Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Mody => Problemy z modyfikacjami => Wątek zaczęty przez: szwedu w Wto, 17 Mar 2015, 14:17:15

Tytuł: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Wto, 17 Mar 2015, 14:17:15
Witam, większość z was spotykają się pewnie z tym podem, ponieważ jest to chyba najbardziej zaawansowana kapsuła do misji tylko IVA. Mój problem polega na strasznie malej ilości klatek z widoku od środka. Miałem przerwę w KSP i ostatnio grałem chyba w 0.23 lub 0.25 jak wprowadzili asteroidy. Wtedy ALCOR działał wyśmienicie , teraz w IVA mam 15 klatek. Czy ktoś miał ten problem i rozwiązał go? Gram na OpenGL 32bit. Problemem nie jest sprzęt, ogólnie mam w ksp 60 klatek przy Maks ustawieniach .

http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/54925-WIP-ALCOR-Advanced-Landing-Capsule-for-Orbital-Rendezvous-by-ASET-%28UPD-30-06-2014%29/page137
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Wto, 17 Mar 2015, 15:34:51
Wierzymy że masz bardzo potężny komputer, ale mimo wszystko podaj wymaganą przez regulamin specyfikację i użyte mody. Screeny statku i kabiny też mile widziane.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 00:06:55
Nie chodzi o to czy mam potężny komputer, specyfikacja sama w sobie nic nie mówi, szyderczy użytkowniku Drangir.
Gra działa i działała płynie i przed Updatem nawet w kapsule. Nie mogę doczytać w wątku głównym tej kapsuły gdzie leży przyczyna ale, na pierwszej stronie tego moda jest ankieta , radzę zapoznać się z nią.
Screeny statku ? Do czego , jakiego statku? Wystarczy postawić sama kapsułę.
Screeny kabiny? Myślałem że każda wygląda tak samo.
Mody są nie ważne , bo z nimi lub bez sytuacja się nie zmienia.


i5 750@3,5GHz 8gb ram 1600MHz gtx660Ti OS WIN7
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 18 Mar 2015, 01:03:59
Na płynność gry potrafią wpłynąć takie rzeczy jak odpalone Hamachi czy np. Render pojazdu na ekranie. Nie umieściłeś tych informacji w pierwszym poście, więc nie zgrywaj się, i ciesz że to nie Kadaf ci odpisał :P Baalnamib sugeruje wywalenie openGL, ponoć gryzie się z ekranami.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Kadaf w Śro, 18 Mar 2015, 01:12:42
A paluszki świerzbią....

STO POMPEK SZEREGOWY! I SŁUCHAĆ SIĘ %@&# PANA KAPITANA!
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:17:33
Lol
Sprawdzę jak to się zachowuje na dx3d bo nie pamiętam i dam znać
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: KnightMoritz w Śro, 18 Mar 2015, 01:18:14
Dawno tu nie pisałem, ale dorzucę od siebie coś - synek, słyszałeś o directX? Ustawiałeś na minimalne detale i sprawdzałeś? KSP lubiło za moich czasów płatać różne figle ludziom, nie wiem jak jest teraz.

Polecam też zmodernizować sprzęt : D 660Ti to już rok temu był zabytkiem.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:22:19
Synek dobre, nie będę tego ciągną ale jak lubię jak dzieciaki z gimnazjum piszą takie teksty a po drugiej stronie dorosły człowiek no ale...
Wiesz w ogóle po co się korzysta z open gl geniuszu?

Taki zabytek 660ti ze gram sobie w każdą grę bez ograniczeń, ale pewnie wiesz lepiej nie?

Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 18 Mar 2015, 01:27:07
@up
Z tego co wiem ale trudno mi to teraz zweryfikować, DirectX 11 na niektórych konfiguracjach działa lepiej niż OpenGL w kwestii oszczędzania RAM.

I dostajesz wyłącznie to, co dajesz.

Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:30:50
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

I dostajesz wyłącznie to, co dajesz.
Rozwiń tą myśl.

