Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: Pawelk198604 w Pon, 11 Sie 2014, 13:26:52
-
Wiem że nie powinienem dodawać filmików, ale to oryginalny filmik z Kerbali bez dubbingu :D
http://www.youtube.com/watch?v=hUNL3ynlVrQ
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/90236-What-do-you-think-about-my-rocket-%280-24-2%29
http://1drv.ms/1A7jqUO
-
A co właściwie chciałeś tą rakietą osiągnąć? Bo na filmie widać jedynie to co Ci się udało z nią zrobić :P
-
Szacunku do czasu widza też nie masz... 35 minut to bardzo, bardzo dużo jak na film na YT. Bez komentarza trudno przykuć uwagę, tym bardziej że nic się nie dzieje, a sama awaria to ledwo chwila.
- Spadochrony dałeś po jednej stronie, przez co twoja rakieta była przechylona i po wylądowaniu oczywiście upadła. musisz ustawiać je symetrycznie i w takim miejscu, by na uszkodzenia były narażone mniej ważne części.
- Możesz użyć nóg lądownika lub kratownic by zabezpieczyć spód delikatnych narzędzi badawczych
- nic nie stoi na przeszkodzie by odrzucić silnik i zbiornik przed lądowaniem - ta masa nie jest ci potrzebna w tym momencie.
-
A co właściwie chciałeś tą rakietą osiągnąć? Bo na filmie widać jedynie to co Ci się udało z nią zrobić :P
To opis jaki dałem
"I decided to switch LV-T30 to weaker to LV-T45
I designet this roccket to make following secifiation:
TEST Rockomax BACC Solid Fueul Boster:
Spec:
ALT 1270 to 1680
Speed 190 m/s to 690
TEST Radial Decoupler
ALT 650 to 1250
speed 210 to 610 ms/2"
próbnik rozbił się przy lądowaniu, rozbił się przy lądowaniu, ale moim zdaniem liczba spadochronów była wystarczająca.
-
No to jeśli chodziło Ci wyłącznie o przetestowanie tych części to niepotrzebna Ci pełna rakieta, wystarczy coś co odpali je na odpowiedniej wysokości i prędkości, np:
(http://i.imgur.com/ep4uUTn.png)
(http://i.imgur.com/CD1nisK.png)
zbuduj coś takiego i wystarczy, trochę refleksu się przyda, bo to szybko leci
//edit
A w przyszłości jak odkryjesz części do samolotów to zbuduj sobie jakiś samolocik do którego będziesz podczepiał testowe części, leciał gdzie trzeba i odpalał je
-
Udało się :D
http://www.youtube.com/watch?v=syw3F-0rJ18
użyłem też moda, owiewki, procedural fairing, to mój ulubiony mod w KSP, oprócz mechjeba, ale tego mudu jeszcze nie zainstalowałen
-
Najdziwniejszy gravity turn jaki widziałem. Sam ostatnio dodałem długi film, i z chatu popłynęła krytyka, ale konstruktywna, co cieszy, że mogłem trochę bardziej pociąć materiał. Tobie teraz radzę to samo. Wycinaj zbędne fragmenty. Zostaw np. 10 sekund przed odzieleniem fazy i tyle samo po, bo inaczej to nuży okrutnie.
-
I ten, i poprzednie filmiki są dowodem, że nie masz pojęcia co to jest "montaż filmu" i dlaczego filmy się "montuje" przed pokazem publiczności.
To co robisz, to streaming z gry. W dodatku nudny i bez pomysłu.
Zanim nakręcisz następny:
1 - Pomysł na film.
2 - Scenariusz.
3 - Przygotowanie sceny.
4 - Nagranie lotu, a nawet lotów.
5 - Montaż filmu wg scenariusza i nagranego materiału.
5a - Dokręcenie brakujących scen do filmu.
6 - Montaż dźwięku.
7 - Dodatki typu napisy czy efekty.
8 - Publikacja.
-
A wie ktoś czy można gdzieś ściągnąć dwu osobową (kerbalową :D ) kapsułę, przy czym nie chodzi mi o lądownik ale właśnie kapsułę coś w stylu radzieckiego Woshoda czy amerykańskiego Gemini w KSP mamy jedno miejscową kapsułę a potem od razu 3 miejscową w stylu Apollo na 3 Kerbale, nie ma niczego pośredniego.
-
Kombinuj, ludzie robią takie rzeczy na stocku korzystając z clipping partsów, lub jeśli nie lubią cheatować wymyślają inne sposoby. Np. 2 kapsuły połączone przez kratownice.
-
I ten, i poprzednie filmiki są dowodem, że nie masz pojęcia co to jest "montaż filmu" i dlaczego filmy się "montuje" przed pokazem publiczności.
To co robisz, to streaming z gry. W dodatku nudny i bez pomysłu.
Zanim nakręcisz następny:
1 - Pomysł na film.
