Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: DragonsNightmare w Pią, 21 Lis 2014, 00:40:51

Tytuł: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pią, 21 Lis 2014, 00:40:51
Witam was serdecznie, wgrałem sobie Real Solar System, ale z racji tego, że nie rajcuje mnie realizm, tylko raczej możliwość grania w normalnym układzie(muszę budować duże rakiety, aby wynieść małą sondę na orbitę, a co dopiero gdzieś dalej, mój PC tego nie uradzi) to chciałbym jakoś to ułatwić. Aby zachować mimo wszystko jakiś realizm, postanowiłem, że zwiększe ilość paliwa w zbiornikach i ciąg silników(gdzie te małe silniczki z KSP, do układu słonecznego). Nie chciałbym modyfikować wszystkiego z osobna, więc jak za jednym zamachem zwiększyć ilość paliwa w każdym zbiorniku(nie zwiększając jego masy) oraz zwiększyć ciąg silników na paliwo ciekłe? Trochę tych części jest i nie bardzo uśmiecha mi się modyfikowanie każdej z nich, więc chciałbym to pociągnąć za jednym zamachem.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pią, 21 Lis 2014, 01:32:19
Po co wyważać otwarte drzwi? Masz mnóstwo modów które ułatwiają budowę na RSS -
- Procedural parts - wybierasz promień, wielkości i inne cechy części.
- KW Rocketry, FASA - zestawy ogromnych części, do 5 metrów średnicy. Odpowiednio potężne silniki.
- Real Fuels - zmienia niektóre właściwości paliw, dodaje nowe typy
A masowa modyfikacja będzie wymagała poczytania o module manager. Jeśli coś ma takie mechanizmy, to właśnie to.

[Post scalony: Pią, 21 Lis 2014, 01:41:34]
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/99966

Poczytaj.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: PanKurczak w Pią, 21 Lis 2014, 14:38:25
jest już paczka modów która to robi: http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/54327-Realism-Overhaul
Co do zjadania pamięci to chodziła na moim laptopie 3gb Ram więc raczej problemów.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Drangir w Pią, 21 Lis 2014, 14:45:13
@up
 Żem już wysłał link do overhaula.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: PanKurczak w Pią, 21 Lis 2014, 16:54:54
@up
faktycznie... nie wiem dlaczego nie sprawdziłem twojego linku.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pią, 21 Lis 2014, 17:22:43
Mam już dużo modów, wgranie kolejnych spowoduje dobicie mojego niezbyt potężnego komputera. Już po wgraniu Real Solar System KSP zaczęło mi się lekko ciąć, mimo, iż bez RSS działało bez problemów.  Przemyśle jeszcze granie z modami, takimi jak KW Rocketry, chociaż i tak mi się wydaje dziwne to, że do wysłania małej sondy muszę budować wielkie kolosy. Dzięki za odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Pią, 21 Lis 2014, 17:25:28
Jeszcze FAR jest kluczowym modem! Bez niego to nie ma co się za RSS brać
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Robson w Pią, 21 Lis 2014, 18:54:51
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
chociaż i tak mi się wydaje dziwne to, że do wysłania małej sondy muszę budować wielkie kolosy.

Nie przesadzaj. Na ful stocku, bez FAR i innych modów, oczywiście z RSS, można sobie polatać jak w realu. Czyli od Ziemi do Marsa i Wenus na samych transferach Hohmana, bez asyst.
Tym maleństwem wywożę satelity na orbitę, ale spokojnie do orbity Marsa dolatuje. Nie mam lepszych zdjęć i żadnych danych, ale jak chcesz to odpalę KSP i zrobię parę screenów, co byś mógł podpatrzeć.

