:36]
Tajemnicze przerwy na pasie to błąd w ładowaniu tekstur.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Nie, 18 Sty 2015, 14:58:45
Nie mówimy o bugu w twojej grze. Kamilsowi nie pomaga restart, bo problem pojawia się ponownie przy wysokich ustawieniach, więc sytuacja znowu się różni i jest powtarzalna. Czekam na pluginy i sprzęt.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Nie, 18 Sty 2015, 17:00:27
@Drangir: Przepraszam za gapowatość, już daję parametry:
Procesor: Intel Core i3 3110M 2x2.40GHz
RAM: 4GB
Grafika: AMD Radeon HD7670M
System: Windows 8.1 64bit

mody:
Environmental Visual Enhancements, KAS, Texture Replacer, Hull Cam, Cact Eye Telescope

Prom zbudowany wyłącznie ze stockowych części jakby co.

@JackRyanPL: Gram w KSP nieprzerwanie od wersji 0.21, więc potrafię rozróżnić pas startowy od drogi z VAB do wyrzutni. Jestem w 100% pewny, że lądowałem na pasie startowym.

Cóż, mam w kosmosie jeszcze jeden egzemplarz promu(bezzałogowy na szczęście), przestawię teren na dobry i spróbuję nim wylądować. Ma on mniej więcej taką samą orbitę jak miał tamten, więc będę mógł zobaczyć, czy z nim będzie to samo.

Edit: Wrzuciłem specyfikację do pierwszego postu, żeby nie było problemów.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: angorek w Nie, 18 Sty 2015, 22:02:02
A czy nie pomyślałeś nad tym by zamiast pytać na forum, i czekać na odpowiedź zrobić reinstal ? Rozwiązuje to 99% problemów z grą..
Wywal wszystko poza folderem save i GameData ale w tym drugim usuń folder Squad. Potem wgraj świeże pliki i odpal, problem powinien zniknąć.
Tytuł: Odp: Zderzenie z glebą na wysokości około 100m
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pon, 19 Sty 2015, 20:49:15
@angorek: Reinstall był robiony nie tak całkiem dawno temu. Wywaliłem wtedy całe KSP i wgrałem je od nowa i pobrałem nowe wersje modów, zachowałem tylko save i flagi.

Prom już wrócił, analogiczna sytuacja. Tym razem przestrzeliłem KSP, więc zawróciłem spowrotem i wylądowałem. Tym razem znowu urwało skrzydło(prawe, poprzednio też urywało jedno skrzydło, zapomniałem wspomnieć o tym i chyba też było to prawe), lecz na całe szczęście po tym, jak już prom dotknął pasa, więc skończyło się tylko na utraconym skrzydle. Uprzedzam pytania o delikatność lądowania - lądowanie było do bólu delikatne i koła bardzo delikatnie osiadły na pasie, prędkość promu to było około 50m/s podczas lądowania, więc nie dużo. Raport lotu pokazuje to samo - "collided into launchpad".