Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: MrK w Wto, 18 Lut 2014, 04:10:25
-
Po pierwsze chciałbym z Państwem się przywitać.
Od kilku dni jestem posiadaczem i zapalonym użytkownikiem programu. Niestety, mój zapał puki co dorównuje mojej ignorancji.
I otóż pytanie - jak satelitę osłonić areodynamiczną osłoną?
Pozdrawiam serdecznie.
MrK
-
Nie trzeba budować osłon areodynamicznycz bo jak narazie gra tego nie przewiduje. Można dodać na nie mod
ale nie pamiętam jak się nazywa.
Ten mod to ProceduralFairings (http://kerbalspaceport.com/procedural-fairings/)
-
Up. Tak jak kolega wyżej powiedział, KSP nie ma jak na razie innych efektów wchodzenia w atmosferę z dużą prędkością niż płomień.
Sorad. To co podałeś, to jest mod na owiewki które chronią ładunek podczas startu i lotu na orbitę, a nie na ekstremalne temperatury.
Deadly Reentry - To jest właśnie mod który wprowadza możliwość wybuchu sondy/lądownika itd... jeżeli nie dodamy tarczy chroniącej nas od ciepła.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/54954-0-23-Deadly-Reentry-Continued-v4-3-1-11-14
-
MrK piszę o osłonach areodynamiczny a nie o termicznych więc chyba o owiewki chodzi, ale moge się mylić
-
Wątek wyraźnie wskazuje na wspomniane owiewki.
-
Ajć, pomyliłem pojęcia.
Przepraszam bardzo.
Pozdrawiam.
-
Może gra nie przewiduje owiewek, ale ja już sobie nie wyobrażam latać bez Ferram Aerospace. Mod dodaje prawidłową aerodynamikę i dodanie owiewki ma już swój cel.
Pozdrawiam. Enjoy the Flight
-
Dziękuję pięknie za odpowiedź!
Istotnie chodziło mi o osłony areodynamiczne, do ochrony satelity w czasie startu rakiety, mod podany przez Sorada uruchomiłem i działa poprawnie. Dziękuję również koledze Skyline - ten mod też zainstaluję, bo fajnie jeśli zgodnie z realizmem coś co powraca z orbity hamując w atmosferze, musiało mieć osłonę termiczną.
Jeśli mogę zadam jeszcze kolejne pytanie - gdzie znaleźć dane fizyczne ciał niebieskich dostępnych w grze? Przede wszystkim interesuje mnie pierwsza i druga prędkość kosmiczna na Kerbinie, na razie zauważyłem tylko eksperymentalnie, że są dużo niższe niż na Ziemi. Z drugiej strony gdzieś czytałem, że przyspieszenie grawitacyjne Kerbinu wynosi 9,81 m/s^2, czyli wskazywałoby to na duże różnice w promieniu planety?
Pozdrawiam.
MrK
-
Te dane są dostępne z poziomu gry - albo w ekranie mapy w trakcie lotu zaznacz ciało niebieskie - po prawej pojawią się dwie ikony, jedna z opisem, druga z suchymi danymi. Tak samo, jeśli zaznaczysz ciało niebieskie z Tracking Station w Kerbal Space Center. Pomocą służy także internet - http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Celestials
PS: Różnice w rozmiarach są ogromne - Promień Kerbina to zaledwie 600 km
-
Wątek wyraźnie wskazuje na wspomniane owiewki.
Przepraszam, ale z jakiegoś powodu nie wyświetla się link do moda z owiewkami, a ja właśnie przeinstalowałem grę...
Bardzo proszę o podanie jeszcze raz stosownego adresu.
Pozdrawiam.
m.
-
http://kerbalspaceport.com/procedural-fairings/ (http://kerbalspaceport.com/procedural-fairings/)
Do usług.
-
Jest jeszcze mod który daje chyba opór powietrza oto on: http://kerbalspaceport.com/ferram-aerospace-research/