(http://i.imgur.com/hZA745S.png)

(http://i.imgur.com/jgPllPMl.png)

Z przesiadką na RSS jest jak z rozpoczynaniem zabawy w KSP od nowa. Na początku budujesz kolosy, które nie potrafią niczego wyciągnąć na orbitę, nawet samych siebie, a po jakimś czasie staje się to takie proste, że sam z siebie się śmiejesz, że wcześniej nie potrafiłeś tego zrobić.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Nie, 23 Lis 2014, 00:26:45
Cóż, może i macie rację. Wgrałem sobie KW Rocketry i komp jak narazie całkiem nieźle wyrabia, więc zostanę przy stockowych parametrach. W sumie trochę to zajęło, ale wybudowałem już rakietę, zdolną przetransportować 3 załogowy statek na orbitę około 300km. Nie wiedziałem, że będę miał taką radochę z wykonanej orbity, czuje się, jakbym zapomniał jak się gra w KSP i zaczął zabawę od nowa. Nie będę jej sobie psuł, po tym, jak w KSP potrafię dolecieć wszędzie, fajnie będzie się trochę pogłówkować z misjami. Wgrałem sobie też Deadly Reentry, ale jego już musiałem nieco osłabić, bo za nic nie mogłem bezpiecznie wejść w atmosferę. Dzięki za odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Maciuś w Nie, 23 Lis 2014, 02:09:58
Możesz mieć nie te osłony termiczne co trzeba. Odpowiednio skonfigurowane są zdaje się tylko te z wątku Realism Overhaul.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: angorek w Nie, 23 Lis 2014, 10:06:51
W wątku oficjalnym Deadly Reentry jest wzmianka o konfiguracji pod RSS....
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Czw, 27 Lis 2014, 17:07:18
Wiem o tym, ale jak wspomniałem, nie potrzebuję aż takiego realizmu. Jakbym chciał realizm, to bym grał w orbitera, dlatego wolałem DR dostosować tak, aby nie było mocno trudno, ale też nie zbyt łatwo. Wgrałem sobie też flagi państw i muszę przyznać, że fajnie jest startować z prawdziwych miejsc z flagami prawdziwych państw. Na orbicie wkońcu ładne widoki, chociaż konfiguracja chmur nieco kuleje, to muszę naprawić.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: Wielki Piotr w Nie, 28 Gru 2014, 21:16:05
A ja gram właśnie w RSS, też mnie dobiło potrzeba mocy aby wyjść na orbitę.
Ale, ale... potrzeba matką wynalazków.
Zakasałem rękawy i czym prędzej zmodyfikowałem silniki, zwiększyłem moc silników i zmniejszyłem pobór paliwa. Banał!
Koniec końców dobrze zbalansowałem moc silniczków, opierałem się o misje Apollo oraz inne rakiety które wynosiły satelity międzyplanetarne. Może ciut zwiększyłbym trudność ale tylko nieznacznie.
Teraz sobie latam po obłokach Oorta i plutonach.
Tytuł: Odp: Zwiększenie ilości paliwa i ciągu dla wszystkich części
Wiadomość wysłana przez: winged w Nie, 28 Gru 2014, 23:33:44
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
chociaż i tak mi się wydaje dziwne to, że do wysłania małej sondy muszę budować wielkie kolosy.
To nie jest dziwne. Na stocku musisz się zmagać ze zbyt ciężkimi zbiornikami paliwa i bardzo kiepskim TWR silników, zwłaszcza startowych typu Mainsail. W efekcie budujesz dwa razy cięższe rakiety niż w realu. Podam ci mój przykład bo sam bawię się RSS od kilku dni. Na początku zbudowałem taką rakietę (zdjęcie poniżej) z FAR i na częściach proceduralnych ale ze stockową konfiguracją (czyli zbyt ciężkie zbiorniki i silniki). Rakieta ważyła jakieś 700-800ton i miała zabrać na orbitę 3 kerbonautów. Owszem zabrała ...tylko, że Jeb musiał wysiąść i  zdeorbitować kapsułę jetpackiem bo nie było już paliwa. Czyli rakieta o masie Delta IV Heavy nie była w zabrać gdziekolwiek trójki małych krasnali. W realu do wyniesienia na LEO 3 astronautów wystarcza Soyuz-FG który jest bodaj 2x lżejszy od poniższej rakiety:

(http://i.imgur.com/T6mN3i8.png)

