Autor Wątek: Ekonomia spalania  (Przeczytany 2578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 23 Gru 2015, 18:19:55

Offline Rosomak

• Szeregowy
  • *
  • Reputacja: 0
Witam.
Jestem początkującym graczem . Zastanawiam się czy w KSP jest liniowe spalanie paliwa w silnikach czy np zakres środkowy w przepustnicy jest najbardziej ekonomiczny ?
Czy na orbicie najlepsze efekty daje przepustnica na cały palnik czy raczej nie ?

Śro, 23 Gru 2015, 18:44:23
Odpowiedź #1

Offline Maciuś

• Kapral
  • **
  • Reputacja: 51
Siła ciągu (bo o to chodzi) nie ma żadnego znaczenia, liczy się tylko to ile paliwa spalasz i z jaką prędkością spaliny wylatują z dyszy. A to czy będziesz sobie pomalutku leciał na 10% czy na 100% na nic nie wpływa. Ale co do ekonomii to im mniejszy ciąg tym dłużej trwa manewr, a wiadomo, że czas to pieniądz. ;)

Reklama

Odp: Ekonomia spalania
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 23 Gru 2015, 18:44:23 »

Czw, 24 Gru 2015, 03:06:30
Odpowiedź #2

Offline Robson

• Sierżant
  • Reputacja: 22
    • Opowieści Kerbali
Jest jeszcze jedna kwestia.
Mianowicie wiadomo, że energia potencjalna naszego statku, ma dosyć istotny wpływ na energię kinetyczną tych wylatujących spalin z dyszy.
Odczujemy to podczas asysty wspomaganej, oraz podczas hamowania w celu zamknięcia orbity około planetarnej.
Rozpisał się o tym Kadaf w swym poradniku Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ oraz ja w czymś, co miało być poradnikiem, ale upojenie alkoholowe spowodowało destrukcję słowa pisanego.
Chodzi mniej więcej o to, że jak już wykorzystujesz ten efekt pięknie opisany przez mego przyjaciela Kadafa, to dzida na maksa. Impuls musi być jak najkrótszy i jak najmocniejszy.
Przy hamowaniu i dopalaniu w peryapsie, zauważysz, że jednak otwarcie przepustnicy ma wpływ na zużycie paliwa, a często się zdarza, że latamy na styk, więc warto się tym problemem zainteresować.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.