2 - Scenariusz.
3 - Przygotowanie sceny.
4 - Nagranie lotu, a nawet lotów.
5 - Montaż filmu wg scenariusza i nagranego materiału.
5a - Dokręcenie brakujących scen do filmu.
6 - Montaż dźwięku.
7 - Dodatki typu napisy czy efekty.
8 - Publikacja.
http://www.youtube.com/watch?v=0VQsMGPwKUk
Czy ten filmik jest lepiej zmontowany niż poprzednie :)
-
A wie ktoś czy można gdzieś ściągnąć dwu osobową (kerbalową :D ) kapsułę, przy czym nie chodzi mi o lądownik ale właśnie kapsułę coś w stylu radzieckiego Woshoda czy amerykańskiego Gemini w KSP mamy jedno miejscową kapsułę a potem od razu 3 miejscową w stylu Apollo na 3 Kerbale, nie ma niczego pośredniego.
Mod FASA. Tam masz kapsułę z Gemini.
-
Albo mod HGR - Home grown rockets. Dużo stylowych historycznych kapsuł z kerbalskim sznytem.
-
A ja z kolei przyczepię się nie do filmu tylko do rakiety. Z czystej ciekawości policzyłem ile delta-V potrzebowała do lotu na orbitę, wyszło mi jakieś 5200m/s. Normalnie powinno starczyć 4500-4700 więc coś jest nie tak.
Po pierwsze i najważniejsze - za wcześnie pochylasz rakietę. Powinieneś zacząć na około 10km.
Po drugie - masz jakieś dwa razy za dużo silników, połącz pierwszy i drugi stopień wywalając te 3 silniki między nimi. W trzecim stopniu zamiast 3 silników wystarczyłby Ci jeden - na filmie od 2:26 i tak zmniejszałeś ciąg.
I jeśli zamierzałeś lecieć tylko do Muna to te dwa ostatnie stopnie na upartego też można połączyć i pozbyć się tego małego silniczka (LV-909?) :)
-
Dzięki:-)
Masz na myśli drogi filmik?
EDIT:
Tak na pardwę to , myślę o dodaniu mid-stage bo sonda nie miała mocy aby wrócić na Kerbin z danymi :( Za co jest więcej punktów.
Po skończonej misi zdecydowałem się wysłać ją na orbitę okołosłoneczną korzystając z przyspieszania w polu grawitacyjnym Muna, z uwagi na to że dawno nie grałem w KSP z powodu studiów wiele rzeczy po zapominałem:-(
Czy waszym zdaniem ta rakieta nadaję się do wysłania bezzałogowego lądownika na Muna, swoją drogą jeszcze nie zainstalowałem MechJeba, to zadziwiające ile satysfakcji daje lot bez autopilota:-) choć w końcu będę musiał go zainstalować jeśli będę chciał wykonać załogowe (MOR (Munar Orbit Rendezvouz) w stylu Apollo 11 :D Bo jak lądować i dokować bez MechJeba
-
Masz na myśli drogi filmik?
Chyba "drugi"
Bo jak lądować i dokować bez MechJeba
Z takim podejściem polecam pograć w Tetrisa, łatwiej łączyć klocki niźli dokować ...
-
to zadziwiające ile satysfakcji daje lot bez autopilota
Może najpierw ogarnij podstawy KSP, dokowanie, lądowanie takie tam mało znaczące pierdoły, a dopiero potem bierz się za serię Let's Play, bo wątpię, aby ktokolwiek z forumowiczów chciał oglądać filmy, gdzie używa się autopilota do tak banalnych manewrów.
-
@Maciuś: Zasadniczo w normalnym świecie rakiety też pochylają się szybko. Obejrzyj np. start wahadłowca - krótko po starcie już jest pochylony. Grając w Orbitera też musiałem dość szybko pochylać lot. Ale w KSP takie podejście nie ma żadnego sensu i faktycznie lepiej się pochylać jakieś 10km od powierzchni, co sam praktykuje od początków mojej gry i jest dobrze.
Co do twojego zdania, że "jak lądować i dokować bez Mech Jeba" to kompletnie się nie zgadzam. Ja np. już bardzo wiele razy lądowałem i dokowałem i za każdym razem bez MJ - i mimo, że robiłem to wiele razy to i tak mam o wiele większą satysfakcję za to, że robię to ręcznie. Nigdy nie miałem MJ, a wysyłałem statki już chyba we wszystkie miejsca Układu Kerbolskiego. Co do twojego ostatniego filmiku, to muzyka kompletnie nie pasuje. Ponadto najpierw jest cicho a potem zaraz głośno - to mnie strasznie wnerwia, jak podgłaszam, żeby cokolwiek słyszeć, a potem coś mi ryknie na pół domu.
-
Zasadniczo w normalnym świecie rakiety też pochylają się szybko.
