Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: grabek77 w Śro, 10 Sie 2016, 03:50:06
-
Witam!
Zadanie wyglada nastepujaco, do zabrania zlom z orbity Eve. Owym zlomem jest czesc podwozia [patrz filmik]
http://www.youtube.com/watch?v=5xYE1Z4h8Nk
Problem: za cholere nie moge tego przechwycic p**** clawem [patrz filmik]
Macie jakis pomysl jak to zabrac spowrotem na Kerbin? Probowalem juz wszystkiego, od przodu, od tylu, z jednego boku, z drugiego boku,
od strony kolek, od golenia, w grubszym miejscu, w cienszym, z taka predkoscia jak na filmiku, szybciej, wolniej i zawsze sie odbija. Braklo mi juz weny...
Ktos pomoze?
-
Może problem leży w szybkości, bo sam miałem czasem podobne. Jeżeli zbliżasz się do obiektu zbyt wolno, szczęki nie zacisną się.
-
jak już wspominałem próbowałem wszystkie prędkości ( napisalem "wolniej, szybciej") od 0,1 m/s do 1m/s więc nie w tym leży problem, jednakze nadmienie, iż obok (niewidoczny na filmie) dryfuje sobie zbiornik, który z łatwością łapie z prędkościami od 0,2 do 1m/s, tyle tylko, że jest dużo większy...
-
Jak na moje, to statek, którym próbujesz przechwycić jest zbyt ciężki, spróbuj zbudować mały, ,,odczepialny" stateczek, która przechwyci podwozie i spowrotem zadokuje do dużego.
-
Hmmm a o tym nie pomyślałem, zwłaszcza, że bez problemu łapie większy obiekt latający niedaleko, spróbuję z mniejszym i dam znać co z tego wyszło.
<##########################################################################################>
zatem sprawdzilem i okazuje sie, ze maly stateczek z clawem tez nie lapie podwozia - zamontowalem clawa do zbiornika z monopropelantem, ktory odczepiany byl przez sredniego docka od ciut wiekszej jednostki (dock, kontroler lotu, zbiornik paliwa i silnik atomowy) - wiec wielkosc nie ma znaczenia :(
aha probowalem z samym clawem zamontowanym na zbiorniku z monopropelantem oraz z reszta rakiety bez oddokowywania, w obu przypadkach podwozie sie odbija i nie daje sie przechwycic
(http://skandynawia.za.pl/kerbal/claw.png)
jakies inne pomysly?
-
Claw do zadziałania wymaga pewnej energii kinetycznej. Łapiąc coś tak małego nie wytwarzasz dostatecznej energii kinetycznej i jest dupa. Rozmiar statku nie ma żadnego znaczenia. Jedyne co ja bym ci zalecił, to przygrzmocić clawem nie przy 1 m/s a między 10 a 30 m/s.
Ale najpierw Grabek zrób test w KSC czy w ogóle claw złapie podwozie, bo jest to part lekko nietypowy i może być tak, że w ogóle nie jest przewidywany do złapania tą łapą.
-
Sprawdzilem w przestrzeni i nie dziala - proby przeprowadzilem z predkosciami od 1 /ms do 30 m/s a nawet wiecej w inkrementacji 1 m/s - efekt: podwozie sie odbija, a powyzej 35 m/s efektownie sie rozbija niszczac jednoczesnie clawa i caly pojazd.
Wyglada na to, ze claw jednak tego nie moze zlapac. Troche dziwne bo taka misja i nie ma jak tego zlapac clawem. Ciekawe czy to celowe, aby wymusic kreatywnosc, czy jednak bug w grze.
Na szczescie wpadlem na inny pomysl jak to bezpiecznie sprowadzic na Kerbin. Rakieta w drodze :)
-
Moim zdaniem goleń i koło nie są wykrywane jako obiekt. Jeżeli można złapać, to tylko za ten element gdzie się to chowa po złożeniu.
-
Próbowałem, wiele razy próbowałem, z góry, z boku, z dołu i pod wieloma kątami z różnymi prędkościami i klapa... wygląda na to, że nie da się tego przechwycić clawem.
-
Zgłosiłbym to na międzynarodowym forum. Tam zawsze znajdziesz speców od wszystkiego. Ja próbowałem użyć tego chwytaka tylko raz, do przechwycenia sondy New Horizons i oczywiście nie dało rady tego zrobić.
-
Wepchnij podwozie do ładowni (cargo bay). Ale uważaj. Jak włączysz timewarp to całkiem możliwe że zacznie ci wylatywać z ładowni, bo modele kolizyjne znikają w timewarp. Będziesz musiał co chwilę wyłączać timewarp, aby koła nie przenikały przez ładownię. Obawiam się jednak że zajmie to baaaardzo dużo czasu. Taka metoda może by zadziałała w orbicie wokół Kerbin, ale nie na eve.
Inny sposób, jeśli nie musisz tych kół koniecznie odzyskać (czyli nie musisz nimi wylądować bezpiecznie) to popchnąć te koła czymkolwiek na trajektorię suborbitalną, albo tak aby wleciały wraz z twoim statkiem w atmosferę Kerbin z dużą prędkością.
A jeśli jesteś OK z modami, to najlepszy sposób to zainstalować Kerbal Inventory System i wsadzić koła do pojemnika, nie będą wtedy wylatywać z przyspieszonym czasem. Można oczywiście bawić się też z Kerbal Attachment System (dodaje on podobne do "Claw" części ale zaprogramowane inaczej, nwm czy to zadziała) lub z Hangar Mod który dodaje... hangary :D troche działają jak pojemniki z KIS ale przechowują całe pojazdy.