Pierwsze co zrobiłem to zainstalowałem Realism Overhaul. Tam są konfiguracje pod wszystkie potrzebne mody: Deadly Reentry i inne. Największym błędem jest stwierdzenie, że ten mod utrudnia rozgrywkę, otóż jest dokładnie na odwrót! Posłałem w bój tą samą rakietę, na orbitę wyniosła 25ton, jakieś 3,5% masy startowej - bardzo realistyczny wynik. Rakieta nie dość, że wyniosła statek z kapsułą to jeszcze zostało mi ponad 3200m/s. To tyle, ze można by kerbalom zafundować przelot nad Księżycem. Co prawa nie zainstalowałem jeszcze TAC LS więc z odpowiednimi zapasami tego delta V byłoby mniej ale i tak jest różnica.

A w świecie rzeczywistym nie potrzeba budować wielkich rakiet by wynieść cokolwiek na orbitę. Rakieta Vanguard, która miała wynieść na orbitę pierwszego amerykańskiego satelitę, ważyła 10 ton. 10 nie 100 ani 1000. Redstone z Shepardem ważyło 30ton. Atlas LV z Johnem Glennem 120ton - to był już lot na orbitę.


Cytat: Robson
Na ful stocku, bez FAR i innych modów, oczywiście z RSS, można sobie polatać jak w realu. Czyli od Ziemi do Marsa i Wenus na samych transferach Hohmana, bez asyst
Na Jowisza czy Saturna też można polecieć bezpośrednio, bez asyst. A jak zabierzesz na orbitę odpowiednio dużą ilość paliwa to nie tylko dolecisz ale też wyhamujesz do orbity. Np. do wykonania misji Cassini-Huygens bez żadnych asyst grawitacyjnych potrzebne byłoby 75 ton paliwa na orbicie. Człon transferowy z LH/LOX troszkę mniejszy od J-2 z Saturna V i  hipergole do manewrów przy Saturnie.

Na stronie Boeinga można poczytać o możliwościach SLS, jednym z proponowanych zastosowań jest orbiter Urana. SLS mógłby skrócić czas podróży na Urana z 12 do 8 lat czyli o 4 lata względem istniejących rakiet. Chodzi o bezpośredni lot na Urana, bez wykorzystywania asyst.

http://www.boeing.com/assets/pdf/defense-space/space/sls/docs/sls_mission_booklet_jan_2014.pdf    19-20strona
http://www.nasa.gov/sites/default/files/files/Creech_SLS_Deep_Space.pdf      4 strona, Uranus direct, 8lat podróży, ładunek około 1t.


Cytat: Robson
Na początku budujesz kolosy, które nie potrafią niczego wyciągnąć na orbitę
Nie. Moja druga nośna na RSS+RO ważyła może z 60 ton i wynosiła na orbitę małego satelitę, to jest realistyczne.


Polecam obejrzeć repliki Nathana Kella (twórcy RSS), który odtworzył amerykański program kosmiczny z okresu ~1950-1960
http://imgur.com/a/mLBeY#1

Cytat: kamils096
mój PC tego nie uradzi
To jest normalne, dlatego do RSS mocno rekomendowane są procedural parts, wings, fairings itp. Jak już to zainstalujesz to wywal to co niepotrzebne z folderu Squad czyli wszelkie skrzydła, baterię, zbiorniki paliwa itp. Ja z samego Squad wywaliłem ze 200mb. Podobnie zrób z Nasa ARM, KW Rocketry i innymi paczkami. Ja z KW mam tylko same silniki, z FASA wziąłem sobie lądownik i kapsuły (bo są piękne) ale dla równowagi wywaliłem wszystkie lądowniki i kapsuły ze Squadu. O zgrozo, odpowiedniki Squadu ą dwa razy brzydsze a potrafią ważyć tyle samo albo więcej. Wywaliłem też niektóre wnętrza statków z folderu Spaces ale zawsze trzeba się zorientować czy przypadkiem kapsuła z moda nie korzysta z owych wnętrz.

A na proceduralnych częściach można prawdziwe cuda budować, sprawdź filmy chispbacon82 albo drugowojenne repliki Kadafa.