Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: kerbalczykerbal w Sob, 13 Wrz 2014, 20:42:55
-
czy opłaca sie stosowac owiewki aerodynamiczne? czy sa tylko pustym ciezarem?
-
Standardowo gra liczy aerodynamikę w prosty sposób ignorując owiewki i czynią je bezużytecznymi, ale ponoć - czytałem tak w zapowiedziach ostatnich wersji, ale ile w tym prawdy nie wiem - aerodynamiczne nosy rakiet faktycznie poprawiają wydajność pojazdów.
-
Dziekuje :)
-
Jeżeli grasz z modyfikacją FAR, to owiewki mają dużo sensu
-
Dokładnie przy FAR-ze są wręcz niezbędne poza tym Twoje rakiety często dzięki temu dużo zyskują wizualnie ;)
-
nie uzywam moda far bo ja w kerbalach narazie zielony jestem ledwo co umiem na ksiezyc poleciec :)
-
Pytanie było konkretne, dyskusja o estetyce rakiet a sprawa faktycznej użyteczności owiewek to dwie zupełnie inne sprawy.
-
Pytanie było czy się opłaca, a nie czy pomagają w locie. Wygląd rakiety też jest wartością więc czymś co może być opłacalne.
-
Naprawdę nie chcę dyskusji o estetyce rakiet - w grze to co się liczy, to paliwo i Fundusze (w karierze). Stockowa aerodynamika owiewek nie widzi, więc są pustym ciężarem. To, że wnoszą wiele do wyglądu pojazdu na starcie jest absurdalnie oczywiste i nie wiem po co o tym w ogóle wspominać.
-
Żeby policzyć opór powietrza potrzeba dwóch parametrów: powierzchni przekroju poprzecznego i współczynnika oporu. Stockowy model zakłada, że powierzchnia jest proporcjonalna do masy statku, co oznacza, że każde dwa statki o tym samym współczynniku oporu będą się zachowywały dokładnie tak samo, niezależnie od kształtu i masy. Z kolei współczynnik oporu jest po prostu średnią ważoną współczynników poszczególnych części (wagami są masy). Ponieważ większość części ma 0.2 to rakiety też na ogół mają współczynnik zbliżony do tej wartości. W takim razie, jeśli dodasz część o mniejszym współczynniku to zmniejszysz całkowitą średnią i poprawisz 'parametry' rakiety.
-
Odpowiedź została uzyskana, zamykam.