Sprawdziłem, bez zmień między dx3d a opengl, oczywiście więcej klatek ogólnie na d3d.
W kwestii ramu na dx3d po dziesięciu minutach przekracza 3,5g i crash. Dlatego siedzę na opengl z modami.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: KnightMoritz w Śro, 18 Mar 2015, 01:38:38
Oczywiście że zabytek i oczywiście że wiem lepiej, bo jestem posiadaczem jednej z najlepszych maszyn na forum. A właściwie dwóch. Z Open GL ostatnio korzystałem na komputerze klasy celeron 333mhz czyli pewnie z 15 lat temu, jak nie więcej.

Pozdrawiam chłodno z gimnazjalnej ławy.

a żeby nie było offtopu: Do KSP z większą ilością modów niż 3-4 trzeba naprawdę potężnej maszyny ze względu na toporność Unity. Silnik ten znam aż za dobrze, bo ostatnio dużo na nim pracuję i wiem co to za gówno. Mówisz też, że na dx bez zmian, ale więcej klatek. To jak w końcu?
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:40:37
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oczywiście że zabytek i oczywiście że wiem lepiej, bo jestem posiadaczem jednej z najlepszych maszyn na forum. A właściwie dwóch. Z Open GL ostatnio korzystałem na komputerze klasy celeron 333mhz czyli pewnie z 15 lat temu, jak nie więcej.

Pozdrawiam chłodno z gimnazjalnej ławy.
Jeśli to naskrobałaś poważnie to nie rob tego więcej.
Jak nie poważnie , to też nie pisz więcej.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:44:48
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mówisz też, że na dx bez zmian, ale więcej klatek. To jak w końcu?
Bez zmian w kontekście ALCOR i IVA.
Ogólnie oczywiste że gra chodzi lepiej na dx3d tylko moje mody zabijają ram.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: KnightMoritz w Śro, 18 Mar 2015, 01:47:24
I tu właśnie może leżeć problem. Unity może nie radzić sobie z OpenGL na konkretnym modzie (kapsuła). Spróbuj złożyć konstrukcję z samych zmodowanych części, bez stocka i sprawdź jak zachowują się fpsy patrząc na "statek". Metodą eliminacji możesz w ten sposób dojść do tego który mod najbardziej przeszkadza.

Z ciekawości, ile masz modów? Bo może ich ilość zabija grę po prostu.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 01:51:18
Mialem właśnie pisać że: Tak czy inaczej, ksp bez modow jak i z, w dx3d jak iw opengl tnie w kabinie kapsuły ALCOR, i pomoże chyba jedynie osoba która miała ten problem i go rozwiązała.

Poza tym pisaniem też że jakiś rok temu grałem w ksp (chyba 0.23) i mialem podobną ilość modow, tą sama konfiguracje tylko alcor był w wersji 0.7 teraz jest 0.9 .

Problem leży ewidentnie po stronie samego moda.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: KnightMoritz w Śro, 18 Mar 2015, 01:54:04
Może twórca po prostu spieprzył optymalizację moda i coś sie gryzie z OpenGL. Trzebaby pogrzebać w plikach, może da się użyć np. pliku konfiguracyjnego z poprzedniej wersji na aktualnej. Czasami takie proste chamskie lifehacki po prostu działają. Ja tego moda nigdy nie miałem, ograniczałem się do stocka, ew. kas, RSS, prodeduralne części.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 02:01:12
Aha, no ja w folderze Game data mam 27 plików i folderów o wadze 1,4gb
Ale wszystko działa idealnie poza alcor-em.
Zaciekawiłeś mnie ta podmianą pliku comfig ale potrzebował bym więcej szczegółów.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Śro, 18 Mar 2015, 04:40:46
Właśnie testuje dx11, działa rewelacyjnie, i faktycznie też oszczędza ram, nie wiem czemu we wszystkich wątkach o oszczędzaniu ramu rozmawia się o open gl. Nie dość że alcor w IVA działa płynie to ramu pod dostatkiem, dziękuję za pomoc , zdam raport po testach.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: angorek w Śro, 18 Mar 2015, 14:37:17
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Oczywiście że zabytek i oczywiście że wiem lepiej, bo jestem posiadaczem jednej z najlepszych maszyn na forum. A właściwie dwóch. Z Open GL ostatnio korzystałem na komputerze klasy celeron 333mhz czyli pewnie z 15 lat temu, jak nie więcej.

