Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Tutoriale => Poproś o pomoc => Wątek zaczęty przez: Ravnarr w Wto, 04 Gru 2012, 09:00:45
-
Mam wrażenie, że od wersji 0.18 silniki przegrzewają sie o wiele szybciej. Jest to głównie widoczne w przypadku tych największych, o mocy 1500, w połączeniu z pomarańczowymi zbiornikami. Ktoś ma pomysł jak temu zaradzić? Bo od razu po starcie muszę zmniejszać ciąg, żeby ich szlag nie trafił, a przez to mam mniejsza prędkość wznoszenia i tak dalej.
-
Zmniejszanie ciągu jest pomocne ale to może być problematyczne dla startu. Póki co chyba nie ma sposobu na silnik które się przegrzewają. : <
-
Tak w 0.18 zostały zmniejszone progi przegrzania silników i dopalaczy, generalnie to tak na logike im większa moc silnika tym więcej ciepła generuje, działają na niego większe opory i siły i szybciej sie przegrzewa.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/entry.php/343-The-0-18-Changelog - pełna lista zmian jakby ktoś chciał
-
Gdzieś wyczytałem, że stery (nie pamiętam jak się je fachowo nazywa ;p ) działają jak radiatory, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
-
Tak, w poprzednich wersjach lotki (te sterowe - aktywne, jak i te stabilizacyjne - pasywne), działały jak radiatory i pozwalały na efektywniejsze chłodzenie silników. W 0.18 jeszcze nie sprawdzałem (nie miałem potrzeby w sumie), ale w changelogu nic o tym nie widać, więc zapewne dalej można je tak stosować.
Widać to było wyraźnie po boosterach - montując lotkę na jednym z pary, były wyraźne różnice ich temperatur.
Jeśli masz problemy, spróbuj tak przekonstruować rakietę, żeby problematyczny silnik odpalał się wyżej - pierwszy stopień zrób z boosterów na przykład. Drugi silnik odpalisz już na pewnej wysokości i kiedy rakieta ma już nadaną pewną prędkość - będzie lepsze chłodzenie i będzie możliwość zredukowania ciągu (jeśli jest wystarczający jego nadmiar).
Druga opcja - zamiast jednego silnika działającego na 100% ciągu, spróbuj użyć większej ilości, pracującej pod mniejszym obciążeniem.
-
Ok, to podsumowując - jako tako metody na chłodzenie nie ma. Lotki za bardzo nie działają, bo sprawdzałem. Jedynym rozwiązaniem jest po prostu umiejętne zarządzanie ciągiem i fazami lotu. Może w przyszłości twórcy pomyślą nad jakimiś systemami chłodzenia.
Problem w zasadzie rozwiązany, to można zamknąć.
-
A więc zamykam.