Jest jeszcze jedna kwestia.
Mianowicie wiadomo, że energia potencjalna naszego statku, ma dosyć istotny wpływ na energię kinetyczną tych wylatujących spalin z dyszy.
Odczujemy to podczas asysty wspomaganej, oraz podczas hamowania w celu zamknięcia orbity około planetarnej.
Rozpisał się o tym Kadaf w swym poradniku
Aby zobaczyć link -
ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ oraz ja w czymś, co miało być poradnikiem, ale upojenie alkoholowe spowodowało destrukcję słowa pisanego.
Chodzi mniej więcej o to, że jak już wykorzystujesz ten efekt pięknie opisany przez mego przyjaciela Kadafa, to dzida na maksa. Impuls musi być jak najkrótszy i jak najmocniejszy.
Przy hamowaniu i dopalaniu w peryapsie, zauważysz, że jednak otwarcie przepustnicy ma wpływ na zużycie paliwa, a często się zdarza, że latamy na styk, więc warto się tym problemem zainteresować.