Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: Kapiozan w Nie, 21 Wrz 2014, 15:23:55
-
A więc zaczne od początku. Miałem zamiar na trybie sandboxowym polecieć sobię na minmusa. Wszystko było w porządku. Rakieta zbudowana poleciała, doleciała. Ale w momencie kiedy miałem przyprowadzić hamowanie aby nie wylecieć z strefy grawitacyjnej minmusa moja rakieta zamarła w bez ruchu. Nie mogłem zrobić nic. Ani włączyć silników. Ani ją przekręcać. Nic kompletnie nic. Nie ma na niej Kerbali.
Patrzałem czy może skończył się monopropelant, ale wręcz przeciwnie. Było go więcej niż 75%. Energia była kompletna. Nie mam pojęcia co się stało ale mogę zaznaczyć że nie zdarza mi się to pierwszy raz. Zaczyna mnie to trochę irytować. Nie używam kół zamachowych, ale mogę potwierdzić iż na pewno nie brakuje mi prądu,paliwa, ani monopropelantu.
-
A może po prostu spiraciłeś kerbale i i dlatego ci nie działa. Jeśli tak to proponuje kupić kerbale, są warte swojej ceny.
-
Próbowałeś zapisać (F5) i wczytać (F9)? Albo włączyć i wyłączyć? Następnym razem wejdź w DevKonsole ( alt + F12 ) i wejdź w debug, jeśli coś pisze na czerwono to zrób skrina i podeślij
-
A może wciąż warpa miałeś?
-
Próbowałem Wczytywać, próbowałem zapisywać. Warpa nie miałem. Problem pojawił się po nowym patchu, ale przy ostatnim locie jakoś go nie doświadczyłem. Dzieje się tak często kiedy długo planuje różne manewry, i kiedy wyłączam mapę statek staje w bezruchu.
-
A może po prostu nie wyciągasz NavBall'a w widoku mapy?
-
To jest całkiem możliwe. Ale co nie wyciągnięty navball na mapie ma do tego że nie moge nic z rakietą zrobić ?
-
jak jesteś w widoku mapy i nie masz wyciągniętego navball'a to nie możesz poruszać rakietą (w widoku mapy oczywiście)
-
A lampka STAGE, to na jaki kolor się świeci?
-
jak jesteś w widoku mapy i nie masz wyciągniętego navball'a to nie możesz poruszać rakietą (w widoku mapy oczywiście)
Więc i chyba logiczne że nie może sterować statkiem, bo i jak na ślepo ? ;)
-
Lampka "stage" świeci się na fioletowo.
-
Stage świeci się na fioletowo wtedy, gdy nie masz dostępu do obsługi rakiety. Może być kilka przyczyn, najczęstsza to brak zasilania. Może też być brak modułu sterowania, załogowego lub bezzałogowego. Dobrze by było, gdybyś wrzucił screena z widokiem rakiety i włączonym interfeisem.
-
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f2da047e15756e9.html - o to Screen.
-
Ze zdjęcia nie potrafię wywnioskować, jest zrobione pod złym kątem, czy jest tutaj moduł dowodzenia?
-
Moduł dowodzenia jest. Znajduje się on pomiędzy adapterem a zbiornikiem. Co do problemu to nie mam bladego pojęcia co jest źle. Prąd jest, komputer też. Masz tam SAS? Ten mały komputer jest słabszy niż kapsuły załogowe i konieczny jest SAS aby kierować rakietą, chyba, że masz RCSy.
-
To nie wina braku SAS'a, właśnie wypuściłem 1000 ton w kosmos z samym probodobodynem i żadnych problemów nie miałem. U Kapiozana stage świeci na fioletowo. U mnie jak wczytuje pojazd, to przez chwilę jest fioletowa lampka, ale jak już komputer policzy wszystkie elementy, to zapala się na zielono. To musi być coś poważniejszego. Ja bym na przykład wysłał kerbala w pobliże tego statku, aby aby trochę tam polatał w tę i z powrotem. Jak wszystko będzie OK, to znaczy że wina statku, a jak się wykrzaczy, to pewnie wina komputera.
-
Mam Rcs ale nie miałem sas'a i koła zamachowego. Ulepszyłem sondę i dodałem sas i koło zamachowe. Wystartowałem i wylądowałem na munie. Przyśpieszyłem czas aby pooglądać sobie wydoki i w pewnym momencie rakieta znów po prostu przestała działać.
-
Skąd taka wielka prędkość?
-
Brzmi jak jakiś bug. Sprawdź spójność plików gry jeśli masz wersję Steam lub zainstaluj nowe KSP gdzieś na dysku jeśli gra od Squad. Jakieś mody?