No ale gdzie Ziemia, a gdzie Kerbin. Na Ziemi leci się w powietrzu a nie w zupie :P
-
www.youtube.com/watch?v=5f8_qI60B20
Bez Mecheja uu ani jednej rysy :-)
-
Czyli zrobiłeś to, co zrobić należało i co będzie trzeba jeszcze powtórzyć dziesiątki razy. :)
-
Mówisz jakby lądowanie bez Mech Jeba było jakimś wielkim wyczynem. Mech Jeb to tylko dodatek i w KSP można spokojnie grać bez niego.
-
@up
Załogowe lądowanie na księżycu JEST wielkim wyczynem i na pewno jest to duży sukces w programie Pawelk.
-
Ja nidgy nie używałem mechjeba a lądowałem już kilka razy, mechjeb przydaje się tylko do lądowanie bardzo trudnych np. Lądowanie na tylo ;).
-
Na Tylo też można lądować bez MechJeba, co zostało udowodnione na YT wiele razy. Nie ma manewru, którego nie mógłbym wykonać dobrze przygotowany człowiek. MechJeb jest dla ludzi leniwych, lub genialnych.
-
Ja, z drugiej strony, w lądowanie i dokowanie na początku bawiłem się przy użyciu MJ - teraz mam przynajmniej kilkadziesiąt, razy przetrenowany każdy manewr ręcznie i nie mogę pojąć argumentu, że "szybko się nudzi" - mnie za każdym razem satysfakcjonuje udane i gładkie lądowanie/dokowanie.
www.youtube.com/watch?v=5f8_qI60B20
Bez Mecheja uu ani jednej rysy :-)
Coś ty najlepszego Sinatrze zrobił!? :D
-
Wiem, że bez mechjeba jest możliwy każdy namewr, ale lądowanie na tylo należy do trudnych manewrów.
Jednakże lądowanie na tylo jest oczywiście możliwe bez mechjeba ;).
-
@Drangir: Źle się trochę wyraziłem. W moim poście byłem zdziwiony, że autor lądowanie bez Mech Jeba uważa za ogromny wyczyn w stosunku do lądowania z Mech Jebem, a nie o samo lądowanie na Munie, bo to dla każdego początkującego wielki wyczyn.
@Mikibieg520: Niby dlaczego lądowanie na Tylo bez MJ to wielka trudność? Każde lądowanie jest trudne dla początkującego i łatwe dla zaawansowanego. Tylo nie jest wyjątkiem. Lądowanie na Tylo od lądowania na Munie różni się tylko tym, że Tylo ma większą grawitację, co wymaga innego lądownika, trudność jest niemalże ta sama. Wszystko zależy od dobrego lądownika. Jak lądownik jest zły, to nawet MJ nie pomoże, jak maszyna jest porządna, to lądowanie będzie tak samo proste jak na Munie. A w budowie dobrych pojazdów MJ niestety nie pomoże.
Autorowi naprawdę polecam wylądować na wszystkich planetach bez Mech Jeba. Mech Jeba można później używać do np. budowy baz, ale pierwsze lądowanie powinno być satysfakcją, a co to za radość, jak większość roboty odwalił autopilot? Satysfakcja jest największa, jak pierwsze lądowanie przeprowadziliśmy w 100% ręcznie, wtedy ma się dumę i radość ze swoich umiejętności. No i ja źle patrze na filmiki, w których autor wysługuje się Mech Jebem. Jak robi to dla jakiś mało skomplikowanych i żmudnych manewrów, to jestem w stanie to tolerować, ale jak używa go do takich rzeczy jak lądowanie czy wchodzenie na orbitę, to odrazu wyłączam ten filmik.
-
Dobra zaglądam się :).
-
I znów mamy offtop odnośnie MJ, może by tak zrobić ankietę, nt umieszczenia MechJeba, na liście modów zakazanych na forum ?
-
Nom, ten troll Maciuś strasznie nam renomę psuje...
"Mody zakazane", do tego demokratycznie - co to za pomysł?!
-
Mody zakazane to zły pomysł. Mam inny. MechJeb to poważniejszych manewrów, np. próba dokowania do statku na powierzchni Muna, gdzie przez kilka minut statek musi "wisieć" nad powierzchnią - nikomu nie przeszkadza. MechJeb do wyniesienia na orbitę Kerbala X - panu już dziękujemy.
-
Ja uważam, że MJ jest dobry w rekonstrukcjach prawdziwych misji. Może zrobić wszystko dokładniej i sprawniej ;)
-
O, to też, ale do prostych lądowań i dokowań, lepszy jest człowiek.
-
Udało się :D
http://www.youtube.com/watch?v=syw3F-0rJ18
użyłem też moda, owiewki, procedural fairing, to mój ulubiony mod w KSP, oprócz mechjeba, ale tego mudu jeszcze nie zainstalowałen
looooooool, gravity turn rozpoczęty niecałe 200 metrów n.p.m. :D