Pozdrawiam chłodno z gimnazjalnej ławy.

a żeby nie było offtopu: Do KSP z większą ilością modów niż 3-4 trzeba naprawdę potężnej maszyny ze względu na toporność Unity. Silnik ten znam aż za dobrze, bo ostatnio dużo na nim pracuję i wiem co to za gówno. Mówisz też, że na dx bez zmian, ale więcej klatek. To jak w końcu?
Ale maszyna w Twojej głowie chyba troszkę szwankuje.
GTX660Ti, na 1366x768 ciągnie mi KSP na stałych 60fpsach z zainstalowanym Visual Enhancement, RSS, i jeszcze kolejnymi 48 modami..

@Drangir Tak OpenGL gryzie się z ekranem. Tzn 1/4 wyświetlacza jest czarna. Wystarczy dopisać -popupwindow i wyłączyć full screen w  grze. Wszystko śmiga, gra jest normalnie na cały ekran, i działa niezależnie od tego czy jest na wierzchu czy nie. Ja mam zawsze muzę w tle, i teraz przy przełączaniu alt+tab zero ścin, a gra nie "zamarza" po przejściu do Google Chrome.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Śro, 18 Mar 2015, 16:18:46
@up
Z ekranami IVA, nie mówię o tym błędzie.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Śro, 18 Mar 2015, 18:51:15
Nie jest wcale powiedziane, że DX jest lepszy od OpenGL, obie bilbioteki mają podobną wydajność i dużo zależy od karty graficznej i sterowników. Istnieją gry działające płynniej na OpenGL, niż na DX. Podobno(nie moje zdanie, ja nie robiłem testów) OpenGL sam w sobie jest wydajniejszy(Valve m.in. tak twierdzi), ale to zależy od twórców gry, od karty graficznej i od sterowników. No i inna sprawa, że wsparcie dla OpenGL na Windows jest dość słabe.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Czw, 19 Mar 2015, 04:40:06
Nie wiem czy tylko u mnie występuje ten problem ale na dx11 hangar i lunch pad mają problem z shaderami/cieniami i czcionka jest nieczytelna. Kombinuje czy to się da jakoś naprawić ale mało kto opisuje taki problem na dx11
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: Raynus w Czw, 19 Mar 2015, 08:14:54
Przypominam, że jest to temat dotyczący konkretnego moda, a nie o przewadze DX lub OpenGL czy też sprzęcie komputerowym użytkowników.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Czw, 19 Mar 2015, 15:35:49
@Raynus: Masz rację, przepraszam

Co do tego problemu z cieniami, to zakładam, że najnowsze wersje biblioteki DX i najnowsze sterowniki zainstalowane?
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Czw, 19 Mar 2015, 15:57:56
Auto Update Windows i nvidia experience chyba załatwiają sprawę aktualizacji tych bibliotek ale zobaczę ręcznie jeszcze. Z czystej ciekawości zmieniłem na -force dx10 ale chyba działa to jak dx9.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Pią, 20 Mar 2015, 10:02:10
Niestety, wszystko aktualne.
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pią, 20 Mar 2015, 21:13:33
Dziwna sprawa, ja sam dopiero niedawno przełączyłem się na OpenGL i to tylko z modem RSS i Realism Overhaul, bo u mnie działa lepiej na OpenGL. Na stockowym KSP i wcześniej grałem bez parametrów, czyli na DX i nie miałem tego problemu. Może reinstalacja KSP coś da?
Tytuł: Odp: Kapsuła ALCOR i IVA
Wiadomość wysłana przez: szwedu w Pią, 20 Mar 2015, 22:09:48
Gdyby stockowy ksp udźwigną 20modow, też bym nie szukam dziury w całym, stockowy ksp to dx9 nie dx11,