-
Stacja orbituję słońce, dlatego prędkość taka duża. Co do modów to mam jedynie na chmurki. Zainstaluje 0.25 może to pomoże.
-
U Kapiozana stage świeci na fioletowo. U mnie jak wczytuje pojazd, to przez chwilę jest fioletowa lampka, ale jak już komputer policzy wszystkie elementy, to zapala się na zielono.
Dało mi to do myślenia.
Przede wszystkim, nikt nie zadał podstawowego pytania: Jaki sprzęt ma kolega.
Kapiozan, Przytrzymaj klawisz Windows i wciśnij klawisz R. W okienku, które się wyświetliło, napisz "dxdiag" i wciśnij enter. Jeśli wyświetli ci się okienko z pytaniem o sterowniki podpisane cyfrowo, wciśnij "Tak" lub "Nie", obojętnie. Wyświetli się okno. Spisz stamtąd informacje:
Procesor
Pamięć
Wersja programu DirectX
Być może pamięć RAM jest zapchana i nie może wczytać pojazdu w całości.
Z drugiej strony, znalazłem informacje o momentach, w których pojawia się fioletowa lampa:
1. Gdy załadowałeś pojazd, np. do wystrzelenia go, i fizyka nie została jeszcze w pełni uruchomiona. Kolor zielony powinien pokazać się w ciągu kilku sekund, najpóźniej po minucie.
2. Gdy właśnie przeszedłeś do kolejnej fazy. Zielony powinien wrócić jak w pkt. 1.
3. Gdy wcisnąłeś kombinację Alt+L, która blokuje przechodzenie do kolejnej fazy. Wciśnij jeszcze raz kombinację Alt+L, by odblokować przechodzenie do kolejnej fazy.
-
A więc zaczne od początku. Miałem zamiar na trybie sandboxowym polecieć sobię na minmusa. Wszystko było w porządku. Rakieta zbudowana poleciała, doleciała. Ale w momencie kiedy miałem przyprowadzić hamowanie aby nie wylecieć z strefy grawitacyjnej minmusa moja rakieta zamarła w bez ruchu. Nie mogłem zrobić nic. Ani włączyć silników. Ani ją przekręcać. Nic kompletnie nic. Nie ma na niej Kerbali.
Patrzałem czy może skończył się monopropelant, ale wręcz przeciwnie. Było go więcej niż 75%. Energia była kompletna. Nie mam pojęcia co się stało ale mogę zaznaczyć że nie zdarza mi się to pierwszy raz. Zaczyna mnie to trochę irytować. Nie używam kół zamachowych, ale mogę potwierdzić iż na pewno nie brakuje mi prądu,paliwa, ani monopropelantu.
Miałem coś takiego po warpie. Wyjdź do centrum kosmicznego potem do tego budynku z antenami i do tego statku który nie działał
Mam nadzieję że pomogłem :-)
-
Być może pamięć RAM jest zapchana i nie może wczytać pojazdu w całości.
Przy ładowaniu gry wszystko ładuje się do RAMu, więc nie ma opcji by było tak jak piszesz. Jeśli podczas gry RAM się kończy, pojawia się czarny ekran i wita nas pulpit.
-
Proszę sobie wyobrazić, że właśnie doznałem tegoż buga. Ćwiczyłem sobie dokowanie z Raster Prop Monitor i pomyślałem, że skoro mam jeszcze trochę paliwka, to polecę sobie na muna, bo od kilku wersji KSP go nie odwiedzałem. Po odpaleniu impulsu przyspieszyłem czas i po zwolnieniu go, wszystko było OK, Ale gdy wyhamowałem i zdeorbitowałem lądownik, po krótkim warpie model przestał reagować. Różowa (czy tam fioletowa) lampka mimo zapasów energii (WARPx1). Na pokładzie miałem trzech Kerbali, jednym wyszedłem na zewnątrz, ale gdy już był na drabince to nie mogłem go kontrolować, tak jak by zastygł w miejscu. Jedyne co mogłem zrobić, to przełączać się między Kerbalami.
Wersja 0.25
Na razie nie zabrałem się za wyjaśnienie tego fenomenu.
(https://lh4.googleusercontent.com/-I9yswJGolb4/VEgJI2MUGYI/AAAAAAAAA-k/FDBuTXbZ52I/w1580-h889-no/screenshot47.png)
(https://lh6.googleusercontent.com/-g8AiCcvgIG8/VEgJIHmzYAI/AAAAAAAAA-g/LOLvFPfiJAA/w1580-h889-no/screenshot46.png)
-
Mi w takich sytuacjach pomaga powrót do Space Center, potem wybieram Tracking Station, i ponownie wybieram statek, którym leciałem.