Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: Hiszpanek w Nie, 23 Kwi 2017, 23:46:29
-
Witajcie, ponownie proszę o waszą pomoc :)
Od jakiegoś czasu mam problem z misjami testów silników i boosterów. Przykładowo spełniam wszystkie warunki dla testu boostera RT-10 Hammer, ale misja się nie zalicza. Osiągam określoną wysokość oraz prędkość, ale nadal się nie realizuje.
Wiecie czym leży problem? A może coś źle robię?
Z góry dziękuję.
-
A jak realizujesz ten test? Najczesciej dla silnikow trzeba kliknac prawym na silniku i z menu wybrac test, chociaz to zalezne jest od opisu testu :)
Wrzuc moze jakies screeny bo tak to ciezko cos wywnioskowac, chyba ze inni cos podpowiedza.
-
Mam wybrany test w centrum misji, podczas lotu mam otworzony ten dzienniczek który jest po prawej stronie u góry i gdy zaznaczą mi się wszystkie zielone "fajeczki" nic się nie dzieje i nie zalicza testu. Oczywiście silnik działa podczas zaliczania wszystkich kryteriów.
Dobrze, spróbuje dodać jakiś wieczorem screen. :)
Z tymi misjami dla mnie to ciężka sprawa. Nie jestem aż tak dobry z angielskiego i często nie rozumie o co chodzi :D, a kasa by się przydała... :(
-
Kiedy w "dzienniczku" zaświecą Ci sie wszystkie zadania na zielono musisz kliknąć PPM na części której dotyczy kontrakt i powinien tam wyskoczyć przycisk "Run Test". Ja takie kontrakty wykonuje po prostu montując tą część na rakiecie ale gdzieś z boku tak aby nie była ona częścią użytkową.
-
Nie klikałem na to PPM więc możliwe że to może być przyczyną moich nie zakończonych zadań :P.
Też trudno według mnie zrobić takie testy, widełki są dosyć małe, więc czasu jest bardzo mało by kliknąć na tą rzecz i ten guzik, w dodatku jestem amatorem :D a każdy taki start to są koszty :(
Sobol jak ustawić taki np. silnik czy booster by nie była częścią użytkową? Chyba jak się przeprowadzi test to zacznie działać i będzie robiło cuda z rakietą :O
-
Normalnie. Boostery to żaden problem bo są częściami, które można montować radialnie, natomiast jeśli idzie o silniki na paliwo ciekłe lub inne części montowane tylko "w pionie" to ja używam jakiejś małej kratownicy i przyczepiam z boku. Co do bycia części nieużytkową to jeśli nie mówimy o silnikach i spadochronach to nie ma problemu bo ich i tak nie ma w fazach rakiety. Jednak jeśli idzie o spadochrony i silniki / boostery to ustawiam ich ikonę w fazach rakiety jako fazę zerową czyli ostatnią danej rakiety żeby przypadkiem ich nie użyć.
-
Wrzuc testowana czesc jako najwyzszy stopien ( stage 0 ) i gdy w dzienniczku zapala sie wszystkie zielone podpunkty kliknij prawym na testowanej czesci i z menu wybierz Test ( menu mozesz wczesniej wyswietlic i przypiac pinem by sie przypadkowo nie zamknelo , prawy gorny rog menu)
-
Spróbuję zrobić jak mówisz Grabek, przypnę okienko by nie znikło i gdy tylko spełnię wszystkie kryteria to dam " Run Test".
Proszę o nie zamykanie tematu, spróbuję czy to zadziała i dam znać :)
Swoją drogą jak zrobić te testy z jakimiś raportami na różnych wysokościach? Kompletnie tego nie rozumie :O
-
Spróbuję zrobić jak mówisz Grabek, przypnę okienko by nie znikło i gdy tylko spełnię wszystkie kryteria to dam " Run Test".
Proszę o nie zamykanie tematu, spróbuję czy to zadziała i dam znać :)
zadziala na 100% :)
Swoją drogą jak zrobić te testy z jakimiś raportami na różnych wysokościach? Kompletnie tego nie rozumie :O
No podobnie, montujesz na samolot czy tam sonde dane urzadzenie np do pomiaru temperatury (zalezy co pisze w opisie danej misji) i lecisz albo powyzej (above) albo ponizej zadanej wysokosci (below) i gdy wlecisz w dana strefe to pojawi ci sie napis "Are you entering Alfa/Beta/X-Yts76/... area" czy jakos tak i wtedy dokonujesz pomiarow.
-
No podobnie, montujesz na samolot czy tam sonde dane urzadzenie np do pomiaru temperatury (zalezy co pisze w opisie danej misji) i lecisz albo powyzej (above) albo ponizej zadanej wysokosci (below) i gdy wlecisz w dana strefe to pojawi ci sie napis "Are you entering Alfa/Beta/X-Yts76/... area" czy jakos tak i wtedy dokonujesz pomiarow.
