Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: theromanek100 w Pią, 30 Maj 2014, 15:33:11
-
Siemka. Już od dłuższego czasu gram w Kerbale. Zawsze chciałem dolecieć na Eve, zebrać naukę i wrócić chociażby na orbitę wokół planety, ale najbardziej wrócić na Kerbin. Jednak moje pytanie brzmi: Czy można to zrobić? Jeśli tak to podeślecie link do swoich projektów, może wspólnymi siłami osiągniemy cel ;)
-
Jeśli chodzi Ci o lądowanie na powierzchni i powrót, to jest to jedna z najtrudniejszych rzeczy w KSP. Ale jeśli chcesz wejść na orbitę Eve, wykonać badania i wrócić na Kerbin, to będzie łatwiej. Po dotarciu na Eve, czekasz na okno transferowe. Kiedy ono nastąpi wykonujesz manewr i wracasz na Kerbin. Równie łatwe jak wejście na orbitę Duny i powrót.
-
http://kerbalspaceport.com/kerbal-alarm-clock-2/
http://ksp.olex.biz/
To Ci się bardzo przyda. Poszukaj, były u nas poradniki lotów międzyplanetarnych.
Lądowanie na Eve nie jest trudne, wystarczy spadochron. Gorzej będzie z powrotem, bardzo gęsta atmosfera(5 atm) i duża grawitacja(1,6 g) mocno utrudniają sprawę. Zacznij od Duny, ma tylko 0,2 g i cienką atmosferę ;)
-
Mam wrażenie że autorowi nie chodziło o pomoc z transferami, a o metodologię lotu statkiem z powierzchni Eve na jej orbitę. Mimo że nigdy tego nie robiłem osobiście, znam w pewnym zakresie aspekty teoretyczne misji na tę groźną planetę.
1. Maszyny nie gryzą. Sporo punktów wyciagnie lazik z zestawem sprzętu badawczego zasilany energią słoneczną. Pozwoli ci to lepiej zrozumieć specyfikę tej planety.
2. Konstrukcja lądownika i przebieg misji
a) wybór napędu - nie ma co iść w oszczędności. Mocne silniki o przeciętnej wydajności to dobry wybór, zwyklewykorzystuje się ttp ToroidalSpike.
b) koniecznie asparagus i tony paliwa. w zzależności od warunkow początkowych wykonanie orbity na Eve może wymagać zmiany prędkości o 12 km/s. To jak statek który dotrze na orbitę Kerbinu, wróci na powierzchnie, dotrze na orbitę jeszcze raz... i poleci na sąsiednią planetę. (Nie biorę pod uwagę zmian w ISP w atmosferze Eve)
c) tabela prędkości optymalnych - do znalezienia na wiki.
d) wybór miejsca - zadanie dla maszyny (drony jonowej) i/lub internetu. Startując z najwyżej położonych obszarów tej planety można zaoszczędzić niemal połowę potrzebnego w lądowniku dV.
-
Wprawdzie było to kilka wersji temu (0.18) ale wróciłem z Eve. Zorganizowałem wielką ekspedycję złożoną z kilku statków. Jedyna pamiątka to ten album: http://imgur.com/a/jZxY9#0 (http://imgur.com/a/jZxY9#0). Opisy wprawdzie są po angielsku, ale chyba chodzi Ci głównie o konstrukcję lądownika. Ważył 150 ton i nie był idealny, ale wystarczył żeby wystartować z 555m nad poziomem morza. W 0.23.5 prawdopodobnie będziesz potrzebował więcej nóg żeby nie rozbić rakiety. Ale z drugiej strony, 3.75 metrowe części umożliwią wysłanie na Eve znacznie więcej sprzętu.
Możesz też spróbować przeczytać tutorial, który napisałem jakiś czas temu: http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:Returning_From_Eve (http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:Returning_From_Eve)
Powodzenia :)