Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: AJMG w Pon, 24 Sie 2015, 15:15:29
-
Witam !
Na wstępie chciałbym napisać, że to mój pierwszy post na forum. W Kerbale gram już (albo raczej dopiero) od trzech miesięcy. Mój problem polega na tym, że podczas dokowania statku magnesy nie chcą się do siebie przyłączyć. Wygląda to tak jakby magnesy po prostu nie działały. Nie wiem czym to może być spowodowane. Czekam na szybką pomoc ;)
Pozdrawiam AJMG
-
Pokręć się, zbliżaj i oddalaj itp. W końcu zaskoczą.
-
Ostatnie metry dokowania rób z wyłączonym SASem oraz RCSami. Wyłącz je 2-3 metry przed spotkaniem z drugim pojazdem
-
Rzeczywiście! Wyłączyłem SAS i od razu zaskoczyło. Dzięki!
Temat do zamknięcia.
-
Witam !
Na wstępie chciałbym napisać, że to mój pierwszy post na forum. W Kerbale gram już (albo raczej dopiero) od trzech miesięcy. Mój problem polega na tym, że podczas dokowania statku magnesy nie chcą się do siebie przyłączyć. Wygląda to tak jakby magnesy po prostu nie działały. Nie wiem czym to może być spowodowane. Czekam na szybką pomoc ;)
Pozdrawiam AJMG
Wpierw zalecam nie zniechęcać się do ponownych dokowań.
Następnie polecam sprawdzić czy dok jest dobrą stroną zamontowany (wypukłością się dokuje)
Ja też za pierwszym razem nie mogłem zadokować, właśnie przez złą stronę doków.
Ostatecznie możesz użyć autopilota MechJeba aby zobaczyć jak ma wygladać dokowanie.
Jeśli autopilot też ma problem z zadokowaniem do na pewno doki są źle zamocowane.
Pozdrawiam.
-
A ja polecam to : http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/43901-1-0-x-Docking-Port-Alignment-Indicator-(Version-6-2-Updated-05-04-2015)
Taki mój mod must have. Bez tego zadokować nie umiem, zeza dostaje obracając tą kamerą czy aby na pewno dok jest w osi. A tak mamy ładny wskaźnik, ale nadal musimy odpowiednio statek ustawić ;)
Ewentualnie kamera od Romfarera, choć z tym dokowanie jest trudniejsze, co kto woli :P
-
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi! Problem został rozwiązany. Musze tylko jeszcze trochę poćwiczyć dla wprawy ;).
Proszę o zamknięcie tematu.
-
A ja polecam to : http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/43901-1-0-x-Docking-Port-Alignment-Indicator-(Version-6-2-Updated-05-04-2015)
Taki mój mod must have. Bez tego zadokować nie umiem, zeza dostaje obracając tą kamerą czy aby na pewno dok jest w osi. A tak mamy ładny wskaźnik, ale nadal musimy odpowiednio statek ustawić ;)
Ewentualnie kamera od Romfarera, choć z tym dokowanie jest trudniejsze, co kto woli :P
A ten miniaturowy modzik buguje grę?
Bo tego się boję najbardziej.
-
@up
Nie miałem z nim żadnych problemów, a używałem go od bardzo, bardzo dawnych wersji
-
Wystarczy przecież kliknąć na dok statku i zaznaczyć "control from here", oraz dok stacji, lub innego ustrojstwa, do którego dokujemy, ustawić jako cel "set as target" i mamy na navballu piękny DPAI bez zaśmiecania sobie RAMu.
-
Wystarczy przecież kliknąć na dok statku i zaznaczyć "control from here", oraz dok stacji, lub innego ustrojstwa, do którego dokujemy, ustawić jako cel "set as target" i mamy na navballu piękny DPAI bez zaśmiecania sobie RAMu.
A no, też tak można.
-
bez zaśmiecania sobie RAMu
Cały plugin zajmuje na dysku 500 kb - więcej zyskamy, usuwając pojedyńczą najprostszą część z oryginalnego zestawu ;)
I kto dokuje bez "set as target" na dok :O
Plugin daje bardzo wyraźny interfejs dokowania, a przy dokowaniach na wiele doków jest nieoceniony, bo standardowo gry nie obchodzi jak doki są obrócone względem siebie.
Nie jest to także niezbędne narzędzie.
Żadne nie jest. Można dokować bez interfejsu, wykorzystując jedynie lampy pozycyjne.
-
Ja dokowałem bez "Set as target" na dok, póki nie odkryłem tej opcji. Dokowanie i inne manewry zawsze robię bez MechJeba czy innych pluginów ponieważ nie umiem ich zainstalować. Poza tym daje to większą satysfakcję.