A gdzie to będzie napisane? Gdy próbowałem zrobić te pomiary to niby takie proste bo jedna gwiazdka, ale ja mówiąc kolokwialnie nie ogarniam XD. Kiedy wiadomo że wchodzę w strefę? Jak blisko muszę być? Tutaj też nigdy nie miałem tej fajeczki nawet gdy wydawało mi się że byłem niemal w tym punkcie.
-
A gdzie to będzie napisane? Gdy próbowałem zrobić te pomiary to niby takie proste bo jedna gwiazdka, ale ja mówiąc kolokwialnie nie ogarniam XD. Kiedy wiadomo że wchodzę w strefę? Jak blisko muszę być? Tutaj też nigdy nie miałem tej fajeczki nawet gdy wydawało mi się że byłem niemal w tym punkcie.
Napis pojawi Ci się mniej więcej w miejscu gdzie wyskakuje napis o Savovaniu gry, pod wysokościomierzem i gdy będziesz przebywał w strefie to na mapie dany punkt będzie migał. Akurat nie mam żadnej takiej misji, żeby zrobić screeny.
-
Już zrobiłem te misje z przeprowadzeniem raportów oraz różnych testach i to dzięki waszej pomocy, dziękuję :)
Teraz to chcę zbudować rakietę, która osiągnie mi orbitę, ale mi coś nie wychodzi. Nie uzyskuje równej elipsy. Jak najniższy punkt ma kolo 50km to najwyższy ponad 2 mln km XD. Sądzę jednak że to problem na osoby temat a i nie omieszkam przeglądnąć poradników i forum na ten temat.
Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc :)
-
Już zrobiłem te misje z przeprowadzeniem raportów oraz różnych testach i to dzięki waszej pomocy, dziękuję :)
Gratulacje :)
Teraz, to już chyba nie będziesz miał z tym kłopotu....
Teraz to chcę zbudować rakietę, która osiągnie mi orbitę, ale mi coś nie wychodzi. Nie uzyskuje równej elipsy. Jak najniższy punkt ma kolo 50km to najwyższy ponad 2 mln km XD. Sądzę jednak że to problem na osoby temat a i nie omieszkam przeglądnąć poradników i forum na ten temat.
Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc :)
Proponuje Ci zainteresować się programem do instalacji modów CKAN i w nim poszukać Kerbal Engineer Reddux (KER), który w czasie rzeczywistym będzie Ci pokazywał dane lotu (Apoapse, Peryapse i inne takie tam). Co do startu rakiet, ja przeważnie robię tak, że podczas projektowania staram się by pierwszy człon nie miał większego TWR niż 2.0 (zależne od ciężaru rakiety :) ). Podczas samego startu lecę pionowo do ok 10 km po czym zaczynam delikatny skręt na wschód (90 stopni na busoli) i kontynuuje przechylanie do 45st. W takiej pozycji lecę aż moja AP zbliży się do wartości powiedzmy 90 km (załóżmy, że docelowa to 100 km), wtedy pozycjonuje rakietę na równi z horyzontem i kontynuuje rozpędzanie uważając by nie przekroczyć mojej żądanej wartości AP 100 km. Jeśli się zdarzy, że wartość mojej AP przekroczyła 100 km (a jestem jeszcze na niższej wysokości przed osiągnięciem AP), wtedy pochylam rakietę w stronę "ziemi", by zmniejszyć wartość AP. I na odwrót jeśli jestem już za AP, odchylam rakietę od "ziemi".
Jeśli osiągnę prędkość orbitalną (około 2400 m/s) przed moja AP to mogę wyłączyć silniki, poczekać aż moja rakieta osiągnie AP i wtedy podnieść PE do wybranej wartości 100 km by utworzyć stabilną orbitę kołową.
Próbuj, trening czyni mistrza :) Powodzenia :)
-
Wielkie dzięki grabek :), zrobię sobie osobny profil w grze by popracować i poćwiczyć ten wyczyn zdobywania orbity :D, bo tak to tylko kasa leci a potem znów od początku :P. Z tymi modami jeszcze pomyślę, jeśli nie będzie mi mulić gry to zainstaluje :).
-
Wielkie dzięki grabek :), zrobię sobie osobny profil w grze by popracować i poćwiczyć ten wyczyn zdobywania orbity :D, bo tak to tylko kasa leci a potem znów od początku :P. Z tymi modami jeszcze pomyślę, jeśli nie będzie mi mulić gry to zainstaluje :).
Nie musisz robić osobnego profilu, poprostu jak coś nie wyjdzie to naciskasz ESC i wybierasz Revert flight i wracasz do VABu (Revert to Vehicle Assembly).
Co do modu KER, to nie ingeruje on w grę by zamulać.
-
Polecam też porobić trochę tutoriali w grze. Powinno ci to trochę pomóc.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk